VV Katwijk behoort ineens tot wereldtop: 'De telefoon gaat de hele dag al'

VV Katwijk behoort ineens tot wereldtop: 'De telefoon gaat de hele dag al'

donderdag 19 oktober 2017 om 21:58

Manchester City mag zich op dit moment de beste Europese club noemen, maar daar vlak achter volgt VV Katwijk. De club uit de Tweede Divisie staat tweede in de lijst met Europese (semi)profclubs die in de afgelopen tien wedstrijden het beste hebben gepresteerd. Dat zorgt voor trots in het vissersdorp.

Beide ploegen behaalden uit de laatste tien wedstrijden dertig punten. City troeft de amateurs alleen op doelsaldo af. De Katwijkers winnen het echter wel van FC Barcelona en Paris-Saint Germain. "Het is natuurlijk hartstikke leuk om als club zijnde in een adem genoemd te worden met Europese topclubs", zegt pr-man Simon Kloos in gesprek met Powned. "PR-technisch betekent dat dat vandaag de hele dag de telefoon gaat en er enorm veel aandacht is voor de club. Dat is leuk."

Wat zegt de indrukwekkende statistiek nou écht? "Dat bekent dat je sowieso de beste amateurclub van Nederland bent", zegt supporter Stefan Imthorn. "Dat wisten wij natuurlijk allang al. Dat is geen verrassing meer. Ik verwacht nu wel dat onze beste spelers voor een mooi prijsje de deur uit gaan. Minstens vijftig miljoen."

Lees meer over:Katwijk

Plaats een reactie

donderdag 19 oktober 2017 om 22:01
Zien jullie nou hoe goed Nederland is? Zelfs amateurs zijn wereldsterren de baas!
Vind ik leuk
donderdag 19 oktober 2017 om 22:02
Waar is nummer 4 gebleven op de foto?
Vind ik leuk
HanV +2043
vrijdag 20 oktober 2017 om 08:44
De nummer 4 vermelden zou het lijstje nog onzinniger maken.
Levadia Talinn, 28 punten met doelcijfers 41-4. Je zou verwachten dat die ploeg dan ruim op kop gaat in Estland, maar ze staan 4 punten achter hun stadsgenoot Flora, dat in die 10 wedstrijden maar 22 punten haalde door onder meer een smadelijke 0-4 nederlaag tegen Nomme JK Kalju (de nr 3 daar). Omdat de laatste wedstrijd Levadia - Flora is, levert deze reeks misschien nog iets op.
Vind ik leuk
donderdag 19 oktober 2017 om 22:11
NOS was slechts een uur of twaalf eerder.
Vind ik leuk
donderdag 19 oktober 2017 om 22:14
VV Katwijk - Manchester City als oefenpotje. 0-40 of zo. Dit slaat echt hé-lé-máál nergens op.
Vind ik leuk
RDB2402 +2881
donderdag 19 oktober 2017 om 22:29
Net als jou reactie .. slaat ook nergens op
Vind ik leuk
Mo +8003
donderdag 19 oktober 2017 om 22:36
Leuk voor hun maar dat hier uberhaupt aandacht aan besteed wordt is wel heel raar
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 07:30
het gaat om het feit dat ze goed presteren in de wedstrijden die ze spelen op hun niveau. dit schema is niet een top 10 van beste teams ofzo..
Vind ik leuk
donderdag 19 oktober 2017 om 22:27
Zo zie je idd maar dat je met willekeurige cijfers inderdaad echt alles kan bewijzen
Vind ik leuk
HanV +2043
vrijdag 20 oktober 2017 om 09:02
Zeker, maar waarom beperken tot Europa? Wereldwijd horen Lautoka (Fiji), Albirex (Singapore), Kitchee (Hong Kong) en Sydney ook bij de beste 10 als je zo telt en je zou beperken tot de landelijk hoogste afdeling.
Vind ik leuk
Kwal +327
vrijdag 20 oktober 2017 om 00:22
Nou ja we hebben gezien hoe Swift in de beker Vitesse uitschakelde. Alles kan !
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

VV Katwijk behoort ineens tot wereldtop: 'De telefoon gaat de hele dag al'