Dat geeft weer aan dat wij niet goed genoeg waren om Ajax te verslaan

"Dat geeft weer aan dat wij niet goed genoeg waren om Ajax te verslaan"

zondag 22 oktober 2017 om 16:38

Karim El Ahmadi is teleurgesteld in het optreden van Feyenoord in de Klassieker. Ajax was zondag met 1-4 te sterk.

"De eerste helft was dramatisch van beide kanten", oordeelt El Ahmadi in gesprek met FOX Sports. "Beide ploegen creëerden niet echt kansen, maar Ajax zette wel goed druk. Het voetbal was ondermaats. Wij doen onszelf ook tekort. De goals van Ajax waren goed. De 1-4 was geflatteerd, maar is wel de waarheid uiteindelijk. We mogen ons zeker schamen."

Volgens de Feyenoord-aanvoerder vergat zijn ploeg zichzelf te belonen in de eerste fase van de tweede helft, waarin de Klassieker ontbrandde. "We moeten die kansen gewoon afmaken. Maar de manier waarop wij de duels aangingen in de laatste vijftien minuten gaf maar weer aan dat wij niet goed genoeg waren om Ajax vandaag te verslaan. Een zure nederlaag."

Plaats een reactie

aimdam +339
zondag 22 oktober 2017 om 16:41
Haha en dat KLOPT!
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:53
En de winnar is ------- Dirk Kuyt is met 1 been nog nog uitblinker, maar van Geel zag het niet zitten , Ajax proficiat !!!! aimdam
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:41
Klopt als een bus.
Niet goed genoeg.
Vind ik leuk
Hyena +19675
zondag 22 oktober 2017 om 16:41
Was een realistisch verhaal van Karim. Ook hij was echt niet best trouwens.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 17:28
Klopt, maar ik kan El Ahmadi wel altijd goed hebben. Vol passie en voorop in de strijd, hard maar fair. En ook in staat tot zelfkritiek en realisme.

Sympathiekste Feyenoorder.
[Reactie gewijzigd op zondag 22 oktober 2017 om 17:29]
Vind ik leuk
sn8er +26
zondag 22 oktober 2017 om 16:42
Feyenoord slechts 2x gewonnen in de laatste 9 wedstrijden. Geen creativiteit. Veel te voorspelbaar. Zeer slordig. Het enigste excuus is de verzwakte verdediging wegens blessures. Maar dan nog. Feyenoord mist het inzicht en leiderschap van Dirk Kuijt. Ze gaan dit seizoen tekort komen.

