Blessureleed bij Feyenoord: 'Het is moeilijker, maar zijn favoriet door de fans'

Blessureleed bij Feyenoord: 'Het is moeilijker, maar zijn favoriet door de fans'

vrijdag 20 oktober 2017 om 17:15

De laatste keer dat Feyenoord de nul hield in eigen stadion tegen Ajax is 25 jaar geleden. Doelman Brad Jones maalt niet om dat feit. Hij heeft slechts één doel.

"Dat maakt me niet veel uit, eerlijk gezegd. Het draait om winnen, ik geef er helemaal niets om", zegt Jones tegen FOX Sports. Ook voor een 2-1 zege tekent hij. "Het is een zege, het zijn drie punten." De Australiër beseft desondanks dat het een flink karwei wordt om de Amsterdammers met lege handen naar huis te sturen. Blessures teisteren de Rotterdammers.

"De laatste weken zijn niet ideaal verlopen. We moeten spelers missen, in het bijzonder in de achterhoede", aldus Jones. "Dat is niet de makkelijkste plaats om spelers te vervangen." Hij stelt dat een gelijkspel niet nadelig hoeft uit te pakken. "Het draait erom dat we de aansluiting houden met onze concurrenten. Ik zeg niet dat we voor een gelijkspel gaan, dat is niet zo, maar het hoeft niet heel slecht te zijn. Maar we gaan voor de winst, zonder twijfel", haast hij zich te zeggen.

Jones denkt dat Feyenoord nog steeds licht de favoriet is, aangezien het duel in De Kuip wordt gespeeld. "Met onze fans horen we de favoriet te zijn. Het is wat moeilijker door de spelers die we missen, maar we willen met hetzelfde vertrouwen als altijd de wedstrijd in."

Poll

Hoe eindigt de Klassieker?

(5273 stemmen)

Plaats een reactie

Mari +1771
vrijdag 20 oktober 2017 om 17:22
Goede keeper, maar wel een stuk minder dan vorig jaar.
Gaat naar Bosz
[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 oktober 2017 om 17:23]
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 17:30
naar Bosz???
Die heeft wel wat meer knaken te spenderen lijkt mij.
Vind ik leuk
13 +2381
vrijdag 20 oktober 2017 om 17:31
Jones heeft wel gezegd dat hij probeert om the boss in the box te zijn, maar hoezo gaat hij naar Bosz?
Vind ik leuk
Teo Smith +13118
vrijdag 20 oktober 2017 om 17:32
Wist niet dat we tegen dortmund moeten?
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 17:23
Gaat dit jaar ook weer niet lukken.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 17:27
Ik vind hem veel maar dan ook veel minder sterk dan vorig seizoen.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 17:30
Ruilen tegen Marsman?
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 17:31
ik heb gin marsman in de aanbieding.....
Vind ik leuk
13 +2381
vrijdag 20 oktober 2017 om 17:34
Kongolo en Karsdorp zijn weg plus een hele lading blessures. Maar misschien is hij ook minder in vorm hoor.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 17:37
heeft er absoluut mee te maken maar ook het duo bottegin en vd heiden was niet sterk in het begin van het seizoen
Vind ik leuk
13 +2381
vrijdag 20 oktober 2017 om 17:41
Die misten Kongolo en Karsdorp dus ook, vooral de laatste, zeker omdat Nieuwkoop er ook een hele tijd uit lag.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 17:42
klopt maar ze hebben als enige van de top drie er wat voor terug gehaald dus.....
[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 oktober 2017 om 17:52]
Vind ik leuk
13 +2381
vrijdag 20 oktober 2017 om 17:48
Dus dat hebben ze prima gedaan met Haps en niet met Diks. Trouwens, PSV heeft Luckassen gehaald, maar jij zult op de backposities doelen. Daar heeft PSV niets gehaald voor Willems. Maar Ajax heeft wel een rechtsback aangetrokken in plaats van Tete hoor en ook een centrale verdediger voor Sanchez.
Vind ik leuk
Fredsjhe +2514
vrijdag 20 oktober 2017 om 17:48
Dus...Luckassen bij PSV en Wöber bij Ajax zijn niet gehaald door desbetreffende clubs?
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 17:52
klopt maar feijenoord heeft veel meer ingekocht dit jaar toch?
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 18:25
Precies, Feyenoord heeft nog altijd goed ingekocht deze zomer (op Diks na tot nu toe, gelukkig is die alleen gehuurd). St. Juste en Haps doen het naar mijn idee erg goed tot nu toe. Maar wat 13 zei over Jones' vorm is waar: hij is niet zo goed in vorm als vorig seizoen. En ik hoop dat dit as. zondag zal verbeteren.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 18:27
de top 3 heeft allemaal zijn gebreken , in mijn ogen is er niet 1 selectie die erboven uit steekt al denken sommige van wel
Vind ik leuk
Nuance +2557
vrijdag 20 oktober 2017 om 18:27
Kuyt gestopt, Elia weg, Karsdorp en Kongolo ook. Nelom , Bilal en Kramer niet goed genoeg. Dan moet je wat halen. Uit de eigen jeugd zijn alleen Van Beek en Nieuwkoop goed genoeg.
Dus simpel, kopen of sowieso afhaken.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 18:30
oh maar ik zeg ook niet dat er iets mis mee is . Ik zou willen dat er bij ons wat meer armslag was om wat meer te kopen zelfs.
Vind ik leuk
Fredsjhe +2514
vrijdag 20 oktober 2017 om 19:04
Klopt maar Feyenoord heeft ook meer verkocht
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 17:30
Een gelijkspel is genoeg jones
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 17:48
Een gelijkspel en PSV verliezen.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 21:25
Dat is het minst goeie scenario
Vind ik leuk
Mo +7966
vrijdag 20 oktober 2017 om 17:33
Ik mag echt hopen dat hem de vraag ‘teken je voor een 2-1 overwinning’ niet werd gesteld. Dan kan die journalist gelijk zijn papieren inleveren
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 17:54
Favoriet door de fans?
Een vroege 0-1 en die fans zijn de rest van de wedstrijd onzichtbaar.
Vind ik leuk
Nuance +2557
vrijdag 20 oktober 2017 om 18:51
Was vorig seizoen ook niet na die 0-1 van Dolberg. Grappig dat uitgerekend een Ajaxfan Feyenoordfans de maat neemt. De helft komt bij jullie vaak niet eens opdagen.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 19:03
Haha Dan heb je een andere wedstrijd zitten kijken hoor pik.
Vorig jaar werd er nog veel over gesproken dat het zo rustig was in de Kuip, pas bij de 1-1 5 min voor tijd hoorde je ze weer.
De sfeer in de Kuip was vroeger vele malen beter, maar nu verwachten ze meer in de kuip en helaas voor hun wordt dat niet altijd waargemaakt.

