'Ongeslagen' Keizer eerlijk: 'Voor mij niet weggelegd, was niet goed genoeg'

'Ongeslagen' Keizer eerlijk: 'Voor mij niet weggelegd, was niet goed genoeg'

zaterdag 21 oktober 2017 om 18:30

Ajax-trainer Marcel Keizer speelde tijdens zijn carrière als profvoetballer welgeteld één Klassieker. In 1988 mocht hij als jongeling mee met de hoofdmacht van Ajax, die het opnam tegen rivaal Feyenoord. In het Algemeen Dagblad vertelt Keizer over de eenmalige ervaring van een Klassieker. 

"Het grappige is: ik had de dag voor de wedstrijd met het eerste meegetraind, maar eerder die week gewoon met Jong Ajax. Ik was eigenlijk helemaal niet bezig met die wedstrijd tegen Feyenoord. Ik was een jong pikkie en was vooral bezig met beter worden tussen die grote spelers. Ik had er helemaal geen rekening mee gehouden dat ik wel eens zou kunnen spelen", zegt Keizer.

"Toen kwam trainer Barry Hulshoff naar me toe en zei: 'Nou, je hebt het wel gemerkt, hè, tijdens de training. Jij speelt morgen tegen Feyenoord'. Ik zal je eerlijk zeggen: ik had het helemaal niet gemerkt...'', vervolgt de oefenmeester van Ajax, die zich de wedstrijd nog goed voor de geest kan halen. Ajax won overigens, waardoor Keizer nog ongeslagen is in Klassiekers. 

"Het was natuurlijk geweldig. Uit het niets zo'n wedstrijd spelen. En dan niet even een invalbeurtje, maar de volle negentig minuten. Echt mooi. Ik had wel veel meer van dat soort wedstrijden willen spelen. Maar dat was voor mij niet weggelegd. Ik was niet goed genoeg. Maar ik ben blij dat ik die in 1988 toch heb kunnen meepikken.'' 

Lees meer over:EredivisieAjax

Plaats een reactie

darmianto +7209
zaterdag 21 oktober 2017 om 18:40
Je bent nog steeds niet goed genoeg Marcel... jammer maar helaas.
Vind ik leuk
Garrie +2039
zaterdag 21 oktober 2017 om 19:54
Geef die man een kans en dan bedoel ik niet een kwart seizoen. Vind iedereen erg voorbarig. Wanneer hij straks jullie ongelijk mocht bewijzen, lullen jullie waarschijnlijk weer met een andere wind mee..
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 19:00
Marcel Keizer... Hij zal vast wel ergens wat kwaliteit hebben, maar bij elke interview die ik gezien heb komt hij altijd nerveus, zenuwachtig, soms wel paniekerig over.
Hij straalt geen rust uit.
Geen idee of het aan de camera ligt dat hij altijd zo zenuwachtig overkomt, maar als Marcel ook voor de spelers zo zitten te praten....
Het kan aan mij liggen, maar ik zou dan ook nerveus worden en mogelijk fouten maken.
....echt, hij zal vast wel kwaliteit hebben hoor...
Ik heb zijn kwaliteit nog niet kunnen ontdekken...
Kan iemand mij vertellen dat hij de juiste man is voor de team?
En niet zo van: “omdat Marcel ‘onze’ club grotere kans geeft op titel” als je niet voor Ajax bent...
Vind ik leuk
Lurton +1695
zaterdag 21 oktober 2017 om 20:04
Ik snap de keuze voor Keizer dit seizoen ook niet.
Maar als je À zegt moet je ook B zeggen.

Ik denk dat het Bestuur angstig was in het aanstellen van een Buitenlandse trainer en dat de goede Nederlandse trainers niet wilde of al een club hebben.

De lijn Bosz wilde we graag doorzetten en Keizer speelde echt meer dan aardig met zijn team op de toekomst. Ik heb 14 JA wedstrijden live gezien en het voetbal spatte er af. Dat was misschien meer Nouri en consorten dan Keizer.

Situatie Nouri dus ook echt niet vergeten. Dat is voor elk mens maar zeker dus ook voor elke trainer een Nachtmerrie. Je zal maar 20-24 dood ongelukkige mensen moeten managen terwijl je zelf ook doodop bent.

Dit seizoen is hoe dan ook verloren. Dat zal elke speler, fan en directie lid na het seizoen ook beamen. Maar goed voetbal met flitsende acties moet haalbaar zijn.

