Hollandse glorie in Spanje: 'Nooit verwacht Ronaldo en Messi te ontmoeten'

Hollandse glorie in Spanje: 'Nooit verwacht Ronaldo en Messi te ontmoeten'

woensdag 18 oktober 2017 om 11:33

Lieke Martens moet zichzelf af en toe in haar arm knijpen om te beseffen wat haar allemaal overkomt. De Nederlandse voetbalster won dit jaar het EK met Oranje, verdiende een supertransfer naar FC Barcelona én werd verkozen tot beste speelster van Europa. 

Bij de uitreiking van de prijs voor beste speelster van Europa stond Martens (24) op een podium met Cristiano Ronaldo en Lionel Messi. "Ronaldo was heel aardig voor me, hij sprak mooie woorden op de persconferentie. Met Messi had ik niet kunnen praten, hij spreekt geen Engels en ik nog geen Spaans", aldus Martens in Voetbal International. "We hebben elkaar kort gedag gezegd en zijn met elkaar op de foto gegaan."

"Dat zijn dingen… Nooit van mijn leven had ik gedacht Messi en Ronaldo te ontmoeten en nu stond ik naast hen, als voetbalster", vervolgt ze. "Na het EK was het aantal Instagramvolgers van mij al gegroeid naar honderdvijftigduizend, maar na die foto met Messi en Ronaldo schoot dat over de driehonderdduizend. Mensen vinden dat kennelijk interessant, als ik een foto plaats. Dat is gek."

Lees meer over:Nederland

Plaats een reactie

goekie4 +1232
woensdag 18 oktober 2017 om 11:47
Ik dacht even dat het over Ronald de Boer ging.
Vind ik leuk
Cookee +4387
woensdag 18 oktober 2017 om 12:22
Dit gaat niet over Ronald de Boer dit gaat over de groten der Aarde, onze eigen Lieke Martens.
(Als Limburg mij toestaat die provincie toe te eigenen.)
Van nu af de focus op onze meiden, mannen kunnen niks meer.
Vind ik leuk
Aal +15143
woensdag 18 oktober 2017 om 12:58
Dat die Messi nog geen Engels praat vind ik ronduit schandalig.
Vind ik leuk
Cookee +4387
woensdag 18 oktober 2017 om 13:08
Nou Spaans wordt over de wereld het meest gesproken.
Wereldtaal nr.1.
En Messi spreekt met zijn voeten he? :-)
Maar dankzij Lieke telt Nederland nog mee, bijzonder.
En Cilissen geeft Messi vertrouwen als hij een penal moet nemen, natuurlijk.
Vind ik leuk
Ricklek +1433
woensdag 18 oktober 2017 om 15:12
Engels is nummer één Duits twee dacht ik en Spaans op drie
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 15:29
Chinees 1, Spaans 2 en engels 3. Maar dit is wereldwijd. Kan me toch voorstellen dat je zo af en toe eens iets wil zeggen tegen een nieuwe medespeler, een tegenstander of een scheidsrechter, dus beetje Engels kan geen kwaad.

Maar dan zal Messi naar City ook wel niet zo'n vaart lopen...
Vind ik leuk
Cookee +4387
vrijdag 20 oktober 2017 om 15:15
Ik heb geleerd dat het aantal Spaanssprekend groter is dan Engels... maar ik vind prima als jij nieuwere info hebt.
Ik vind ook dat communiceren belangrijk is.
De grap ging me om "Messi spreekt met zijn voeten" ipv met taal.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 oktober 2017 om 15:16]
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 13:19
Waarom zou hij?
Vind ik leuk
Leffe +919
woensdag 18 oktober 2017 om 11:48
Ik gun Lieke al het Sucses in haar leven met voetbal!! ( maare.,, stond zij niet al eerder op het podium met Messi en Ronaldo),..
Vind ik leuk
Jefah +249
woensdag 18 oktober 2017 om 11:49
Prachtig !
Vind ik leuk
1892 +5714
woensdag 18 oktober 2017 om 12:08
In ieder geval een Nederlandse voetballer(ster) die wel internationaal doorbreekt
[Reactie gewijzigd op woensdag 18 oktober 2017 om 12:42]
Vind ik leuk
Itsese +1777
woensdag 18 oktober 2017 om 12:32
Cillessen speelt bij dezelfde club
Vind ik leuk
1892 +5714
woensdag 18 oktober 2017 om 12:34
Cillessen ZIT op de bank en verder niks..
Vind ik leuk
Itsese +1777
woensdag 18 oktober 2017 om 12:41
Het was ook sarcastisch bedoeld haha
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 12:48
Nee die houd de bank warm!
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 12:28
Heel interessant oude koeien en vrouwenvoetbal in 1 artikel.......
Vind ik leuk
Mo +8003
woensdag 18 oktober 2017 om 12:48
Dacht dat het om Van Peppen ging die een droomtransfer naar Barca had afgedwongen...
Vind ik leuk
Alain2708 +2860
woensdag 18 oktober 2017 om 12:52
Volgens mij heeft VP dit artikel al een keer geplaatst..
Vind ik leuk
JD85 +334
woensdag 18 oktober 2017 om 13:10
Achterhaald artikel? Dit is een paar maanden terug al gepost.
Lekker actueel VP!
Vind ik leuk
Rafael +488
woensdag 18 oktober 2017 om 14:00
Messi verstaat wel Nederlands zolang er maar lays chips aanwezig is
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 17:00
Tja, had het kunnen weten. Iets positiefs over Nederlands voetbal, vanuit spanje. Dat gaat dus niet over de mannen.
Vind ik leuk
donderdag 19 oktober 2017 om 08:38
Nederland is goed in pionieren. De enige verklaring waarom een klein landje goed scoort. Vrouwenvoetbal staat nu ook in de begindagen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Hollandse glorie in Spanje: 'Nooit verwacht Ronaldo en Messi te ontmoeten'