Beugelsdijk krijgt alsnog zware straf: ADO-verdediger vier duels aan de kant

Beugelsdijk krijgt alsnog zware straf: ADO-verdediger vier duels aan de kant

woensdag 18 oktober 2017 om 09:56

De beroepscommissie van de KNVB heeft Tom Beugelsdijk alsnog voor vier wedstrijden geschorst. Daarmee krijgt de aanklager betaald voetbal zijn zin. Die was in beroep gegaan, nadat de verdediger van ADO Den Haag in een eerder stadium was vrijgesproken.

Beugelsdijk deelde enkele weken geleden in de uitwedstrijd tegen NAC Breda een elleboogstoot uit aan tegenstander Pablo Mari. De aanklager deed aanvankelijk een voorstel van vier duels schorsing, maar na beroep van ADO werd de strafeis verhoogd naar vijf wedstrijden. 

De tuchtcommissie zorgde vervolgens voor een opmerkelijke wending door Beugelsdijk vrij te spreken, maar daar was de aanklager het niet mee eens. In beroep is de robuuste mandekker nu alsnog veroordeeld tot drie duels aan de zijlijn. Daar wordt een openstaande voorwaardelijke straf van een wedstrijd aan toegevoegd, meldt ADO.

Beugelsdijk mist de wedstrijden tegen VVV-Venlo, PEC Zwolle, Feyenoord en Heracles Almelo. ADO staat na acht speelronden op de elfde plaats in de Eredivisie met tien punten.

Plaats een reactie

Rodapaus +2331
woensdag 18 oktober 2017 om 10:08
Jammer voor ADO en tommie, maar vind het terecht dat dit alsnog bestraft word.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 10:20
nog veel te weinuuuugh
Vind ik leuk
frankn27 +4099
woensdag 18 oktober 2017 om 10:08
wat een soap
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 10:09
Hoe kan dit nou weer, zelfs die mari zei dat het gewoon een luchtduel was toen hij als getuige werd gehoord
Vind ik leuk
Mad Max +6525
woensdag 18 oktober 2017 om 10:17
Ach kom op, voetballers houden elkaar toch altijd de hand boven het hoofd? Toen Cantona een man in het publiek aanviel met een karatetrap gingen zijn teamgenoten eerst verhaal halen bij het publiek ipv Cantona toe te spreken/aan te pakken.

Tommie maakt in het duel een enorm duidelijke elleboogstoot. Hij voelt waar zijn man is, hij kijkt hem aan en als hij springt zwaait alleen zijn linker elleboog naar achter in het gezicht van zijn man. Zijn rechter elleboog gebruikte hij niet. Plus hij wist exact waar zijn man was. Duidelijker kan haast niet. KNVB moet optreden hiertegen, volledig terecht.
[Reactie gewijzigd op woensdag 18 oktober 2017 om 10:17]
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +10711
woensdag 18 oktober 2017 om 10:25
Vond die van Kramer gisteren ook niet verkeerd :-O
Vind ik leuk
Mad Max +6525
woensdag 18 oktober 2017 om 10:27
Die heb ik gemist geloof ik. Maar Kramer en ellebogen zijn al jaren een fijne combo ;-)
Vind ik leuk
Vak-DD +7762
woensdag 18 oktober 2017 om 18:15
Alleen word Kramer nooit bestraft, meten met twee maten dus. Het ligt er maar net aan waar je speelt.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 10:28
Nja tommie is geen Ramos, die weet nooit waar zijn man is en die doet maar wat.. Maar je hebt wel gelijk.
Vind ik leuk
Rodapaus +2331
woensdag 18 oktober 2017 om 10:20
Denk dat ze de camerabeelden hebben gezien en dat die zwaarder wegen dan de verklaring van Mari. Hij kan om verschillende redenen dat gezegd hebben, misschien uit collegialiteit. Ookal vind hij het misschien niet zo erg, maar het word beoordeeld op verschillende punten. Het leek mij wel een overtreding dus is het niet gek dat het dan bestraft word.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 10:28
Verdedigers begrijpen elkaars acties misschien ook beter
Vind ik leuk
zekers +82
woensdag 18 oktober 2017 om 12:26
de camera zijn uit die hoek vertekend alleen want je ziet nooit op dat beeld of hij echt hard word geraakt en als hij wel hard werd geraakt had hij nooit zo snel opgestaan er was dus wel enige hinder maar meer ook niet
Vind ik leuk
DubRtd +14882
woensdag 18 oktober 2017 om 12:06
Dat komt omdat niet alle voetballers Lurling heten.

