Actie voor Twente-terugkeer Rutten gaat door: 'Blijft nodig door Van Halst'

Actie voor Twente-terugkeer Rutten gaat door: 'Blijft nodig door Van Halst'

vrijdag 20 oktober 2017 om 17:53

Dat Gertjan Verbeek hoogstwaarschijnlijk de nieuwe trainer van FC Twente wordt, betekent niet dat de publieksactie om Fred Rutten terug te laten keren niet doorgaat. De initiatiefnemers willen voor het duel met Roda JC handtekeningen inzamelen.

"Het was niet onze bedoeling dat René Hake er uitgedonderd zou worden. Laat ik dat er nog maar even voor de duidelijkheid bij zeggen", zegt Ufuk Ermis tegen TC/Tubantia. "Het was en is onze bedoeling om Fred Rutten in de rol van technisch directeur en hoofdverantwoordelijke voor de jeugdopleiding bij de club te zien terugkeren."

De intitiatiefnemers denken dat Rutten de aangewezen man is om de dolende Tukkers in voetbaltechnisch opzicht weer op de rails te krijgen. "En de actie blijft nodig nu Jan van Halst duidelijk heeft aangegeven dat hij niet wil terugtreden als technisch directeur om zich alleen nog met de commercie bezig te gaan houden."

Ufuk Ermis plaatste afgelopen maandag een oproep op Facebook om de animo voor een terugkeer van Rutten onder de fans te peilen. Het bericht werd zo'n vijfhonderd keer gedeeld.

