Swart dient 'zeikende' Ajacied van repliek: Daar geloof ik niet in

Swart dient 'zeikende' Ajacied van repliek: "Daar geloof ik niet in"

zaterdag 21 oktober 2017 om 15:08

Sjaak Swart kan zich totaal niet vinden in uitspraken die Ajax-aanvaller Amin Younes deze week deed. De international van Duitsland zei dat hij rust nodig heeft en zijn vakantie in de zomer te kort duurde. 

Bij radioshow NH Sport Café vraagt Swart zich hardop af 'waar Younes moe van is'. "Ik zou niet weten waarvan. Ik vind dat voetballers niet zo moeten zeiken. Moe? Daar geloof ik niet in. Het is wel een hele goede gozer, want hij traint veel voor zichzelf."

De Klassieker van zondagmiddag gaat volgens Mister Ajax in een gelijkspel eindigen. Hij heeft geen hoge pet op van het spel van zowel Ajax als Feyenoord. "Ik vind ze beide niet goed spelen, maar het zijn aparte wedstrijden, je kunt er niets van zeggen. Ik vind ze allebei niet voetballen zoals het hoort. Ajax verliest acht punten die je normaal gesproken gewoon in huis houdt. Maar als het zo is dat Feyenoord geen achterhoede meer heeft, dan zou Ajax moeten kunnen winnen."

Regerend landskampioen kampt met een heuse defensieve crisis. Liefst vier centrale verdedigers - Eric Botteghin, Jan-Arie van der Heijden, Sven van Beek en Renato Tapia - zijn niet inzetbaar. 

Lees ook: Aanvaller baalt van Ajax: 'Grote clubs wilden me, maar het was onbespreekbaar'

Poll

Wat gaat Feyenoord-Ajax worden?

(2671 stemmen)

Plaats een reactie

zaterdag 21 oktober 2017 om 15:13
Denk persoonlijk dat hij vooral moe van zichzelf word.
Vind ik leuk
MOELE +239
zaterdag 21 oktober 2017 om 15:29
Neres ziet er anders ook flink vermoeid uit, of rookt hij een jointje voor hij begint?
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 15:53
Als je na 1 jointje al zo bek krijgt wil ik weten waar jij je shit haalt man!
Die neres is gewoon blijven hangen in z'n trip.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 15:19
Als younes zeurt dat die geen rust heeft gehad laat je hem gewoon ff op de bank beginnen.
Kluivert op links beginnen.
Vind ik leuk
Voebtal +287
zaterdag 21 oktober 2017 om 15:22
Stuur Younes gewoon alvast op vakantie. Hij zegt het niet zomaar.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 15:23
Ik wordt zo langzamer hand ook moe van de “iconen” Swart, van Hanegem en de Kerkhofjes. Wat een azijn zeikerds bij elkaar, ze zijn niet meer van deze tijd.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 15:42
Je wordt inderdaad moe van, maar deze mannen hebben in hun tijd geweldige prestaties geleverd en grote prijzen gewonnen waardoor ze toch ook weer een hoop respect afdwingen.
Je hoeft het niet met ze eens te zijn, maar laat ze maar lekker lullen.
Ik vind het erger dat figuren zoals Johan Derksen beginnen te zeiken over alles en iedereen, die man heeft zelf namelijk nog nooit wat gepresteerd in de voetballerij.
Vind ik leuk
robery +2534
zondag 22 oktober 2017 om 08:42
Ho Ho, Derksen was anders de Nobby Stiles van het noorden hoor.
Vind ik leuk
JustH +438
zondag 22 oktober 2017 om 01:05
Die iconen waar jij het over heb, hebben meer verstand in hun pinkie van voetbal ,dan jij in je hele lijf! Beetje respect voor de toppers!
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 07:24
Het heeft niks met verstand te maken, maar ze worden vermoeiend. Alsof wat zij zeggen altijd de waarheid is en supporters daarop zitten te wachten. Dat is net zo vermoeiend als dat Younes moe is van het vele voetballen
Vind ik leuk
mcmodd +11399
zaterdag 21 oktober 2017 om 15:24
Citaat: “Ajax verliest acht punten die je normaal gesproken gewoon in huis houdt”, einde citaat Sjaak Swart. Leg het me uit Sjaak. Volgens mij zit het zo: Normaal gesproken kan een club winnen en verliezen. Win je dan is het de regel dat je drie punten erbij krijgt, speel je gelijk, dan krijg je er een punt bij en als je verliest, krijg je geen punten.

