Van Halst gefileerd na Hake-ontslag: 'Hanteert de botte bijl als het niet loopt'

Van Halst gefileerd na Hake-ontslag: 'Hanteert de botte bijl als het niet loopt'

vrijdag 20 oktober 2017 om 07:41

FC Twente-directeur Jan van Halst heeft zichzelf een brevet van onvermogen opgespeld met het ontslag van René Hake. Dat schrijft Valentijn Driessen. De trainer werd exact tien maanden na het ondertekenen van een nieuw contract op straat gezet.

'De contractverlenging tot medio 2019 was niet op zijn plaats en/of hij heeft Hake een te wankele onevenwichtige spelersgroep in de maag gesplitst', schrijft Driessen, chef voetbal van De Telegraaf, in zijn column in de ochtendkrant. 'Daarbij geeft het een verantwoordelijke geen pas zijn straat schoon te vegen over de rug van de technische staf en scouting omdat zij betrokken waren bij het formeren van de selectie.'

'Van Halst toverde als td weer even zijn identiteit als verdedigende middenvelder tevoorschijn, waarbij hij de botte bijl hanteert als het niet loopt', vervolgt Driessen, die ook vraagtekens plaatst bij de capaciteiten van Van Halst als commercieel directeur. 'Los van het gegeven dat hij net als de door hem verafschuwde Joop Munsterman twee petten op heeft. In zijn rol als commercieel directeur zou Van Halst moeten functioneren als een creatief denkende middenvelder, die de inkomsten vergroot met vernieuwende ideeën en door achter iedere euro aan te jagen. Daar is bij FC Twente weinig tot niets van te merken want de inkomsten blijven achteruithollen.'

Driessen stelt dat Van Halst zich niet meer kan verschuilen. 'Aanvankelijk kon Van Halst alles afschuiven op de lijken die in de kast waren opgeborgen door Munsterman. Het is echter niet langer geloofwaardig die langspeelplaat af te draaien', aldus de verslaggever. 'Van Halst kan zich geen misser meer veroorloven. Dat geldt op technisch gebied, maar tevens op commercieel vlak.'

Lees meer over:EredivisieFC Twente

Plaats een reactie

vrijdag 20 oktober 2017 om 07:52
De enige die per direct weg moet bij FC Twente is Jan van Halst zelf....
Wat een griezel en wat een slechte TD.
Zodra van Halst op rot uit Enschede komt het daar weer goed.
Dan stapt vrijwel zeker Fred Rutten in als TD en die haalt dan bijna zeker Gert-Jan Verbeek binnen als trainer.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 07:56
Als er 1 persoon is die met 2 petten op werkt is het meneer Driessen. De positieve pet is voor Amsterdam/Ajax en de negatieve pet is voor de overige clubs en de rest van Nederland. Het is gemakkelijk om de inbreng van JVH te beoordelen zonder alle ins en outs te kennen. Ligt de teruggang van de sponsor inkomsten aan Jan of heeft dat ook ( grotendeels) te maken met de erfenis uit het verleden. Hetzelfde geldt voor het aantrekken van nieuwe spelers. Iedereen roept dat hij beter spelers had kunnen halen. Een speler ( ook al is hij transfer) kost/vraagt geld en als dat niet binnen de financiële huishouding van Twente past houdt het al weer op. Ook moet een speler bij Twente willen spelen. Op basis van het recente verleden ( en de wankele financiële huidige situatie) en het niet in aanmerking komen voor Europees voetbal, heeft veel spelers af doen haken. Ook het verhaaltje dat je steeds leest over de begroting van Twente ( de e begroting) is roepen om iets te roepen, het grootste deel van deze begroting gaat op aan rente en aflossing. Ik kan me goed voorstellen dat een sponsor niet zit te wachtten om de schade die door anderen aangericht is op te lossen dit in combinatie met de algehele cisis waarin Nederland de laatste jaren heeft gezeten ( waarmee bij veel werkgevers het spek van de botten is geteerd), dan heb je minder inkomsten vanuit die hoek.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 08:53
Ik vind Driessen ook een eng mannetje, maar louter een positieve pet als het over Ajax gaat, is klinkklare onzin.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 07:56
En wanneer gaan we het eens hebben over “de wind” Valentijn Driessen? Die waait echt alle kanten op en is wel heel erg van het “scoren” over de rug van een ander. Bah wat een naar mannetje
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 07:58
Het was Van halst die het contract met Hake met 2,5 verlengde na een ietwat gelukkig thuis overwinning op Ajax. Om hem ruim een half jaar later weer te ontslaan. Mismanagement.

Van Halst zal een stap terug moeten zetten en ruimte moeten maken voor Fred Rutten.
Vind ik leuk
rinirat +844
vrijdag 20 oktober 2017 om 07:59
Als je niet presteert,krijg je de zak... vrij normaal denk ik.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 09:31
Eerst moest Van Halst Twente redden en nu?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Van Halst gefileerd na Hake-ontslag: 'Hanteert de botte bijl als het niet loopt'