KNVB wijst scheidsrechter voor Klassieker aan: Makkelie maakt 'debuut'

KNVB wijst scheidsrechter voor Klassieker aan: Makkelie maakt 'debuut'

dinsdag 17 oktober 2017 om 12:15

Niet Björn Kuipers of Bas Nijhuis, maar Danny Makkelie fluit zondag de Klassieker tussen Feyenoord en Ajax. Dat meldt de KNVB.

Makkelie wordt in De Kuip geassisteerd door Mario Diks en Hessel Steegstra. Jeroen Manschot is de vierde man. Het is de eerste keer dat Makkelie de Klassieker in goede banen mag leiden. Wel was hij in 2013 een keer vierde official bij Ajax - Feyenoord. De scheidsrechter floot eerder dit jaar de bekerfinale tussen AZ en Vitesse en de strijd om de Johan Cruijff Schaal tussen kampioen Feyenoord en bekerwinnaar Vitesse.

Vorig seizoen stonden beide ontmoetingen tussen Feyenoord en Ajax onder leiding van Kuipers, die eerder dit seizoen ook de topper tussen Feyenoord en PSV floot. De volgende Klassieker begint zondag om 14.30 uur. De Rotterdammers en Amsterdammers staat na acht speelronden op zestien punten. Koploper PSV heeft er vijf meer.

Poll

Kan Makkelie de Klassieker aan?

(2159 stemmen)

Plaats een reactie

dinsdag 17 oktober 2017 om 12:18
Dit wordt escalatie. Ik gok 6 gele kaarten en 1 rode kaart.

In mijn ogen de slechtste scheidsrechter van Nederland. Strooit met kaarten alsof hij Oprah Winfrey is die auto's uitdeelt.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 17 oktober 2017 om 12:20]
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:28
Sjakie Swart heeft al een excuus al gevonden ...
Vind ik leuk
GaoYao +4453
dinsdag 17 oktober 2017 om 13:02
Niet alleen Sjakie.. Jammer, dat zo'n hapsnurker deze wedstrijd mag fluiten!
Het wordt een Makkelie-wedstrijd ipv een klassieker..
[Reactie gewijzigd op dinsdag 17 oktober 2017 om 13:04]
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 13:06
Dit is echt het slechtste nieuws wat ik deze week heb gekregen, wat een verschrikkelijk slechte keuze van de KNVB
Vind ik leuk
GaoYao +4453
dinsdag 17 oktober 2017 om 13:09
Een goede afspiegeling van dat zootje daar!
Vind ik leuk
Degraaf +8983
dinsdag 17 oktober 2017 om 13:49
Had jij anders verwacht van een KNVB, die in nog geen 6 jaar tijd het complete Nederlandse voetbal naar de kloten heeft gebracht? De één na de andere slechte keuzes.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 13:51
In principe hadden we dit kunnen verwachten maar ik hoopte gewoon op kuipers, die kan zijn hoofd koel houden tijdens de klassieker. Deze frikandel speciaal gaat bezwijken, let maar op hoe Ajax weer genaaid gaat worden daar
[Reactie gewijzigd op dinsdag 17 oktober 2017 om 14:13]
Vind ik leuk
BassieN +7693
dinsdag 17 oktober 2017 om 14:16
'Weer'
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 14:18
Jazeker bassie, ik kan me echt wel een aantal Feyenoord-Ajax herinneren waar de scheids bezweek, jij niet?
Vind ik leuk
BassieN +7693
dinsdag 17 oktober 2017 om 14:34
Mwah niet echt hele grote fouten eigenlijk
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 11:56
Doelpunt met een bal 3 meter over de zijlijn. Calimero... ;-)
Vind ik leuk
DubRtd +14903
dinsdag 17 oktober 2017 om 14:51
Kuipers is al aan de beurt geweest met PSV - Feyenoord.

Polleke en Basje komen eerst nog voor Kuipers weer een beurt heeft.
Vind ik leuk
Leeuw +3008
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:32
Heerlijk toch? Het legioen kan hem behoorlijk intimideren waardoor Feyenoord wint.
Vind ik leuk
yuuup +5496
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:39
Dat zeker.
Vind ik leuk
1892 +5666
dinsdag 17 oktober 2017 om 13:07
Deze man verdiend geen klassieker ,fluit alles kapot.
Hij zou scheidsrechter kunnen zijn bij de plaatselijke dartclub.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 13:38
Ach Makkelie woont lekker in de buurt, scheelt de KNVB weer wat centjes bij de kilometervergoeding :-p
Vind ik leuk
Vaag +2058
dinsdag 17 oktober 2017 om 14:32
Hele slechte scheidsrechter, had veel liever Nijhuis gehad. Gaat onnodig veel kaarten trekken.
Vind ik leuk
zwollie +3575
dinsdag 17 oktober 2017 om 14:51
Met Naaihuis had Feyenoord zeker gewonnen
Vind ik leuk
Vaag +2058
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:31
??