Ajax speelde ook alles behalve sterk, maar heeft meer individuele kwaliteit aan boord. Ze maken het goed af, met Neres als uitblinker. Ajax heeft de meeste groeipotentie en ik zie ze uiteindelijk wel kampioen worden.
Vind ik leuk
poklane +2909
zondag 22 oktober 2017 om 16:42
Veel woorden, weinig daden.
Vind ik leuk
14forever +6829
zondag 22 oktober 2017 om 16:42
Iemand Haps al gevonden of is hij nog steeds Neres aan het zoeken?
Vind ik leuk
Sigma +1631
zondag 22 oktober 2017 om 16:51
Hij werd idd helemaal zoek gespeeld door Neres ......hahahahahahaaha
Vind ik leuk
zwollie +3576
zondag 22 oktober 2017 om 16:58
Hapsie is toch de beste linksback van Nederland volgens de kenners
Vind ik leuk
14forever +6829
zondag 22 oktober 2017 om 17:22
Maar ik ben ook geen kenner, daar heb je het verschil.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:42
Hoe onvoorstelbaar het ook klinkt (slechtste Feyenoord ooit in de Klassieker) hij heeft gelijk; als Jorgensen die twee 100% kansen er inschiet staat Feyenoord in die hele korte periode dat ze wel voetbalde met 3-1 voor...
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 18:59
als als als, als Ajax de kansen ervoor had verzilverd waren ze al in een dip en hadden ze überhaupt niet meer gescoord! Niet elke kans is een goal wen daar maar aan. Over de gehele wedstrijd is Ajax een terechte winnaar!
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 19:02
Had Ajax daarvoor dan kansen? (Ik tel die kans van Younes niet mee, want Younes scoort nooit...)
Maar alle gekheid op een stokje; gefeliciteerd! Jullie waren, over de gehele wedstrijd gezien, de minst slechte!
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 23:30
schei toch uit Martin van Geel wilde Kuijt niet meer !!!!! van mij had hij nog lang door mogen gaan de gang maker bedankt van Geel weer een flater van jewelste ,ook met Guidetti , hij vertrouwde zijn medisch rapport niet dokter van Geel
Vind ik leuk
Splintair +1017
zondag 22 oktober 2017 om 16:43
Wordt nog een zware eerste seizoenshelft met CL erbij en al die blessures. En goed uit de winterstop komen is historisch lastig voor feyenoord. Kortom, prolongatie lijkt nu al ver weg
Vind ik leuk
Mallerd +1103
zondag 22 oktober 2017 om 16:43
Ajax mag blij wezen dat ze Larsson niet hebben gekocht, die bakte er werkelijk waar niks van!
Vind ik leuk
AFCAlex +2005
zondag 22 oktober 2017 om 16:44
Zoals een wijze voetballer uit het kelderklasse elftal van FC Axel al eens zei: "Het was kutweer maar gelukkig zijn we afgedroogd."
[Reactie gewijzigd op zondag 22 oktober 2017 om 16:51]
Vind ik leuk
Foebele +33199
zondag 22 oktober 2017 om 16:46
Hoe gek kan het lopen, Feyenoord leek z'n zaakjes het beste op orde te hebben en hun selectie het beste op peil te hebben gehouden deze zomer, maar het stort als een kaartenhuis in.

Ja een paar blessures gehad, maar het niveau zakt dermate laag dat je dat niet als excuus kunt gebruiken.

Die CL lijkt Feyenoord de das om te doen in plaats van dat het iets moois is wat een bekroning is voor je spelers en club. Na die pijnlijke oorwassing tegen City is er helemaal niets meer over van dit team.
Vind ik leuk
Jozef +20841
zondag 22 oktober 2017 om 17:04
Iedereen kan zich nu misschien beter voorstellen hoe moeilijk het is om voor de titel te gaan als je ook nog Europese beslommeringen hebt....

Dan gaan mensen al gauw zeuren in de trend van ' drie jaar niks ' en zo, zonder dit soort feiten serieus te nemen....
Vind ik leuk
Foebele +33199
zondag 22 oktober 2017 om 17:07
Onzin Jozef, Europees voetbal hebben we altijd gespeeld en mag je nooit als excuus gebruiken, verbaasd me ook niets dat jij dat wel doet.

Vind ik leuk
Jozef +20841
zondag 22 oktober 2017 om 17:15
"Die CL lijkt Feyenoord de das om te doen"....

Het zijn jouw woorden hoor en waarom zou dat voor Feyenoord wel gelden en voor Ajax niet?
Vind ik leuk
Foebele +33199
zondag 22 oktober 2017 om 17:18
Ja, het lijkt Feyenoord de das om te doen, maar dat mag geen excuus zijn, alsof het normaal is dat het gebeurt wanneer je Europees speelt.

Dat het Feyenoord wel gebeurt verrast mij ook, wellicht komt het doordat ze het niveau van de CL lange tijd niet hebben ondervonden.

Als topclub in Nederland hoor je gewoon 2 wedstrijden per week te kunnen spelen, zo bewezen wij dat ook vorig jaar.

Dat je wel eens een mindere pot speelt na een europese wedstrijd dat kan, maar Feyenoord stort helemaal in, dat is heel wat anders en mag gewoon niet gebeuren, bij geen van de 3!
Vind ik leuk
Jozef +20841
zondag 22 oktober 2017 om 17:21
Vorig jaar verloren we broodnodige punten bij het begin, maar het had allemaal nog recht gezet kunnen worden op het eind.... Vooral de wedstrijd in Eindhoven op zondag na een latertje in Lyon op de donderdagavond deed Ajax uiteindelijk definitief de das om. Geen excuus, maar meer een feit.
Vind ik leuk
Foebele +33199
zondag 22 oktober 2017 om 17:23
Moeilijk he lezen? Ik zeg dat je best wel eens punten kunt morsen na een Europese wedstrijd, dat overkomt alle grote ploegen in Europa, maar het mag niet gebeuren dat je door de Europese campagne in de competitie volledig door het ijs zakt zoals Feyenoord overkomt.