Ajax is een normale club met voor deze competitie normale spelers en zal soms winnen en soms verliezen. Soms hebben ze geluk en dan spelen ze gelijk, een punt voor de moeite zei de leraar vroeger.

Waarom dan toch zeggen dat Ajax normaal die acht punten niet verspeelt. In dat geval ben je de beste. Maar dat ben je niet, tenminste niet altijd. Dat is juist te zien aan die acht punten die ze verloren. Nee, het is de arrogantie van de macht, misplaatste arrogantie van een speler die al heel lang kwijt is dat de realiteit aangeeft hoe de stand van zaken is. Anders zou je zo kunnen zeggen: Normaal gesproken staat Roda JC bovenaan. Doe gewoon man en verbeeld je niets. Je bent ook gewoon in je blote kont geboren.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 15:28
Nee, met de goede transfers en goede trainer hadden ze die punten gehad. Goede transfers en een goede trainer is wat Sjaak normaal noemt. Dussss hij heeft gewoon gelijk.
Vind ik leuk
mcmodd +11399
zaterdag 21 oktober 2017 om 15:55
Ja, maar je had dus geen goede spelers en geen goede trainer? Dat overkomt alle clubs weleens. Als mijn club allemaal goede spelers had, met de kwaliteit van zeg Real Madrid, hadden we ook alles gewonnen. Maar: als hadden komt is hebben te laat.
Goede transfers en een goede trainer, je moet heel goed zijn om te weten wie je haalt. Als blijkt dat je die niet haalde, was je dus niet goed in het halen van de juiste mensen. Maar Sjaak, ja Sjaak zou het wel beter hebben gedaan, toch? Maar waarom doet Sjaak het dan niet voor Ajax?
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 17:44
Wat een idiote vergelijking met Real. Die gaat echt niet op. Jouw club had namelijk geen spelers van dat niveau kunnen halen. Ajax had gewoon spelers van een hoger niveau kunnen en moeten halen. En een betere trainer. En dan had je die punten wel gehad.

Je hoeft helemaal niet zo goed te zijn om te weten wie je haalt. Utrecht haalt hele goede spelers voor Utrecht. En de mensen bij Utrecht zijn ook niet fantastisch, anders werkten ze wel bij topclubs.
En wat een gelul dat Sjaak het dan zelf zou moeten doen. Alsof je geen kritiek mag hebben, behalve als je het zelf beter kan. Dan houdt het ook gauw op met analisten, journalisten, fans. Dus wat wil je nou met dat verhaal?
[Reactie gewijzigd op zaterdag 21 oktober 2017 om 18:31]
Vind ik leuk
JustH +438
zondag 22 oktober 2017 om 01:09
Je wordt echt vervelend met dat afbranden van Keizer. Je gaat steeds meer op Johan Derksen lijken. Ik hoop niet dat de mensen zich zo met jouw werk zullen bemoeien!
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 03:56
Sorry dat je er last van hebt.
Ik ben denk ik wel beter in mijn werk dan Keizer. Ik geef toe dat het veel makkelijker is, maar ik ben er wel beter in.
Vind ik leuk
JustH +438
zondag 22 oktober 2017 om 20:45
Keizer praat ook zo, einde discussie dus
Vind ik leuk
mcmodd +11399
zondag 22 oktober 2017 om 09:28
Het probleem #Keizerout, is het volgende: Er zijn geen spelers of trainers die bij Ajax willen werken, die voldoen aan de constructie van het TH, dan wel het salaris dat Ajax betaalt. Ze kunnen elders meer verdienen. Bovendien spreekt Ajax ze al een aantal jaren niet meer aan.

