Willems kijkt ogen uit in Duitsland: Hier kan dat niet. Het is ongelooflijk

Willems kijkt ogen uit in Duitsland: "Hier kan dat niet. Het is ongelooflijk"

zaterdag 21 oktober 2017 om 21:54

Jetro Willems heeft het naar zijn zin in de Bundesliga. Zaterdag was de Nederlandse linksback basisspeler bij Eintracht Frankfurt, dat met 2-2 gelijkgespeelde tegen koploper Borussia Dortmund. 

Volgens de statistieken is Willems, die in augustus werd overgenomen van PSV, in aanvallend opzicht de beste back van de Duitse competitie. "'Of ik tevreden ben? Het is oké, maar het moet en kan zeker beter. Daarom ben ik naar een grotere competitie gekomen, om een hoger niveau te halen", zegt hij in gesprek met FOX Sports. "De trainer triggert me daarin iedere dag opnieuw. Dat heb ik ook nodig."

Het verschil met de Eredivisie is groot, merkt hij wekelijks. "In Nederland was Phillip Cocu voor mij een toptrainer. Hij gaf vaak aan dat ik regelmatig op zestig tot zeventig procent speelde. Ik had daarom wat nieuws nodig."

"In Nederland heb je clubs als Ajax, Feyenoord en PSV die tegen kleine clubs op zestig procent kunnen spelen. Ik ben zo'n speler die denkt: dan ga ik op vijftig procent spelen. Hier kan dat niet. Het is ongelooflijk, er zijn gewoon geen kleine clubs."

Lees ook: Problemen nemen toe voor Bosz: Dortmund geeft ruime voorsprong uit handen

Poll

Hoort een Willems in vorm in Oranje?

(538 stemmen)

Plaats een reactie

zaterdag 21 oktober 2017 om 22:08
Dit zegt toch alles over die Willems
Vind ik leuk
Sideburnn +1436
zaterdag 21 oktober 2017 om 22:10
Jep.....dat hij op 50% nog van eredivisie nivo is.... .
Vind ik leuk
yuuup +5496
zaterdag 21 oktober 2017 om 22:13
Inderdaad gewoon iedereen voor de gek gehouden en lekker met de pet ernaar gegooid. En de supporters maar klappen.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 10:52
Dat laatste viel mee. Veel kritiek dat hij gewoon niet meer de oude was. Trouwens het probleem van veel spelers: denken te snel dat ze heel goed zijn.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 22:11
Goeie instelling heeft hij zeg... sneu.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 21 oktober 2017 om 22:11]
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 23:58
Wat een onzin. Laat nu zien dat-ie al veel eerder naar het buitenland had gemoeten. Anders dan totale mislukkingen zoals bv. de door iedereen alom bejubelde Klaassen bewijst Willems dat hij wél de omslag kan maken en op een (veel) hoger niveau mee kan.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 12:38
Want hij heeft zich al 100% bewezen vind jij dus. Wist niet dat hij al een vol seizoen bij een topclub speelde?
En knap dat je Klaassen al afschrijft.

En nog vervolgens zeggen dat ik onzin schrijf.
Vind ik leuk
HJR +4394
woensdag 25 oktober 2017 om 17:15
Weet niet of je Willems volgt, maar hij heeft pas eigenlijk sinds kort een basisplek.

Klaassen had ik ook meer van verwacht al is Everton qua spelers wel een niveautje hoger dan Eintracht.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 22:24
Het enige postieve is dat we nu weten dat hij kan denken
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 22:33
Vooralsnog doet J. Willems het vele malen beter dan de meeste andere Nederlandse spelers die deze zomer de ED verlaten hebben voor een Europese topcompetitie.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 22:37
Dat valt wel mee. Volgens mij stond hij vorige week voor het eerst niet in de basis. Raar wanneer je beste statistieken hebt.

