Feyenoord incasseert domper voor Klassieker: wéér verdediger geblesseerd

    Feyenoord incasseert domper voor Klassieker: wéér verdediger geblesseerd

    Gepubliceerd: vrijdag 20 oktober 2017 om 12:59vr 20-10-2017 om 12:59

    Een grote tegenvaller voor Feyenoord, twee dagen voor de Klassieker tegen Ajax. Sven van Beek is geblesseerd en moet hoogstwaarschijnlijk verstek laten gaan.

    Dat meldt het Algemeen Dagblad vrijdag. Van Beek zou last hebben van zijn heup en is een groot twijfelgeval voor de topper tegen Ajax. Dat is een streep door de rekening voor trainer Giovanni van Bronckhorst, die al een serieuze puzzel moest leggen in zijn verdediging. Hij kan door blessures niet beschikken over Renato Tapia, Eric Botteghin en Jan-Arie van der Heijden.

    In de laatste wedstrijd van Feyenoord, thuis tegen Shakhtar Donetsk (1-2 nederlaag), koos Van Bronckhorst voor een centrum met Van Beek en Jerry St. Juste. Onduidelijk is wie de plek van Van Beek inneemt. De meest logische keuze lijkt op dit moment de zeventienjarige Lutsharel Geertruida, die in dat geval zijn Eredivisie-debuut maakt. Karim El Ahmadi en Sofyan Amrabat kunnen ook als noodgeval ook naar achteren worden gehaald.

