Keizer heeft eigen sores en kijkt niet naar Feyenoord: 'Zijn we niet aan toe'

Keizer heeft eigen sores en kijkt niet naar Feyenoord: 'Zijn we niet aan toe'

vrijdag 20 oktober 2017 om 18:24

Marcel Keizer kijkt met een schuinoog naar de defensieve problemen bij Feyenoord, maar is niet van plan zijn opstelling daarop aan te passen. De Ajax-coach zoekt zelf nog naar vastigheden in zijn laatste linie.

"Ik ga mijn opstelling niet aanpassen als er bij Feyenoord iemand afhaakt", zegt Keizer tegen Ajax Life. "Ik kijk liever hoe wij ervoor staan, we zijn ook nog steeds in ontwikkeling. We staan al een paar weken in dezelfde opstelling, maar er kan nog steeds gewisseld worden." Daley Sinkgraven is bijvoorbeeld weer fit. "Daley speelde vorig seizoen volop met een paar jongens die nu een basisplaats hebben."

De trainer sleutelt nog aan zijn ideale afstelling. "We zijn nog bezig met onze eigen problemen in verdedigend opzicht. Als ik wil profiteren van Feyenoords zorgen, moet ik weten wie er bij hun spelen. We hebben wel een kleine indicatie, maar weten het nog niet. Ik kijk ook niet naar wie er niet zijn, ik kijk veel liever welke spelers wel beschikbaar zijn. Ik kijk hoe Ajax ervoor staat, wat is ons beste team?"

"We hebben gelukkig weer wat stappen omhoog gezet, dan ga ik niet kijken naar de tegenstander", vervolgt Keizer. "Als je achttien gelijkwaardige, goede spelers hebt, kun je per wedstrijd kiezen wie je opstelt. Daar zijn wij nog niet aan toe. Onze eigen vastigheden zijn het belangrijkst. Dan kunnen we zondag altijd nog zeggen: meer druk op die en die Feyenoorder."

Lees meer over:EredivisieAjax

Poll

Is Sinkgraven de beste linksback van Ajax?

(1212 stemmen)

Plaats een reactie

vrijdag 20 oktober 2017 om 18:31
Der Kaiser heeft stille willie verteld dat ze allemaal fit zijn dus hij hoort vanzelf aan welke 11 hij zondag kicksen uit moet delen....
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 21:17
Keizer leest dan ook voor van de autocue, met een oortje in.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 00:23
hahahaha zou me niks verbazen inderdaad....
Vind ik leuk
HansVites +2091
vrijdag 20 oktober 2017 om 18:33
Is Sinkgraven de beste linksback van Ajax?

Nee omdat het geen linksback is al doet hij het beter als Dijks.
Vind ik leuk
ficusje +1043
vrijdag 20 oktober 2017 om 18:39
Hebben ons eigen problemen,tja dat is de trainer.Gaat youness weer starten,kijk ik een keer niet pffff.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 oktober 2017 om 18:44]
Vind ik leuk
Ale +1185
vrijdag 20 oktober 2017 om 18:44
Veel slechter kom je ze niet tegen. Ebicilio was nog beter
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 18:49
Ebecilio is ook een betere trainer dan Keizer
Vind ik leuk
Garrie +2039
vrijdag 20 oktober 2017 om 19:00
Ga toch fietsen met je Keizer gezeik! Hij heeft zichzelf toch niet aangesteld? Als je dan toch zo aangedaan bent door de gang van zaken bij Ajax momenteel.Erg voorbarig overigens naar mijn mening, maar dat terzijde. Moet je je naam veranderen in #ajaxdirectieout en niet lopen bashen op 1 van de zoveel medewerkers van het bedrijf.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 19:03
Ga zelf fietsen lekker Garrie! Interesseert me geen reet, hij doet het alsnog heel erg kut!
Supergoeie mening, mooi onderbouwd ook. Je hebt het alleen wel fout, maar dat terzijde.
De directie hoeft van mij helemaal niet out, alleen kutje keizer wel.
Ik bash niet op '1 van de zoveel medewerkers'. Ik bash de allerkutste medewerker.
Vind ik leuk
Garrie +2039
vrijdag 20 oktober 2017 om 20:14
Oooh, sorry! Wist niet dat je achterlijk bent..
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 20:21
Geeft niks, ik kon gewoon heel weinig met je comment. Ik moet gaan fietsen, ik moet mijn naam veranderen en niet bashen. Prima, maar dan moet je het wel een beetje degelijk onderbouwen.

