De Boer sabelt Feyenoord en Ajax neer: 'Als buitenlander schakel je weg'

De Boer sabelt Feyenoord en Ajax neer: 'Als buitenlander schakel je weg'

zondag 22 oktober 2017 om 15:30

Ronald de Boer heeft moeite bij de les te blijven tijdens de Klassieker. Feyenoord en Ajax speelden in de eerste helft bar slecht, oordeelt de analist.

"Het is echt héél slecht. De emotie waarin we met z'n allen zitten zorgt ervoor dat we gespannen blijven kijken. Maar wat de neutrale kijker krijgt voorgeschoteld... Dan denk je: waar zitten we naar te kijken?", aldus De Boer bij FOX Sports. "Als je vanuit het buitenland naar deze wedstrijd kijkt, dan schakel je weg. Niemand gaat voetbal kijken van dit niveau."

Feyenoord en Ajax haalden een passzuiverheid van 70% in de eerste helft, creëerden twee uitgespeelde kansen en maakten twintig overtredingen. "Ajax zit iets beter in de wedstrijd, maar meer dan dat ook niet. Het is heel, heel matig", zegt De Boer, die stelt dat Amin Younes de beste Ajax-kans had moeten afmaken. "Die moest gewoon zitten. Het was een 100% kans. Hij neemt in mijn ogen te veel tijd."

Plaats een reactie

zondag 22 oktober 2017 om 15:33
Helemaal gelijk. Dit is de slechtste Klassieker die ik ooit gezien heb; volledig overspannen...
Vind ik leuk
Guusman +1964
zondag 22 oktober 2017 om 15:50
Ze zijn vooral zichzelf aan het hypen.
Opgeklopte melk is het, niks meer en niks minder.
Vind ik leuk
HanV +2042
zondag 22 oktober 2017 om 15:57
Ik weet het niet, ik heb naar het fietscrossen en baanwielrennen gekeken, maar weggeschakeld. Eerste 65 minuten dus weinig gemist?
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 15:34
Jaja zelfs de Boer vond dat Huntelaar geel moest krijgen. Dat zegt toch iets.
[Reactie gewijzigd op zondag 22 oktober 2017 om 15:34]
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 15:38
die schakelen niet eens in.
degradatievoetbal boeit in het buitenland niemand
Vind ik leuk
Iggy +1771
zondag 22 oktober 2017 om 15:41
Humor is nu eenmaal niet jouw ding he.
Vind ik leuk
Guusman +1964
zondag 22 oktober 2017 om 15:42
De jouwe ook niet blijkbaar ;-)
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 15:43
er zat ook geen greintje humor in mijn reactie helaas. Ik wou dat het wel zo was dan vermaakten we ons tenminste nog een beetje met "de klassieker".
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 15:39
Als buitenlander luister je niet naar de Boer.
Vind ik leuk
Kuip +3150
zondag 22 oktober 2017 om 15:42
Een parodie op voetbal. Deze wedstrijd staat synoniem voor de staat van ons voetbal. Niveau Luxemburg.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 15:43
Boetius niet meer erin zetten. Bilal kan zelfs meer van...
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 15:46
Niveau krentenbol deze Klassieker.
Vind ik leuk
Bayern FC +1229
zondag 22 oktober 2017 om 15:48
Het wordt nu wel spannender
Vind ik leuk
Dicky +5762
zondag 22 oktober 2017 om 15:56
Als Nederlander schakel je ook weg. Of je moet fan van één van beide zijn of totaal niks anders te doen hebben. Gelukkig moet ik nog dingen doen.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:02
En nog zijn er mensen die denken dat het allemaal wel meevalt. Ik denk dat die gewoon geen verstand hebben van het spelletje. Dat kan haast niet anders!

Het Nederlands voetbal is zo dood als een pier!
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:03
De boer mag eigenlijk niks zeggen hij is club loos heeft carrière verpest dan kan wel een slechte wedstrijd zijn maar dat kan hij niet zeggen
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:19
Huh? Alcohol en VP gaan moeilijk samen..

Google ff de loopbaan voor Ronald de Boer.. en check ook ff zijn leeftijd!
Vind ik leuk
Guusman +1964
zondag 22 oktober 2017 om 16:04
Ronald, als ik jouw porem zie, dan moet ik acuut schijten.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 17:32
Woon in California and wilde graag de wedstrijd Zien
[Reactie gewijzigd op zondag 22 oktober 2017 om 17:39]
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 17:49
Het was idd een slechte wedstrijd maar de spanning vergoed het wel weer enigszins. Maar hij moet nu niet net doen of dat het in het buitenland geweldig is want ik zie genoeg wedstrijden uit Italië, Engeland etc. die ook niet om aan te gluren zijn.

Kijk dan niet meer en ga lekker daar analyseren. Ze verdienen er genoeg aan. We hebben een leuke competitie die niet altijd even goed of slecht is maar gewoon leuk!!
[Reactie gewijzigd op zondag 22 oktober 2017 om 17:50]
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 18:48
Wie denk die volbloed idioot dat hij is hij trekt volle zalen
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 20:19
Zo gou je in het eerste van Ajax speelde moet het salaris aan gepast worden , niet gelijk als oudere spelers maar zeker 2x zoveel als een jeugdspeler in het 2elftal , het is niet de glorie van Ajax die een rol speelt maar wel de ego van een speler , niet de bankrekening maar het 1ste elftal die de glorie van Ajax groot maakt , dus ook de bankrekening .
Vind ik leuk
LFC16 +314
maandag 23 oktober 2017 om 15:34
Buitenlandse competities zijn ook vaak niet om aan te zien,laatst nog Liverpool v Man. Utd wat normaal een kraker is heb ik me ook kapot zitten ergeren, om over de Serie A of de La Liga daar zitten ook regelmatig draken van wedstrijden bij. Maar moet er dan ook ff bij zeggen dat ik toen de heer F de Boer bij Ajax aan het roer stond (laatste jaar vooral) ook vaak weggezappt heb.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

De Boer sabelt Feyenoord en Ajax neer: 'Als buitenlander schakel je weg'