'Sommigen gaan op vakantie tijdens de competitie, doe ik sinds mijn 17e niet meer'

'Sommigen gaan op vakantie tijdens de competitie, doe ik sinds mijn 17e niet meer'

zondag 22 oktober 2017 om 11:47

Donny de Groot maakte als spits van onder meer FC Emmen, De Graafschap, Go Ahead Eagles en Willem II jarenlang furore in de Eredivisie en de Jupiler League. Inmiddels is ‘Maradonny’ trainer van de Brabantse tweedeklasser Beerse Boys.

De Groot moet nog steeds wennen aan het amateurwereldje, laat hij weten aan het Eindhovens Dagblad. "Sommige jongens gingen gewoon op vakantie tijdens de competitie, iets wat ik al vanaf mijn zeventiende niet meer heb gedaan. Inmiddels heb ik me erbij neergelegd dat dat normaal is in dit wereldje. Voor mij is dit een prachtige kans om te ervaren hoe het is om hoofdtrainer te zijn. Graag haal ik op termijn mijn trainersdiploma en van daaruit zullen we wel zien."

De Groot beëindigde in 2015 zijn profcarrière. "Het is voor mij gewoon heel belangrijk om toch in het voetbalwereldje actief te blijven. Ik ben een liefhebber en mis het dagelijkse zelf voetballen nog steeds. Het trainerschap is de op één na leukste optie voor mij."

Plaats een reactie

zondag 22 oktober 2017 om 11:52
Waar halen ze dit toch weer vandaan?
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 11:53
Terwijl er vandaag zat mooie wedstrijden tussen zitten. Vreemd allemaal!
Vind ik leuk
Hammers96 +1021
zondag 22 oktober 2017 om 11:55
Tussen al die toppers vandaag steekt voor mij FC Koln- Werder Bremen er toch wel bovenuit.
Een strijd met grote gevolgen al zo vroeg in t seizoen
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 12:02
Ik wacht met smart op Liverpool - Spurs
Maar Arsenal - Everton is er ook een. Die jij opnoemt is al een echte degradatie kraker. Keulen gaat niet zo best op het moment.

Maar ook in Nederland natuurlijk, de klassieker en ik kijk uit naar PSV - Heracles. Wij kunnen uitlopen op Heracles....
Vind ik leuk
Hammers96 +1021
zondag 22 oktober 2017 om 12:10
Mwah ik zou als den haag zijnde niet zozeer naar deze wedstrijd kijken maar de uit overwinning van gister eens vieren , zovaak gebeurd dat namelijk niet.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 12:17
Ik ga daadwerkelijk iets vieren als we uitlopen op de concurrenten. Dan heeft winnen juist nut gehad gezien de ranglijst. Maar ik heb gisteren zeker gevierd en een flesje achterover geslagen.

(vandaag is het rustig achterover leunen met een drankje in de hand)
[Reactie gewijzigd op zondag 22 oktober 2017 om 12:18]
Vind ik leuk
Hammers96 +1021
zondag 22 oktober 2017 om 12:20
Geen paniek , ik heb gister roda live aan t werk gezien en die zijn nog slechter dan ik al dacht . Nacompetitie is al verzekerd.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 12:24
Bij mij totaal geen paniek, ik heb er iig een goed gevoel over dit seizoen. De weg met Fons als kapitein is vorig jaar ingeslagen. Het is rustig binnen de club. Ben positiever dan de afgelopen jaren...

Wie weet gaan we voor play offs, of we die winnen is een ander verhaal maar ik zie ons wel meedoen.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 11:52
"Sommige jongens gingen gewoon op vakantie tijdens de competitie''

Logisch toch bij de amateurtak.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 12:10
Zo logisch is het nou ook weer niet! Voetbal is een teamsport en je laat in principe je teamgenoten in de steek. Op vakantie gaan kun je in de meeste gevallen (niet altijd) ook in periodes wanneer er geen competitie is.
Vind ik leuk
Mo +7966
zondag 22 oktober 2017 om 12:24
Overdrijf niet zo man voor die amateurs maakt dat geen reet uit die moeten dat lekker doen
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 12:30
Ik wil er gewoon mee zeggen : Voetballen is toch het leukste om te doen en op vakantie gaan kun je toch ook wanneer er geen competitie is!!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Sommigen gaan op vakantie tijdens de competitie, doe ik sinds mijn 17e niet meer'