Met de directieleden heb ik weinig problemen als ze zich bezighouden met de dingen waar ze goed in zijn. Dan heb je een prima directie. Keizer stapelt fout op fout. Hem aanstellen was een vergissing die zo snel mogelijk hersteld moet worden.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3112
vrijdag 20 oktober 2017 om 20:41
Je bent ziende blind.
Je praat over een Directie die al drie jaar niet HAAR EIGEN sportieve doelstellingen haalt !
Namelijk; Kampioen worden.
Dat is onvergefelijk.
Voorts is de Directie een voorstander van het TH en een salarisplafond.
Er is geen Trainer van nivo die gaat werken voor 800.000 E ( Bosz is al 4 milj. waard per jaar....) en zeker niet gaat werken onder het gezag van het TH.
De trainer gaat er uit, als het fout gaat, het TH blijft echter zitten, de wereld op z'n kop.
Deze Directie heeft gekozen voor een relatief goedkoop alternatief en Keizer, met beperkte ervaring, aangesteld.
Zij weten dat goede Trainers (duur zijn) en het TH niet samengaan.......
Ergo, de Directie heeft hier de verantwoordelijkheid en Keizer doet z'n best en is bezig met een leerproces. Is dit ideaal ?
Vraag het aan jouw eigen "fantastic" Directie !


Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 21:06
Dat ben ik niet.
De afgelopen twee jaren werd het kampioenschap op 2 punten gemist. Dan kun je gaan schreeuwen dat het mis is, maar het was geen groot gat.
Ik praat ook over een directie die vorig jaar voor het eerst sinds 1996 een plek in een Europese finale bewerkstelligde.
Ik praat ook over een directie die deels begon toen Ajax redelijk blut was en en inmiddels de clubkas vol heeft zitten. En voordat je roept dat het geld op het veld hoort, besef dan dat er vóór deze directie niet eens geld was om te investeren oke?
De Directie heeft onlangs het TH aangepast, omdat het niet naar behoren functioneerde.
Het salarisplafond heeft ook voordelen, bovendien, zoals ik net zei, toen ze begonnen was er vrij weinig geld.
"Er is geen trainer van niveau die gaat werken voor 800.000 E (Bosz is al 4 milj. per jaar....)"
Je beseft dat diezelfde Bosz vorig jaar trainer was van Ajax?
Tevens is het verschil voor een trainer tussen een Technisch Directeur en een Technisch Hart niet heel groot. In beide gevallen wordt er boven jou beslist over spelers en contracten.
Side Note: Ik praat ook over een directie die Bosz aan heeft gesteld. En Sanchez haalde voor 5 miljoen.
Geloof het of niet, er zijn meer plekken waar iemand wordt ontslagen en zijn leidinggevende niet opstapt. Bijna overal zelfs.

Dat is speculatie. Bovendien is het verhaal dat Overmars Bosz wilde houden en anders Laudrup wilde. Daar is tegen gestemd in het TH, dat zoals ik net zei, is aangepast omdat het niet naar behoren functioneerde.
Dat dat zou zijn omdat een goede trainer niet betaalbaar zou zijn (Bosz bewees daarvan eigenlijk al het tegendeel) of niet kan werken onder een TH dat voor hem gelijk is aan een TD is onzin.
Ergo de directie heeft aanpassingen gedaan waardoor dit niet meer gebeurt. Nu heeft Ajax met Overmars iemand die goed is met transfers, Sar die goed lijkt te zijn met sponsors en Jeroen Slop die over al het inkomende en uitgaande geld gaat? Ik heb geen idee wat Jeroen Slop precies doet.

Ik heb dus eigenlijk geen vragen aan mijn eigen fantastic (jouw woorden) Directie, behalve wat Jeroen Slop precies doet.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3112
vrijdag 20 oktober 2017 om 21:24
Het is een heel lang verhaal vol excuses en slap gepraat om vooral niet de keiharde feiten onder ogen te zien.
Bij de feiten blijven.
Deze Directie heeft al 3 jaar NIETS gewonnen, Ajax onwaardig en je praat om de feiten heen.
SPORTIEF blameert Ajax zich jaar na jaar, een schande dat die Directie bestaande uit onbenullige en onbekwame ex voetballers nog steeds lekker op het pluche zitten.
Spelers, sponsors en supporters worden tekort gedaan.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 oktober 2017 om 21:25]
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 21:31
Hahaha, oké dus als ik je onzinverhaal weerleg is het 'een verhaal vol excuses en slap gepraat'?
Het klopt, al 3 jaar NIETS gewonnen. Ik ga ook gewoon hoofdletters gebruiken om indruk te maken.
SPORTIEF was het vorig jaar beter dan de 15 jaren daarvoor dus wat loop je nou te krijsen? Je bent toch geen 5?

onbenullige en onbekwame ex voetballers. Gekkie, kijk even hoe het ervoor staat. Die onbenullige en onbekwame ex voetballers kwamen binnen toen het shit was en ja, nu gaat het even een beetje kut, maar vorig jaar vond iedereen het allemaal fantastisch, dus wat lul je nou met je 'iedereen wordt tekort gedaan' 'lekker op het pluche zitten'. Even niet zo piepen, want Ajax staat er beter voor dan een heleboel jaren geleden. En de prijzenkast is nog lang niet leeg, dus even rustig.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3112
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:14
Die voetballers werden binnengehaald tijdens de revolutie, de directe aanleiding was onrust en een nederlaag van geloof ik 5-1 bij Real Madrid.
Na de revolutie werd er ondermeer tegen PEC notabene een nederlaag geleden van 5-1- ha ha en iedereen bleef muisstil zitten.
V.d. Sar komt echt te kort in opleiding en ervaring. Het feit dat ze met een fantastisch eigen vermogen en de betere spelers het kampioenschap moesten laten aan financieel armlastig Feyenoord kan het falen van deze Directie niet beter aantonen.
De aanstelling van Keizer is dubieus maar simpelweg voor de rekening en verantwoording van deze continue falende Algemeen Directeur.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:38
Gefeliciteerd. Je hebt er een hele slechte wedstrijd uitgepikt. Daarmee bewijs je niks, dat snap je toch? Had diezelfde directie op moeten stappen toen ze in de EL finale stonden?

Oké. Welke opleidingen hebben andere algemeen directeuren dan gehad?

Dat ze het op 2 punten misten doordat ze tot en met de finale in Europa meededen speelt niet mee? Of dat de spelers een tijdje nodig hadden om het goede voetbal onder de knie te krijgen?

Het feit dat ze met minimale financiële middelen in een Europese finale kwamen bewijst dat ze heel succesvol zijn. Kijk, als je halve verhalen verteld heb je altijd gelijk.

Daarom zijn de taken nu ook anders verdeeld.
Waarin heeft deze 'continue falende' Algemeen Directeur nog meer gefaald?
Vind ik leuk
rpaulp50 +3112
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:18
Komt wel goed met Ajax maar jammer dat er zo veel schade wordt gedaan aan de reputatie door een onbekwame leiding.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:38
Ik ben blij dat ze de schade van de vorige leiding ruimschoots goed hebben gemaakt.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3112
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:48
De meeste ontwikkelingen hebben goede en slechte kanten, de kunst is omdat wat goed is te behouden en het slechte te verbeteren.
Wil je echt het slechte verbeteren dan moet je wel zo objectief en eerlijk zijn om de vinger op de zere plekken te leggen. Fouten die je niet ziet of wil zien, kan je niet verbeteren en is er dus geen vooruitgang. In het constateren van je fouten ligt dus je winst, als je slim bent.............
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:57
Dat is dus precies de reden dat ze van mij mogen blijven zitten.
Van der Sar haalt veel sponsorgeld binnen. Zijn technische input was voor zover duidelijk niet sterk, dus dat doet hij nu niet meer.
Overmars heeft tot nu toe vooral bij verkopen laten zien dat hij heel goed is in onderhandelen. Daarnaast is duidelijk geworden dat hij niet alle vrijheid kreeg bij het aankopen. Nu krijgt hij meer vrijheid daarin.
Dus ze hebben fouten geconstateerd, en die hebben ze nu geprobeerd aan te passen.
Ik zie niet wat het probleem is.
Want er gaan vooral ook best veel dingen goed.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3112
zaterdag 21 oktober 2017 om 09:19
"Ik zie niet wat het probleem is" ha ha

Dan was mijn constatering in eerste instantie toch goed;
"ziende blind"

Het probleem is:
Dat is dat ze al drie jaar niets gewonnen hebben met het grootste eigen vermogen in de meest lullige competitie van Europa.