Als je het hebt over de wedstrijd tegen Zwolle..
Dat denk ik niet, een scheidsrechter kan er ook niet veel aan doen dat er kansen gemist worden.

Vind ik leuk
Mari +1776
dinsdag 17 oktober 2017 om 20:05
Misschien heeft PSV de KNVB geadviseerd
Vind ik leuk
isnake +1419
woensdag 18 oktober 2017 om 11:33
Volgens mij is het wel een pré om goed bevonden te worden bij de KNVB toch? Voldoende kaarten uitdelen...
Vind ik leuk
_AJAX_ +2051
donderdag 19 oktober 2017 om 08:57
6 gele en 1 rode kaart, het zit Feyenoord ook niet mee...
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:19
ONGELOOFLIJK! Hij heeft van het weekend toch echt laten zien dat hij geen scheidsrechter is voor de eredivisie!! Hij kan beter de vrijdagavond amateurs bij de plaatselijke club gaan fluiten. Wat een mafklapper!
Vind ik leuk
Senn +3389
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:33
Als je het zo bekijkt is Makkelie van het niveau ajax.
Of doen ze bij ajax wel alles goed?
Vind ik leuk
yuuup +5496
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:42
En Ajax staat weer boven Feyenoord.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 14:28
Dat dat een verrassing is zegt ook genoeg over beide clubs. Feyenoord slecht, Ajax zwak tot zeer matig.
Vind ik leuk
yuuup +5496
dinsdag 17 oktober 2017 om 15:38
Helemaal geen verrassing.
Vind ik leuk
Romario9 +5401
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:20
Dezelfde Makkelie die afgelopen weekend nog een zuivere penalty over het hoofd zag? Laat die maar de grootste wedstrijd van het seizoen fluiten ja...
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:21
Is een gewone wedstrijd hoor. Hoef je niet anders te behandelen dan welke andere pot dan ook. Niet zo interessant over doen verder.
Vind ik leuk
Romario9 +5401
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:24
Dat is natuurlijk onzin. Staat veel meer druk op zo'n wedstrijd, voor de spelers maar ook voor de scheidsrechter.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:39
Meer publiek ja... maar van een beetje zichzelf-respecterende arbiter mag je verwachten z'n best te doen en objectief te blijven ondanks het aantal wat toe zit te kijken. Dus in de Kuip maar ook in de Koel. maakt niets uit en het blijven uiteindelijk 3 punten wanneer je wint. Niet meer of minder.
Dus het is een gewone partij.
Niet zo interessant over doen verder.
Vind ik leuk
Stack5 +572
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:44
Als hij een cruciale fout maakt in de klassieker hoor je dat de rest van het seizoen. Maak je zo'n fout bij Willem II - Groningen, hoor je amper iemand erover. Er staat wel degelijk meer druk op een scheids bij deze pot.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 13:13
Eens over het argument dat elk foutje uitgemolken wordt... tot het zielige af soms want ze kunnen veel van die aandacht beter verdelen. Dat doet ook niets af aan het feit dat je de gewone procedures moet volgen. Als de media of fans nog meer invloed gaan krijgen dan nu al het geval is, dan us het einde zoek.
Een gewone wedstrijd dus.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 13:47
Het zit je wel diep he?
Ga je nu bij elk bericht aangeven dat de Klassieker volgens jou helemaal niet zo'n speciale wedstrijd is?
Je mag vinden wat je wil, maar dat verandert niets aan het feit dat dit gewoon de grootste wedstrijd is van ons kleine landje, als je dat niet ziet dan heb je echt een plaat voor je kop.

Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 14:46
Geenszins. Is gewoon mijn mening (en van vele anderen). Ik ventileer dat en dat vindt jij een beetje moeilijk te begrijpen. Geeft niet. Ieder zn mening.

Btw: plaat voor mn kop... 3e keer in nog geen 24 uur dat je vrij kortzichtig bent, is geen incident meer... ik begin te vermoeden dat je aan je max zit.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 17 oktober 2017 om 14:49]
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:44
Haha, dus ik ben hier degene die kortzichtig is?
Oke, als jij t zegt ;-)



Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:25
Mooi dat je in Ajax-Feyenoord de grootste wedstrijd van het seizoen ziet! Glaszuivere geen corner bedoel je? Glaszuivere gele kaart bedoel je?
Vind ik leuk
Romario9 +5401
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:29
Ajax en Feyenoord zijn qua landelijke populariteit en historie groter dan PSV ja, dat is een feit. Ga ik als PSV supporter niet flauw over doen. Dus dan zijn wedstrijden tussen die twee clubs ook de grootste wedstrijden van het seizoen ja.