aan de andere kant, als ik Mari was geweest en ik had het idee dat die elleboog bewust was, had ik Beugelsdijk effe geen dienst gaan bewijzen.
Collegialiteit heeft zo zijn grenzen.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 10:12
4 wedstrijden WAARVAN 1 voorwaardelijk en vervolgens mist hij 4 wedstrijden..lastig he juiste info vermelden...
Vind ik leuk
Quareck +2973
woensdag 18 oktober 2017 om 10:32
Hij had nog een voorwaardelijke open staan van een wedstrijd, en nu weer 1 voorwaardelijk, dus bij zijn volgende elleboog krijgt hij weer een extra wedstrijd schorsing. Dus hij krijgt er drie plus 1 van een vorige straf
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 10:13
Jammer tommie, wel terecht natuurlijk.
Vind ik leuk
Hyena +19652
woensdag 18 oktober 2017 om 10:15
Naar mijn mening een terechte schorsing.
Vind ik leuk
Dicky +5762
woensdag 18 oktober 2017 om 10:15
3 waarvan 1 voorwaardelijk had voldoende geweest.
Vind ik leuk
mcmodd +11388
woensdag 18 oktober 2017 om 17:07
Die heeft hij ook gekregen, exact wat je zegt. Maar omdat er nog een voorwaardelijke wedstrijd schorsing stond, als bijgevoegd in een vorige strafzaak moest die extra straf erbij op. Als hij nu vier wedstrijden thuisblijft dan begint hij weer met een voorwaardelijke schorsing die wordt omgezet in een wedstrijd schorsing als hij weer een straf krijgt. Uiteraard komt van zijn nieuwe straf dan weer een of meerdere wedstrijden schorsing erbij. De straffen worden wel steeds hoger en zeker als hij opnieuw de elleboogstoot uitdeelt. Dat kunnen dan wel eens acht wedstrijden worden.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 10:17
4 wedstrijden is natuurlijk veel te veel.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 10:25
Voor die straf had de ellenboog ook nog wel wat harder gemogen
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 10:26
VP EDIT: ongepaste reactie
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 11:16
Man man man.
Vind ik leuk
036 +2462
woensdag 18 oktober 2017 om 11:47
Rare opmerking
Vind ik leuk
Ajacied02 +2016
woensdag 18 oktober 2017 om 11:58
Haha
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 12:46
Rustaagghhhhhh
Vind ik leuk
Dee79 +1903
woensdag 18 oktober 2017 om 10:33
Terecht ook kan alleen die tuchtcommissie niet echt serieus nemen..
Vind ik leuk
remakil +1639
woensdag 18 oktober 2017 om 10:39
Niet meer dan terecht! Stommy wist verdomd goed waar zijn tegenstander was en wat hij deed..
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 11:04
Wat een lachwekkend zooitje zeg.
Eerst vrijspreken en als de aanklager dan in beroep gaat, alsnog 4 wedstrijden geven.
Van 4 naar 5, vervolgens naar 0 en dan uiteindelijk toch weer terug naar 4, wat een soap.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 11:18
Beter afschaffen die zooi!
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 11:05
Van 4 naar 5 van 5 naar vrijgesproken van vrijgesproken naar 4, dit kenmerkt wat voor bende het is bij de Knjb! Dat KNJB moet zwaar op de schop anders blijf je maar met deze stel onbenullen zitten.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 11:15
Terrecht, toMMA
Vind ik leuk
allround +1023
woensdag 18 oktober 2017 om 11:26
Zo ....... Die aanklager kan zich eindelijk gaan afrukken.wat een genot moet die gluipjurk nu hebben.
Vind ik leuk
zekers +82
woensdag 18 oktober 2017 om 11:49
Belachelijk als hij werkelijk een elleboog stoot met opzet had gekregen was hij niet zo maar opgestaan en had hij niet gezegd ik was gehinderd maar barbertje moest hangen want de aanklager wil niet voor schut staan
Vind ik leuk
Blindsy +2734
woensdag 18 oktober 2017 om 11:51
Volkomen terecht, zelfs Momfert de Mol kon zien hoe doelbewust Tom zn elleboog in het gezicht van zn tegenstander plantte. Maar eerst geen schorsing omdat de speler in kwestie het niet aandurfde om het als 'bewust' te benoemen? In de gewone wereld betekent: geen aangifte, geen misdaad. Dus ook al is het volkomen terecht, 110% bewuste elleboogstoot, toch gek dat hij geschorst kan worden.
Net zoals ik het vorig jaar een soap vond rondom Vilhena, die elleboog was minder bewust dan die van Beugelsdijk, de scheidsrechter heeft het op het veld en later tijdens de tuchtzaak afgedaan als 'geen elleboog' maar omdat tegenstander Pogba meldde dat het wel bewust was, werd Vilhena alsnog geschorst.
Ik begrijp het even niet meer...
Vind ik leuk
mcmodd +11388
woensdag 18 oktober 2017 om 17:15
Een speciale aanklager doet hier aangifte op basis van beelden die hij te beoordelen krijgt. Dat mag, niemand anders hoeft die aangifte te doen en dat gebeurt ook meestal op deze manier. Dit gebeurt alleen als de scheidsrechter voor de overtreding geen geel heeft gegeven, want dan is de overtreding officieel er geen een met een uitsluitsel tot gevolg hebbende, zoals dat zo mooi heet. De verklaring van Mari wordt hier als ongeloofwaardig afgedaan, dat gebeurt als de overtreding als ‘overduidelijk’ wordt aangemerkt, gezien de beelden is dat wel het geval.
Een ‘minder bewuste’ overtreding bestaat officieel niet. Je bent het je bewust of je bent het je niet bewust. Beelden zijn er voor om ook dit te beoordelen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 18 oktober 2017 om 17:17]
Vind ik leuk
Blindsy +2734
donderdag 19 oktober 2017 om 16:21
Prima uitleg, ik doe het ervoor. En Beugelsdijk een terechte schorsing.
Vind ik leuk
sammie +60
woensdag 18 oktober 2017 om 12:11
missen we niks aan , vieze schopper/anti voetballer
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 12:32
We?

