Sky Sports wijdt groot stuk aan 'afgeschreven' Klaassen: 'Leek goede aankoop'

Sky Sports wijdt groot stuk aan 'afgeschreven' Klaassen: 'Leek goede aankoop'

dinsdag 17 oktober 2017 om 16:18

Everton betaalde in de zomer 27,5 miljoen euro voor hem aan Ajax, maar Davy Klaassen heeft nog geen indruk kunnen maken in Engeland. Dat is voor Sky Sports reden om een groot stuk aan de Hilversummer te wijden.

Klaassen speelde nog niet één keer negentig minuten voor Everton in de Premier League en zat zondag bij het gelijkspel tegen Brighton & Hove Albion op de bank. 'Waar is het misgegaan?', vraagt Sky Sports zich af. 'De Ajax-aanvoerder kwam met hoge verwachtingen naar Everton. Ervaren, maar jong genoeg om zichzelf te verbeteren. Hij leek een goede aankoop en klaar voor een mooi seizoen onder Koeman.'

'Twee maanden en 190 Premier League-minuten later is Klaassen afgeschreven. Een speler die door Johan Cruijff in hetzelfde rijtje als Toni Kroos en Xavi werd geschaard, wordt nu een complete mislukking genoemd door Joey Barton. Voor Klaassen is aan de bal komen een probleem. Zonder tijd en ruimte, doet hij er weinig mee.'

Sky Sports wijst op het feit dat de 24-jarige Klaassen pas één keer op doel schoot dit seizoen. 'Eén keer. De verklaring die werd gegeven voor het zekere slagen van Klaassen zijn nu zijn zwakke punten. Het tempo van de Premier League is een voor de hand liggende reden voor zijn tegenvallende spel, maar ook in de Europa League kan hij het niet laten zien.'

Poll

Denk jij dat Klaassen gaat slagen in Engeland?

(3533 stemmen)

Plaats een reactie

BigBoi +2369
dinsdag 17 oktober 2017 om 16:22
Absoluut niet verwacht maar laten we eerlijk zijn heel Everton is bezig met een slecht seizoen. Wat zij nodig hebben is een scorende spits. Voetbalt een stuk makkelijker als je zo nu en dan eens een doelpuntje scoort.
Vind ik leuk
Cookee +4358
dinsdag 17 oktober 2017 om 16:57
Klaassen pikte hier wel eens een goaltje mee.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:41
lekker terug naar Ajax gaan
Vind ik leuk
Youri99 +5528
donderdag 19 oktober 2017 om 14:35
Heb in de voorbereiding een oefenwedstrijd van Everton gekeken en wat me toen eigenlijk opviel was dat Klaassen samen met Rooney en Idrissa Gueye de enige 3 echte voetballers waren bij Everton.
De rest van de spelers die er rondlopen zien het spelletje niet snel genoeg en ik denk dat Klaassen daar vooral hinder van ondervind.

De rest van het team wil gewoon liever het ouderwetse renjerot spelletje spelen.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 16:23
Was in Nederland het mannetje en zou volgens ingewijde wel even het varkentje gaan wassen in Engeland. De zogenaamde toppers van de ED stellen niks meer voor over de landsgrenzen in de betere competities.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 16:29
Welke ingewijde zei dat?
De enige echte topper vorig seizoen in de ED was Sanchez. Die kan toch gewoon mee in de grootste competitie van de wereld?

Vind ik leuk
cheeks +1648
dinsdag 17 oktober 2017 om 16:33
Enige topper?? El ahmadi heeft al aangetoond in de PL mee te kunnen. Guardado speelt als een baas in Spanje nu. Moreno is goed in Rome en Propper doet het goed bij Brighton.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 17 oktober 2017 om 16:33]
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 16:39
Als El Ahmadi meekon in de PL, zat ie niet bij Feyenoord.
Guardado speelt tegen de kleinere clubs in Spanje inderdaad erg goed. Totaal geen PL dus.
Moreno goed in Rome? WHAT THE PEEP?
Propper doet het inderdaad wel leuk trouwens. 2 punten boven de degradatiestreep en volgend jaar in de Championship.

De ED had vorig seizoen één topper. Sanchez. Bewijst hij ook dit seizoen trouwens.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 16:53
Laten we ook Sanchez nog ff afwachten. Bij Colombia speelde hij ook niet foutloos. Bij Tottenham heeft hij nu pas 4 echte wedstrijden meegedaan.

Hij heeft zijn lichaam mee en hij is snel. Nu moet hij nog wat extra's gaan brengen. Het zal mij benieuwen. Eriksen speelt ook nog steeds bij Tottenham. En Tottenham reken ik niet tot de top van Europa.

Tussen Alderweirld en Vertonghen, is Sanchez wel de betere verdediger, dat wel.
Vind ik leuk
Nashua +5232
dinsdag 17 oktober 2017 om 23:29
De Spurs horen zeker bij de top
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 00:05
Van EU? Ik heb ze daar nog nooit gezien.
Vind ik leuk
United FC +12783
woensdag 18 oktober 2017 om 14:46
Ze komen in de buurt.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:34
Maar dan noem je ook allemaal toppers op he
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:42
haha psv lek
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:57
Pseudo wannabe kenners van VP, gaf het beestje maar ff een naampje.
Vind ik leuk
Kuip +3149
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:29
Nu hoor ik de zogenaamde kenners weer over de 'geweldige' Ziyech. Stom van Blind dat ie hem niet voor Oranje liet kiezen etc etc.
Ik heb hier vorig seizoen al diverse malen gezegd dat Klaassen een overschatte voetballer is. Liep vaak anoniem over het veld. Datzelfde heb ik over Memphis geroepen. Ook zwaar overschat en liet bij slechts PSV af en toe wat leuks zien.
Datzelfde geldt voor Ziyech. Nu bewierookt in de eredivisie, maar komt ook te kort voor de subtop in het buitenland. Zal net als Propper hooguit in de lagere regionen van de PL mee kunnen komen. Ben er dan ook absoluut niet rouwig om dat hij voor Marokko gekozen heeft.
We zijn in Nederland al snel onder de indruk wanneer een speler een keer een aardig potje in de eredivisie speelt. Maar dit is geen maatstaf meer. Zie De 'grote' talenten als Riedewald, Bazoer, EL Ghazi, Kongolo, Janssen etc. Allemaal bankzitter in de subtop.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 16:23
"Twee maanden en 190 Premier League-wedstrijden later"

Als je meer dan 3 wedstrijden op een dag speelt, wordt het ook wel lastig om te presteren.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 17 oktober 2017 om 16:24]
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 16:29
" word nu een complete mislukking genoemd door Joey Barton"

Waarom moet die mafketel iemand een complete mislukking noemen...
je bent een complete mislukking als:
- je sigaretten peuken uitmaakt in iemand zijn gezicht
- een taxi chauffeur in elkaar slaat
- een ploeggenoot in elkaar slaat
- of zelfs een jonge fan aanvalt.
enz enz.

Deze man heeft helemaal het recht niet om iemand een mislukking te noemen..

Ma goed misschien gaat het wel over een andere Joey Barton en zit ik helemaal mis in deze.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 16:35
Idd dat is die Joey barton. Die zelf nog minder heeft bereikt in zijn carrière dan Klaassen in Nederland.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 16:56
Rare vergelijkingen.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:17
Vertel..? Ik snap gewoon niet dat ze zo n gestoorde freak een podium geven om een oordeel over iemand te vellen
Vind ik leuk
buddha +4877
dinsdag 17 oktober 2017 om 18:09
ze geven sjakie toch ook elke week de gelegenheid om zn verhaal te doen
Vind ik leuk
Nuance +2568
dinsdag 17 oktober 2017 om 18:33
Sjakie heeft in zijn voetbalcarriere veel en veel meer gepresteerd dan ene Joey “misfit” Barton.
En ik ben Feyenoordsupporter, kun je nagaan.....
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 21:02
Klopt maar Sjakie staart zich blind op club liefde en idd hij slaat d'r in door

Echter heeft Sjakie zich wel altijd fatsoenlijk gedragen , en deze Barton heeft overal waar die kwam stomme dingen gedaan en ook nog eens vaak geweld gebruikt! Dat ze zo n jonge spreekrecht geven in de media is kansloos, en hiermee verdient die agressieve idioot ook nog geld ook
Vind ik leuk
rinirat +844
dinsdag 17 oktober 2017 om 16:33
Wat een lul verhaal weer
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 16:34
Het is de magie van de sport. Soms kan je ergens geen vinger achter krijgen omdat er te veel echte oorzaken zijn. Knap frustrerend voor Klaassen zelf maar ook voor RK.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 16:37
Klaassen had bij Ajax ook vaak zat mindere periodes.
Vind ik leuk
Cookee +4358
dinsdag 17 oktober 2017 om 16:59
Ja maar als je altijd speelt dan komt dat ritme wel weer.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 16:41
Heb nooit een hoge pet opgehad van de voetballer Klaassen.

Vooral zijn werklust is/was geweldig en stond regelmatig op de juiste plek om een goaltje mee te pikken waardoor hij altijd opviel..

Zelfs nu met zijn strijd kom je er in Engeland niet, veel te licht, viel al op in de finale van de Europa League, kwam er totaal niet aan te pas. (fysiek)

Aan de bal was het altijd maar mager hoor..
[Reactie gewijzigd op dinsdag 17 oktober 2017 om 16:43]
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 16:54
Simpel terug keren naar Nederland, die jongen is veel te beperkt voor het grote werk.
Weer een Nederlander die verder wilde springen dan zijn stok lang is.
Ik zou zeggen: één seizoen terug naar Ajax en dan zal hij ZEKER klaar zijn voor Real of Barca.
(grapje)
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 16:58
Klaassen had net als Pröpper, Fer en Wijnaldum, beter wat lager kunnen beginnen.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:33
Ik vind Everton al lager
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:35
Dat lijkt op tv zo. Ben ik van overtuigd. Anders stond Everton wel 18e.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 17 oktober 2017 om 17:36]
Vind ik leuk
wijze man +1287
dinsdag 17 oktober 2017 om 16:58
Niet verwacht dit...had wel verwacht dat hij goed met het niveau mee zou komen
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 16:58
Nee? Raar.
Vind ik leuk
Arbee +1160
dinsdag 17 oktober 2017 om 16:58
Geef Klaassen wat meer tijd. Bij Ajax was hij ook niet vanaf dag één de onbetwiste leider die 10+ goals per seizoen op zijn conto schreef. En sowieso, het is veel makkelijker om te wennen in een goed draaiend team, dan in een team zoals Everton nu. Het loopt daar voor geen meter en je kunt van Klaassen niet verwachten dat hij dat eventjes oplost zoals hij dat in zijn laatste Ajax-jaren wel kon.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 16:59
Dat gaven ze Vincent Jansen ook niet.
Vind ik leuk
tikkietoe +2800
dinsdag 17 oktober 2017 om 16:58
Met al die bedragen die ze daar voor voetballers neertellen, was Klaassen gewoon een leuk gokje.
Het zou kunnen dat de Premier Leauge eigenlijk wat te vroeg komt voor Klaassen, maar dan verhuren ze hem maar aan een andere topcompetitie in Europa.

Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:00
Fenerbahce?
Vind ik leuk
tikkietoe +2800
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:06
Vind ik meer een topclub in een wat matige competitie, maar als Everton zelf niet meer met hem verder wil en dus zijn ontwikkeling niet meer wil volgen, is dat voor Klaassen ook een optie.
Vind ik leuk
Bizzy +7725
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:15
Moeskroen ?
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 18:36
Haha. Dat doet mij aan die pater denken met zn sprookje.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 17 oktober 2017 om 18:37]
Vind ik leuk
Bizzy +7725
dinsdag 17 oktober 2017 om 18:40
Nou Davy's sprookje is ook uit een gespat.

Ps veel kijk plz vanavond. Zal voor jullie duimen. Zware match en een stunt is mogelijk. Om maar een dooddoener erin te gooien, de bal is rond.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 18:41
En het gras is zeker groen? Of is dat ook verandert in de CL. Misschien wil de sponsor dat wel ...

Bedankt.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:09
Klaassen heeft gisteren nog gezegd dat het komt omdat Everton de bal altijd heel snel naar voren speelt en dan daar wat doet. Terwijl hij altijd gewend is geweest dat je de bal zo lang mogelijk op eigen helft houdt en dan daar wat doet, want dan domineer je de wedstijd.

Naast zijn alom erkende beperkte techniek maakt dat zijn kansen op succes in een serieuze competitie klein.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 18:38
Dat heet Engels voetbal vlgs mij. Wist Klaassen dat niet?
Vind ik leuk
Bizzy +7725
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:14
Gewoon niet goed genoeg voor de subtop premier league en overgewaardeerd in nederland.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 17 oktober 2017 om 17:19]
Vind ik leuk
Kuip +3149
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:36
Precies Bizzy. Klaassen is een eenvoudige draver. Matige techniek. Heb er nooit wat in gezien. In de Mickey Mouse League kon die af en toe een belangrijk doelpunt maken, maar dat zegt meer over het niveau van de eredivisie dan over Klaassen. In de topwedstrijden vorig seizoen tegen Lyon, Schalke en Man United zag je hem ook niet. Een nuttige speler werd ie dan genoemd. Ha,ha, prima speler voor AZ enzo.
Vind ik leuk
Bizzy +7725
dinsdag 17 oktober 2017 om 18:33
Zijn tekortkomingen werden verbloemd door ijverigheid en hardwerken. Zoals Vincent Jansen.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 19:46
"" . Ha,ha, prima speler voor AZ enzo.""
Erg, erg, erg.
Waar is de tijd dat hij een wereld talent was en Ronaldo ging leren voetballen.
Het volgend wereldtalent: Dolberg, gaat dezelfde weg op.
Sorry, correctie: niet Ronaldo, maar Messi gaat Dolberg naar de bank spelen.
Vind ik leuk
feyeniels +16781
dinsdag 17 oktober 2017 om 18:15
Ik zou Klaassen ook voorlopig even niet oproepen voor Oranje. Hij wordt in de Premier League niet serieus genomen en speelt weinig. Dan zou ik eerder voor andere opties kiezen, zoals Pröpper, Van Ginkel en Fer.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 18:22
Was dit niet die Klaassen die volgens velen hier eens even ging laten zien dat je met een goede mentaliteit en talent kan slagen in de PL in tegenstelling tot Memphis?!
Vind ik leuk
Bizzy +7725
dinsdag 17 oktober 2017 om 18:37
Memphis is geen groot succes maar zo af en toe laat hij nog iets moois zien in het buitenland. Vrees toch dat Klaassen toch echt afgeschreven is.
Vind ik leuk
Drobtine +1900
dinsdag 17 oktober 2017 om 18:38
Laat hem voor de helft van de transfersom maar terug komen naar Ajax voor beide het beste
Vind ik leuk
Sniper1 +945
dinsdag 17 oktober 2017 om 18:58
Eerste jaar even doorbijten, dan slagen. Anders lekker terug naar Amsterdam.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 19:58
Verkeerde competitie! Dave moet het vooral van zijn tomeloze energie en loopwerk hebben en zijn neusje voor de goal. In Engeland zijn het allemaal 'lopers' en vallen zijn kwaliteiten niet op. Duitsland had een veel betere keuze geweest, maar ja: gedane zaken nemen geen keer. Maar van mij mag ie morgen weer bij Ajax aansluiten!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Sky Sports wijdt groot stuk aan 'afgeschreven' Klaassen: 'Leek goede aankoop'