Over en sluiten en welterusten.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 11:07
Ik vind het echt heel apart dat je mij ziende blind noemt. Jij staart je blind op schaaltjes en mist het grote plaatje. Gefeliciteerd. Het is je weer gelukt om tot 3 te tellen. Maar hey, verheug je op volgend jaar, dan mag je misschien tot vier tellen!
Vind ik leuk
rpaulp50 +3112
zaterdag 21 oktober 2017 om 20:02
Beste jongen.....
Je zegt zelf : "ik ZIE het probleem niet"
Terwijl iedereen het bij Ajax wel een probleem vindt dat Ajax faalt, jaar in jaar uit.
Ik staar mij niet blind op een schaaltje, het Kampioenschap is namelijk de doelstelling van de Ajax leiding zelf, zij halen dus al voor drie jaar hun eigen doelstelling niet ! Dat heet wanbeleid, zo simpel is het, je kan proberen in zoveel woorden iets goed te praten maar dat lost het probleem niet op.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 20:08
Ja, dat heet beeldspraak. Het betekent "dat is geen probleem."
Oh "iedereen". Wie is die "iedereen" waar je het over hebt?
Ja, maar gek genoeg is het niet de enige doelstelling.
Nee het probleem wordt opgelost door bijvoorbeeld de takenverdeling te veranderen.

Jij lijkt het allemaal heel erg goed te weten. Wie zou jij als directie willen zien?
Vind ik leuk
rpaulp50 +3112
zaterdag 21 oktober 2017 om 20:18
De Directie o.a. ha ha maar ook de spelers zien hun marktwaarde dalen.
Er is recentelijk een bijeenkomst geweest met de sponsoren, die betalen gigantische sommen geld en voelen zich bekocht, terecht.
want ze betalen een topprijs voor minimale prestaties.
v.d. Sar heeft zelf al gezegd dat hij zijn positie zal gaan evalueren
als het voor het vierde jaar weer niets wordt....dat zeg je niet als er geen probleem is.
Je wil het niet zien en dat is prima, maar voor de zoveelste keer; daar los je niets mee op.
Ik heb vertrouwen dat het goed komt, want er is genoeg kapitaal, maar met v.d Sar aan het roer wordt het niets en blijft het niets.
We zullen zien waar het naar toe gaat dit seizoen.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 21 oktober 2017 om 20:19]
Vind ik leuk
Zultkop +2044
vrijdag 20 oktober 2017 om 19:25
Dijks is de nelom van Ajax, als je zou moeten kiezen tussen die 2 zou ik toch voor Nelommeke kiezen. Is wel een sympathieke Gast, ook al lukt het niet altijd even goed bij hem
[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 oktober 2017 om 19:25]
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 18:49
HansVites: wanneer iedereen fit is en Sinkgraven het beste daar presteert dan is hij toch de beste linksback van ajax? Hij deed het vorig jaar beter dan Dijks en hopelijk straks weer wanneer hij weer volledig fit is. In dit geval is het misschien ook een gevalletje: gebrek aan beter.
Vind ik leuk
Ajacied02 +2016
vrijdag 20 oktober 2017 om 19:56
Je kan op 'reactie' klikken en dan je bericht schrijven dan krijgt hij een berichtje dat je gereageerd hebt.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 20:05
Thanks man :)
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 19:08
"De trainer sleutelt nog aan zijn ideale afstelling." Klinkt meer als verbeek die met zijn auto bezig is.
Vind ik leuk
United FC +12783
zaterdag 21 oktober 2017 om 13:20
Verbeek lijkt me ook zo'n typische Volvo man. Zo'n Volvo uit de jaren 90.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 14:14
Hij heeft hem vast wel zodanig getuned dat hij de Bentley's van zijn spelers eruit trekt.
Vind ik leuk
United FC +12783
zaterdag 21 oktober 2017 om 14:17
Haha gieren met die bandjes!
Vind ik leuk
flipper +862
vrijdag 20 oktober 2017 om 19:44
zo lang je younes en veltmuis opsteld heb je een groot probleem. Als je dat niet ziet ben je geen beste trainer punt.
Vind ik leuk
Mo +7986
vrijdag 20 oktober 2017 om 19:53
Viergever is een betere linksachter
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 00:03
Die keizer zal ook wel weer een reden vinden om neres te passeren. Dit wordt helemaal nix zondag. Ik hoop dat ik het mis heb, maar ik ben bang voor een debacle.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Keizer heeft eigen sores en kijkt niet naar Feyenoord: 'Zijn we niet aan toe'