Koeman slaat keihard terug naar Nijhuis: 'Popiejopie doen op televisie'

    Koeman slaat keihard terug naar Nijhuis: 'Popiejopie doen op televisie'

    zondag 22 oktober 2017 om 17:27

    Ronald Koeman heeft keihard teruggeslagen naar Bas Nijhuis, die afgelopen vrijdagavond bij Voetbal Inside niet bepaald lovend was over de manier waarop de Everton-manager verhaal kwam halen na de verloren Europa League-wedstrijd tegen Olympique Lyon. Nijhuis zei dat Koeman zichzelf wilde verkopen aan het Everton-publiek.

    "Dat vind ik heel slecht", zegt Koeman tegen Ziggo Sport. "Als je dingen vertelt op tv om de popiejopie uit te hangen en die helemaal niet gezegd zijn. Dat vind ik het ergste. Dat past niet bij zijn scheidsrechtersrol. Ik zou zeggen: ga in je mand en fluit je wedstrijden. Doe voor de rest niets. Ook deze mensen moeten een boek verkopen. Ik vind het heel laag. Een scheidsrechter zou iets anders moeten doen, maar dat kan ik niet veranderen."

    Everton verloor zondagmiddag kansloos met 2-5 van Arsenal. Toch denkt Koeman dat hij de persoon is om de boel te redden in Liverpool. "Het enige dat ik kan doen is keihard doorgaan. Ik heb nog steeds vertrouwen in deze spelers en in deze groep. Dit is niet de positie waar we zullen eindigen. Vijf van de negen Premier League-wedstrijden hebben we gespeeld tegen de eerste vijf clubs van vorig jaar. Dat vind ik redelijk meespelen in dit hele verhaal. Als je vandaag alleen naar de uitslag kijkt, dan is het logisch dat ze over andere dingen gaan nadenken."

    Lees ook: Nijhuis over boze Koeman: 'Ik dacht: nou jongens, daar komt-ie.'

    Plaats een reactie

    Richard020 +12902
    zondag 22 oktober 2017 om 17:29
    Koeman kan zich beter gaan klaarmaken om vast zijn koffers te pakken, die vliegt eruit bij Everton!
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27117
    zondag 22 oktober 2017 om 17:31
    Neemt niet weg dat hij gelijk heeft.
    Vind ik leuk
    harryp +995
    zondag 22 oktober 2017 om 17:38
    klopt, 100%
    Ik snap dat ook niet van Nijhuis.
    Vind ik leuk
    Adje80 +8234
    zondag 22 oktober 2017 om 17:40
    Achja koeman is gewoon gefrustreerd daardoor reageert hij hoofdzakelijk zo..nijhuis fluit bijna altijd goed alleen
    Vind ik leuk
    Spartan +6406
    zondag 22 oktober 2017 om 17:51
    Nijhuis vindt zichzelf wel erg interessant. Al zijn verhalen over grote spelers die naar zijn housewarmingparty komen en sterren die zijn beste vrienden zijn.

    Lekker belangrijk.

    Maar hij is wel de beste scheidsrechter op de nederlandse velden.

    Oh, en hij schijnt een heerlijke oliebol te kunnen bakken. Ook niet onbelangrijk ;-)
    Vind ik leuk
    Adje80 +8234
    zondag 22 oktober 2017 om 18:28
    Ja hij zal er voor zijn boek ook wel iets van moeten maken..als ie alleen maar laat schrijven over zijn werk zal niemand het kopen zou het wel
    Vind ik leuk
    Hulsink +434
    zondag 22 oktober 2017 om 20:54
    Uit jouw stukje blijkt dat jij je zelf ook nogal interessant vindt gezien jou kennis van e.e.a. En oliebollen zijn natuurlijk erg belangrijk in deze.