Ajax zakte vorig jaar totaal niet door het ijs na Europese wedstrijden, we hebben er ook zat op een zakelijke manier gewonnen na een Europese pot.

Zoals je zelf al zegt hebben we het in een hele andere fase laten liggen en had dat niets met europese verplichtingen te maken!
Vind ik leuk
Jozef +20841
zondag 22 oktober 2017 om 17:28
De beslissing viel uiteindelijk in Eindhoven. Toen lag het voor het grijpen.

Jij kunt hopelijk wel lezen?
Vind ik leuk
Foebele +33199
zondag 22 oktober 2017 om 17:30
Een seizoen van 34 wedstrijden wordt nooit tijdens 1 pot beslist, maar goed, discussieren met jou is zinloos, je snapt er niks van en lult slap uit je nek.

Zo beweer je altijd dat Ajax niets beters kan halen, ofwel omdat ze niet willen komen of omdat de RVC dwars zou liggen of noem de excuses maar op, maar vandaag heeft Edwin toch duidelijk aangegeven dat het een bewuste beleidskeuze was en ze nu eindelijk van plan zijn om wel fatsoenlijk aan te kopen en minder jeugd door te schuiven, dus je bent door Edwin zelf even om de oren geslagen met feiten die aantonen dat jij uit je nek lult.
Vind ik leuk
Jozef +20841
zondag 22 oktober 2017 om 17:37
Je legt me een hoop in de mond sufkont. Je bent zo zwart wit in denken dat een genuanceerde discussie met enig niveau bij jou op voorhand volstrekt zinloos is.

Ik pak je gewoon op je eigen woorden. Feyenoord had inderdaad last van zijn Europese beslommeringen en verliest mogelijk nu al het kampioenschap.



Vind ik leuk
Foebele +33199
zondag 22 oktober 2017 om 17:52
Je pakt niemand op zijn woorden kerel, je bent een domme idioot.
Vind ik leuk
Jozef +20841
zondag 22 oktober 2017 om 18:01
Haha.

Schelden is een gebrek aan argumenten hoor.

Ieder kan het nalezen hier. Aan een ieder om te oordelen.

Dat lijkt me wel zo eerlijk.
Vind ik leuk
Jozef +20841
zondag 22 oktober 2017 om 17:32
Maar ik snap je wel hoor.

Heel je diarree aan kritiek op Ajax en zijn beleid moet je doorspoelen als je mij gelijk heeft. Ik pak je slechts op je eigen woorden, kerel....
Vind ik leuk
Foebele +33199
zondag 22 oktober 2017 om 17:34
Hahaha mooi man, van der Sar geeft aan dat ze eindelijk gaan doen wat ik al tijden roep en dan ga jij beweren dat ik geen gelijk heb?

Hahahaha Jozefje toch, heb je je pilletjes niet geslikt vandaag, je roept zoveel onzinnige dingen, meer dan normaal, ik maak me zorgen om je!

Het wanbeleid van Ajax is duidelijk zichtbaar, het heeft de heren zelf alleen een jaar of 5 gekost om het in te zien en toe te geven.
Vind ik leuk
Jozef +20841
zondag 22 oktober 2017 om 17:38
Er zal een hoop veranderen.

En Sinterklaas komt binnenkort, want die bestaat immers, is het niet Foebele?

Vervelend hé? Met je eigen woorden gepakt worden...

Heel je diarree aan kritiek kan door de plee.
Ajax zal heus zijn centen wel gebruiken. Dat deed het al eerder....
Neres...Die kon er toch geen kloot van en was toch weer eens.een schoolvoorbeeld van fout beleid...