Lees meer over:EredivisieFC Twente

Plaats een reactie

feyeniels +16616
vrijdag 20 oktober 2017 om 17:58
Zou wel typisch iets voor de KNVB zijn als ze zich laten aftroeven door Twente. In mijn ogen zou Rutten een goede technisch directeur voor de KNVB zijn.
Vind ik leuk
Aal +15103
vrijdag 20 oktober 2017 om 18:04
Het blijft onrustig bij de Tukkers..... sinds die fraude is het nooit meer stil geweest.
Vind ik leuk
El Unicum +1511
vrijdag 20 oktober 2017 om 18:08
Zal nooit zo stil worden als in het Gelredome inderdaad..
Vind ik leuk
Aal +15103
vrijdag 20 oktober 2017 om 18:14
Dat klopt, maar daar dealen ze tenminste niet..
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 18:39
Wat daar dealen ze niet overal word gedeald of is Arnhem heilig tegen de rest van NL
Vind ik leuk
Aal +15103
vrijdag 20 oktober 2017 om 18:56
Niet in een stadion / tribune of supportershome, maar blijkbaar vindt jij dat heel normaal.....
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 19:16
Niet in een stadion tuurlijk wel overal heb je dealers en nee ik vind dat niet normaal want ben tegen drugs
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 02:00
Daar dealen ze niet Nee, maar wel elk jaar bedelen een zelfde club om spelers.
Vind ik leuk
Aal +15103
zaterdag 21 oktober 2017 om 14:44
Moeilijk he....Nederlands typen?
Vind ik leuk
lol123 +123
vrijdag 20 oktober 2017 om 18:13
Dat duurt nog wel komende 5 jaar bij FC fraude
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 18:31
Technisch directeur bij de KNVB? En wat moet je dan doen? Bondscoach bepaalt de selectie en opleiden gebeurt bin de clubs. Dus ik zie het ff niet...? Niet aankomen met vaagheden als "rode draad" aub
Vind ik leuk
feyeniels +16616
vrijdag 20 oktober 2017 om 19:17
Ik ben met je eens dat het opleiden bij de clubs gebeurt en dat de bondscoach de selectie samenstelt. De technisch directeur van de KNVB zou in mijn ogen een soort contactpunt voor de clubs moeten zijn. Hij moet weten wat er speelt bij de clubs en helpen met het oplossen van de eventuele problemen die de hele voetballerij verder helpen.
Neem als voorbeeld het hele gedoe omtrent het kunstgras. Een taak van de TD zou kunnen zijn om te zorgen dat de kunstgras clubs zover te krijgen om over te gaan op echt gras. Achterhaal wat de standpunten van clubs zijn en probeer de tegens weg te halen. Organiseer bijvoorbeeld een soort masterclass waarin de clubs met het beste veld hun werkmethodes delen. Kijk of je clubs financieel kunt helpen door bijvoorbeeld het collectief inkopen van gras o.i.d.
Ook moet de TD zorgen voor continuiteit binnen de KNVB. Dit is wat vaag allemaal, maar denk aan bijvoorbeeld de situatie met Amrabat. Een TD zou zich in kunnen zetten om hem voor Nederland te laten kiezen. Aangezien hij niet nu direct een versterking is, heeft dat geen prioriteit voor de bonscoach. Maar voor de lange termijn kan het wel belangrijk zijn.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 19:20
Sammer heeft als TD in Duitsland het hele regionale jeugdvoetbal verbeterd volgens mij.
Vind ik leuk
Cookee +4279
vrijdag 20 oktober 2017 om 19:03
Precies, de kans zit er in dat Twente 2 mogelijke bondscoaches inpikt dan blijven er alleen mindere goden als Ronald Koeman en Frank de Boer over, dat zou ons weer jaren kosten.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 20:30
Inpikt? Keuze uit de 4e club uit Nederland of 30+ van de wereld. Choice made ;-).
Als deze gasten zelf willen is het mede omdat ze affiniteit hebben met FC Twente en blijkbaar wat minder met de KNVB. Gertjan is als eerste welkom. Wat Fred Rutten doet moet hij zelf weten, en denk ook niet dat hij komt bij Twente. Kan altijd nog!
Vind ik leuk
Cookee +4279
zaterdag 21 oktober 2017 om 14:21
Kies nooit op affiniteit met een club. Dan is het als je eruitgeschopt wordt dubbel zo zwaar, dan ben je ook de liefde voor je club kwijt.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 14:24
Verbeek heeft zelf aangegeven graag bij Twente te willen. De enige teleurgestelde kan Verbeek zijn (of hij moet alles verliezen en degraderen). Ach, overal waar je werkt ben je maar een nummer.
Vind ik leuk
Cookee +4279
zaterdag 21 oktober 2017 om 14:41
Ja maar als je bij de favoriete club eruitgeschopt wordt, dan ga je niet meer met plezier kijken.
Ben benieuwd hoe lang Verbeek van Halst nog tolereert, hij heeft zich ooit al heel kritisch uitgelaten over Jan Ziggo.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 19:18
Fuck it, als Rutten bij Twente tekent is Van Halst vrij of niet? ;)
Vind ik leuk
Cookee +4279
zaterdag 21 oktober 2017 om 14:54
Pakt ie dan nog een afkoopsom boven de 561.000
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 01:59
Het zou je nog verbazen wat Tukkers en de macht van sponsoren in het oosten zijn. Twente is nog steeds een grote club. Ik hoop het Rutten TD Verbeek trainer.
Vind ik leuk
Cookee +4279
zaterdag 21 oktober 2017 om 14:55
TD is geen fulltime baan, hij kan toch niks halen, er is geen geld.
Spelers halen kan pas volgend seizoen. Fred kan beter bij Oranje bezig.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 02:02
Een ding fuk de KNVB. Alles voor Twente. Haal van Halst naar Zeist.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 21 oktober 2017 om 02:05]
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 18:03
Gewoon doorgaan! Oprotten met die egöist JVH.
Vind ik leuk
feyeniels +16616
vrijdag 20 oktober 2017 om 18:18
Mij lijkt inderdaad ook dat hij zijn verantwoordelijkheid moet pakken. Zonde dat één iemand zo'n mooie club op zo'n rare manier kan leiden.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 18:32
jan van halst wat een zielig zakkenvullertje is dat vies ventje.
blijkt maar weer dat van halst zich boven de club steld.
Hij zit bij twente puur voor het geld en intresseerd de club zelf niks.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 18:44
Stoppen bij Ziggo deed hij alleen om alle aandacht op zich gevestigd te krijgen.
Vind ik leuk
Cookee +4279
vrijdag 20 oktober 2017 om 19:08
Begrijp ook niet dat die van Halst al die jaren bij FOx en bij Ziggo en de Nos zijn zegje mocht doen, je ziet nu dat hij niet goed is. Dat zegt veel over de mensen bij Nos, Ziggo en Fox dat die dat niet doorhadden.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 19:21
Hij was de enige die een soort van cirkel kon trekken op dat schermpje van hem.
Vind ik leuk
Cookee +4279
vrijdag 20 oktober 2017 om 19:33
Haha. Denk het ook. Van Halst is dol op de meetkundige cirkel, want hoe je ook tekent... je komt weer bij JEZELF uit. :-)))
Ego-trippers.
Die hele TV-wereld is samengesteld van incrowd en knoeiers.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 oktober 2017 om 19:34]
Vind ik leuk
Teo Smith +13079
vrijdag 20 oktober 2017 om 18:07
500 fans. Wooow.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 18:22
De echte hebben echt allemaal gereageerd ja,zoveel nog ,sta je van te kijken
[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 oktober 2017 om 18:23]
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 18:26
Zo lang ze maar blijven beseffen dat zelfs Pep er niet veel meer uit kan halen.
Vind ik leuk
Cookee +4279
vrijdag 20 oktober 2017 om 19:10
Snap je dat Verbeek er nu instapt? Dan wil je wel heel graag. Is het wel eens eerder goed gegaan bij een club dat een trainer vroeger ook fan was?
Ik denk aan Robson en Newcastle.
Mario Been en Fey.
Huub en PSV.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 20:13
Ook verbeek gaat er geen top van maken maar ja die wil graag dus....
Vind ik leuk
Cookee +4279
zaterdag 21 oktober 2017 om 14:19
Als Rutten het doet, dan is ie goed fout, die moet wachten op Oranje. Fred stapte op verkeerd moment bij PSV binnen, bij Feijenoord en Vitesse.
Korbach koos altijd een club die perspectief had, dan kan je heel snel presteren.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 19:22
Guardiôla klinkt wel leuk in het Twents.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 20:05
Al 500? Nounou
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Actie voor Twente-terugkeer Rutten gaat door: 'Blijft nodig door Van Halst'