    Plaats een reactie

    Mo +11797
    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:03
    Stel je voor dat St Juste nu nog wegvalt
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 oktober 2017 om 13:10]
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +24570
    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:05
    Voor alleen dit weekend zou ik dat niet erg vinden
    Vind ik leuk
    Mo +11797
    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:06
    Mij hoor je ook niet klagen
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +24570
    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:09
    Dat is het lot van de kampioen, Europees voetbal midweeks hakt er gewoon in
    Vind ik leuk
    Mo +11797
    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:10
    Met PSV-Ajax 2 jaar geleden als beste voorbeeld
    Vind ik leuk
    United FC +10538
    vrijdag 20 oktober 2017 om 15:08
    Afgelopen seizoen kon je dat tegen PSV ook goed zien. Jammer dat Bosz zo koppig was om niet een paar frisse spelers te gebruiken.
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +24570
    vrijdag 20 oktober 2017 om 16:58
    Bosz was een eigenwijze man vriend
    Vind ik leuk
    United FC +10538
    vrijdag 20 oktober 2017 om 16:59
    Op sommige momenten helaas wel ja.
    Vind ik leuk
    WES1907 +454
    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:21
    Niet helemaal mee eens, vorig seizoen speelde Feyenoord ook Europees. Ok, toen was het Europa League en nu Champions League. Maar toen moest Feyenoord doordeweeks ook tegen Man U en Fenerbahce, dat zijn toch ook geen makkelijke wedstrijden. En toen raakte bijna niemand geblesseerd, dus dat is voor mij niet de hoofdreden.
    Vind ik leuk
    Koeroe +12536
    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:35
    Dit noem ik gewoon pech! Neem trouwens aan dat Nieuwkoop centraal zal spelen en amrabat rechtsback dan
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 oktober 2017 om 13:35]
    Vind ik leuk
    Juventus FC +3808
    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:46
    Vorig speelde Feyenoord ook gewoon tegen topclubs in Europa. Toen wonnen we nog van United en daarna nog van PSV. Dit is gewoon pech
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +24570
    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:58
    Het zal er in iedere geval niet aan mee werken
    Vind ik leuk
    Sytz +3569
    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:04
    FLikker toch op man, weer een blessure... heb je vijf cv's die basis kunnen zijn er vier geblesseerd....
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:11
    what's your point?
    Shit happends.
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +5964
    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:50
    Op zich wel te verklaren...
    Als er 1 of 2 geblesseerd zijn moet je een beroep doen op spelers die geen wedstrijden in de benen hebben of net terug zijn van een blessure.
    Wederom zal de druk stijgen om een Jong Feyenoord mee te laten doen in serieuze wedstrijden, die mis je toch echt wel.
    Vind ik leuk
    Sytz +3569
    vrijdag 20 oktober 2017 om 14:39
    Ja dat wel. In Tapia's geval dan. Van Beek is geblesseerd geraakt bij die botsing met Jp. Ik ben het met je eens dat jong Feyenoord in de Jupiler league zou moeten spelen. Dan kan zo'n Geertruida op niveau spelen. Al vind ik het eerlijker om een beloftencompetitie te nemen met alle jong- teams. Want eigenlijk vind ik het een beetje flauw voor de JL teams dat ze tegen bijvoorbeeld Cassierra en Lammers moeten spelen.
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +5964
    vrijdag 20 oktober 2017 om 14:47
    Wel eerlijker maar juist tegen volwassenen en ervaren mannen spelen is leerzamer...
    En daar gaat het om.
    De topclubs en het NL elftal moeten beter presteren en de jeugd moet langer in NL blijven, de rest is eigenlijk niet belangrijk als je het zwart wit bekijkt
    Vind ik leuk
    Sytz +3569
    vrijdag 20 oktober 2017 om 15:00
    Dat klopt, voor Nederland als geheel is het beter.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 oktober 2017 om 17:06]
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +24570
    vrijdag 20 oktober 2017 om 17:02