    Vind ik leuk
    nefertiti +512
    zondag 22 oktober 2017 om 17:34
    daar is zijn vrouw al druk mee bezig.
    Vind ik leuk
    zondag 22 oktober 2017 om 18:45
    koeman is ook geen popiejopie dus na zijn ontslag lekker daar layen over zee.
    Vind ik leuk
    zondag 22 oktober 2017 om 20:14
    Nijhuis wordt een beetje arrogant...beetje eng mannetje wel...
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +38014
    zondag 22 oktober 2017 om 17:30
    Koeman heeft op dit moment de wind tegen, maar heeft 100% gelijk over Nijhuis.
    Een scheids met deze vorm van narcisme is een gevaar voor het Nederlandse voetbal. Om misselijk van te worden.
    Vind ik leuk
    Sazzz +11337
    zondag 22 oktober 2017 om 17:32
    Maar waarom mag Koeman het wel? Zijn elftal speelde bagger tegen Lyon en hij zeurt over de scheids.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +38014
    zondag 22 oktober 2017 om 17:34
    Koeman wordt er naar gevraagd tijdens een interview. Koeman hoort bij een club dus is per definitie partijdig. Dat wordt van hem verwacht. Hij heeft een mening over anderen.
    Als scheids mag je een mening hebben, maar hoor je die nooit te geven. Je hoort boven iedere discussie en boven iedere partij te staan.
    Aanschuiven bij VI. Dan weet je wat voor vragen gaan komen en waarover het zal gaan. Je komt daar niet weg zonder een sneer naar wie dan ook. Dat kan gewoon niet als scheids. Nijhuis mag nooit meer één pot van Koeman fluiten na wat hij hier allemaal heeft gezegd in het openbaar. En dat is Nijhuis zn eigen schuld.
    Vind ik leuk
    JD85 +585
    zondag 22 oktober 2017 om 17:46
    Nijhuis geeft toch niet aan dat hij nu ineens tegen Everton gaat fluiten? Hem wordt gewoon gevraagd wat er door Koeman tegen hem is gezegd... en hij geeft er antwoord op. Koeman moet eens gaan nadenken voor dat hij als een achterlijke langs de kant in het Nederlands tegen de wedstrijdleiding gaat schreeuwen. Dat zijn zaken die gewoon op beeld staan en te horen zijn door iedereen dus waarom zou Nijhuis dan ineens zijn lippen op elkaar gaat houden en geen antwoord geven op een eenvoudige vraag.
    Omdat Koeman door zijn geschreeuw en vermoeide uiterlijk nu in NL ook op de korrel wordt genomen is niet de schuld van Nijhuis. Als hij niet bij VI had gezeten hadden ze het dar aan tafel ook echt wel over gehad. Hij is gewoon enorm gestrest momenteel en dat laat hij ook duidelijk blijken.
    Vind ik leuk
    2cents +53706
    zondag 22 oktober 2017 om 17:34
    Vraag me af wat de assistenten van Nijhuis hierover denken. Die stonden er namelijk bovenop en ik geloof best dat de woorden een beetje verzonnen zijn door Nijhuis om zichzelf er mooi op te zetten.

    Hoe dan ook, al zou het precies zo gezegd zijn dan houd je dat binnenskamers.
    Vind ik leuk
    Eanske +4442
    zondag 22 oktober 2017 om 19:28
    Bullshit. Iedereen mag altijd zn bek open trekken over de scheids, spelers trainers een of andere materiaalman die wat opgevangen heeft van een gesprek.. Maar als de scheidsrechter een boekje open doet, moet ie in de mand en zal die wel zitten te lullen of zoals Arie hierboven stelt narcistisch is. Scheidsrechters kunnen het eigenlijk nooit goed doen, ondankbaar beroep, iedereen kan het beter, maar dat ze nu ook al niks meer mogen zeggen en dat wordt met gejuich ontvangen hier is een nieuw dieptepunt in voetballend Nederland.
    Vind ik leuk
    Mari +7591
    zondag 22 oktober 2017 om 17:47
    Uitstekend verwoord.
    Vind ik leuk
    zondag 22 oktober 2017 om 21:48
    die nijhuis is publiciteitsgeil.....
    Vind ik leuk
    Sazzz +11337
    zondag 22 oktober 2017 om 17:30
    Wat raar toch. Koeman mag wel Nijhuis bekritiseren, maar als die dan van zich afbijt is ie boos. Lange tenen
    Vind ik leuk
    2cents +53706
    zondag 22 oktober 2017 om 17:44
    Koeman beet van zich af tijdens en na de wedstrijd. Nijhuis deed dat ook, volgens z’n eigen woorden. Alleen deed hij er publiekelijk ook nog een dikke schep bovenop op een moment dat Koeman zichzelf niet kon verdedigen. En dat ook nog eens in een amusementsprogramma, dat alleen maar draait op smeuïgheden. Wat moet hij daar?
    Vind ik leuk
    Sazzz +11337
    zondag 22 oktober 2017 om 18:18
    Koeman doet dat toch ook op een moment dat Nijhuis zich niet kan verdedigen? En ook Koeman zit weleens in zo'n soort programma. En als Nijhuis nou slecht gefloten had. Maar dat is ook niet het geval. Sterker nog, hij had dus Williams gewoon van het veld moeten sturen. Voor mij hoeft dat van Nijhuis ook niet, maar ik zie niet in waarom koeman wel op Nijhuis mag zeiken en andersom niet.
    Vind ik leuk
    2cents +53706
    zondag 22 oktober 2017 om 18:24
    Als je er iemand af had moeten sturen heb je ook niet goed gefloten toch? Koeman reageert toch op Nijhuis in VI? En niet andersom. Wezenlijk verschil in deze hoor.