En die frontale sliding met twee benen was gewoon terecht rood. Kom op.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:34
wat vond je dan van Lozano bij Heereveen?
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:35
En die van Lozano niet zeker?
Vind ik leuk
Quareck +2979
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:39
Ik snap die verontwaardiging niet, hij kreeg rood en een schorsing.. Case closed lijkt mij
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 13:01
Ja, maar toen werd door al die PSV'ers geroepen dat het absoluut geen rood en schorsing was, terwijl Lozano enkel de man raakt en Promes nog (een deel van) de bal speelt.

En nu allemaal hypocriet lopen roepen dat dit donkerrood was. Dat is de verontwaardiging!
Vind ik leuk
Quareck +2979
dinsdag 17 oktober 2017 om 13:43
Hetzelfde geldt voor de berghuis discussie.. daar zal nooit iedereen het over eens worden.. laat lekker gaan joh :) aan die ouwe koeien heb je ook niks..
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 14:06
Haha inderdaad, al vond ik die (als Feyenoorder) eerder rood waard dan Lozano en Promes :')
Vind ik leuk
13 +2381
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:38
Nee, Feyenoord-Ajax vindt hij de grootste wedstrijd van het seizoen.
Vind ik leuk
Gozert +2392
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:21
Als je gewoon een paar doelpunten meer maakt dan de andere ploeg dan maakt die scheidsrechter ook niks uit. Ik zie het allemaal wel. Zo lang het maar niet Nijhuis is, want die keurt bij voorbaat alle doelpunten van Ajax af. ;)
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:25
onzin...nijhuis fluit alleen niet snel en laat een wedstrijd een wedstrijd worden waarin faire duels kunnen worden uitgevochten zonder dat hij direct zal fluiten. en dat doet hij consequent...maar ook hij zal hier een daar foutjes maken net als ieder mens
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 14:16
ik vond het best vorig jaar, dat ze onana onderuit mochten trappen en scoren van naaihuis.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:22
Dat gaat uit de hand lopen, als hij geloofwaardig wilt blijven moet hij voor bijna elke sliding nu rood geven(Promes)en anders meet die met 2 maten. Wat al wel bekend is eigenlijk..
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:23
het is een 020 man kan je wel zien utrecht -ajax dus feijenoord haal je hart ma op met zo man
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:26
Een echte 040 boer bedoel je! Dat zag je zondag wel...
Vind ik leuk
Harrie82 +2433
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:30
Ja bent niet goed wijs.
Deze man maakte er afgelopen weekend echt een potje van. Zoveel fouten in 1 wedstrijd, maar dan wel aan beide kanten.
Dat wordt wat zondag.
Ik ga op de scheidsrechter letten zondag.
Vind ik leuk
buddha +4877
dinsdag 17 oktober 2017 om 13:15
dan kan je beter naar een dames wedstrijd gaan kijken. lijkt me leuker dan naar een scheids kijken. maar okay smaken verschillen
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 13:22
Jankbeer, je bent zeker alweer vergeten dat Makkeli persoonlijk Ajax de titel bezorgde in het seizoen '16 - '17 toen Makkeli die schwalbe van Milik promoveerde tot penalty. Het was maar goed dat Ajax zich verslikte in de Graafschap.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 13:24
Hey ben je er weer?
Kan jij niet bij PEC Zwolle solliciteren? Ik las net een artikel en moest gelijk aan jou denken
Vind ik leuk
zwollie +3575
dinsdag 17 oktober 2017 om 14:53
Bij pec willen we die belchinees niet hoor.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 15:57
Het is weer een reactie van een heel, heel hoog niveau, zoals we van jou gewend zijn.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 16:07
Dank je! Schijnbaar gaat dat niveau je het petje te boven!
Vind ik leuk
J Kiprich +8554
dinsdag 17 oktober 2017 om 13:37
Ja, is Ajax de regerend landskampioen?
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 15:36
You're right; dat moest '15 - '16 zijn. F'noord is de terechte kampioen van '16 - '17.
Vind ik leuk
United FC +12783
dinsdag 17 oktober 2017 om 20:00
Dat kan de beste overkomen ;-)

Alleen in 15 - 16 werden jullie kampioen...
[Reactie gewijzigd op dinsdag 17 oktober 2017 om 20:09]
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 20:05
Dat klopt helemaal. Ik ben niet onder de indruk van de scheidsrechterskwaliteiten van Makkeli(eg). M.i. is hij een arrogante kwal die te snel kaarten trekt.
Vind ik leuk
Dicky +5762
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:23
Natuurlijk, typisch de KNVB. Rotterdam speelt tegen 020 dus dan stelt de bond een klootzak uit Dordrecht aan. Nu weet je zeker dat alles in het voordeel van de uit spelende club wordt gefloten om de verdenking op partijdigheid te voorkomen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 17 oktober 2017 om 12:25]
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:31
Typisch Dicky om Ajax 020 te noemen, serieus het begint een schrijnende bedoeling te worden om steeds over 020 te beginnen.
Vind ik leuk
Dicky +5762
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:45
Aldus Richard020.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:51
Richard020 is heel wat anders dan jij doet om Ajax en Amsterdam niet te willen noemen. Je moet toch wel heel sneu in het leven staan door steeds over 020 te beginnen, het is niet zo moeilijk joh om gewoon Ajax te zeggen.

