Fraser 'beetje misselijk': Ik zal wat vaker uit mijn plaat moeten gaan

Fraser 'beetje misselijk': "Ik zal wat vaker uit mijn plaat moeten gaan"

dinsdag 17 oktober 2017 om 08:36

Henk Fraser vindt het moeilijk te verkroppen dat zijn Vitesse zondag twee punten liet liggen bij Heracles Almelo. Als de formatie uit Arnhem gewonnen had, dan was de club naar de tweede plek op de ranglijst gestegen. Het werd echter 1-1. 

Hij mist 'karakterjongens' bij Vitesse, zegt Fraser tegen de Gelderlander. "Je moet energie uitstralen. Neem de wedstrijd tegen Heracles. Dan is er niemand die opstaat en de boel meeneemt."

De coach kijkt ook in de spiegel. "Willem van Hanegem is mijn voorbeeld. Die straalde altijd rust uit. Ik ben niet van dat schreeuwen en springen aan de zijlijn. Maar het is blijkbaar toch nodig. Ik zal wat vaker uit mijn plaat moeten gaan om het beoogde effect te sorteren."

Als nummer vier - en dus niet als nummer twee - van de Eredivisie neemt Vitesse het donderdag in de Europa League op tegen Zulte Waregem. "Het is niet zaligmakend, maar ik ben daar wel een beetje misselijk van. De waarde van de tweede plek was een goed gevoel. Maar we staan waar we horen te staan", besluit Fraser. 

Lees meer over:EredivisieVitesse

Poll

Eindigt Vitesse in de top-vijf?

(313 stemmen)

Plaats een reactie

3Bier +1302
dinsdag 17 oktober 2017 om 08:53
Dan is er niemand die opstaat en de boel meeneemt."
Ik denk dat veel NL clubs daar last van hebben. Te weinig leiders en te veel lieve jongetjes in de basis. Ik dacht dat Vitesse het op dat gebied wel aardig voor elkaar had. Jongens als Pasveer, Kashia, Buttner, Serero, Foor, Bruns, Linssen en Matavz hebben al aardig wat ervaring en laten zich niet zomaar wegzetten. Net als de wissels als vd Werf en Castaignos. Blijkbaar missen ze nog een speler die af en toe een keekie uitdeelt als de wedstrijd daar om vraagt.
Vind ik leuk
1892 +5716
dinsdag 17 oktober 2017 om 08:54
Beginnen bij de verdediging Henk.
Voor het blinde peerd Buttner , Faye brengen.
Dabo enkele reis Londen en Lelieveld brengen.
Je lieveling Castaignos niet eens aan denken om warm te laten lopen.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:05
En geef Mitchell van Bergen eens een invalbeurt...
Vind ik leuk
1892 +5716
dinsdag 17 oktober 2017 om 13:00
van Bergen kun je eigenlijk alleen brengen , als Rashica of Linssen geblesseerd is.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 15:35
Snap ik daarom had ik het ook over een "invalbeurt".
Vind ik leuk
mcmodd +11449
dinsdag 17 oktober 2017 om 13:23
Dus Castaignos koud laten lopen? ;—/))
Vind ik leuk
1892 +5716
dinsdag 17 oktober 2017 om 14:02
Dat ook niet eens ,lekker op de bank laten zitten.
Vind ik leuk
Dicky +5762
dinsdag 17 oktober 2017 om 09:29
Wat een hans worst. Je hoeft niet uit je plaat te gaan. Je moet gewoon ingrijpen als het niet loopt. Miazga, Büttner, Dabo, Foor, Rashica. Allemaal speelde ze klote. Dan moet je eerder wisselen. Gooi Büttner eruit in de rust en maak duidelijk aan de spelersgroep dat er meer gevraagd wordt. Hou op met spelers als Büttner en Castaignos de hand boven het hoofd te houden. Je was een voetballer die het moest hebben van zijn karakter en onverzettelijkheid. Je bent een slappe zak als trainer.
Vind ik leuk
DubRtd +14998
dinsdag 17 oktober 2017 om 10:44
"Je bent een slappe zak als trainer."

Dit is toch die trainer die je de 1ste prijs in je 125-jarig bestaan heeft bezorgd vorig jaar?

Vind ik leuk
Dicky +5762
dinsdag 17 oktober 2017 om 10:54
Hij was trainer inderdaad. Maar het is een zwakke trainer die het geluk heeft dat hij een sterke spelersgroep had met een Van Wolfswinkel die uit het niets 2 goals wist te maken.
Vind ik leuk
Dicky +5762
dinsdag 17 oktober 2017 om 10:55
Van mij mag hij vandaag nog naar Feyenoord.
Vind ik leuk
Laliga +195
dinsdag 17 oktober 2017 om 11:09
Denk dat dat in de nabije toekomst ook zeker gaat gebeuren ja . Prima trainer lijkt me
Vind ik leuk
Vak-DD +7795
dinsdag 17 oktober 2017 om 15:37
Het ergste is nog dat Castaignos donderdag in de basis staat.
Vind ik leuk
1892 +5716
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:09
Ik kan die naam Castaignos niet meer horen.
Ik hoop dat hij in de winterstop terug gaat naar Portugal ,lekker zonnig daar.
Ik zou het doen Luuk.
Vind ik leuk
Cookee +4387
dinsdag 17 oktober 2017 om 13:35
Het labiele karakter van clubs verbaas ik mij over.
Vitesse knokt zich bijna dood tegen Ajax en nu is weer slappe hap.
Daarmee gooi je dan alle werklust vd vorige keer weg.
Waar selecteren we in hemelsnaam spelers op?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Fraser 'beetje misselijk': "Ik zal wat vaker uit mijn plaat moeten gaan"