Ik wil er voor waken om hier de indruk te wekken Ajax te bashen. Echter, de gegeven omstandigheden zijn duidelijk.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 15:42
Vorig jaar haalde Ajax Sanchez en Ziyech. Bosz was trainer. PSV haalt spelers als Guardado, Moreno en Lozano. Dus die spelers willen best in Nederland spelen.

Dat Ajax niet aanspreekt. Ziyech en Sanchez kwamen wel.

Dan moet je echt wat beter kijken. Richarlison had nu bij Ajax gespeeld als Overmars eerder geld uit had mogen geven.
Vind ik leuk
mcmodd +11399
maandag 23 oktober 2017 om 12:47
Ja, daar heb jij weer gelijk in. Maar dat verwachtte iedereen weer opnieuw toen Sànchez weer vertrok. Je weet hoe dat dit seizoen werd opgevangen. De Ligt vult het nu redelijk in, maar is nog lang geen Sànchez en gezien de penalty gisteren, blijft hij tegelijkertijd ook wel eens een probleem te hebben. Dit raakt ie wel kwijt natuurlijk, maar voorlopig is dit wat we zien.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 14:31
Ze hadden hem nooit moeten laten gaan. En als ze CL hadden gehaald had dat ook niet gehoeven.

Dat mensen een gelijkwaardige speler verwachtten is belachelijk hoopvol, maar beter dan Wöber had wel gekund als je daar geld voor uittrekt.

