Jones: 'He was fired up. Zijn gezicht en lichaam toonden alleen maar spanning'

Jones: 'He was fired up. Zijn gezicht en lichaam toonden alleen maar spanning'

zaterdag 21 oktober 2017 om 15:40

Feyenoord-doelman Brad Jones heeft ontzettend veel zin in de confrontatie met Ajax van aanstaande zondag. De strijd tussen Rotterdam en Amsterdam vindt hij prachtig, vertelt Jones in gesprek met De Telegraaf. In de Premier League maakte de Australiër ook heftige duels mee. 

De clash tussen aartsrivalen Manchester United en Liverpool, waar Jones een aantal jaar speelde, staat bekend als een van de meest beladen wedstrijden ter wereld. "De eerste keer dat ik met Liverpool tegen Manchester United speelde, merkte ik dat heel Liverpool was bevangen door stress en haat. De sfeer in de stad, in alle geledingen van de club en in de kleedkamer was een week van tevoren totaal anders. Ik voelde het aan iedereen."

Liverpool-captain Steven Gerrard liet Jones zelfs schrikken. "He was so fired up. Zijn gezicht en zijn lichaam toonden in zo'n week alleen maar spanning. Hij kon zich er ook nooit toe brengen om in Manchester te gaan shoppen. Hij moest en zou Man United verslaan."

De passie van Gerrard sloeg altijd over op het publiek van The Reds, herinnert de goalie zich. "Je zag het meteen terug op het veld. Ik vond de sfeer krankzinnig. Zelfs spelers die normaal de rust zelve waren, raakten hun hoofd kwijt. De scheidsrechter stond altijd onder verschrikkelijke druk. Zelfs de vierde man stond te trillen."

Lees ook: Blessureleed bij Feyenoord: 'Het is moeilijker, maar zijn favoriet door de fans'

Lees meer over:EredivisieFeyenoord

Poll

Wat gaat Feyenoord-Ajax worden?

(2671 stemmen)

Plaats een reactie

zaterdag 21 oktober 2017 om 15:59
Als alle spelers hun hoofd kwijtraken zal het wel niet om aan te zien zijn
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 16:00
Zoiets is ook gewoon heerlijk natuurlijk.
Jammer dat er hier nog steeds geen uitfans worden toegelaten, het zou de wedstrijd nog iets extra's geven zodra er een vol uitvak aanwezig is.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 21 oktober 2017 om 16:01]
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 16:06
Dat is verpest door beide supporters groepen.

Jaar in jaar uit kwetsende spreekkoren en vechtpartijen, dan krijg je zo’n maatregel.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 16:17
Ja het is echt doodzonde.
In 2009 werd er besloten om 5 jaar lang geen uitsupporters toe te laten, inmiddels zitten we alweer in het seizoen 2017/2018 en zijn er nog steeds geen uitfans aanwezig bij de Klassieker.
Amsterdam stond er weer voor open om het te proberen, maar in Rotterdam durven ze het nog niet aan, en eerlijk gezegd kun je ze dat niet eens zo kwalijk nemen.
Maar hoe langer ze wachten, hoe meer sensatie er zal zijn en hoe meer druk erop komt te staan zodra het wel weer is toegestaan.
Ze moeten ook wel een keer de kans krijgen om te bewijzen dat het ook anders kan.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 21 oktober 2017 om 16:19]
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 16:25
Klopt ook. gelukkig zijn die rellen zowat verleden tijd.

Laat ze maar een keer bewijzen dat het wel kan zonder die spreekkoren.

Vind ik leuk
WTSGD +164
zaterdag 21 oktober 2017 om 17:11
Bijna 10 jaar geleden al joh. Sindsdien massaal nauwelijks wat gebeurd. Spreekkoren vallen mee en zijn ook niet meer massaal. Burgemeesters en clubs willen het gewoon niet omdat het moeite kost.
Vind ik leuk
mcmodd +11388
zaterdag 21 oktober 2017 om 16:10
Jones levert hier wel een merkwaardig bewijs van wat spanning met een mens kan doen. Als er zoveel op het spel staat behoor je juist heel ontspannen de wedstrijd in te gaan. Zoveel spanning geeft alleen weer hoeveel gebrek aan zelfvertrouwen er heerst. Dat zelfs scheidsrechters en een vierde man daarin meegaan is slecht voor de sport. Ik lees dit maar als ter kennisgeving aangenomen en denk er zo het mijne van.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 18:48
Van jouw opmerking denk ik het mijne.. heel lomp imo.

Dus zelfverzekerde voetballers kunnen of mogen geen spanning voelen volgens jou.

Zeer opmerkelijke gedachte!!
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 18:52
Messi voelt spanning hoor tegen real. 100.000 man in t stadion. Grootste sfeer akties. Heel de wereld kijkt mee.. haat en nijd tussen de supporters. Je wordt uitgefloten, kranten svhrijven er dagelijks over, mensen gokken voor honderd miljoen op zon match etc etc etc...

Het zijn mensen he, het is nog geen robot voetbal...
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 16:31
Jones is dit seizoen ook een beetje fired up.....
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 16:39
De sfeer is daar ontzettend mooi en ik kan erover meepraten maar de rellen zijn lang gelden. En qua politie vindt ik het ook erg meevallen, hier hebben ze helikopters alles nodig.
Vind ik leuk
henk59 +93
zaterdag 21 oktober 2017 om 17:26
Ja niet geslaagd in England, niet geslaagd in Nijmegen en dan door noodlottige blessure van Vermeer onder de lat bij ons. Nou sorry dat ik het moet zeggen maar zo goed is hij niet. Komt hoop geluk kijken bij zijn reddingen op 1 of 2 na gelaten, maar dat is het dan wel. De reddingen van Vermeer mag hij alleen maar van dromen. Kijk naar de laatste wedstrijd staat hij met voor zet bij 1e paal, dat is nou net wat je niet moet doen en wat je geleerd word. Een curses duiken zou ook op z'n plaats zijn. Dit is mijn mening en daar moet je het mee doen.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 09:34
Is het flesje azijn verkeerd gevallen bij je ontbijt??Wat een negativiteit zeg,gewoon een prima keeper voor Feyenoord.En de strijd van Vermeer had hij anders ook wel gewonnen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Jones: 'He was fired up. Zijn gezicht en lichaam toonden alleen maar spanning'