Voetbalrellen in België: stewards gewond, fans van ADO en Willem II betrokken

    Voetbalrellen in België: stewards gewond, fans van ADO en Willem II betrokken

    zondag 22 oktober 2017 om 20:22

    Commotie in België: rondom de wedstrijd tussen Club Brugge en Antwerp FC zijn meer dan 120 hooligans opgepakt. Onder hen ook veel fans van ADO Den Haag en Willem II, melden Belgische media. De ADO-supporters hebben een goede band met Club Brugge en waren daarom aanwezig bij het duel. 

    De ADO-fans probeerden tijdens de wedstrijd in het vak van de bezoekers te raken. "De ordediensten zijn daarbij tussenbeide gekomen. Twee stewards en een politieman zijn daarbij ten val gekomen. Ze raakten lichtgewond. Alle amokmakers zullen geïdentificeerd worden", aldus korpschef Dirk Van Nuffel in gesprek met de Gazet van Antwerpen.

    "Tot een fysieke confrontatie tussen de rivaliserende supporters is het niet gekomen. De Antwerp-supporters zelf hebben zich relatief rustig gedragen", voegde Van Nuffel daar aan toe. 

    In en rond het Jan Breydelstadion waren ongeveer 400 agenten aanwezig om alles onder controle te houden. Na de wedstrijd ging het alsnog behoorlijk mis. Zo'n 120 supporters werden opgepakt. Onder hen blijkbaar ook fans uit Tilburg. Willem II heeft juist weer warme banden met Antwerp. Bij een massale vechtpartij werd door de politie traangas gebruikt. 

    Plaats een reactie

    diekertjedap +3803
    zondag 22 oktober 2017 om 20:25
    allemaal een levenslang stadionverbod in heel europa.
    Vind ik leuk
    Thobar +3647
    zondag 22 oktober 2017 om 20:33
    In België krijgen steeds meer ongewenste Eu-burgers een België verbod deze kunnen daar ook bij.
    Sowieso moeten alle Eu-landen onderdanen die zich over de grens niet kunnen gedragen thuis houden.
    Vind ik leuk
    PatWit +1119
    zondag 22 oktober 2017 om 20:25
    Hersenloos volk
    Vind ik leuk
    zondag 22 oktober 2017 om 20:28
    Hooligans oké, maar fans zou ik het niet willen noemen. Gewoon wat kanslozen op zoek naar sensatie. Heeft niets met de clubs in kwestie te maken.
    Vind ik leuk
    Guusman +5942
    zondag 22 oktober 2017 om 21:01
    'Fan' Afkorting van:

    fanaticus (zn):
    bezetene, doordrijver, dweper, extremist, fan, fanaat, fanatiekeling, freak, gedrevene, geestdrijver, scherpslijper, ultra, zeloot

    fanatiekeling (zn):
    doordrijver, dweper, fan, fanaat, fanaticus, freak, scherpslijper, ultra, zeloot

    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +11501
    zondag 22 oktober 2017 om 21:13
    ADO en Willem 2 zijn voetbalclubs en geen vechtscholen dus vechten hoort er niet bij als je ADO of Willem 2 fan bent.
    Vind ik leuk
    Lusitano +198
    zondag 22 oktober 2017 om 20:28
    Is er nou een confrontatie geweest of niet? Onbeduidend stukje tekst!
    Vind ik leuk
    elmagico070 +16888
    zondag 22 oktober 2017 om 21:04
    Na de wedstrijd ging het alsnog behoorlijk mis. Zo'n 120 supporters werden opgepakt. Onder hen blijkbaar ook fans uit Tilburg. Willem II heeft juist weer warme banden met Antwerp. Bij een massale vechtpartij werd door de politie traangas gebruikt. 
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +35650
    zondag 22 oktober 2017 om 20:28
    Dat je voor je eigen clubje opkomt met agressie en dom gedrag is al te zot voor woorden. Maar dat je dan ook nog gaat knokken voor een partij in t buitenland; dan ben je echt geheel van lotje getikt.