Ik ben er echt van overtuigd dat als je bereid bent te investeren je in een paar jaar een team van die kwaliteiten samen kunt stellen. En daar kan De Ligt zich dan in proberen te spelen.
Vind ik leuk
JustH +438
zondag 22 oktober 2017 om 01:07
Sjaak heeft genoeg gedaan voor Ajax
Vind ik leuk
mcmodd +11399
maandag 23 oktober 2017 om 12:48
Ja, toen hij nog voetbalde heb ik heel vaak gesmuld van zijn rushes.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 20:00
Vriend #Keizerout, Utopia bestaat nog steeds niet!!!
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 20:03
Wat is je punt vriend El Cazador?
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 16:09
De club waar jij voor staat geeft vol gas (vergeef me de uitdrukking) tegen Ajax, en zo zijn er wel meer clubs die tegen Feyenoord en PSV spelen, en er wel erg opzichtelijk er de brui aan geven, niet erg hoor, maar dat arrogante is zo afgezaagd dat het zijn eigen leven gaat leiden door Ajax-haters.
Ajax heeft helemaal geen macht meer, is wel geweest, en door eigen prestaties, dat het nu wat minder gaat vooral door het technische hartverzakking bij Ajax hoeft geen betoog.
Daarom is Ajax zo mooi, gewoon jezelf zijn (arrogant voor de buitenstaander) en toch weer bovendrijven (straks..)
Maar dan moet er vanuit de top bij Ajax nog heel wat gebeuren.
Ja, en alles wat Ajax is moet ook elke dag een torentje bouwen op de plee.
Younes, geen Amsterdammer, halve Duitser, hoef niks meer te zeggen, winterstop, 8 miljoen, doei, voor jou 10 anderen, al moeten ze uit de C2 komen.
Vind ik leuk
mcmodd +11399
zaterdag 21 oktober 2017 om 16:24
Ik ben het bijna met je verhaal wel eens, maar vergeef me, ik ben geen Ajaxhater. Daarvoor heb ik in het verleden teveel plezier aan Ajax beleefd en ik ben bovendien gewoon geen hater. Dat kan ik niet en vind ik eerlijk gezegd ook minderwaardig. Als het met Ajax niet goed gaat gaat het meestal met het totale voetbal in Nederland niet goed en dat is altijd een slechte zaak. Maar als je acht punten verspeelt in de eerste negen wedstrijden, waarin je er zevenentwintig had kunnen halen, heb je ruimschoots meer punten dan anderen en dat zie je aan de ranglijst. Het enige dat je kunt doen (de spelers dan) is veel beter gaan spelen, anders gaan trainen (de trainer dan) en net als anderen blij zijn met wat je wel hebt. Niemand heeft ‘recht’ op de punten, daarvoor moet je voldoende op het veld laten zien. Dan pas komen die punten.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 17:32
Bedoel dan jou niet als Ajax-hater, maar het gros van jouw club wel, ook niks mis mee, Ajax en fans moeten daar bovenstaan.
iedereen heeft zijn zelfverzekerdheid, die van Younes is totaal misplaatst, maar kan dat nog net geen arrogantie noemen, eerder branie, maar dat is dan de psyche van de speler in kwestie.
Sjaak had het niet over recht hebben op punten, maar wel willen/kunnen hebben, maar door omstandigheden (vooral te wijten aan technisch hart) maar meer had kunnen hebben.
Vitesse thuis, Heracles uit, dat moeten er al 4 zijn...
Vind ik leuk
mcmodd +11399
maandag 23 oktober 2017 om 12:51
Als Ajax zat te wachten op Sjaak Swart, dan hadden ze hem wel in dat vermaledijde TH gezet. Overigens denk ik dat hij het daar in zijn eentje beter zou doen dan de personen die er nu zitten.
Vind ik leuk
Axim +170
zaterdag 21 oktober 2017 om 15:24
eindelijk zegt ie wat fatsoenlijks die ouwe zeiksnor, die voetballers moeten zich gvd niet aanstellen en lopen janken...ben moeoeoeoeoeo , voor die centen liep ik me honderd keer in de rondte ! Stelletje overgewaardeerde arrogante snotneuzen
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 18:33
Het gaat er dus om dat hij goed moet kunnen presteren. En Ajax wil dat hij goed moet kunnen presteren. En om goed te presteren heb je genoeg rust nodig. Dat heeft niks te maken met hoeveel je verdient.
Vind ik leuk
mcmodd +11399
maandag 23 oktober 2017 om 12:53
Dat ben ik ook wel met je eens #Keizer out, maar er zijn nog genoeg wedstrijden waarin ze Younes wel kunnen missen. Geef hem dan af en toe een weekje vakantie zou ik zeggen.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 14:25
Dan zijn we het helemaal eens. Ik vind dat dat allang had moeten gebeuren. Of in ieder geval alle dagen tussen de wedstrijden. Je speelt toch altijd hetzelfde, dat weet hij het weekend daarna ook nog wel :p
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 15:29
Het blijft wel een raar gegeven : hij geeft zelf aan niet fris en fit te zijn en toe is aan wat rust en de spreekbuis van het team zegt dat ie gewoon speelt......
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 18:34
Het is ook raar dat die spreekbuis aan journalisten uit gaat leggen dat als je backs opkomen je vleugelspitsen beter ondersteund worden.
Als je een idiote spreekbuis hebt gaan er idiote dingen uitkomen.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 15:44
Echt zo’n 1-1 of 2-2 potje
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 15:52
Wie is dit ?
Vind ik leuk
Leedz +3313
zaterdag 21 oktober 2017 om 16:35
Arie waar ben je? Lees je mee?
Vind ik leuk
Lubje +587
zaterdag 21 oktober 2017 om 17:24
Voor Swart hoop ik dat het zondag 5-0 voor Feyenoord wordt. Mij maakt het zelf niets uit wie er wint. Ik hoop de beste.
Vind ik leuk
Marco S +2544
zaterdag 21 oktober 2017 om 19:52
Amin van buurenland ist mude
Vind ik leuk
13 +2381
zaterdag 21 oktober 2017 om 22:08
Waarom lees ik nergens dat Feyenoord zelfs 5 man in de verdediging mist? Om een of andere reden is Mats Knoester ook niet inzetbaar. Verlicht mij VP?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Swart dient 'zeikende' Ajacied van repliek: "Daar geloof ik niet in"