Wat jij doet is gewoon jezelf aanstellen als iemand met een verstandelijke beperking, puberaal gedraag van iemand die beweerd vader te zijn van een dochtertje, lacht ze je nooit uit met je kinderachtige gedrag, of zijn ze het al gewend in huize Dicky?
Vind ik leuk
DubRtd +14903
dinsdag 17 oktober 2017 om 14:02
Net te veel aan storen, aan Dicky.
Is ook de man die de opmerking "Top 2 en Feyenoord" bezigt.
Krijg je ook kabbelend kontwater van.

Zo nu en dan is er best redelijk met hem te communiceren zodra het maar niet kritiek op Vitesse's publieke opkomst en\of huurlingen betreft.
Vind ik leuk
Dicky +5762
dinsdag 17 oktober 2017 om 14:15
Ze weet niet beter en dat gaan we zo houden ook.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 15:28
Je maakt van je dochter een hater? Zou wat zijn wanneer je dochter wanneer ze oud genoeg is en achter de jongens aan gaat ze haar eerste beurt gaat krijgen van een Amsterdammer, dat zou de beste karma zijn die jij kan krijgen ;-)
Vind ik leuk
Dicky +5762
dinsdag 17 oktober 2017 om 15:51
Kan gebeuren. Niet mijn voorkeur. Maar ach, niemand is goed genoeg voor mijn kleine meid.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 19:20
Dat snap ik, en begrijp ik ook wel.
Vind ik leuk
13 +2381
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:47
Weet je, in Rotterdam vinden we 010 een geuzennaam blijkbaar. We hebben ook een spreuk: 010 isn’t just a code en verkopen kleding en accessoires met 010. Dus 010 heeft een positieve associatie. Als Ajacieden het over 010 hebben, kan ik daar dus totaal niet van wakker liggen, terwijl ik de term kakkerlakken echt vervelend vind.
Maar wat wij met 010 hebben, heeft de Amsterdammer blijkbaar niet met 020?

EDIT: Haha, lees net de reactie van Dicky. Het was me ontgaan dat 020 in jouw naam staat. Als je het zo vervelend vindt als 020 gebruikt wordt, is het niet handig om 020 in je naam te hebben.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 17 oktober 2017 om 12:49]
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:55
Het gaat er niet om dat je nooit 020 mag zeggen, ik ben trots dat ik in '' 020 '' ben geboren, het gaat er meer om dat Dicky zich werkelijk aanstelt om nooit Amsterdam te willen zeggen. Net zoals zijn gelul om iedere keer weer over de '' NSB '' te beginnen wanneer het over Ajax gaat, aan Dicky merk je gewoon dat zijn haat naar Ajax wel heel erg groot is, en dan ben je in mijn ogen eens sneu mens met een verstandelijke beperking!
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 13:58
Ik vind 10-0 toch beter klinken.
Vind ik leuk
mcmodd +11399
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:50
Dicky is Dicky Richard. Hij meent het echt niet slecht en zo vaak hij het woord fietstas hoort zal hij dat kengetal wel herhalen. Neem het niet te persoonlijk, doet hij nl. ook niet.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:56
Grappig feitje,zag de afgelopen dagen steeds 010 worden geschreven door ajax supporters,maar daar reageerde Richard020 dan weer niet op.
Apart he?
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 13:02
Wanneer je eens goed en beter oplet zou je hebben gezien dat ik van de week ook gewoon '' ingreep '' op een Ajax-topic waar ene jajaPSV werd aangevallen over afgunst, als er iemand is die juist wel tegen al deze onzin ingaat, ben ik dat wel. Helaas zie jij dat dus niet en wil je alleen zien wat je wilt zien?
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 14:30
Bedoening richard020, bedoening......
Vind ik leuk
HJR +4394
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:23
Op zich wel goede keuze, want hier zijn supporters van Feyenoord en Ajax niet blij mee ;)

Overigens blijf ik het vinden dat het geen hol uitmaakt wie de scheidsrechter is.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 17 oktober 2017 om 12:26]
Vind ik leuk
't is wat +1281
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:27
Als we Henk of Ingrid aanstellen is ook geen van de twee clubs daar blij mee, die maar doen dan?
Vind ik leuk
HJR +4394
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:37
Het gaat natuurlijk om scheidsrechters die licentie hebben.