Foebje, leef je nog?
[Reactie gewijzigd op zondag 22 oktober 2017 om 17:42]
Vind ik leuk
Foebele +33199
zondag 22 oktober 2017 om 17:51
Ach gossie Jozef, het gaat echt niet goed met je he?

In wat voor een wereld leef jij eigenlijk? Want je staat zeker niet met beide benen op aarde.

Verder heb je jezelf veel te hoog zitten dat je denkt dat jouw woorden mij ook maar iets interesseren.

Zeg wat je wilt kerel, je lult alleen maar slap uit je nek, terwijl iedereen kan zien dat ik hier al jaren ageer tegen teveel jeugd en de heren bij Ajax nu toegeven dat ze teveel jeugd hebben doorgeschoven (of gehaald) en ze vanaf nu meer kwaliteit gaan aankopen, wat betekend dat het gebrek hieraan een bewuste keuze was.

Maar goed, kom met nog 100 comments, het zou mij aan mijn reet roesten wat jij te melden hebt, je bent gek in je kop en hebt nodig een dokter met wat pilletjes nodig.
Vind ik leuk
Jozef +20841
zondag 22 oktober 2017 om 17:57
Wat heb ik aan een dokter als ik jou al heb?



Ajax bouwde met velen die nu nog beleid maken in zeven jaar een bloeiende jeugdafdeling op, was vier keer kampioen en speelde als enige Nl club in 15 jaar een een Europese finale. Het financiële wak waarmee is begonnen is gedicht en de gelkluis stroomt over.

Dokter, waar ging het ook alweer mis?

[Reactie gewijzigd op zondag 22 oktober 2017 om 17:57]
Vind ik leuk
Foebele +33199
zondag 22 oktober 2017 om 18:01
Zoek hulp.
Vind ik leuk
Jozef +20841
zondag 22 oktober 2017 om 18:02
Ze laten me links liggen als ik je naam roep... Hoe zou dat komen?
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 17:22
@ Foebele:
Ja, ik kan je wel volgen, alleen: is dit niet wat eigenlijk ook met Ajax is gebeurd? Had aan het eind van het seizoen toch ook een prima selectie, klaar voor het nieuwe seizoen. Wat was ik optimistisch. Dan gebeurt er een aantal dingen ( veel verdriet, zwaar ingrijpende transfers en Bosz onverwachts weg ) en alles stort in elkaar.
Als Ajacied ben ik blij met vandaag, maar Feijenoord moet niet wanhopen. Het maakt nogal verschil of Botteghin,Toornstra, vd Heyden en een in vorm zijnde Jorgensen er wel of niet bij zijn.
Vind ik leuk
Foebele +33199
zondag 22 oktober 2017 om 17:28
Het instorten dit seizoen komt niet door onze Europese verplichtingen, want die hebben we helemaal niet meer.

Ajax heeft voor de zoveelste keer wanbeleid gevoerd in de zomer, daardoor zijn we zo ver afgegleden, puur dankzij Marc, Dennis en Edwins wanbeleid!

Je verliest de 2 belangrijkste spelers en houdt er nog 1 over (Ziyech), dit vang je op met alleen maar knulletjes die nog geen vol seizoen profvoetbal in de benen hebben, dan ben je zo intens naief dat je gewoon eigenlijk helemaal niet geschikt bent voor de job die je hebt!

Nou heeft van der Sar vanmorgen aangegeven dat ze eindelijk, na 6 jaar aankloten met teveel jeugd, bereid zijn om goede spelers te halen en minder jeugd door te schuiven, dus hopelijk gaan ze nu eindelijk eens fatsoenlijk kopen in plaats van alleen maar voor de toekomst spelers te halen, want met onze middelen moet Ajax de Eredivisie gewoon kunnen domineren zoals Juve dat doet of op zijn minst 2x per 3 jaar kampioen kunnen worden.
Vind ik leuk
Sil Meijer +12531
zondag 22 oktober 2017 om 16:47
Ajax speelde best lekker, maar het kan beter:

