Speculatie over Hake-ontslag: 'Dan komt alle druk bij Van Halst terecht'

Speculatie over Hake-ontslag: 'Dan komt alle druk bij Van Halst terecht'

dinsdag 17 oktober 2017 om 09:32

Mocht trainer René Hake dit seizoen geslachtofferd worden bij FC Twente, dan heeft directeur Jan van Halst wat uit te leggen. Clubwatcher Leon ten Voorde schrijft dat in TC Tubantia. Hake ligt onder in Enschede: FC Twente verloor al z'n uitduels en staat na acht speelrondes op de vijftiende plaats. 

'Hake is verantwoordelijk voor het spel en de samenstelling van het elftal, maar je kunt hem niet als enige afrekenen op de zwakke voorstellingen. Dat beseft ook Jan van Halst, die de oefenmeester vorig seizoen een tweejarig contract gaf', aldus Ten Voorde.

'Als Van Halst Hake slachtoffert, heeft hij wat uit te leggen en komt alle druk bij hem terecht. Zo is Twente een gevangene van zichzelf, een club waar verdeeldheid heerst en niemand de sleutel naar de oplossing in handen heeft.'

Van Halst is op dit moment zowel technisch- als commercieel directeur in de Grolsch Veste. 

Lees ook: Actie voor terugkeer Rutten bij FC Twente: 'Voor mij is de maat nu vol'

Lees meer over:EredivisieFC Twente

Poll

Moet FC Twente afscheid nemen van Hake?

(1821 stemmen)

Plaats een reactie

Woudo +7645
dinsdag 17 oktober 2017 om 09:41
Hake kan er toch ook weinig doen dat hij zo'n slechte spelers groep heeft.. Aissaidi is bij vlagen leuk om naar te kijken maar daar houd het ook gelijk weer op.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 09:45
Van Halst moet zelf de laan uitgestuurd worden! Hij is verantwoordelijk voor deze baggere selectie. Jan krijgt tonnen per jaar op zijn bankrekening bijgeschreven en wat voor prestaties zet hij daar tegenover? Niets, nul komma nul! Jan van Halst moet zo snel mogelijk weg want inmiddels zijn ook de supporters en de sponsoren helemaal klaar met hem. Jan, ga maar weer lekker bij ziggo werken en vertrek uit Enschede!
Vind ik leuk
El Unicum +2039
dinsdag 17 oktober 2017 om 10:45
Hij moet ook geen dubbele functie bekleden. Ik zie hem graag blijven als commercieel directeur, daar liggen zijn kwaliteiten. Rutten terughalen als TD en ik zie de toekomst zonnig in. Ik vind dat we Hake het niet kunnen aanrekenen dat hij wederom een uitgeklede selectie heeft dat eerst weer aan elkaar moet aanpassen. Ik verwacht wel dat we na de winterstop goed voetbal kunnen laten zien met deze ploeg en zullen klimmen op de ranglijst. Hake mag van mij nog blijven.
Vind ik leuk
13 +5671
dinsdag 17 oktober 2017 om 11:32
Ook bij Feyenoord verdienden de directeuren in tijden van nood toch tonnen. Kan Twente nu een aparte TD betalen?
Vind ik leuk
El Unicum +2039
dinsdag 17 oktober 2017 om 14:06
Afgaande op de jaarrekening moet dat wel goed komen. Ze hebben vorig seizoen een positief resultaat van bijna 8 miljoen behaald. De personeelskosten zijn in mijn ogen wel te hoog in vergelijking met de omzet, maar ik kan me goed voorstellen dat dat bij bvo's gebruikelijk is, ook al zijn de personeelskosten met bijna 25% afgenomen t.o.v. het voorgaande boekjaar. Volgend jaar verwacht ik ook weer een positief eigen vermogen. Voor een TD is dus denk ik wel ruimte te maken.
Vind ik leuk
Sazzz +9848
dinsdag 17 oktober 2017 om 10:56
Is niet het vorige bestuur verantwoordelijk voor het feit dat Twente geen cent te makken heeft?
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 09:52
Misschien Hakim terug halen?
Vind ik leuk
Objectief +2689
dinsdag 17 oktober 2017 om 09:53
Misschien moet Van Halst z'n Piero-analyse-app even updaten.
Vind ik leuk
Tossa +1092
dinsdag 17 oktober 2017 om 09:57
Ze krijgen nu eindelijk de rekening gepresenteerd. Jammer voor ze maar ik zie het als soort van gerechtigheid.

Hoe is het met Munsterman eigenlijk? Wordt hij nog aangepakt?
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 10:09
Die zit mooi verstopt in zijn Spaanse villa
Vind ik leuk
gratje +491
dinsdag 17 oktober 2017 om 10:43
Geen geld geen goede spelers en dan de fiod nog hoeveel willen die terug hebben dat wordt nog gezellig komende maanden
Vind ik leuk
DubRtd +15675
dinsdag 17 oktober 2017 om 10:45
"Van Halst is op dit moment zowel technisch- als commercieel directeur in de Grolsch Veste. "


Gewoon ook trainer maken dan want als je hem op tv hoort, heeft ie het spelletje uitgevonden.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 11:08
Met zijn mooie gladde kop gladde praatjes verkopen. Is trouwens ook een vak :)
Vind ik leuk
mcmodd +15016
dinsdag 17 oktober 2017 om 11:31
Haal Rutten terug en laat Hake als assistent nog wat rijpen. Dat is een mooie oplossing, maar: waarschijnlijk onbetaalbaar en dus niet te doen. Maar wat dan? Terug naar de Jupiler League zou een optie zijn. Daar opnieuw opbouwen en er een jaar of drie voor uittrekken, waarschijnlijk is dat jet beste. Het publiek zal echt wel blijven komen, in ieder geval in meerderheid nog wel.