    Beetje flauw? Je zou kunnen zeggen dat vanwege het meespelen van lammers en cassiera, die overigens beiden nog helemaal niks gepresteerd hebben, het niveau wordt opgekrikt waardoor Jupiler teams beter moeten presteren of zie ik het nu verkeerd? Die verdedigers zouden beter moeten worden toch als ze wekelijks tegen zulke spitsen spelen?
    Vind ik leuk
    Sytz +3569
    vrijdag 20 oktober 2017 om 17:06
    Lammers is een slecht voorbeeld, Cassierra is echter gekocht voor 5,5 miljoen. Dat is meer dan de waarde van 17 selecties. Dat vind ik oneerlijk en flauw.
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +24570
    vrijdag 20 oktober 2017 om 17:09
    Geloof me maar dat de verdedigers die tegen cassiera staan in de Jupiler league drie keer harder hun best doen. Alleen maar leerzaam joh
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90951
    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:05
    Het zit van Beek echt niet mee zeg...
    Vind ik leuk
    010Fr +997
    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:07
    Feyenoord ook niet
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90951
    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:10
    Joh...
    Vind ik leuk
    Woudo +7691
    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:15
    Echt klote voor die jongen, eindelijk weer fit, speelt ook nog prima en dan krijg je er weer een blessure overheen. Vind het echt klote voor Sven!
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90951
    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:17
    Ja inderdaad, is hij eindelijk fit en dan weer een heupblessure.
    Vind ik leuk
    United FC +10538
    vrijdag 20 oktober 2017 om 15:12
    Maar gelukkig niet dezelfde blessure. Maar neemt niet weg dat het pijnlijk voor hem is. Net weer lekker begonnen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90951
    vrijdag 20 oktober 2017 om 15:19
    Ja dat is zo, blijft altijd kut voor een speler om dit mee te moeten maken. Ben je er net langdurig uit en dan dit weer.
    Vind ik leuk
    United FC +10538
    vrijdag 20 oktober 2017 om 15:23
    Hoop oprecht voor hem dat hij snel weer fit is. Natuurlijk wil je dat Ajax wint maar zie ze liever winnen van het sterkste Feyenoord dan tegen een zwakker Feyenoord door blessures. Mocht Ajax überhaupt winnen zondag hehe ;-)
    Vind ik leuk
    BassieN +11068
    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:05
    Er rust een vloek op onze verdedigers.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +10234
    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:06
    Daar lijkt het nu wel op he .
    Vind ik leuk
    Woudo +7691
    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:23
    Dan maar hopen op een geweldig debuut van Geertruida!
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17224
    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:05
    Wat een ongelofelijke pech, als dit zo doorgaat kunnen ze het kampioenschap direct wel vergeten.
    Vind ik leuk
    Leeuw +6229
    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:06
    Gaat lekker daar.. Kunnen ze nog wel 11 spelers opstellen?
    Vind ik leuk
    Nickgg +33
    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:07
    Wat is dat toch met die verdedigers bij jullie? Trainen ze intensiever, zit de CL in de benen of gewoon toeval?
    Vind ik leuk
    Korm +37717
    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:08
    jeetje, schiet niet op zo!
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13946
    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:10
    Hebben ze in ieder geval een smoes als ze zondag verliezen ;-p
    Nee, het is erg vervelend voor Feyenoord, maar ik denk dat ze kwalitatief er niet heel erg hard op acheruit gaan.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:12
    Vervelend? Ze wilden toch met de grote jongens meedoen? Vragen ze zich nog steeds af waarom Ajax pas na de winter op stoom kwam? Geen Europese ellende en dus fittere spelers. De CL gaat Feyenoord niets opleveren. Ze worden 4e in de poule en staan straks in de competitie op straatlengte achterstand van Ajax en PSV.
    Vind ik leuk
    WES1907 +454
    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:23
    Euh, weet niet naar welk seizoen jij hebt zitten kijken vorig jaar. Maar volgens mij speelde Feyenoord in de eerste competitiehelft gewoon Europa League net zoals Ajax hoor. En Feyenoord had in de poulefase nog de zwaardere tegenstanders ook, dus je lult uit je nek.