Als de KNVB je een licentie geeft moet je goed kunnen fluiten ook in zo´n wedstrijd. Anders kan je beter een niveautje lager fluiten.

Daarom zeg ik het zal niks moeten uitmaken.

Het gaat mij niet over dat hij een foute beslissing maakt, dat kan, maar een scheidsrechter zal zich ten alle tijden niet moeten laten beinvloeden door publiek of randzaken. Anders ben je totaal niet geschikt.

Vind ik leuk
't is wat +1281
dinsdag 17 oktober 2017 om 14:23
Helemaal mee eens, maar dat staat los van dat geen een club blij met de scheidsrechter is. Je wilt dat ze alle twee blij zijn met de scheidsrechter :D
Maar dat is helaas een utopie in deze voetbalwereld.
Vind ik leuk
HJR +4394
dinsdag 17 oktober 2017 om 14:51
helaas wel ja
Vind ik leuk
United FC +12783
dinsdag 17 oktober 2017 om 20:11
Meeeeeenemen.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:29
En of het wat uitmaakt... zeker in de Kuip.... als je dat niet wil zien dan hou maar op.
Vind ik leuk
HJR +4394
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:33
Het zal niks moeten uitmaken, anders ben je als scheidsrechter niet van het juiste niveau, als je je laat beinvloeden.
Vind ik leuk
13 +2381
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:52
Al 2 jaar lijken scheidsrechters bang te zijn om in de Kuip in het voordeel van Feyenoord te fluiten ja.
Vind ik leuk
DubRtd +14903
dinsdag 17 oktober 2017 om 13:15
Het is werkelijk ongelooflijk dat er nog mensen zijn na afgelopen zaterdag, die beweren dat scheidsrechters in De Kuip altijd op de hand van Feyenoord zijn.


Vind ik leuk
HanV +2042
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:14
Ik heb het na zaterdag nog geprobeerd...
Vind ik leuk
HJR +4394
dinsdag 17 oktober 2017 om 14:53
Het blijkt wel te helpen dat ze bang zijn in het voordeel van Feyenoord te fluiten dan, want de laatste 2 jaar doet Feyenoord het juist weer goed ;)
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:28
Hahahahahaha
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:28
Wat is die KNVB toch doortrapt corrupt... vorig jaar werd al alles in het werk gesteld om Feyenoord kampioen te laten worden. En dan nu gewoon weer een scheidsrechter, nota bene afkomstig uit Dordrecht!! , deze wedstrijd geven terwijl in de laatste jaren regelmatig heel duidelijk zijn voorkeur zichtbaar was.
Na het bekertoernooi waar men al 90% van de laatste 15 wedstrijden lekker thuis mag afwerken nu ook weer in de competitie ff een voordeeltje gunnen. grote kans dat Ajax rood krijgt en of een strafschop tegen.... dat wordt dus wat geld inzetten bij de toto
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:37
Caaaaaalimeeeroooo
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:40
Vergeet je je aluminiumfolie hoedje niet op te zetten?
Er is veel mis met de KNVB maar jij ziet spoken.
Vind ik leuk
13 +2381
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:55
Agelopen seizoen had hij over incident Vilhena kunnen zeggen dat hij het gezien en beoordeeld had, zoals om de een of andere reden steeds gebeurt als het een Ajacied betreft.
Vind ik leuk
DubRtd +14903
dinsdag 17 oktober 2017 om 13:12
"90% van de laatste 15 wedstrijden lekker thuis "


Dus feyenoord heeft de laatse 13,5 bekerwedstrijd thuis geloot.

Ok dan.
Vind je het heel erg dat ik aan de rest van je betoog maar geen aandacht geef?

Makkelie: 16x Ajax thuis gefloten, 9x Ajax een penalty gegeven.
En dat is een feit en niet iets wat ik uit mijn reet heb getrokken zoals vele hier wel doen.
Vind ik leuk
13 +2381
dinsdag 17 oktober 2017 om 13:28
Weet niet waar jij die stats vandaan haalt, maar zou dan ook graag weten hoeveel penalties Feyenoord thuis van Makkelie kreeg?
Vind ik leuk
DubRtd +14903
dinsdag 17 oktober 2017 om 13:33
-Hold my beer-

Edit:

Zat er 1 mis bij Ajax, Ze hebben er 8 van hem gekregen en 1 tegen. In 16 thuis potjes
Feyenoord in 14 thuiswedstrijden waar hij floot, 4 penalties voor en 2 tegen.

Ajax 2x een opponent met direct rood weg door makkelie
Feyenoord 1x opponent weg na 2x geel

Feyenoord zelf 1 speler weg door 2x geel bij hem en Ajax nog nooit een speler eraf door hem.