    En Koeman gaat niet ergens zitten om over de rug van iemand die zich niet kan verdedigen z’n boek te verkopen.

    Althans, dat heb ik hem nog niet zien doen.

    Vind ik leuk
    Sytz +3125
    zondag 22 oktober 2017 om 17:31
    Koeman heeft volledig gelijk!
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +25331
    zondag 22 oktober 2017 om 17:31
    1 van de 2 liegt.. Maar wie? Ik hou het op Koeman..
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27117
    zondag 22 oktober 2017 om 17:32
    Vind je Nijhuis betrouwbaar overkomen?
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +25331
    zondag 22 oktober 2017 om 22:16
    Waarom zou Nijhuis liegen? Als hij al liegt, kan hij bijzonder goed acteren. Liegen voor wat extra verkoop van boekjes vind ik wat makkelijk.

    Vind ik leuk
    #Keizerout +27117
    zondag 22 oktober 2017 om 23:59
    Om interessanter over te komen en meer boekjes te verkopen.
    Allebei vind ik goede redenen, want het werkt.
    Waarom zou het makkelijk zijn?

    En ook al het waar is, vind ik het het een vervelende opmerking die ook nog nergens op slaat. En zelfs dan hoef je het niet als tof verhaal op tv te vertellen zodat mensen hopelijk denken "jeetje, wat een toffe gast is die Nijhuis, dat boek staat vast vol gave anekdotes.".
    Vind ik leuk
    casperdk +361
    zondag 22 oktober 2017 om 17:31
    Vind sowieso dat Nijhuis zich meer bezig moet houden met fluiten voor overtredingen, wat zijn baan gewoon is. Op TV verkoopt hij inderdaad gewoon zichzelf, en in het veld fluit hij alleen als iemand tegen hem praat. Nijhuis houdt zich geloof ik louter bezig met zichzelf. Kwalijk voor een scheidsrechter.
    Vind ik leuk
    zondag 22 oktober 2017 om 17:31
    Nijhuis om misselijk van te worden....


    GGGGGGGGGGGGGtfoeeeee
    Vind ik leuk
    Kopstootje +8074
    zondag 22 oktober 2017 om 17:31
    Zie nu toch niet zo snel gebeuren dat hij Faber op gaat volgen.
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +6104
    zondag 22 oktober 2017 om 17:32
    vind ook dat een scheidsrechter, dit soort dingen niet hoort te doen, die moet nog geen boek schrijven als hij nog op het hoogste niveau fluit, en ook niet in tv programma's gaan zitten.