    Ajax verloor de meeste punten idd voor de winterstop, maar Europees voetbal als excuus gebruiken is onzin, want Feyenoord speelde voor de winterstop net zoveel Europese wedstrijden als Ajax.
    Vind ik leuk
    Fredsjhe +2327
    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:36
    Hee David, je hebt weer verbinding? Ik neem aan dat je in het andere topic waar je je briljante gedachte hebt gedeeld nog even gaat reageren? Bij Feyenoord vragen ze zich trouwens helemaal niets af over Ajax. Feyenoord speelt dit seizoen exact hetzelfde programma als vorig seizoen + 1 wedstrijd voor de JC-schaal. Toen bijna geen blessures, nu veel. En ondanks dat heeft Ajax nog steeds niet meer punten dan Feyenoord.
    Vind ik leuk
    Harremans +1533
    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:55
    Vorig jaar speelde we ook de JC. Die verloren we tegen PSV.
    Vind ik leuk
    Fredsjhe +2327
    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:57
    Klopt inderdaad ja, compleet verdrongen denk ik ;)
    Vind ik leuk
    BassieN +11068
    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:12
    Wie moet daar nu staan dan volgens jou? Tapia, Botteghin, van der Heijden en Van Beek allemaal geblesseerd.
    Vind ik leuk
    DrDeef +2198
    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:19
    Kramer, let toch nooit op de bal, altijd op zn man. En heeft lengte. Met de kont tegen de 16, hoeft ie ook niet te lopen want daar heeft ie geen zin in.
    Vind ik leuk
    Sytz +3569
    vrijdag 20 oktober 2017 om 21:35
    Zoals je het zegt klinkt het niet eens als een slecht idee! :)
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 oktober 2017 om 19:56
    Misschien kunnen we Amrabat ook centraal achterin opstellen.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11832
    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:10
    Zou Karim El Ahmadi geen optie zijn voor centraal achter in? Toornstra op het middenveld erbij.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:12
    Daarom is de knvb ook zo pro Ajax!! Eerst moet feij na een Euripese wedstr tegen Psv! Nu ajax!
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11832
    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:30
    Dan heeft die pro Ajax KNVB jullie vorig jaar toch mooi het kampioenschap bezorgt. Door Ajax na Schalke-uit tegen PSV-uit te laten spelen.
    Vind ik leuk
    3Bier +10755
    vrijdag 20 oktober 2017 om 14:06
    Schema was al gemaakt voordat Ajax en PSV werden uitgeschakeld. Dus zou eerder een pro Feyenoord bond moeten zijn. Feyenoord speelt op dinsdag terwijl Ajax en PSV op donderdag hadden moeten spelen. Maar is natuurlijk allemaal gelul dat de bond pro ..... is. Is zo zielig om daarover te beginnen. Maar snap ook niet dat er altijd topwedstrijden rondom Europese duels worden geprogrammeerd. Snap daar de logica ook niet helemaal van.
    Vind ik leuk
    Voebtal +7614
    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:14
    Feyenoord is per definitie sterker zonder V. Beek. Hij heeft een te lage handeling snelheid om op dit niveau te spelen. Misschien toch maar kunstgras in de Kuip zo met al die blessures?
    Vind ik leuk
    bully302 +129
    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:14
    Tja jammer joh naar dit is de prijs van Europees voetbal.
    Nu hebben de Rotterdammers een keer last van.
    Succes van een jaar eerder gaat je punten in het jaar erop kosten
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:15
    Misschien kan Feyenoord El Ahmadi opstellen als centrale verdediger?
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:18
    Het is v.Beek zijn eigen schuld dit, hij heeft het gevoel dat ie alles kan,veel te onbehouwen allemaal en dan krijg je dit.Zoals hij nu bezig was is het toch wachten op nieuwe blessures?
    Vind ik leuk
    Stig +1768
    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:27
    Dat heb ik eerder ook al gemeld, het lijkt soms wel een dolle stier die in een rode kamer los gelaten word.
    Als voorbeeld die actie in de 16 van Shaktar dat hij Boetius ondersteboven loopt omdat hij dan helemaal niets meer ziet.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:31
    Heel stiekem hoopte ik dat hij nooit meer in het 1e zou komen. Ben al zijn eigen doelpunten en onbehouwen acties niet vergeten. Zou ook zomaar veel rode kaarten kunnen opleveren. Het is idd een dolle stier die een rode lap voor zich heeft.
    Vind ik leuk
    Stig +1768
    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:54
    Ik zal het je nog sterker vertellen, met hem erbij had je vorig seizoen nooit kampioen geworden.
    Van mij mag hij ook wel een andere club zoeken, is het gewoon net niet.
    Wel een harde werker, maar niet het niveau Feyenoord.
    Vind ik leuk
    Ryan82 +983
    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:20
    Wie zal dan zijn positie overnemen?
    Vind ik leuk
    Mari +10233
    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:25
    Dat is ongelooflijk balen voor die jongen. Sterkte en een voorspoedig herstel.
    Feijenoord moet Ajax van de goal zien te houden. Ik wens ze hierbij weinig succes toe
    Vind ik leuk
    WES1907 +454
    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:26
    Voor mij is nu de beste keuze Amrabat. Toornstra terug op het middenveld en Amrabat centraal. Heeft al in de verdediging gespeeld, weliswaar rechtsback, maar toch. En is fysiek heel sterk, dus kan achterin zijn mannetje wel staan. Verder kan hij nog goed naar het middenveld opschuiven ook, dus voor mij de meest logische keus.
    Vind ik leuk
    BassieN +11068
    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:29
    Dat lijkt inderdaad de beste optie, of El Ahmadi
    Vind ik leuk
    WES1907 +454
    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:32
    Ja ik zou El Ahmadi niet snel van het middenveld halen, hij is toch de man die daar het tempo bepaald en wanneer er druk wordt gezet. Verder vraag ik me af of El Ahmadi daar goed kan spelen, fysiek is hij ook sterk maar toch fysiek je mannetje staan op het middenveld is denk ik toch anders dan in de verdediging.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34393
    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:41
    Nou lucky ajax ga je gang haha.
    Getruda of zo opstellen?
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:45
    dat hij zondag niet mee doet prima, maar ik hoop niet voor deze jongen dat hij er weer ander half jaar uitligt
    Vind ik leuk
    United FC +10538
    vrijdag 20 oktober 2017 om 15:06
    Het zit ze ook niet mee...
    Vind ik leuk
    mcmodd +24236
    vrijdag 20 oktober 2017 om 15:29
    Tja, hoe los je dit nu weer op. Nieuwkoop zou ik op rechtsback zetten, Amrabat centrale verdediger en als backup achter Nieuwkoop bij aanvallen over links, voor hen beide rechts dus. El Ahmadi lekker laten staan als verdedigende middenvelder. Terugvallende Nieuwkoop bij oprukkende Amrabat en het gat is geheel gedekt.
    Wat ik overigens niet snap is dat Geertruida, nu die zo prominent in beeld komt, niet veel eerder al speelminuten heeft gekregen. In de Klassieker hem laten debuteren lijkt me namelijk geen goed idee. Overigens zal PSV hoe dan ook w.s. wel profiteren. Maar dan moeten ze zelf geen punten laten liggen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 oktober 2017 om 15:31]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws