Grote verslagenheid bij Roda JC: Hendriks overleden na hersenbloeding

    Grote verslagenheid bij Roda JC: Hendriks overleden na hersenbloeding

    Gepubliceerd: zaterdag 21 oktober 2017 om 14:05za 21-10-2017 om 14:05

    Voormalig geldschieter van Roda JC Arnold Hendriks is zaterdagochtend op tachtigjarige leeftijd overleden aan de gevolgen van een hersenbloeding. Dat maakte de Limburgse club zaterdag bekend. 

    Eerder deze week werd al bekend dat Hendriks na een hersenbloeding opgenomen was in het ziekenhuis. Toen was nog onduidelijk hoe ernstig het gesteld was met de textielondernemer. Zaterdag overleed Hendriks aan de gevolgen van de bloeding.

    Hendriks was sinds begin jaren tachtig betrokken bij Roda JC. Hij steunde de club uit Kerkrade jarenlang financieel. Met zijn hulp kwamen er meerdere spelers naar de club en kon Roda JC de sprong naar de subtop maken. Na rollen in het bestuur, de scouting en de raad van commisarissen trok hij zich in 2006 terug. De laatste jaren kreeg Roda JC echter nog regelmatig financiële steun van Hendriks. Tot zijn overlijden gold hij als een belangrijk klankbord voor de directue en de rvc, schrijft Roda JC.

    'Roda JC dankt Arnold Hendriks voor alles wat hij voor onze club gedaan heeft, hetgeen niet in woorden is uit te drukken, en wenst familie en vrienden heel veel sterkte de komende tijd. Rust zacht, lieve Nol', schrijft de club op de eigen website

    Plaats een reactie

    Jordanees +8641
    zaterdag 21 oktober 2017 om 14:13
    Rust in vrede.

    Geweldig geweest voor Roda, en daar druk ik mij nog zacht mee uit.
    Vind ik leuk
    Adje80 +9055
    zaterdag 21 oktober 2017 om 14:37
    De van seumeren en boekhoorn van roda..dit kan wel eens het einde van roda in de eredivisie worden.
    Sterkte
    Vind ik leuk
    Cookee +11280
    zaterdag 21 oktober 2017 om 14:51
    Rust zacht.
    Ik bekijk dit van afstand, ben geen insider. Ik dacht dat Hendriks meer was dan geldschieter. Hij had ook goed verstand van voetbal dacht ik?
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5760
    zaterdag 21 oktober 2017 om 15:01
    Hij had oog voor scouting, hij ging vaak op reis om spelers te bekijken. Roda heeft leuke spelers aan hem overgehouden en ook wat ermee kunnen verdienen
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +2210
    zaterdag 21 oktober 2017 om 15:03
    Wat weinigen weten is dat al die transferwinsten naar Roda gingen. Nol heeft er nooit iets aan overgehouden. Geweldige ervaring om met hem over voetbal te kunnen praten.
    Vind ik leuk
    Cookee +11280
    zaterdag 21 oktober 2017 om 15:15
    Hij wist elke keer uit Belgie of zo weer een talent te plukken, vaak had hij ook goede trainers, de man had er echt kijk op. In het Nederland van nu had hij directeur vd KnvB kunnen zijn.
    Nu gooit Ajax 13 miljoen weg voor 1 speler, daar kan geen NL-zakenman meer tegenop.
    Maar idd, trieste dag voor Roda, ik wens je een mooie herdenking toe.
    Cambuur had Jan Riedstra, jullie Hendriks, voor eeuwig verbonden aan mooie tijden.
    Vind ik leuk
    PredatorA +6553
    zaterdag 21 oktober 2017 om 16:00
    RIP Arnold 'Nol' Hendriks.

    Zo ongelofelijk belangrijk geweest voor Roda!
    De man met Limburgs geel-zwart bloed..
    Vind ik leuk
    Objectief +3171
    zaterdag 21 oktober 2017 om 14:14
    Held... liefde voor de club en het voetbal.
    R.I.P.
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +11060
    zaterdag 21 oktober 2017 om 14:38
    Die man had er wel kijk op en liefde voor de club. Groot gemis voor Roda.
    Vind ik leuk
    North +2374
    zaterdag 21 oktober 2017 om 14:15
    Het blijft vreselijk om iconen heen te zien gaan. Rust in vrede.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 oktober 2017 om 14:17
    Rust In Vrede Arnold Hendriks

    Je heb idd veel voor Roda gedaan maar ook voor MVV

    Veel Sterkte voor de Familie
    Vind ik leuk
    Grimes +722
    zaterdag 21 oktober 2017 om 14:21
    Deze man heeft zoveel betekent voor Roda. Hij heeft ons op de kaart gezet en door hem hebben we in de jaren 90 en begin van deze eeuw prachtige successen geboekt. Hopelijk krijgt hij woensdag het eerbetoon en afscheid dat hij verdient. RIP en veel sterkte aan de nabestaanden.
    Vind ik leuk
    Dordmund +1640
    zaterdag 21 oktober 2017 om 14:25
    Wat een clubman was hij een verlies voor de club Roda.
    Veel sterkte aan de familie en de supporters.
    Vind ik leuk
    HansVites +5336
    zaterdag 21 oktober 2017 om 14:30
    Een groot verlies voor de club RodaJC
    Vind ik leuk
    _jessuuhh_ +141
    zaterdag 21 oktober 2017 om 14:30
    RIP, jammer dat hij niet is overleden volgens een natuurlijke dood...
    Vind ik leuk
    Sazzz +11309
    zaterdag 21 oktober 2017 om 15:27
    Huh, een hersenbloeding is natuurlijk?
    Vind ik leuk
    RJC1960 +142
    zaterdag 21 oktober 2017 om 14:34
    Nogmaals bedankt wat je voor onze club hebt gedaan. Ik hoop dat je van boven onze club blijft volgen want de club is groot geworden door jou. Het is volwassene geworden met de nodige problemen waar jij altijd op jouw manier voor klaar stond.

    Rust zacht Nol en sterkte voor de familie en alle andere die nauw betrokken waren bij Nol.
    Vind ik leuk
    derksen +8933
    zaterdag 21 oktober 2017 om 14:35
    Familie en vrienden gecondoleerd met het overlijden van de heer hendriks
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31565
    zaterdag 21 oktober 2017 om 14:40
    Werd 14 dagen terug nog geïnterviewd op Radio 1. Hij gaf aan zich los te hebben gemaakt van de club. Had er jaren wakker van gelegen, maar inmiddels al jaren niet meer.

    Hopelijk gaan bij Roda niet de verkeerde mensen met zijn nagedachtenis aan de haal. Deze man verdient beter dan dat. Vergoossen en/of Van Veldhoven die et wat over zeggen lijkt mij wel genoeg.
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5760
    zaterdag 21 oktober 2017 om 14:46
    Wat een rot nieuws.... Hakt er wel in zeg. Zoveel voor Roda betekent
    Vind ik leuk
    rjc71 +1502
    zaterdag 21 oktober 2017 om 14:47
    een man met een groot Roda hart.. die veel voor de club heeft betekend..
    Dank je wel..
    Vind ik leuk
    rjc71 +1502
    zaterdag 21 oktober 2017 om 14:47
    een man met een groot Roda hart.. die veel voor de club heeft betekend..
    Dank je wel..
    Vind ik leuk
    rjc71 +1502
    zaterdag 21 oktober 2017 om 14:47
    een man met een groot Roda hart.. die veel voor de club heeft betekend..
    Dank je wel..
    Vind ik leuk
    rjc71 +1502
    zaterdag 21 oktober 2017 om 14:47
    een man met een groot Roda hart.. die veel voor de club heeft betekend..
    Dank je wel..
    Vind ik leuk
    rjc71 +1502
    zaterdag 21 oktober 2017 om 14:47
    een man met een groot Roda hart.. die veel voor de club heeft betekend..
    Dank je wel..
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 oktober 2017 om 14:54]
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +2210
    zaterdag 21 oktober 2017 om 14:49
    Verschrikkelijk nieuws...

    Rust in vrede grootheid.
    Het was een genoegen je te hebben gekend en een eer met je te mogen samenwerken, hoe kort ook. Qua voetbal zaten we direct op één lijn. De aanvankelijke scepsis bij de 1e ontmoeting/vergadering ("Wie is die man en wat doet die hier?") was na vijf minuten al verdwenen. De trip naar Rijssen om te trachten die andere Limburgse club van de ondergang te redden zal ik altijd koesteren, net als de keren dat we bij jou op de Heksenberg plannen smeedden met hetzelfde doel. Ik zal je nooit vergeten.

    Heel veel sterkte gewenst aan alle naasten. Een groot man is heengegaan...
    Vind ik leuk
    rjc71 +1502
    zaterdag 21 oktober 2017 om 14:51
    Een man met een groot Roda hart.. die veel goeds voor de club en het Limburgs voetbal heeft betekend..
    Nol.. bedankt voor de mooie tijden in kerkrade..
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5760
    zaterdag 21 oktober 2017 om 15:02
    Ontzettend zonde dat hij heen is gegaan, was nog altijd betrokken bij de club. Een man die zijn plek wel heeft verdiend in de Rodahemel
    Vind ik leuk
    stratumseind +174728
    zaterdag 21 oktober 2017 om 15:26
    De voorloper van de hedendaagse oliesjeiks is niet meer.
    Hopelijk geven ze er bij roda een mooi speciaal eerbetoon aan.
    Vind ik leuk
    Het Brein +4355
    zaterdag 21 oktober 2017 om 15:26
    Haalde deze man ook niet spelers binnen als Babangida, Tchoutang, Lawal, Van Houdt en Peeters? :)
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 oktober 2017 om 15:27]
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5760
    zaterdag 21 oktober 2017 om 15:37
    Einde van een tijdperk(helaas). Onder Nol was er Europees voetbal, bekers en een mooie plek in de (sub)top van NL. Dit is inmiddels alweer een tijdje geleden maar ik hoop dat de slechte jaren voor Roda eindelijk nu is voorbij zijn
    Vind ik leuk
    mcmodd +24318
    zaterdag 21 oktober 2017 om 15:42
    Beste Nol, dat je mag rusten in vrede. Je was amicaal, eigenwijs maar ook kundig bestuurder. Je had verstand van het spelletje en ging er serieus mee om, als een vakman. Voeg daarbij al je genirositeit en trouw, in een woord: fantastisch. Bedankt voor wat je deed voor het voetbal in het algemeen en voor Roda JC in het bijzonder.
    Vind ik leuk
    Tukkerland +3453
    zaterdag 21 oktober 2017 om 15:56
    Gecondoleerd aan alle familie en naasten!
    Vind ik leuk
    pico323 +6705
    zaterdag 21 oktober 2017 om 16:02
    Rust zacht beste man. In de kleuren geel zwart
    Vind ik leuk
    Farmer +12794
    zaterdag 21 oktober 2017 om 16:06
    Rust in Vrede.

    Deze man heeft altijd een hoop gedaan en betekend voor Roda JC. 80 jaar geworden, er zijn veel die het niet halen, helemaal niet met een hersenbloeding.

    Het zal erg moeilijk worden voor Roda om déze invloed op te vangen, maar dat hij iig groots geëerd mag worden door de club. Zonder Hendiks was Roda al (een paar keer) op de fles gegaan.
    Vind ik leuk
    Busk +1416
    zaterdag 21 oktober 2017 om 16:23
    Rust in vrede. Het Limburgse voetbal, maar ook het gehele Nederlandse voetbal heeft een grote persoonlijkheid verloren.
    Ik zie deze man als dé architect waarmee Roda JC destijds binnen-en buitenland deed verbazen met hun doorbraak op internationaal niveau.
    Niet zomaar een keer plaatsen voor Europees voetbal. Maar er ook toonaangevende resultaten bereiken. En dat voor een 'cluppie' uit de mijnstreek.
    Dit was geen schreeuwerige voorzitter , die liep te brullen hoe goed hij was. Maar een kerel met bestuursvernuft en bovendien verstand van welk soort spelers Roda nodig had, en hoe je die aan moest trekken.
    Deze man verdient een groots eerbetoon.
    Vind ik leuk
    Sil95 +11437
    zaterdag 21 oktober 2017 om 16:42
    Ik had het niet beter kunnen omschrijven! Heeft inderdaad ontzettend veel voor de club Roda JC betekend. Een schitterend eerbetoon komt hem absoluut toe.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90820
    zaterdag 21 oktober 2017 om 16:25
    RIP MR Hendriks, heeft veel betekend voor Roda. Een man met een groot hart....

    Sterkte aan de familieleden, vrienden, betrokkene en Roda JC..... :(
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9337
    zaterdag 21 oktober 2017 om 17:22
    Icoon voor ZIJN club!!!!
    Vind ik leuk
    Rob045 +4
    zaterdag 21 oktober 2017 om 17:56
    R.I.P. Nol bedankt voor alle mooie jaren waar wij van hebben mogen genieten. Veel sterkte aan familie voor dit grote verlies
    Vind ik leuk
    Valderrama +433
    zaterdag 21 oktober 2017 om 18:28
    R.I.P.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 oktober 2017 om 21:30
    Nol is de reden dat Roda nog bestaat. Zonder hem waren ze van het niveau Fortuna of MVV geweest. Naast financieel middelen bracht hij een enorm aantal goede spelers naar Roda toe en stond hij samen met Theo Pickee aan de basis van het moderne Roda. In zijn bedrijf liepen zijn medewerkers met hem weg. Hij organiseerde vakanties en deed alles voor zijn personeel.


    Rust zacht Nol en heel erg bedankt voor alles.
    Vind ik leuk
    KARKANEL +148
    maandag 23 oktober 2017 om 21:18
    Familie Hendriks heel veel sterkte met dit verlies. Nol wat jij voor Roda betekent hebt grenst aan het onwaarschijnlijke. Een ding heb jij wel bereikt en dat is dat jij onlosmakelijk verbonden blijft met de succesjaren van Roda.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws