Gerbrands ziet toekomstige toptrainer: 'Ze leren het een stuk sneller dan ik'

Gerbrands ziet toekomstige toptrainer: 'Ze leren het een stuk sneller dan ik'

zaterdag 21 oktober 2017 om 11:23

Mark van Bommel heeft het in zich om trainer te worden van een internationale topclub. Dat zegt Toon Gerbrands, algemeen directeur van PSV, in De Limburger. De ex-international is momenteel trainer bij PSV onder 19.

"Hij zit in een prachtig leerproces", aldus Gerbrands. "Als sporter heeft hij een indrukwekkende staat van dienst en hij is ongelooflijk leergierig. De grote vraag is, of hij bereid is de prijs te betalen. Als speler was je na het trainen vrij, als coach moet je veel harder werken, je voorbereiden, plannen maken."

"Ik zie dat hij het in zich heeft om op termijn trainer bij een internationale topclub te worden", vervolgt Gerbrands. "Mark wil anderen beter maken en dat is de essentie van coachen. Natuurlijk botst hij op zaken, het is een vak dat je moet leren. Dan heb je keurig getraind, maar in de wedstrijd doen je spelers plots niet wat je hebt afgesproken", stelt de voormalig de oud-volleybalcoach.

"Het mooie van topspelers is dat ze het een stuk sneller leren dan ik. Ik deed er tien jaar over om een goede coach te worden, spelers als Van Bommel kunnen dat in vijf jaar. Zij hebben voor 100.000 man gestaan en Champions League-finales gespeeld. Dat is het verschil", besluit Gerbrands.

Lees meer over:EredivisiePSV

Poll

Is Van Bommel de gedroomde opvolger van Cocu?

(713 stemmen)

Plaats een reactie

zaterdag 21 oktober 2017 om 11:27
Straks als trainer eerst bij PSV de cl winnen en dan pas aan de echte topclubs gaan denken........
Vind ik leuk
jaja_PSV +17289
zaterdag 21 oktober 2017 om 13:16
De toekomst van PSV is veelbelovend. Jonge jongens kloppen op de deur en de toekomstige toptrainer is al in huis.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 21 oktober 2017 om 13:16]
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 13:17
Ze lachen allemaal om wat he schrijft. Maar zie daar toch echt een kern van waarheid in. ;)
Vind ik leuk
Paul1982 +6741
zaterdag 21 oktober 2017 om 11:47
De grote vraag is, of hij bereid is de prijs te betalen? Welke prijs? Een ontzettend goed salaris en een mooie baan.
Vind ik leuk
_AJAX_ +2034
zaterdag 21 oktober 2017 om 13:12
Ik heb volgende week een Halloween feestje en ga dan verkleed als PSV supporter...
Vind ik leuk
jaja_PSV +17289
zaterdag 21 oktober 2017 om 13:19
Ik begrijp je...je bent bang en angstig voor de huidige en toekomstige nummer 1 van Nederland.
Rustig jongen, als je volwassen bent geworden, wordt Ajax wellicht een keertje weer kampioen.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 21 oktober 2017 om 13:19]
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 13:35
Dat heb je netjes verwoord kerel.

Ik zou never nooit een shirt van ajax aantrekken. Zelfs niet voor haloween.
Vind ik leuk
United FC +12789
zondag 22 oktober 2017 om 12:33
Voor een kratje bier doe jij dat echt wel ;-)
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 12:40
Nee zelfs dan niet. Koop mezelf liever 1. Ga never nooit in dat shirt
Vind ik leuk
14forever +6828
zaterdag 21 oktober 2017 om 13:36
Zoals Gerbrands.denkt niet, aangezien bommeltje nog wel zo.een.5 jaar.nodig heeft.
Vind ik leuk
_AJAX_ +2034
zaterdag 21 oktober 2017 om 15:52
Gerbrands is geïnterviewd nadat hij een paar uurtjes in een koffieshop heeft gezeten nou, dan krijg je van die romantische verhalen...
[Reactie gewijzigd op zaterdag 21 oktober 2017 om 15:52]
Vind ik leuk
Marco S +2544
zaterdag 21 oktober 2017 om 19:49
Ik denk dat hij nu al trainer kan worden van Real Madrid.. of saudi Arabië
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 02:12
Als van bommel trainer word .Gaan ze hem vergelijken met beckenbauer,technisch en keihard.
Maar dan moet die ook blijven zoals die nu is.
Zijn eigen wil door zetten en de media negeren.
Van mij mag van bommel meteen trainer worden bij psv.
Of meschien samen met cocu.Om meer ervaring op te doen.
We wachten maar af.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Gerbrands ziet toekomstige toptrainer: 'Ze leren het een stuk sneller dan ik'