( bron: transfermarket.co.uk)





[Reactie gewijzigd op dinsdag 17 oktober 2017 om 13:42]
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 13:55
Wat jammer dat hier dan geen reactie op komt. Mooie terugkijk naar het verleden, waaruit we op denken te kunnen maken dat de beste man iig niet op de hand van Feyenoord is.

Ik ga geen calimero inzetten maar dit countert wel lekker op al die ajacieden die claimen dat de beste man voor Feyenoord zou fluiten
Vind ik leuk
DubRtd +14903
dinsdag 17 oktober 2017 om 14:08
Ik staaf mijn mening met feiten en statistieken. En ik kan zo'n beetje alles vinden aangezien ik graag een gokje waag op de wat abstracte markten in het voetbal
Dus zet ik geld, iedere keer dat Makkelie Ajax thuis fluit dat hij een strafschop geef in die pot.
Met een uitkering die meestal rond de 4x je inzet ligt en dus 16\8 = 50% kans van slagen is dat lekker eten.


Helaas zijn de meesten die hun eigen kijk op zaken als feiten zien. Zijn dan ook nog vaak de hardste schreeuwers.

Vind ik leuk
HJR +4394
dinsdag 17 oktober 2017 om 15:04
En al die penalties zijn onterecht of fout gezien? Het is maar niet hoe je die statistieken leest of wil lezen.

Ik heb al die penalties/rode kaarten niet voor me hoor, maar het kan ook zo maar zijn dat bijvoorbeeld Ajax aanvallender heeft gespeeld in de wedstrijden dat Makkelie floot. Omdat bijvoorbeeld Feyenoord tegen wat betere tegenstanders heeft gespeeld.
Vervolg tegenstander moet vaker aan de noodrem trekken en is vaker in eigen 16 te vinden dus meer kans op een penalty. Want over het algemeen hebben de mindere teams meer gele/rode kaarten dan de betere teams.

Denk niet dat het zin heeft om naar die statistieken te kijken, want elke supporter lees die op zijn eigen manier :).

Paar weken geleden stond er nog op een statistieken site, dat de Kuip maar 5x was uitverkocht laatste jaren. Die had ik er ook even ingegooid hier. Nou dat moest ik dus ook anders lezen :)
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 13:40
Deze reactie is de meest sneue van de dag. Dordrecht en Rotterdam zijn niet de grootste vrienden... Daarlangs is Makkelie niet de scheidsrechter die statistisch gezien Feyenoord aan doelpunten of aan rode kaarten voor de tegenstander helpt. En het thuis spelen in de Beker komt na een loting door een persoon die hoort bij een van de clubs die nog deelnemen, en niet door de KNVB. Dat noemen ze loting, en bij een loting moet je geluk hebben...
Vind ik leuk
Sil Meijer +12531
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:29
Erg matige scheidsrechter die makkelie. Maakt heel veel fouten.

Voor zo'n wedstrijd moet je gewoon Kuipers neerzetten. Gewoon de beste scheids. Hij ziet het meest en is nooit partijdig. Hele goede scheidsrechter!