Hij ziet er overigens een stuk afgetrainder uit.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 09:53
Aanvallend wel ja.
Dat was hij bij psv ook maar verdedigend blijft hij zwak en dat is als back je belangrijkste taak.
Tel daarbij op dat hij zichzelf dus niet elke wedstrijdt kan motiveren om volle bak te gaan.
Zal hij nooit een absolute topspeler worden.
Dat mensen hem in vorm in oranje willen zegt veel over de staat waarin het nederlandse voetbal momenteel zit.
Bij gebrek aan beter kan hij in oranje ja.
Als je willems een beetje onder druk zet knapt die want verdedigen blijft zwak bij hem.
Een robben dolt hem helemaal gek bijvoorbeeld.
Maar als je de overhand hebt is willems een hele nuttige speler.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 23:59
Hij heeft een juiste stap gemaakt. Van een Nederlandse topper naar een Duitse middenmotor, dat is de juiste stap vooruit. Wennen aan het niveau,wel regelmatig spelen, en dan daarna misschien nog naar een betere club. Veel anderen grijpen te hoog en gaan de mist in, het verschil met de Eredivisie is te groot. .
Vind ik leuk
rpaulp50 +3112
zaterdag 21 oktober 2017 om 22:34
Wel eerlijk .......
Onze instelling in Nederland is wel sympathiek, ( "tweede is toch ook mooi ?" ) maar niet ideaal en geschikt voor topsport.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 22:35
Slechte mentaliteit
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 22:49
Ik ben blij dat ie weg is was heelerg sfeer bepalend terwijl ie maar is in de spiegel moet kijken niveau was onder de maat
[Reactie gewijzigd op zaterdag 21 oktober 2017 om 22:50]
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 22:55
zegt alles over hem...
Vind ik leuk
Bayern FC +1229
zaterdag 21 oktober 2017 om 23:05
Beste back van de Duitse competitie??? Dan doe je Kimmich te kort mee
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 23:59
Kimmich is een absoluut fenomeen. Waardige opvolger van Lahm, vind hem eigenlijk nog beter (als-ie zich blijft ontwikkelen).
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 00:48
Er staat aanvallende back, niet de beste back want die kan ook nog verdedigen ; )
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 23:15
slechte instelling en het zegt alles over de eredivisie.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 23:20
Zie hier het nederlandse probleem bloot gelegd door jetrooke
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 00:01
Het NL probleem wordt veel meer blootgelegd door een Klaassen. Jetrooke laat tenminste zien dat-ie wél de stap kan maken naar een (veel) hoger niveau.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 23:37
Kan het wel begrijpen.
6 wedstrijden beetje op niveau per jaar...
Het is maar net wat voor karakter je hebt als top sporter. De 1 kan zich makkelijk opladen en motiveren voor een bagger potje tegen RKC en de ander alleen 98% tegen Ajax, PSV of Feyenoord ...
Zo is het en dat zal niet veranderen voor de spelers die uitkomen voor de “top clubs” van Nederland.
Vind ik leuk
Hammers96 +1024
zaterdag 21 oktober 2017 om 23:57
En dan op 50% spelen en dan 1-0 verliezen van heerenveen of 2-2 spelen bij twente.... van dit soort spelers wordt je toch gek als supporter
Vind ik leuk
rpaulp50 +3112
zondag 22 oktober 2017 om 00:04
Het zou goed zijn voor Oranje, maar ook voor clubs, als men eens een Trainer aan zou trekken uit Duitsland, een ander mentaliteit die mogelijk wat verandering kan aanbrengen.
We moeten niet zo eigenwijs zijn en nu eens kijken, luisteren en leren naar/van onze Oosterburen die het altijd goed doen, decennia na decennia.
Dat Nederlandse vingertje moet eens plaats maken voor een gewillig oor.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 00:17
Dus ... omdat de ED zo slecht is, presteerde Willems niks. Nou kan je me veel wijs maken, maar hier geloof ik niks van. Dus in de JL presteert Willems nog slechter. En in een bierelftal struikelt hij over de bal. Logisch.
Vind ik leuk
13 +2381
zondag 22 oktober 2017 om 01:25
Ik presteerde (heel veel) slechter op HBO dan op de universiteit...
[Reactie gewijzigd op zondag 22 oktober 2017 om 01:25]
Vind ik leuk
Guust +3696
zondag 22 oktober 2017 om 00:19
Leuk voor PSV om te horen dat hij zich zo geweldig inzette, dom gelul altijd achteraf. Dus hij verloor vorig jaar regelmatig terwijl hij 50% gaf, dan heb je echt geen mentaliteit.
[Reactie gewijzigd op zondag 22 oktober 2017 om 00:21]
Vind ik leuk