    Naar volk.
    Vind ik leuk
    zondag 22 oktober 2017 om 20:29
    Weer een reden om voetbalsupporters aan te pakken.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +7869
    zondag 22 oktober 2017 om 20:31
    Stelletje kanslozen!!!! Mogen zich geen supporters noemen
    Vind ik leuk
    Mo +11242
    zondag 22 oktober 2017 om 20:32
    Sommige ADO ‘fans’ werken samen met de hooligans van Brugge en Legia. Die lui zijn zó ontzettend triest. Naar een voetbalpotje gaan om te knokken dan ben je stoer hoor, verdienen allemaal een goede klap op hun bek
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Quareck +5929
    zondag 22 oktober 2017 om 20:32
    Het echte nieuws is denk ik dat de fans van Antwerp zich goed gedragen hebben :)
    Vind ik leuk
    zondag 22 oktober 2017 om 20:34
    ADO is de relnicht van Europa
    Vind ik leuk
    elmagico070 +16888
    zondag 22 oktober 2017 om 21:11
    Waarom betrek je de club erbij? De club kan er toch niets aan doen dat er mensen zijn die in hun vrije tijd een andere club bezoeken en zich daar misdragen. Dit is goedkoop scoren!
    Vind ik leuk
    zondag 22 oktober 2017 om 21:30
    Dit is dus exact wat er mis is daar een club die niet zijn verantwoording neemt. En jawel Ajax deed dit ook toen Ajacieden in België mee gingen doen. Die band tussen Anderlecht en Ajax stelt nog maar weinig voor.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +16888
    zondag 22 oktober 2017 om 21:42
    Jij bent zelf een relnicht van VP. Je praat weer dom gast.
    Vind ik leuk
    zondag 22 oktober 2017 om 21:51
    Ja deze reactie bewijst jouw echt gelijk! Lekker inhoudelijk ook en vol feitelijkheden.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +16888
    zondag 22 oktober 2017 om 23:01
    Jij komt met een domme opmerking die kant noch wal slaat.
    Vind ik leuk
    zondag 22 oktober 2017 om 23:15
    Clubs zijn verantwoordelijk ADO heeft al een keer met spreekkoren tegen Ajax niet gehandeld. Weet je nog bazoer.. daders konden ze zogenaamd niet achterhalen. Bij de meeste clubs gaat dat anders. Probeer eens met argumenten tegen mijn aantijgingen te komen. Zelfde met Feyenoord in Rome afschuiven van verantwoordelijkheden het zijn hun supporters gvd. Maar vooral zo doorgaan zijn jullie van zelf op nog meer plekken niet welkom.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    elmagico070 +16888
    zondag 22 oktober 2017 om 23:31
    Je valt telkens weer in herhaling.
    Vind ik leuk
    Stickyajax +155
    zondag 22 oktober 2017 om 20:46
    Hard aanpakken deze mensen.
    Dat noemt zich dan voetbalfans.
    Vind ik leuk
    Napolitanos +7678
    zondag 22 oktober 2017 om 20:55
    Wat is de uitslag ? Of is dat bijzaak ?
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    zondag 22 oktober 2017 om 21:01
    Een paar weken basaltblokken laten sjouwen op het strand. Van A naar B en weer terug.
    Vind ik leuk
    wil +838
    zondag 22 oktober 2017 om 21:03
    Durven deze gasten zich fan van Willem II te noemen?? Ik schaam me diep als echte fan van Willem II.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +2827
    zondag 22 oktober 2017 om 21:25
    Ik niet! Moet ik me schamen om wat iemand anders doet?
    Vind ik leuk
    elmagico070 +16888
    zondag 22 oktober 2017 om 21:35
    Echt he.
    Vind ik leuk
    Hoofdscout00 +2565