Mijn spelers rapport:
Onana: 6,5
Veltman: 7
De Ligt: 5,5
Wöber: 7,5
Viergever: 5,5
Schøne: 5,5
Van de Beek: 6
Ziyech: 5
Neres: 8,5
Huntelaar: 6
Younes: 5

Dolberg: 8
Siem de Jong: 7,5
Kluivert: te kort gespeeld voor cijfer.
[Reactie gewijzigd op maandag 23 oktober 2017 om 08:23]
Vind ik leuk
AFCAlex +2005
zondag 22 oktober 2017 om 16:50
Redelijke cijfers, alleen mag Wöber in mijn ogen wel een hoger cijfer krijgen. Speelde heel goed en stond verdedigend zijn mannetje. Het wegvallen van Sanchez is een gemis, maar Wöber vangt het vooralsnog vrij goed op.
Vind ik leuk
Hyena +19675
zondag 22 oktober 2017 om 16:55
Wöber, Ziyech en Donny hoger, Younes drie punten lager. Verder prima!
[Reactie gewijzigd op zondag 22 oktober 2017 om 16:56]
Vind ik leuk
RedNas +2246
zondag 22 oktober 2017 om 16:55
Daar kan ik me wel in vinden, maar wat mij betreft verdient Onana zeker een hoger cijfer aangezien hij toch een paar ballen op bepalende momenten pakt.
En als je 1-4 in de Kuip wint, waarbij ook nog eens een uur het favoriete spelletje van Feyenoord gespeeld werd, vechtvoetbal, verdient iedereen eigenlijk minimaal een 5,5.
Vind ik leuk
2cents +35155
zondag 22 oktober 2017 om 16:56
Speelde De Jong niet korter dan Kluivert?
Vind ik leuk
Sil Meijer +12531
zondag 22 oktober 2017 om 23:21
Klopt, maar Siem viel op en scoorde en Kluivert heeft 2 ballen aangeraakt.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:56
Onana hoger. Ziyech en Vd Beek omdraaien. Younes lager.
Vind ik leuk
Sil Meijer +12531
zondag 22 oktober 2017 om 23:23
Bij de goal speelde Onana hem heel slecht op De Ligt daardoor een geen 7,5, maar 6,5 ruim voldoende.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 23:35
Een aantal goede reddingen, penalty gestopt en dan 'afgerekend worden' op één slechte pass?
Vind ik leuk
Sil Meijer +12531
zondag 22 oktober 2017 om 23:41
Daar heeft hij Feyenoord die gelijk maker weg gegeven, maar daarna goed hersteld en een 6,5 is een ruim-voldoende. Had hem ook een 7 kunnen geven twijfelde een beetje.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 06:57
Tegengoal reken ik De Ligt meer aan, maar gelukkig zijn we het niet altijd met elkaar eens. Zou een saaie boel worden. In ieder geval een heel mooi resultaat op het einde.
Vind ik leuk
Sil Meijer +12531
maandag 23 oktober 2017 om 08:15
Klopt dat zou saai zijn anders zouden er nooit discussies zijn, maar nog een dingetje. Ik reken De Ligt en Onana het aan in mijn cijfer kijk maar naar De Ligt zijn cijfer maar Onana speelde hem heel raar in.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 17:02
De Ligt krijgt van mij een dikke onvoldoende 3.
Vind ik leuk
2cents +35155
zondag 22 oktober 2017 om 17:27
Dat is onzinnig hoor. De Ligt ziet er heel lullig uit omdat Onana die bal hard tegen z’n standbeen aan schiet.

Verder won hij enorm veel duels van een heel sterke spits. Kan mij bijvoorbeeld nog een perfecte tackle op de bal herinneren op het moment dat Jorgensen zichzelf vrij speelde op randje 16.
Vind ik leuk
Jozef +20841
zondag 22 oktober 2017 om 17:24
Ziyech was bij de weinigen die ik vrij goed vond spelen in de eerste helft. Van mij krijgt hij een 6,5....
Huntelaar ook een half puntje meer. Liet Feyenoord hoogstpersoonlijk weten dat Ajax zich niet laat intimideren en deelde heel terecht uit.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:48
SCHAAAMM JE KAAAPOOTTT! Zielig liedje wel.

