Keizer maakt Klassieker-selectie bekend en slachtoffert opnieuw gepasseerde back

Keizer maakt Klassieker-selectie bekend en slachtoffert opnieuw gepasseerde back

zaterdag 21 oktober 2017 om 13:03

Mitchell Dijks maakt dit weekend wederom geen deel uit van de selectie van Ajax. De linksback werd vorige week gedegradeerd tot tribuneklant en mag ook niet mee in de bus naar Rotterdam voor De Klassieker met Ajax.

Dijks mocht aanvankelijk weg bij Ajax, werd door trainer Marcel Keizer overtuigd om toch te blijven vanwege de problematiek op de linksbackpositie en begon vervolgens als basisspeler aan het seizoen. Nadat hij eerder al zijn plek was kwijtgeraakt aan Nick Viergever, verdween Dijks voor het duel met Sparta uit de selectie door de terugkeer van Daley Sinkgraven. Ook tegen Feyenoord wordt de back buiten de selectie gelaten.

Keizer houdt zijn wedstrijdgroep ongewijzigd ten opzichte van het duel met Sparta van vorige week. Dat betekent dat Benjamin van Leer er opnieuw niet bij is. De keeper kampt met een blessure en wordt op de bank vervangen door Kostas Lamprou.

Selectie Ajax: Andre Onana, Kostas Lamprou, Joël Veltman, Matthijs de Ligt, Max Wöber, Daley Sinkgraven, Nick Viergever, Luis Orejuela, Donny van de Beek, Hakim Ziyech, Lasse Schöne, Siem de Jong, Frenkie de Jong, David Neres, Klaas Jan Huntelaar, Amin Younes, Vaclav Cerny, Kasper Dolberg, Justin Kluivert

Lees ook: Jong Ajax lijdt kansloze ruime nederlaag in Jupiler League, Dijks schuttert

Plaats een reactie

derksen +6815
zaterdag 21 oktober 2017 om 13:08
Dat is wel balen zeg!
Altijd dijks opstellen zeker in de klassieker..
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 13:41
Stille Willie heeft anders besloten , der Kaiser wil hem wel basis zetten maar ja ...we weten allemaal wie er de dienst uit maakt.
Vind ik leuk
darmianto +7200
zaterdag 21 oktober 2017 om 14:16
Bij jou de lokale grutter die beslist wanneer hij opnieuw het alcoholinfuus aan komt leggen ;-)
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 15:09
nee hoor dat is hij verplicht om dagelijks aangevuld te houden.
Contractueel vastgelegd en bij mij kom je niet onder een contract uit...
Vind ik leuk
Jozef +20840
zaterdag 21 oktober 2017 om 15:04
Snap dat je daar niet gelukkiger van wordt...
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 15:10
het maakt mij geen bal uit maar dat weet je wel
Vind ik leuk
14forever +6829
zaterdag 21 oktober 2017 om 13:09
Ja waarom zouden.we drie lb's meenemen. Nickie.op.bergmuis en de punten.mee naar Amsterdam
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 14:33
Nickie gaat morgen aan alle kanten voorbij gelopen worden;p
De punten blijven lekker hiero
Vind ik leuk
14forever +6829
zaterdag 21 oktober 2017 om 16:18
Das goed maar de bal blijft bij nick
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 16:29
Morgen zullen we het weten!
Ik ben erbij en heb er zin an
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 13:12
Gezien zijn optreden bij Jong Ajax niets meer dan logisch.
Dat Ajax o19 maakt trouwens echt gehakt van Feyenoord o19. Geinig om te zien.
Vind ik leuk
Hyena +19651
zaterdag 21 oktober 2017 om 13:22
Feyenoord speelt een partijtje laf voetbal ook, och och. Pas na de 1-0 durfde er een paar over de middenlijn heen te stappen.

Welke spelers zie jij hier als eerste de overstap maken naar Jong?
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 13:35
Hmmm, lastig. Moet eerlijk zeggen dat ik niet erg veel o19 kijk ook en ook nie eens alle namen ken. Vorige jaren wel vaak de Future games die ik erg leuk vond. Die dude op '6'vind ik wel intelligent, net als de overige middenvelders. De voorhoede is niet slecht, maar ben ik niet kapot van. De rechtsback valt mij ook positief op..

Het centrale duo achterin verdedigt ook wel leuk vooruit zeg.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 21 oktober 2017 om 13:36]
Vind ik leuk
BassieN +7693
zaterdag 21 oktober 2017 om 13:26
Raar dat onze O19 zo bang lijkt, zo slecht zijn die niet
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 13:33
Ja heel vreemd vind ik t. Dit seizoen zag ik trouwens nog geen Feyenoord o19 buiten stukje shakhtar (die in Oekraine stevig bovenaan staan!), maar de verhalen waren toch aardig. Ze hebben niks te zeggen nu..
Vind ik leuk
BassieN +7693
zaterdag 21 oktober 2017 om 13:35
Tegen Man. City en Napoli was het ook best aardig, nu lijkt het hélemaal nergens naar.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 13:38
Ik had ook graag die Toure gezien trouwens...
Vind ik leuk
BassieN +7693
zaterdag 21 oktober 2017 om 13:40
Het scheelt inderdaad wel dat Geertruida, Wehrmann en Touré er niet bij zijn, maken vaak het verschil in spel
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 15:56
Laten we niet vergeten dat Ajax o19 ook gewoon een ijzersterk team is die na 6 gespeelde wedstrijden zonder puntverlies bovenaan staan. Dus het is geen schande voor Feyenoord o19 om dan op een volle Toekomst onderuit te gaan.
Er zit genoeg kwaliteit bij de Rotterdamse jeugd, alleen vandaag kwamen ze niet in hun spel en dan is Ajax op eigen veld toch net even een maatje te groot.
Vind ik leuk
Dee79 +1903
zaterdag 21 oktober 2017 om 13:14
Een beetje menselijk mag er ook wel worden gedaan.
Zo ga je niet met mensen om ook al kan hij er geen klote van.
Vind ik leuk
Jozef +20840
zaterdag 21 oktober 2017 om 15:06
Wat zou je voorstel zijn dan?

Ik wil voor het jaarsalaris van Dijks ook wel een tijdje zo behandeld worden hoor.... Niet overdrijven dus.
Vind ik leuk
Dee79 +1903
zaterdag 21 oktober 2017 om 17:21
Lekker in de winter voor niets laten gaan, het was al wat langer bekend dat Dijks geen Ajax 1 materiaal is.
Maar door dom of eerlijk gezegd geen scout of inkoop op het laatste moment zijn hoofd op hol brengen dat hij blijft bij Ajax...nu mag hij de tribune op of bij jong minuten maken.
Dit noem ik niet overdrijven maar slecht zaken doen, maar onze zogenaamde technisch hart word geiler van een klapper alla een Sanchez dan een evenwichtig team neer te zetten met al die miljoenen..
Vind ik leuk
Jozef +20840
zaterdag 21 oktober 2017 om 17:25
We zitten in kleine landen nu eenmaal met beperkingen die ervoor zorgen dat gewenste versterkingen niet altijd willen komen. Maar, we kunnen niet meer mee financieel. Dat maakt dat een selectie neerzetten niet altijd honderd procent kan gebeuren zoals.je zou willen. Helaas. Ergens had ik de stille hoop dat Dijks het alsnog zou redden. Volgens mij meerderen bij Ajax....
Vind ik leuk
_AJAX_ +2051
zaterdag 21 oktober 2017 om 13:17
Ik vind het wel sneu. Hopen dat hij er mee om kan gaan...
Vind ik leuk
Sil95 +4200
zaterdag 21 oktober 2017 om 13:17
Meer dan terecht dat Dijks buiten de wedstrijdselectie is gehouden. Komt echt gigantisch tekort voor Ajax. Stond gisteren nog te schutteren tegen Go Ahead Eagles. Toch blijft het niet chique van Ajax hoe ze met deze Dijks zijn omgesprongen.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 13:23
Laat Dijks dan gewoon gaan
Verscheur zijn contract

Dit is ook sneu
Vind ik leuk
darmianto +7200
zaterdag 21 oktober 2017 om 14:18
In zoverre sneu dat als Ajax dat doet, dat Dijks blij mag zijn als pak em beet FC Emmen hem oppikt
Vind ik leuk
wolfie +416
zaterdag 21 oktober 2017 om 13:31
Was niet goed genoeg, werd weer terug gehaald als de beste toekomstige links back, toen weer niet goed genoeg, weer terug en Keizer wil hem houden, spijt me maar Ajax behandelt Dijks niet goed. Ze hadden hem moeten laten gaan en kunnen beter het contract per direct ontbinden.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 13:32
Toch jammer.... had m graag in de basis zien staan.
Vind ik leuk
Guust +3696
zaterdag 21 oktober 2017 om 13:33
Is toch logisch, hij bakt er werkelijk niks van. Wel jammer voor Feyenoord.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 13:34
Geef younes rust volgens mij wou die dat laat kluivert is een keer op links beginnen.
Vind ik leuk
Kuip +3148
zaterdag 21 oktober 2017 om 13:38
Ik vind Dijks een prima speler. Krijgt mijn inziens ten onrechte veel kritiek in papegaaienland. Ieder foutje van hem wordt onder een vergrootglas gelegd. Als ik PSV was zou ik hem in de winterstop halen. Daarnaast moet PSV de Wijs terughalen. Een achterhoede met louter Nederlanders verdient de voorkeur. Brenet, Luckassen, de Wijs, Dijks.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 14:12
Waarom verdienen Nederlanders de voorkeur als de buitenlanders aanwijsbaar beter zijn?
Vind ik leuk
Kuip +3148
zaterdag 21 oktober 2017 om 14:22
Als buitenlanders aantoonbaar beter zijn verdienen zij de voorkeur. Wanneer ze minder of gelijkwaardig zijn moeten Nederlanders spelen. In dit geval vind ik de buitenlanders niet beter. Daarnaast kijk je ook naar leeftijd en potentie van de speler. Als een buitenlander van 30 een fractie beter is dan een Nederlandse jongen van 20. Dan kies ik voor de Nederlandse jongen. Vooral in landsbelang met het oog op Oranje en dus het aanzien van het Nederlandse voetbal.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 17:52
Oke, het eerste heb je gelijk in. De beste moet spelen.
Als ze minder zijn spelen ze niet. Trainers zijn niet dom.
Als ze gelijkwaardig zijn maakt het geen fluit uit wie speelt.
Waarom het een buitenlander van 30 moeten zijn en een Nederlander van 20 is mij niet duidelijk. Je spreekt jezelf overigens wel tegen. Je zei net nog dat de aantoonbaar betere moet spelen. Al is het een fractie, dan nog is hij aantoonbaar beter.
Verder zou ik altijd de beste opstellen. Dat is namelijk beter voor resultaten en de rust in de selectie.
Geloof het of niet, maar trainers van clubs zijn niet verantwoordelijk voor "het landsbelang" en Oranje.
Maar even. Waarom in vredesnaam die onhandige mafkees van een Brenet?
En ook: De Wijs? Serieus? Jordy de Wijs. Beter dan Isimat. Of Schwaab? Jordy de Wijs heeft echt echt echt te weinig talent voor PSV. Serieus, hij komt niet eens een beetje in de buurt. Excelsior is een hartstikke mooie club voor die jongen.
Vind ik leuk
Kuip +3148
zaterdag 21 oktober 2017 om 20:17
Trainers dragen wel degelijk verantwoordelijkheid voor het totale Nederlandse voetbal en Oranje. Iedereen is van elkaar afhankelijk. Voor een sterke competitie moet iedereen die werkzaam is in het Nederlandse voetbal zijn best doen.
De teloorgang van het Nederlandse voetbal is mede te danken aan domme mensen die alleen aan hun eigen hagje denken. Helaas denk jij er ook zo over.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 03:59
Voor een sterke competitieckun je beter de beste spelers wel opstellen :p

Ik ben er voorstander van dat iedereen veel investeert in het zelf opleiden van spelers. Is dat dom? Het lijkt mij goed voor het Nederlands voetbal. Iemand als De Wijs komt gewoon tekort en hoeft van mij niet te spelen "omdat het een Nederlander is"
Vind ik leuk
rpaulp50 +3108
zondag 22 oktober 2017 om 10:41
Zo snel mogelijk naar PSV, wat een goed idee !
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 13:40
Jammer hij was gisteren in vorm las ik....
Vind ik leuk
Jozef +20840
zaterdag 21 oktober 2017 om 15:09
Ja, het is wel iets voor psv.

Je leest de leukste dingen hier...
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 15:11
onbetaalbaar voor ons .......
Vind ik leuk
036 +2462
zaterdag 21 oktober 2017 om 21:24
Maar dat zijn er zovelen. :-)
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 23:15
en dan nog zo n mooi clubke ....knap toch?
Vind ik leuk
reggie +810
zaterdag 21 oktober 2017 om 13:43
Ja nu kunnen ze hem aan de dijk zetten.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 14:06
Wat doet die lamprou in godsnaam in de wedstrijdselectie ?? Het zal je maar gebeuren dat onana tijdens de wedstrijd uitvalt en dat die dwerg moet invallen. Zal zijn feyenoord hartje dan sneller gaan kloppen ??
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 14:15
Prima keeper hoor.
Daarnaast heeft Ajax hem ooit naar Nederland gehaald en ging hij daarna pas naar Feyenoord. Dat zal dus ook wel meevallen.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 15:25
nou dat van prima keeper verschillen we dus significant van mening, ik vind hem nl een waardeloze keeper. En gezien zijn uitlatingen in het recente verleden over ajax vind ik het alles behalve meevallen.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 15:46
Een waardeloze keeper? Dan moet je echt even beter kijken. Hij is klein, maar verder een hele goede keeper. Kan goed uitkomen, prima reflexen. Hij is alleen wat aan de kleine kant. En dat is niet heel erg voor een derde keeper.

Wat heeft kleine Kostas dan allemaal voor afschuwelijke dingen gezegd?
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 17:00
Ik heb genoeg wedstrijden van hem gezien om tot mijn mening te komen. Je bent niet een "heel goede" keeper als je alleen maar snel uit komt en goede reflexen hebt, vaak is het wel handig om een bal tegen te houden en als je bij de meeste ballen niet kan komen omdat je gewoon te kort bent dan houdt het op. Overigens als hij een hele goede keeper was geweest was hij waarschijnlijk ergens wel eerste keeper. Wat betreft zijn uitspraak, ik citeer:
"Ik heb in totaal 9 jaar deel uitgemaakt van feyenoord. Die club heeft alles wat ajax niet heeft : warmte en betrokkenheid. Ik ben me in de loop der jaren een echte feyenoorder gaan voelen, heb het als een eer beschouwd om in de kuip te mogen spelen"
Eerlijkheid is prima maar wees dan een kerel en teken dan ook niet bij ajax bij de eerste de beste gelegenheid die hij krijgt.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 18:07
Duidelijk niet. Lamprou keepte vorig jaar bijvoorbeeld regelmatig heel goed.
Hij houdt ook heel veel ballen tegen. Hij was keeper van fucking Willem II. Weet je hoeveel ballen je dan krijgt?
Hij kan gewoon bij de meeste ballen. In welk universum schieten alle eredivisiespelers ballen vlak langs de paal?
Waar heb je het over?
Dus alle tweede en derde keepers zijn slechte keepers. Dat is nog eens inzicht. Wat heb jij er veel verstand van zeg, jeutje.

Wat?! Heeft 'ie dat gezegd?! Wat een rothond die Kostas.
Serieus, waar hebben we het over? Moet ik dit erg vinden? Dit voelt als iemand die op bezoek is en je keukenkastjes niet mooi vindt. Als je daar niet overheen kunt stappen heb je echt hulp nodig.
"Wees dan een kerel", eng vind ik het als mensen zeggen wat iemand moet doen. Hij tekent toch niet bij Ajax voor de warmte en betrokkenheid? Nou dan, niet piepen.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 19:33
je hebt het over de eredivisie daar waar op een 5 tal keepers na alle keepers waardeloos zijn. Kan je nagaan hoe goed de 2e keepers zijn. Maar goed jij mag lamprou een goede keeper vinden echter ik vind dat niet en ik heb geloof ik recht op mijn eigen mening.
Inzicht ??
Iemand die de rivaliteit tussen feyenoord en ajax en in dat kader de uitspraken van lamprou vergelijkt met het wel of niet mooi vinden van keukenkastjes beticht mij van het niet hebben van inzicht, hulp zoekend en eng zijn !! als ajax supporter de nickname "keizerout" kiezen !! De pot verwijt de ketel
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 19:48
Ja we hebben het over de eredivisie. Ik denk ook niet dat Lamprou "champions league goed" is :p
Maar als je ziet dat pasveer en boer prima mee kunnen nadat ze tweede keeper zijn geweest bij de topclubs zijn die tweede keepers dus niet zo slecht.
Van Leer en Lamprou hebben vorig jaar allebei vaak de 0 gehouden, omdat ze voor de eredivisie prima keepers zijn.
Ja, mag ook. Ik mag denk ik ook zeggen dat je het fout hebt? :p

Ja, die rivaliteit moet je ook weer niet overdrijven vind ik. Oke hij vond het bij Feyenoord warmer. Dat kan, ze hebben hem bij Ajax in de jeugd naar Nederland gehaald en daarna weggestuurd. Niet gek dat je het ergens anders warmer vindt :p
Hij is derde keeper. Ik vind dat we daar niet dramatisch over hoeven te doen.
Ja. Als Ajax supporter wil ik de slechte trainer weg hebben. Lijkt me niet gek.
Hoezo pot verwijt de ketel? :p
Vind ik leuk
Garinsha +2694
zaterdag 21 oktober 2017 om 14:25
Toen bekend werd dat Jairo weg ging moest Dijks ten koste van alles blijven.. nu is Sinkgraven herstelt en is het mooi geweest met Dijks.... tjaa....
Vind ik leuk
HansVites +2086
zaterdag 21 oktober 2017 om 14:27
Oud nieuws hij heeft gisteren al in jong Ajax tegen Go Ahead Eagles gespeeld dus zou raar geweest zijn als die 2 wedstrijden in 1 weekend zou spelen.
Vind ik leuk
Paul1982 +6738
zaterdag 21 oktober 2017 om 14:33
Vanmiddag Ajax O19 gezien. Daar speelde Mitchel Bakker linksback. En hij speelde een hele goede wedstrijd, en hij valt me wel vaker op. Als hij zich zo door blijft ontwikkelen dan staat hij over een paar jaartjes in Ajax 1.
Vind ik leuk
Marco S +2544
zaterdag 21 oktober 2017 om 19:47
0-3
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Keizer maakt Klassieker-selectie bekend en slachtoffert opnieuw gepasseerde back