    [Reactie gewijzigd op zondag 22 oktober 2017 om 17:32]
    Vind ik leuk
    BassieJr. +773
    zondag 22 oktober 2017 om 17:32
    Naaihuis is allang geen scheidsrechter meer. Hij heeft zichzelf de hoofdrol gegeven in de Naaihuis-show die hij wekelijks opvoert.
    Een parodie op een scheidsrechter en de KNVB zou maatregelen moeten nemen tegen dit 'mannetje'.
    Vind ik leuk
    Hyena +28348
    zondag 22 oktober 2017 om 17:32
    En terecht. De focus moet op zijn neutraliteit als scheidsrechter liggen, niet op die onzin in de media.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +25331
    zondag 22 oktober 2017 om 22:18
    Koeman doet daar ook vrolijk aan mee..
    Vind ik leuk
    zondag 22 oktober 2017 om 17:33
    Het feit dat hij met een scheidsrechter in de slag gaat, zegt genoeg. Koeman weet het niet meer. Geen nood, we willen je graag als bondscoach. Maar dan niet zo kinderachtig meer doen indien het even wat minder gaat.
    Vind ik leuk
    VitOost +170
    zondag 22 oktober 2017 om 17:34
    Nijhuis is in zichzelf gaan geloven ook gevoed door de kont-likkerij van Derksen.
    Wordt een parodie op zichzelf
    Vind ik leuk
    Guust +5513
    zondag 22 oktober 2017 om 17:34
    Denk niet dat Nijhuis dit uit zijn duim zuigt, er stonden meerdere mensen bij. Maar het siert Koeman ook niet dat hij reageerd.
    Vind ik leuk
    zondag 22 oktober 2017 om 17:35
    Wat betreft Nijhuis natuurlijk groot gelijk , wat bezielt die gast om dat soort gesprekken openbaar te maken.
    Vind ik leuk
    HanV +3994
    zondag 22 oktober 2017 om 18:02
    Het was een openbaar gesprek? Midden op het veld, voor de camera, veel mensen er omheen.
    Vind ik leuk
    Thobar +3978
    zondag 22 oktober 2017 om 17:37
    Nee, zelf de scheidsrechter voor een miljoenenpubliek de les lezen ipv hem een hand te geven en je met je eigen werk bezig te houden. Overigens kwam wat Nijhuis meldde over Koeman overeen met de tv beelden.gaat dus om wat Nijhuis tegen Koeman zei waarbij je jè kan afvragen of stresskip Koeman op dat moment zelf wel wat hoorde.
    Vind ik leuk
    zondag 22 oktober 2017 om 17:38
    Zo blij dat deze gladde kwal vandaag niet de klassieker heeft mogen fluiten. Had er weer de nijhuis show van gemaakt
    Vind ik leuk
    Utca030 +12206
    zondag 22 oktober 2017 om 17:39
    Koeman is getergd. Moet misschien de schuld bij zijn eigen leggen. Hij is toch mede verantwoordelijk voor het aankoopbeleid dus Koeman wees eens een grote jongen.draag je verlies
    Vind ik leuk
    pos +8660
    zondag 22 oktober 2017 om 17:42
    Prima vent die Nijhuis en niet zo'n dooie lul als al die andere sukkels. Gewoon beoordelen op zijn fluiten en niet op wat hij in zijn eigen tijd doet of zegt. Floot uitstekend afgelopen week. Koeman is ook wel een wijf eerste klas als het niet loopt zoals het moet. Daar weten we in Alkmaar alles van helaas.
    Vind ik leuk
    zondag 22 oktober 2017 om 17:44
    Die Bas Nijhuis loopt over het veld dat hij Jezus is wat een arogant kwast
    Vind ik leuk
    Utca030 +12206
    zondag 22 oktober 2017 om 18:14
    Nijhuis is een prima scheidsrechter.Koeman een jankert.die ze ploeg niet op de rails krigt ,schijt ploeg.
    Vind ik leuk
    Mari +7591
    zondag 22 oktober 2017 om 17:46
    Helemaal juist. Wat een mannetje. Hij heeft de mazzel dat Derksen hem steunt en zelf helpt om een boekje te verkopen.
    Wie weet hoe het ook alweer zat met dit mannetje; hij was toch betrapt toen hij via allerlei balkonnetjes bij een collega scheidsrechter wilde komen? Waarom deed hij dat ook al weer?
    Vind ik leuk
    HanV +3994
    zondag 22 oktober 2017 om 18:05
    Het is geen mazzel dat Derksen helpt, de uitgeverij is Voetbal Inside.
    Vind ik leuk
    Mari +7591
    zondag 22 oktober 2017 om 19:20
    Dat verklaart iets. Tx
    Hij is sowieso fan van Neihuis
    Vind ik leuk
    Mo +11369
    zondag 22 oktober 2017 om 17:48
    Heeft helemaal gelijk. Respectloos van Nijhuis om de op landelijke televisie en met zoveel trots te zeggen
    Vind ik leuk
    Nouwske +2044
    zondag 22 oktober 2017 om 17:49
    Daarom kijk ik voetbal inside ook nooit meer live. Hoef die akelige man echt niet te horen. En als dat sneue 'boeken-gepromoot' nog erger wordt haak ik helemaal af. Naaihuis moet afgebrand worden tot op het bot, ipv veren in zn hol van (uitgeverij) Derksen en co
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5509
    zondag 22 oktober 2017 om 17:50
    '*Ga in je mand en fluit je wedstrijden' '
    Waar haalt koeman de arrogantie vandaan om dit te zeggen ?! en nijhuis mag ook geen boek schrijven?! Dat bepaalt meneer koeman?! Leven en laten leven.
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 oktober 2017 om 17:51]
    Vind ik leuk
    Mallerd +1747
    zondag 22 oktober 2017 om 18:07
    Gelijk heeft die, vind het gewoon een eng persoon worden die Nijhuis beetje interessant lopen doen op nationale televisie.
    Vind ik leuk
    Kay Pxix +485
    zondag 22 oktober 2017 om 18:27
    Nijhuis maakt zichzelf kwetsbaar. Maar Koeman moet niet zeuren. Coaches en spelers mogen zich veel teveel uiten richting leiding. Gewoon rugby regels dan krijg je dit soort discussies niet
    Vind ik leuk
    popiejopie +2395
    zondag 22 oktober 2017 om 18:37
    popiejopie hé
    Vind ik leuk
    zondag 22 oktober 2017 om 21:23
    Die Nijhuis wil wel scoren over de rug van de knvb, trainers en collega's. Het wordt tijd dat hij teruggefloten wordt ;)
    Vind ik leuk
    FACT +2242
    maandag 23 oktober 2017 om 02:12
    Ronald, bakkes houwe en je niet bemoeien met de randzaken en mijn cluppie eindelijk weer eens laten voetballen, voordat we degraderen, na jouw zeer matige aankopen van ruim 120 miljoen!!!!!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Koeman slaat keihard terug naar Nijhuis: 'Popiejopie doen op televisie'