Maar Neres was weer eens dodelijk effectief. Mooie pot!
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:50
Eigenlijk verdiende dit hotsknotsbegonia voetbal geen enkele winnaar maar ja de ene was nog net ff wat dramatischer dan de ander en das al een kunst op zich.
Vind ik leuk
Jozef +20841
zondag 22 oktober 2017 om 17:07
Waar hebben we dat nog gezien dit jaar?

Ajax had enkele uitblinkers en dan verdien je je winst gewoon...
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:51
ziyech een 5?? Kom op man..zeker een 7 waard
Vind ik leuk
darmianto +7209
zondag 22 oktober 2017 om 16:51
In de tweede helft was de pijp ook wel een beetje leeg bij Feyenoord, terwijl Ahmadi van te voren nog iedereen verzekerde dat hij het heerlijk vindt om veel potjes te spelen, nou dat was dus een gebrek aan zelfkennis..
Vind ik leuk
5by5 +483
zondag 22 oktober 2017 om 16:53
Wees blij Ajax met deze winst, Feyenoord is aan het eind van het seizoen weer kampioen en jullie pissen weer naast de pot zoals elk jaar.
Vind ik leuk
AFFA +982
zondag 22 oktober 2017 om 17:11
Haha verder alles wel goed toch.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 19:08
hahahaha welk jaar dan eens in de 20 jaar? Feyenoord strijd net als altijd weer mee voor plek 3 tot 6 en hopelijk best of the rest...... Werd weer tijd kon het niet meer aanhoren dat arrogante gelul van Feyenoord supporters
Vind ik leuk
Sigma +1631
zondag 22 oktober 2017 om 16:54
Raar hoor....Ajax was niet klasse......maar zeker wel de bovenliggende partij dus terecht gewonnen....waarschijnlijk hebben anderen naar een hele andere wedstrijd zitten kijken....
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:55
1-4 terwijl je als Ajax zijnde niet eens zo goed hebt gespeeld, dat zegt ook wel iets over dit Feyenoord.
Tuurlijk missen ze achterin een hoop spelers, maar zoals ze de 1-3 en 1-4 hebben weggegeven is wel heel makkelijk, dat mag een ploeg als Feyenoord toch niet overkomen.

Slechte wedstrijd, maar gelukkig 1 pluspuntje, en dat was David Neres.
Er is lange tijd twijfel geweest of hij het wel kon waarmaken, maar zoals ik hem vandaag weer heb gezien ben ik blij dat ze hem hebben gehaald. Nu hopen dat ie dit kan volhouden en langzaamaan beter gaat worden, want dan kan hij een hele grote en belangrijke speler worden voor ons aller Ajax.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 17:00
Neres is bezig zijn kans te grijpen bij Ajax.. leuk! Was door velen al afgeschreven voordat hij een echte kans heeft gekregen..
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 17:15
Feyenoord is meestal niet goed genoeg om Ajax te verslaan ;-)

Enkele uitzonderingen daargelaten.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 17:19
Feyenoord heeft blijkbaar niks geleerd van CL wedstrijden
Vind ik leuk
fer65 +199
zondag 22 oktober 2017 om 17:26
Nou M.v.G.daar staa je dan metje, wat was het 25 miljoen pfffffff wat een afgang .Ik heb zo een beetje alle punten al op een rij gezet en hier ook neer gekrabbeld.Technise staf lopen jullie te snurken Gio waar benje mee bezig,jouw opstelling met de punt naar vooren werkt voor geen meter wakker worden.Strafschoppen zijn weer nog maals klote hebik al menig keer gezegd.En nog veel meer wat niet deugd,inzet is prima maar afwerking van een dronken vent dag hoor.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 17:30
Ajax is gewoon beter en niet alleen vandaag maar morgen overmorgen voor altijd.
Ajax is niet gewoon goed, maar de beste hahaha.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

"Dat geeft weer aan dat wij niet goed genoeg waren om Ajax te verslaan"