Als je vindt dat terugkeren naar de JL een schande is begrijp je het niet. Voor FC Twente dreigt er nog grotere schande als het koste wat kost in de ED wil blijven, dat kan Bruintje echt niet (meer) trekken.
Vind ik leuk
13 +5671
dinsdag 17 oktober 2017 om 11:34
Tot nu toe beweren ze toch juist de JL niet te overleven?
Vind ik leuk
mcmodd +15016
dinsdag 17 oktober 2017 om 11:59
13, je mag van mij best aannemen dat dit een tactische stellingname is. In alle narigheid heeft de Twentse achterban altijd achter de spelers gestaan, zo ken ik veel Twentenaren: degelijk en trouw. Dat zullen ze in de JL ook zijn, geloof me maar.

Indien ze vanaf nu, gezien de resultaten, zich inzetten voor het oplossen van de problemen die zich financieel kunnen voordoen bij terugkeer in de JL dan zijn ze daar volgend seizoen wel mee klaar. Je kunt ook wachten totdat je op de laatste dag van dit seizoen nog degradeert, ja dan ben je niet klaar voor de JL en doet dat je de das om.
Vind ik leuk
3Bier +3495
dinsdag 17 oktober 2017 om 11:33
Waarom moet hij weg? Zijn spelers zijn toch drama? Wat dat betreft zijn we in NL wel erg aan het doorslaan met de druk op de trainers. Deze trainers staan op dit moment onder druk of hebben al onder druk gestaan dit seizoen:
Hake, Pastoor, Faber, Keizer, Cocu, vd Brom, Molenaar, vd Looi.
Al deze trainers hebben dit seizoen een moment gehad dat ze moesten winnen anders zou het wel eens einde oefening kunnen betekenen. En we zitten nog maar in speelronde 8!! Het lijken wel Griekse praktijken hier in NL. En dat voor zo'n nuchter volkje....
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 11:37
Hake verloor vorig seizoen ook al de laatste 4 duels. Hij heeft nu van de laatste 12 competitie wedstrijden er 10 kansloos verloren.
Vind ik leuk
Sazzz +9848
woensdag 18 oktober 2017 om 09:42
Vorig seizoen presteerde hij boven verwachting goed. Iedereen ziet nog steeds een subtopper in Twente, maar daar hebben ze helemaal het materiaal niet voor
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 11:34
Hake en van halst zullen allebei een stapje terug moeten doen.
Rutten TD en verbeek trainer. En dan kan de na competitie ontloopt worden en alvast gebouwd worden aan een team dat volgend seizoen mee kan doen voor plaatsing Europees voetbal.
Vind ik leuk
Hammers96 +1588
dinsdag 17 oktober 2017 om 11:59
Na 8 wedstrijden 5 uitduels en en uitduel in de beker mag er nu ook wel even in de grolsch veste gespeeld worden hoor...
Voor mn gevoel is t bijna elke week awayday
Vind ik leuk
19AZ82 +1219
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:41
Buitenom dat Hake niet helemaal de schuld heeft met deze drama selectie zouden ze toch hoger kunnen dan waar ze nu staan. Alleen die Hake heeft echt 0,0 uitstraling, volgens mij luisteren de spelers ook helemaal niet naar 'm als ie al wat zegt in de rust wanneer het klote gaat. Jullie mogen van mij Brommetje wel op komen halen, ga ik Louietje proberen te overtuigen om terug te komen.
Vind ik leuk
harryheck +1007
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:58
Waar blijft Liwwadder met zijn afgrijselijke commentaar op alles wat fc Twente betreft?????
Vind ik leuk
Cookee +6287
dinsdag 17 oktober 2017 om 13:14
Liwwadder heeft een overproductie van 'gal', dus ik val voor hem in!
De medicijnen maken hem zo mild dat niemand hem nog herkent.
Vind ik leuk
Cookee +6287
dinsdag 17 oktober 2017 om 13:12
Onbegrijpelijk dat Hake 52% vd stemmen tegenheeft !!
Zijn we werkelijk in dit land zo dom dat te denken dat een trainer van niks iets kan maken? Rutten moet dat nooit gaan opvolgen, kies nu eens goed Fred! Je bent een fantastische trainer, maar maakt foute keuzes van clubs, verkeerd moment, verkeerde selectie. Wacht op Oranje Fred!
Vind ik leuk
lol123 +165
dinsdag 17 oktober 2017 om 13:56
Hans de Koning of Foeke Booy ideale trainers voor twente
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 15:53
van Halst is verantwoordelijk voor het materiaal en mag blijven zitten?! Hake word met een ploeg zonder kwaliteit opgezadeld en word dus afgerekend op van Halst zijn materiaal. Apart. Of beide de deur uit of geen van beide.
Vind ik leuk
Sazzz +9848
woensdag 18 oktober 2017 om 09:45
Nogmaals, welke keuzes heeft Van Halst? Niet zoveel hoor
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Speculatie over Hake-ontslag: 'Dan komt alle druk bij Van Halst terecht'