Bas Nijhuis heeft wel een manier van fluiten die goed werkt deze wedtstrijd, maar Nijhuis maakt erg veel fouten.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 17 oktober 2017 om 12:31]
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:30
Jezus, heb je alles gehad krijg je deze flierefluiter!!
Vind ik leuk
mcmodd +11399
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:56
Ja, pas dan heb je alles gehad EC! ;—/))
Vind ik leuk
Dee79 +1903
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:31
De knvb blijven hun onkunde tonen..
Vind ik leuk
Hyena +19675
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:31
Oh god. Dat wordt een drama.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:33
Veel plezier Ajacieden en Feyenoorders...
Vind ik leuk
plein19 +279
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:33
Vreemd dat hij de klassieker mag fluiten na 3 belangrijke fouten in zijn laatste wedstrijd
Vind ik leuk
mcmodd +11399
dinsdag 17 oktober 2017 om 13:02
De KNVB zei tegen hem: “Er zijn nóg twee belangrijke fouten die je afgelopen weekend niet gemaakt hebt. Bewijs in de klassieker maar of je weet welke dat zijn. Belangrijke klassieke fouten zijn: zelf de twaalfde man zijn voor een der ploegen of een rode kaart geven aan een verdediger die in zijn eigen zestien een penalty veroorzaakt, maar dan de penalty niet geven en een vrije trap toekennen aan de ploeg die de penalty tegen had moeten krijgen. Verdeel het netjes over beide ploegen, want dat behoort bij fouten”, einde (verzonnen) citaat.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 17 oktober 2017 om 13:03]
Vind ik leuk
reggie +810
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:37
Floot afgelopen zondag toch ook heel goed, VVV-PSV was bijna een topper.
Vind ik leuk
Mo +7986
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:38
Natuurlijk was dat geen topper. VVV staat hoog maar heeft nog steeds gewoon een matig elftal dat er vroeg of laat ook 5 op rij verliest
Vind ik leuk
reggie +810
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:42
Ik schrijf toch ook bijna.
Vind ik leuk
Mo +7986
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:58
Ook niet bijna hoor ;-)
Vind ik leuk
Mo +7986
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:37
Zucht
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:46
Wedstrijd gewoon schriftelijk af doen met 1-1 en 6 gele kaarten. Klaar met dat gezijk.
Vind ik leuk
Teo Smith +13118
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:48
Beter dan nijhuis. Had liever kuipers.
Vind ik leuk
Henk 1971 +1820
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:49
Dat worden weer onterechte kadootjes voor Ajax.....
Vind ik leuk
dhrwobo +8813
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:51
Dan heeft Sjaak Swart in ieder geval z'n smoes al weer klaar mocht Ajax verliezen. Al denk ik dat Ajax wel weet te winnen van Feyenoord. Het is wel qua verwachtingspatroon de meest droevige klassieker van de laatste jaren. Het niveau van al onze topclubs in de eredivisie is er niet beter op geworden de afgelopen jaren.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:53
Feyenoord gefeliciteerd. Met deze supporter als arbiter kunnen jullie niet verliezen. In de kuip fluit hij nooit tegen Feyenoord.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 13:05
daar reken ik wel op :P
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 14:00
Lees even hierboven nietsnut, cijfers zeggen dat hij het betere voorheeft met ajax
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 14:36
Voor je gelijk begint met beledigende teksten. Die zogenaamde "statistieken" worden bij gezet dat het feiten zijn maar niet waar ze vandaan komen. Dus voor ik dat geloof wil ik de bronvermelding zien. Wat ik nog weet van wedstrijden die ik van Makkelie heb gezien is dat Feyenoord ook wel heel veel mee krijgt in de Kuip. Blijkbaar in de arena ook, dus een topper thuisfluiter?
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 14:41
Jij begint met het feit dat de beste man een feyenoord supporter is, maar het vermelden van een website waar informatie vandaan komt is voor jou niet duidelijk genoeg.

I rest my case
Vind ik leuk
SB +118
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:57
Bij vvv psv was makkelie een schande voor arbitrages in NL. Ik snap er echt helemaal niks van dat hij de klassieker mag fluiten. KNVB heeft het weer goed geregeld.
Vind ik leuk
cheeks +1648
dinsdag 17 oktober 2017 om 13:00
Wordt een makkelijke overwinning voor ajax. Feijenoord moet komen, spelen thuis vandaar, en missen nogal wat verdedigers. Ajax gaat lekker counteren.
Vind ik leuk
mcmodd +11399
dinsdag 17 oktober 2017 om 13:07
Ik denk dat Feyenoord echt tot de bodem gaat. Meer dan ooit vechten ze zich naar een schamele 1-0 overwinning en zullen Ajacieden achteraf zeggen dat Makkelie het doelpunt nooit had mogen toekennen omdat de bal naast vloog.
Vind ik leuk
derksen +6821
dinsdag 17 oktober 2017 om 13:04
Hij komt niet in praat programma's
Hij kom niet bij dwdd
Hij heb geen eigen boek
Hij heb geen supermarkt
Heb geen Internationale top wedstrijden gefloten

Dus kortom de allerbeste scheidsrechter
Volgens de knvb
Vind ik leuk
cheeks +1648
dinsdag 17 oktober 2017 om 16:28
Heeft.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 13:05
Prima, ook goed! Wordt weer een top show zondag!
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 13:08
Hoe is het mogelijk, je fluit al het hele seizoen bagger en als beloning mag je de klassieker fluiten!
Vind ik leuk
DubRtd +14903
dinsdag 17 oktober 2017 om 13:08
Na... schrijf die Ajax penalty maar alvast weer bij dan.
Vind ik leuk
Mari +1776
dinsdag 17 oktober 2017 om 13:19
Niet zo slim van de KNVB. Je moet geen scheidsrechter aan stellen die net
de strijd om de Johan Cruijff Schaal tussen kampioen Feyenoord en bekerwinnaar Vitesse heeft gefloten.
Indien hij Feijenoord heeft benadeeld zal hij dat nu onbewust compenseren.
Let wel, indien.
Voorkomen is beter dan Makkelie
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 13:43
Leuk dat bijna iedereen hier vooraf roept dat Ajax de kanootjes gaat krijgen van Makkelie.
Dan hoeven we zondag na de wedstrijd niet te zeuren dat Feyenoord heeft gewonnen door een penalty...
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 13:48
Gefeliciteerd ajax
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 13:53
Nou succes dan. Verreweg de slechtste scheidsrechter. Gaf afgelopen weekend weer een zwaar onterechte rode kaart
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 13:58
Niet de beste Bas Nijhuis ,maar de braafste scheidsrechter bij de Klassieker, dus iemand die weer volgens het boekje gaat fluiten,oftewel geen strijd maar alles kapot fluiten om iedereen te vriend te houden,weer bedankt KNVB.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 13:58
Daar hadden ze bij Toto.nl niet op gerekend. Feijenoord staat op 2,70 dus zakken vullen iedereen.
Vind ik leuk
remakil +1641
dinsdag 17 oktober 2017 om 14:17
Makkelie... de man die dingen ziet, die niemand anders ziet en de man die dingen niet ziet, die een heel stadion wel ziet. Het kan niet anders, dan dat er na afloop enkele uitglijders de revue passeren en dat Makkelie weer door het stof moet..