Volgend jaar mag keizer zich echt gaan bewijzen met een Eerlijke en nieuwe kans.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 20:29
Dit seizoen is hoe dan ook verloren? Beetje overdreven denk je niet ;-)
Theoretisch gezien heeft Ajax het, met allebei de wedstrijden tegen PSV nog te spelen, gewoon in eigen hand.
Ik zie Ajax nog steeds als één van de grootste titelkandidaten, want de hele top 3 is nog wisselvallig.
Alleen bij PSV worden ze iets constanter, maar die gaan ook nog wel genoeg foutjes maken.
Daarnaast strijden we ook nog gewoon voor de beker.
Het enige wat teleurstellend is is dat we geen Europees voetbal spelen dit seizoen, maar aan de andere kant is dat misschien maar beter ook. Als je ziet hoe moeizaam het nu al gaat met alleen de competitie, laat staan hoe moeizaam het had gelopen met ook nog eens een Europees programma tussendoor.
Het seizoen is nog lang genoeg, en in het verleden hebben we al vaker gezien dat het in de 2e seizoenshelft een stuk beter ging draaien bij Ajax en dat we toch altijd weer heel dichtbij komen.

Vind ik leuk
Lurton +1695
zaterdag 21 oktober 2017 om 20:32
Ik snap je punt maar elk seizoen waar er Europees geen groepsfase worst gespeeld is een verloren seizoen.

Zijn we het daarover eens? Of vind jij dat dat af en toe een jaartje kan.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 20:53
Volgens mij is t voor Ajax voor het eerst in meer dan 50 jaar dat ze geen Europees spelen.
Dus ik vind dat dit een keer kan, het moet niet af en toe gaan gebeuren dat zeker niet.
Daarnaast waren Nice en Rosenborg ook wel de 2 lastigste wedstrijden die Ajax op dat moment kon loten, maar ze waren tegen zowel Nice als tegen Rosenborg niet eens de slechtste van de 2, sterker nog ik vond Ajax misschien zelfs beter, maar de slordigheid en de gemakzucht van het team heeft ervoor gezorgd dat ze niet door zijn gegaan naar het hoofdtoernooi.
Enorm klote, zeker aangezien je vorig seizoen nog in de finale stond, maar laten we hopen dat dit eenmalig is.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 21 oktober 2017 om 20:54]
Vind ik leuk
Lurton +1695
zaterdag 21 oktober 2017 om 21:17
Een goede blik! Ik zeg Amen en op de Dubbel dit jaar.

Schenk een goed glas wijn in.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 20:14
Het ligt aan jou, Blagger. Ik vind dat hij rustig overkomt. Of hij ook een meerwaarde is voor Ajax, is inderdaad de vraag.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 11:13
Hij kan in ieder geval normaal Nederlands, dat is bij jou nog ver te zoeken.
Vind ik leuk
Utca030 +2202
zaterdag 21 oktober 2017 om 19:08
Ben je nou blij keizer.
Vind ik leuk
yuuup +5496
zaterdag 21 oktober 2017 om 20:09
Voel je jezelf nu iets beter?
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 19:10
Tobtrainer
Vind ik leuk
DaBoss +61
zaterdag 21 oktober 2017 om 19:17
hoeveel mensen hebben ook even moeten googlen naar de voetbalcarriere van Marcel Keizer?
Vind ik leuk
JustH +438
zondag 22 oktober 2017 om 01:14
Ik heb het bij jou zeker niet geprobeerd
Vind ik leuk
wilheimus +1124
zaterdag 21 oktober 2017 om 19:30
Hij merkt wel meer dingen niet.. Dat Younes er een keer af moet bijvoorbeeld.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 19:56
En hoppa de notaire azijn pissers staat weer op zodra M. Keizer iets zegt.
Tis ook nooit goed bij sommigen
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 06:59
Vrijdagmorgen op de Toekomst.
Keizer : zeg Dennis, ik heb alvast een opstelling bedacht. Voorin Youness, Dolberg, Kluivert.
Bergkamp : Ben je niet lekker of zo? Neres, Huntelaar, Youness natuurlijk.
Keizer : haha. Ik wilde ff kijken of je al wakker was. Nee natuurlijk. Daar dacht ik ook aan. En in t midden, de Jong, de Jong en Ziyech.
Bergkamp : hallo, waar zijn we allemaal mee bezig? Ben je gek of zo? Schöne, vdbeek en Ziyech ... randdebiel.
Keizer : nou sorry hoor. Ik wist niet dat je boos werd. Ik loop wel ff naar Cillessen toe. Nog ff een paar puntjes op de i zetten.
Bergkamp : ??? Ik word gek ...
[Reactie gewijzigd op zondag 22 oktober 2017 om 07:00]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Ongeslagen' Keizer eerlijk: 'Voor mij niet weggelegd, was niet goed genoeg'