'Neymar-bonus lekt uit: drie miljoen euro bij verslaan van Messi en Ronaldo'

'Neymar-bonus lekt uit: drie miljoen euro bij verslaan van Messi en Ronaldo'

dinsdag 17 oktober 2017 om 19:21

Neymar heeft zich met zijn transfer naar Paris Saint-Germain ten doel gesteld om de Gouden Bal te winnen en dat heeft zeker ook een financiële reden. De Braziliaan kan flink cashen als hij uitgeroepen wordt tot beste voetballer van het jaar.

Bij de onderhandelingen met PSG over zijn megadeal heeft Neymar een clausule laten opnemen waardoor hij bij winst van de Ballon d'Or drie miljoen euro uitgekeerd krijgt. Het zal nog een behoorlijke klus worden voor de superster om die bonus uitgekeerd te laten worden: de laatste jaren zijn het alleen Cristiano Ronaldo en Lionel Messi die de prijs weten te bemachtigen.

Lees ook: Wat verdient Neymar: salaris, bonussen, sponsors, uitgaven en opbrengsten

Voor de Gouden Bal van dit jaar is Neymar samen met 29 andere voetballers genomineerd. Uiteindelijk blijven er drie kandidaten over waar uit gekozen gaat worden. Vrijwel zeker is dat Ronaldo en Messi tot die laatste drie kanshebbers behoren. Neymar dingt mee om het derde plekje bij de uiteindelijke verkiezing.

Lees ook: Hegemonie Messi en Ronaldo: deze 9 spelers kunnen twee wereldsterren onttronen