Maar, dat is nu eenmaal de KNVB! Waar men ja-knikkers beloond en men middelmatige ex-scheidsrechters aanstelt als coach voor de anderen. Met middelmaat, kweek je middelmaat. Simpel...

De toppers die stoppen, sturen ze met pek en veren de laan uit. Want die zijn beter dan scheidsrechtersbaas Dick van Egmond. Onbegrijpelijk dat een zwakke, middelmatige scheidsrechter nu de baas is over de rest.

Het wordt tijd dat we in NL eens op bezoek gaan in Duitsland. We liepen voorop met de videoref en zijn inmiddels keihard gepasseerd door de Duitsers, die een geweldig systeem hebben in Köln. Alle wedstrijden worden bekeken in 1 centrum en het werkt goed en razendsnel...
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 14:18
Heeft hij wel verdiend na zijn geweldige pot van afgelopen zondag!
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 14:18
Heeft hij wel verdiend na zijn geweldige pot van afgelopen zondag!
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 14:41
Nee, Makkelie was niet bij mij de aangewezen scheidsrechter. Ik vindt persoonlijk dat hij niet de kwaliteiten heeft om zo'n topper te fluiten.

Makkelie staat ook bekend om veel gele kaarten te geven wat geen gele kaarten zijn.

Nee, dan had ik toch liever Kuipers gehad omdat Kuipers veel neutraler is.
Misschien is hij wel de enigste topscheidsrechter die we hebben.
Vind ik leuk
defons +1240
dinsdag 17 oktober 2017 om 14:41
Tja makkelie voor de klassieker Nog steeds is het een puinhoop bij de KNVB hoe in godsnaam kan je zo scheids aanstellen wat een zooitje bij onze voetbalbond.
Vind ik leuk
14forever +6829
dinsdag 17 oktober 2017 om 14:45
Nou daar is niemand.blij mee.....
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 14:48
Al zeuren over de scheids voordat de wedstrijd is gespeeld. Doe dat na de wedstrijd als ie een fout heeft gemaakt. Voor hetzelfde geld fluit hij een topwedstrijd. Hoop gezeur om niets sorry jongens......
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 14:57
nee he een echte Ajax fan, makkie voor Ajax dus
Vind ik leuk
Cookee +4358
dinsdag 17 oktober 2017 om 15:02
Hilarisch NL-tob-club-supporters die vinden dat zij benadeeld worden.
Kom eens kijken bij clubs onderin, dan zeur je nooit weer.
Elke scheids die een fout maakt bij topclubs die is de pineut want die beelden gaan viral. Onderin de ED maken ze veel meer fouten.

Het is wel treurig als de topclubs zo weinig vertrouwen hebben in eigen kunnen dat de scheids de pot gaat beslissen.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 15:53
Voor de klassieker had ik Rico Verhoeven aangesteld.
Vind ik leuk
tomawa +99
dinsdag 17 oktober 2017 om 16:11
Volgens mij gaf hij tijdens Ajax-Utrecht een penalty voor Ajax terwijl er niets aan de hand was, ben benieuwd zondag wat de stress met hem gaat doen in een volle kuip. Zal gevoelig zijn voor randzaken
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 18:37
Hoe is het mogelijk? Met afstand de slechtste scheidsrechter die we hebben op eredivisie nivo
Vind ik leuk
_AJAX_ +2051
donderdag 19 oktober 2017 om 08:53
Makkelie z'n eerste Klassieker. Kun je daar ook lekker voor politie spelen!
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 14:56
Hij bepaald nu al de wedstrijd verloop
KNVB schaam je over deze aanstelling
Als dit niveau scheids is dan is die ver te zoeken!!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

KNVB wijst scheidsrechter voor Klassieker aan: Makkelie maakt 'debuut'