Cocu wijst op Klassieker: Ik heb de spelers er natuurlijk wel op geattendeerd

    Cocu wijst op Klassieker: "Ik heb de spelers er natuurlijk wel op geattendeerd"

    vrijdag 20 oktober 2017 om 15:02

    PSV kan na het Klassieker-weekend zomaar de lachende derde worden. Als Feyenoord en Ajax gelijkspelen en PSV wint van Heracles Almelo, wordt het gat zeven punten. Phillip Cocu wil zich echter niet rijk rekenen.

    "Of we de Klassieker gaan kijken? Nou, dat hoeft niet per se", liet Cocu volgens de NOS weten op het perspraatje. "We moeten zo min mogelijk met die wedstrijd bezig zijn en zorgen dat we zelf winnen, om zo een goed vervolg te geven aan een goede serie."

    De PSV-trainer sluit zich niet helemaal af voor de Klassieker. "Ik heb de spelers er natuurlijk wel op geattendeerd dat we een stapje kunnen zetten ten opzichte van de concurrentie. En die mogelijkheid moeten we grijpen."

    Met 21 punten uit de eerste 8 competitieduels is PSV de trotse koploper van de Eredivisie. Cocu: "Er stond veel druk op onze seizoenstart. Daarnaast verwacht je ook dat een aantal jongens de ploeg bij de hand gaat nemen en daar zie ik goede ontwikkelingen."

    Lees meer over:EredivisiePSV

    Plaats een reactie

    vrijdag 20 oktober 2017 om 15:05
    De spelers zien dat ook wel in mag ik hopen
    Vind ik leuk
    Aal +21727
    vrijdag 20 oktober 2017 om 15:09
    Ze vergeten Vitesse nog......
    Vind ik leuk
    Leedz +6225
    vrijdag 20 oktober 2017 om 15:06
    En als PSV verliest en 1 van die 2 wint is het gat nog maar 2 punten...

    Kortom je speelt om te winnen maar na 90 minuten weten we pas echt wie gewonnen heeft
    Vind ik leuk
    Utca030 +12307
    vrijdag 20 oktober 2017 om 15:08
    Laat psv maar eerst winnen hoop van niet
    Vind ik leuk
    Kopstootje +8110
    vrijdag 20 oktober 2017 om 15:18
    Competitie blijft wel spannend als PSV zou verliezen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 oktober 2017 om 15:19]
    Vind ik leuk
    Utca030 +12307
    vrijdag 20 oktober 2017 om 15:24
    Zeker weten
    Vind ik leuk
    HanV +3996
    vrijdag 20 oktober 2017 om 15:12
    Die wedstrijd begint pas als PSV - Heracles al afgelopen is, hoe kan het kijken naar Feyenoord - Ajax nou storend zijn.
    Vind ik leuk
    Senn +7132
    vrijdag 20 oktober 2017 om 15:14
    Nou naar ajax kijken doet pijn aan je ogen! Dus kan best storend zijn.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 oktober 2017 om 15:18
    Ja PSV, het FC Barcelona van Nederland in de volksmond genoemd, legt inderdaad heerlijk voetbal op de mat. Zonder dat geweldige spel van psv zou voetbal mors en morsdood zijn. Gelukkig hebben we Cocu en zijn mannen nog, de redders van het voetbal in deze donkere tijd.
    Vind ik leuk
    Senn +7132
    vrijdag 20 oktober 2017 om 15:22
    Ben blij dat je het eindelijk ziet.
    Vind ik leuk
    Harrie82 +3074
    vrijdag 20 oktober 2017 om 15:23
    Zo ben je met je verkeerde been uit bed gestapt?
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 oktober 2017 om 15:24
    Nee hoor, ik schrijf graag vol lof over 'ons' FC Barcelona.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 oktober 2017 om 15:24]
    Vind ik leuk
    NederBelg +1533
    vrijdag 20 oktober 2017 om 15:40
    Hap hap
    Vind ik leuk
    stratumseind +155281
    vrijdag 20 oktober 2017 om 16:47
    uiteindelijk ziet iedereen ons lempke
    Vind ik leuk
    United FC +11446
    vrijdag 20 oktober 2017 om 17:22
    Alleen de kwaliteit van het lempke is niet meer van wat het geweest is....
    Vind ik leuk
    stratumseind +155281
    vrijdag 20 oktober 2017 om 17:22
    hij brand weer op duuzend watt dus........
    Vind ik leuk
    Korm +33689
    zondag 22 oktober 2017 om 11:19
    nee maar dat geld toch ook voor Feyenoord en Ajax?
    Vind ik leuk
    United FC +11446
    zondag 22 oktober 2017 om 12:20
    Haha moet je het weer verpest Korm... Maar je hebt gelijk hoor.
    Vind ik leuk
    HanV +3996
    vrijdag 20 oktober 2017 om 15:46
    Als PSV-fan zou ik na winst geen moeite mee hebben, kijken wie nog verder achterop raakt. Dat met die witte broeken in de CL moeten ze maar niet vaker meer doen.
    Vind ik leuk
    Korm +33689
    vrijdag 20 oktober 2017 om 15:19
    Zo is het, laten we eerst zelf maar winnen voordat we naar andere gaan kijken!
    Vind ik leuk
    mcmodd +22697
    vrijdag 20 oktober 2017 om 16:28
    Als PSV zou verliezen zitten ze daarna allemaal zeer gespannen te kijken naar de klassieker, in de hoop dat het een gelijkspel wordt.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89066
    vrijdag 20 oktober 2017 om 15:26
    Het zal wat wezen zeg, de klassieker een gelijkspel en PSV wint. Het is een hele slechte competitie maar het vermaak is groot.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 oktober 2017 om 16:17
    PSV kan veel beter eerst naar zichzelf kijken want het heeft meer dan genoeg aan zichzelf. Een aantal overwinningen van dit prille seizoen werden redelijk moeizaam geboekt. PSV scoort erg gemakkelijk dit seizoen maar krijgt daarnaast de doelpunten ook erg gemakkelijk tegen.
    Vind ik leuk
    Knowitall +167
    vrijdag 20 oktober 2017 om 17:26
    8 tegendoelpunten waarvan 4 uit penalty's. Dat valt dus nog wel mee.
    Vind ik leuk
    Napolitanos +8865
    vrijdag 20 oktober 2017 om 17:57
    Klasse Philip ! Je staat fier bovenaan ! En CHUCKY doet zondag weer mee !
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 oktober 2017 om 17:57]
    Vind ik leuk
    Wouta80 +274