Plaats een reactie

Noudyo. +9860
dinsdag 17 oktober 2017 om 19:28
Wordt gewoon weer lekker Messi of Ronaldo. Waarschijnlijk Ronaldo.
Vind ik leuk
Mo +8003
dinsdag 17 oktober 2017 om 19:41
Logisch ook. Steken er beide met kop en schouders boven uit, zeker Messi.
Vind ik leuk
Kwikwek +2412
dinsdag 17 oktober 2017 om 20:14
Zeker Ronaldo !
Vind ik leuk
Ale +1191
dinsdag 17 oktober 2017 om 20:33
Pff Ronaldo. Dat is toch die gek die zijn kinderen geen moeder gunt..
Vind ik leuk
Kwikwek +2412
dinsdag 17 oktober 2017 om 21:35
Wat een kut opmerking Ale. Heeft de ware misschien niet gevonden, maar wilt wel graag kinderen. Ooit over nagedacht? En hij heeft momenteel een vriendin die als moederfiguur kan dienen.
Vind ik leuk
Sil Meijer +12531
dinsdag 17 oktober 2017 om 20:37
Het grote verschil is tussen Messi en Ronaldo is dat Messi dingen kan die buiten aards zijn. Hij dribbelt zonder enige moeite iedereen weg en alles is puur talent. Ronaldo heeft voor alles moeten trainen en komt met veel dingen in de buurt en is fysiek en kan beter koppen, maar Messi is gewoon echt niet normaal dat is gewoon niet te trainen.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 13:18
Buitenaards ja? kijk eens naar filmpjes van Maradona op YT, dan zie je Messi maar dan 30 jaar eerder. Alleen zie je Maradona wel met een wereldbeker in zn handen ...
Vind ik leuk
United FC +12783
woensdag 18 oktober 2017 om 14:51
Volgens mij gebruikt(e) Maradonna ook volop doping.
Vind ik leuk
Mo +8003
dinsdag 17 oktober 2017 om 20:46
Messi is beter, Messi was beter en Messi zal altijd beter zijn. Ik snap niet dat daar uberhaupt discussie over is
Vind ik leuk
Kwikwek +2412
dinsdag 17 oktober 2017 om 21:36
Ronaldo is altijd completer geweest dan Messi. Een echte sportman.
Vind ik leuk
Mo +8003
dinsdag 17 oktober 2017 om 21:50
Completer in de zin van? Ronaldo is sterker en kan beter koppen. Echter is de dribbel van Messi buitenaards, heeft hij een veel beter schot en een beter inzicht. Snelheid is nog vergelijkbaar
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 19:29
Lukt hem dit jaar toch niet. Zou niet weten op basis waarvan.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 19:32
Dit jaar Ronaldo, volgend jaar Messi of Ronaldo en ik lach me kapot als de daarop volgende jaren bijvoorbeeld een Isco, Asensio, de Bruyne of Kane hem wint.
Neymar heeft voor mij als Real supporter echt volledig afgedaan.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 19:37
Ik denk dat Neymar zich er bij supporters van andere clubs ook niet geliefder op heeft gemaakt.
Misselijk en arrogant figuur is het.
Vind ik leuk
jaja_PSV +17551
dinsdag 17 oktober 2017 om 19:31
3mio?
Komop dat boeit Neymar niet. Hij heeft 2 maanden geleden 78mio tekengeld van PSG ontvangen.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 19:41
Het wordt wel eens tijd dat Iniesta hem krijgt! Icoon voor de sport.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 19:48
7 jaar geleden had ie misschien nog een goede kans gemaakt, maar nu niet meer.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 00:03
Laat dat nou net het enige jaar uit zijn carrière zijn geweest dat ik hem die prijs absoluut niet gunde.
Vind ik leuk
tikkietoe +2804
dinsdag 17 oktober 2017 om 19:57
Neymar heeft al genoeg gekost, goed dat ze deze bonus de komende jaren niet hoeven uitkeren.
Vind ik leuk
Quareck +2987
dinsdag 17 oktober 2017 om 20:22
Alleen al door zulke onzin hoop ik dat hij blijft steken op 1 stemmen :)
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 20:38
Wat een bullshit club en wat een beleid,het gaat dus niet meer alleen om de prestatie er moet geld bij,net zoals Cavani een miljoen geven als Neymar de penalty's mag nemen.Tja als een heel land een voetballer koopt maar wat nou als een paar Chinese miljardairs tegen Neymar zeggen,we betalen je 120 miljoen per jaar en weet ik veel hoeveel per goal,wat dan.Messi, Ronaldo en zelfs van Basten in zijn AC Milan tijd waren zo bepalend voor hun club en hebben echte prijzen gewonnen, PSG is de laatste 5 jaar 4 keer kampioen geweest dus dat is niet zo moeilijk (had Zlatan 'm ook kunnen winnen of Cavani)AC Milan was in de tijd van Basten de toonaangevende club wereldwijd met Gullit,Baresi, Rijkaard,Donadoni,Maldini,v Basten enz.Als Neymar de CL wint,finale WK of Winnen en Europees topscorer wordt en daarbij goed blijft spelen,mag ie m winnen.
Vind ik leuk
utreg1971 +1207
dinsdag 17 oktober 2017 om 21:42
Wat een elftal zeg dat Milan,Baresi altijd fan van geweest
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 23:59
Jaa,dat waren grote namen,v Basten won na Gullit 2 x achtereen in 1988 en 89 de ballon d'or (niet toevallig de 2 die in de EK-finale scoorden) Milan was vergelijkbaar met Real nu
Vind ik leuk
HJR +4396
dinsdag 17 oktober 2017 om 21:13
Zal die ook moeten betalen als hij het niet wordt?
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 21:13
Is alleen maar nep praatjes en alleen maar over geld. Voetballen moet gewoon leuk zijn met mooie doelpunten en dan is het leuk
[Reactie gewijzigd op dinsdag 17 oktober 2017 om 21:16]
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 23:26
de gouden bal is allang niet meer voor de beste speler .alleen als je ook wat wint met het team .want anders had Messi hem al 9 keer moeten winnen .hij blijf toch de beste van de wereld helaas denk ik dat ze weer voor Ronaldo gaan om ze de chimp league gewonnen hebben .daarom gaat het niet meer om de beste speler jammer
Vind ik leuk
berwi +258
woensdag 18 oktober 2017 om 08:31
liever geen neymar
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 15:47
Messi is zon quadriljoen keer beter dan Ronaldo. Ik vind Modric al beter dan Ronaldo persoonlijk in voetballend opzicht, het spijt me. Voetbal is meer dan alleen scoren. Het gaat ook om jezelf naar de goal toe kunnen werken. Messi springt daar in verre bovenuit. Ronaldo is de eindhalte nadat Isco, Modric hem die pass hebben gegeven. Messi zorgt voor het creëren van kansen en kan ook als eindhalte spelen. In veel van zijn acties doet hij beide. Ronaldo moet het toch echt veel meer van de topspelers om zich heen hebben en wachten op de voorzet. Wat balgevoel betreft is Ronaldo veel gespannener en verliest veel sneller de bal van zn voet. Messi doet alles puur op gevoel en dat zie je ook echt in zn spel. Ronaldo kan goed scoren okee en heeft een strakke knal in zn poten, maar de vergelijking met Messi is onzin.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Neymar-bonus lekt uit: drie miljoen euro bij verslaan van Messi en Ronaldo'