Hij doet het de laatste tijd juist heel erg goed, de statistieken zeggen dat ook!

Dom gelul weer op een zonnige middag!
Vind ik leuk
mcmodd +11388
donderdag 19 oktober 2017 om 17:10
De laatste wedstrijd deed hij het wel minder goed voor ADO natuurlijk. Ze hebben hem zo nodig achterin en daar is hij nu een maandje niet. Dit alles is jammer want hij heeft zo onderhand toch wel de leeftijd om te weten hoe ver je moet gaan. Bovendien: hij had nog een voorwaardelijke staan, dus dat moet bij alle wedstrijden en bij elk overtreding met risico op rood zijn focus zijn.
Vind ik leuk
donderdag 19 oktober 2017 om 17:14
Dat vind ik juist niet, Tommy deed het tot aan de laatste wedstrijd wel degelijk. Maar ik vind 4 wedstrijden ook veel te veel, zwaar overdreven dit van de KNVB. Stelletje amateurs zijn het!
Vind ik leuk
mcmodd +11388
vrijdag 20 oktober 2017 om 11:49
Ik bedoelde dat, als je een overtreding maakt waardoor je (later) geschorst kan worden, dan doe je het niet goed voor je ploeg. Want met die schorsing moet ADO Beugelsdijk nu missen en daarmee wordt de ploeg sterk benadeeld.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 12:35
Dat is zonder meer waar, jammer maar de schorsing is wel iets aan de hoge kant.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 12:13
Volgens de wet kan een "dader (verdachte)" niet gestraft worden als het "slachtoffer" aangeeft dat er niets aan de hand is en/of gebeurd is.
De KNVB staat dus boven de wet blijkt wel.....
Vind ik leuk
Thobar +2653
woensdag 18 oktober 2017 om 13:32
Toch even je kennis vd wetgeving en jurisprudentie bijwerken
Vind ik leuk
mcmodd +11388
donderdag 19 oktober 2017 om 17:12
Je hebt gelijk. Op basis van bevestigde vermoedens kan gewoon een aanklacht volgen. Een verklaring, ook van een slachtoffer, wordt bij ‘overduidelijk bewijs’ als ondersteunend bewijs gebruikt en dat mag zelfs ook ontbreken, dan wel terzijde worden geschoven.
[Reactie gewijzigd op donderdag 19 oktober 2017 om 17:13]
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 12:29
SCHANDE........KNVB MAFFIA!
Vind ik leuk
Vak-DD +7762
woensdag 18 oktober 2017 om 18:17
Hij had bij feyenoord moeten spelen, dan was hij niet gestraft.
Vind ik leuk
scRzorz +581
woensdag 18 oktober 2017 om 12:35
Terecht!
Vind ik leuk
pico323 +3206
woensdag 18 oktober 2017 om 12:50
Duidelijk geval van klassenjustitie, was het een Feyenoordspeler dan was hij vrijgesproken. Maar het is ADO een kleinere club dat durven we wel.
Bedankt corrupte zooi daar in Zeist
Vind ik leuk
HansVites +2086
woensdag 18 oktober 2017 om 15:00
Terechte straf alleen is het jammer dat de tucht commissie klasse justitie toepast, als het een speler van een van de zogenaamde topclubs was geweest had ik het nog wel willen zien.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 17:25
Knvb maffia en laat me reactie staan tis de waarheid
Vind ik leuk
Vak-DD +7762
woensdag 18 oktober 2017 om 18:18
Klassenjustitie.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Beugelsdijk krijgt alsnog zware straf: ADO-verdediger vier duels aan de kant