Die "magische" kuip maakt gewoon niet meer zo vaak het verschil, tegen NAC en PEC zagen we dat al eerder dit seizoen en in de CL hebben we dat ook al 2x meegemaakt.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 oktober 2017 om 19:05]
Vind ik leuk
Nuance +2557
vrijdag 20 oktober 2017 om 19:54
Het is altijd een wisselwerking tussen team en publiek. Dit seizoen is het publiek zowel als het team nog niet top. Maar dat komt wel weer. Door de bank genomen en dus gemiddeld gesproken, is het Feyenoordpubliek loyaler en fanatieker dan de wat beschaafdere Ajaxsupporter.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 18:21
Wat hij zegt is gewoon waar: Feyenoord heeft gelukkig het voordeel dat ze nu in de Kuip spelen. Als ze met deze blessureleed naar de Arena moesten, dan zouden ze kansloos zijn. Met de geweldige fans en sfeer zou "Gio" gewoon het risico moeten nemen om Geertruida te laten debuteren, een echte centrale verdediger. Met St. Juste naast hem, die erg goed in vorm is, en captain El Ahmadi voor hem, moet dit gewoon kunnen.
Vind ik leuk
ficusje +1043
vrijdag 20 oktober 2017 om 18:47
In de kuip zijn ze ook vaak kansloos,zie verleden.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 20:04
Vorig seizoen in de Arena misten ze ook al 5 spelers. Weet je nog?
Vind ik leuk
Wouta80 +279
vrijdag 20 oktober 2017 om 19:22
Lol. Ze hebben echt veel vertrouwen. Volgens mij wint Ajax veel vaker in de Kuip dan Feyenoord. En in Amsterdam zijn de stats nog veel beter. Toch bang voor gelijkspel maar hoop op 1-3
Vind ik leuk
Voebtal +287
vrijdag 20 oktober 2017 om 19:43
Hij schijt nu al in zijn broekje.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 20:07
Het wordt tijd dat er in Eindhoven en Amsterdam ook een blessuregolf komt.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:35
Huh twee doelen ze wisselen toch van helft? ;)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Blessureleed bij Feyenoord: 'Het is moeilijker, maar zijn favoriet door de fans'