Voetbalrellen in België: stewards gewond, fans van ADO en Willem II betrokken

Voetbalrellen in België: stewards gewond, fans van ADO en Willem II betrokken

zondag 22 oktober 2017 om 20:22

Commotie in België: rondom de wedstrijd tussen Club Brugge en Antwerp FC zijn meer dan 120 hooligans opgepakt. Onder hen ook veel fans van ADO Den Haag en Willem II, melden Belgische media. De ADO-supporters hebben een goede band met Club Brugge en waren daarom aanwezig bij het duel. 

De ADO-fans probeerden tijdens de wedstrijd in het vak van de bezoekers te raken. "De ordediensten zijn daarbij tussenbeide gekomen. Twee stewards en een politieman zijn daarbij ten val gekomen. Ze raakten lichtgewond. Alle amokmakers zullen geïdentificeerd worden", aldus korpschef Dirk Van Nuffel in gesprek met de Gazet van Antwerpen.

"Tot een fysieke confrontatie tussen de rivaliserende supporters is het niet gekomen. De Antwerp-supporters zelf hebben zich relatief rustig gedragen", voegde Van Nuffel daar aan toe. 

In en rond het Jan Breydelstadion waren ongeveer 400 agenten aanwezig om alles onder controle te houden. Na de wedstrijd ging het alsnog behoorlijk mis. Zo'n 120 supporters werden opgepakt. Onder hen blijkbaar ook fans uit Tilburg. Willem II heeft juist weer warme banden met Antwerp. Bij een massale vechtpartij werd door de politie traangas gebruikt. 

Plaats een reactie

zondag 22 oktober 2017 om 20:25
allemaal een levenslang stadionverbod in heel europa.
Vind ik leuk
Thobar +2651
zondag 22 oktober 2017 om 20:33
In België krijgen steeds meer ongewenste Eu-burgers een België verbod deze kunnen daar ook bij.
Sowieso moeten alle Eu-landen onderdanen die zich over de grens niet kunnen gedragen thuis houden.
Vind ik leuk
PatWit +1011
zondag 22 oktober 2017 om 20:25
Hersenloos volk
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 20:28
Hooligans oké, maar fans zou ik het niet willen noemen. Gewoon wat kanslozen op zoek naar sensatie. Heeft niets met de clubs in kwestie te maken.
Vind ik leuk
Guusman +1945
zondag 22 oktober 2017 om 21:01
'Fan' Afkorting van:

fanaticus (zn):
bezetene, doordrijver, dweper, extremist, fan, fanaat, fanatiekeling, freak, gedrevene, geestdrijver, scherpslijper, ultra, zeloot

fanatiekeling (zn):
doordrijver, dweper, fan, fanaat, fanaticus, freak, scherpslijper, ultra, zeloot

Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 21:13
ADO en Willem 2 zijn voetbalclubs en geen vechtscholen dus vechten hoort er niet bij als je ADO of Willem 2 fan bent.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 20:28
Is er nou een confrontatie geweest of niet? Onbeduidend stukje tekst!
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 21:04
Na de wedstrijd ging het alsnog behoorlijk mis. Zo'n 120 supporters werden opgepakt. Onder hen blijkbaar ook fans uit Tilburg. Willem II heeft juist weer warme banden met Antwerp. Bij een massale vechtpartij werd door de politie traangas gebruikt. 
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 20:28
Dat je voor je eigen clubje opkomt met agressie en dom gedrag is al te zot voor woorden. Maar dat je dan ook nog gaat knokken voor een partij in t buitenland; dan ben je echt geheel van lotje getikt.

Naar volk.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 20:29
Weer een reden om voetbalsupporters aan te pakken.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 20:31
Stelletje kanslozen!!!! Mogen zich geen supporters noemen
Vind ik leuk
Mo +7946
zondag 22 oktober 2017 om 20:32
Sommige ADO ‘fans’ werken samen met de hooligans van Brugge en Legia. Die lui zijn zó ontzettend triest. Naar een voetbalpotje gaan om te knokken dan ben je stoer hoor, verdienen allemaal een goede klap op hun bek
[Reactie gewijzigd op zondag 22 oktober 2017 om 20:39]
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 20:46
Hier ben ik het volledig met je eens!! Kansloze Hagenezen!
Vind ik leuk
Quareck +2941
zondag 22 oktober 2017 om 20:32
Het echte nieuws is denk ik dat de fans van Antwerp zich goed gedragen hebben :)
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 20:34
Dat zou geen nieuws moeten zijn
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 20:34
ADO is de relnicht van Europa
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 21:11
Waarom betrek je de club erbij? De club kan er toch niets aan doen dat er mensen zijn die in hun vrije tijd een andere club bezoeken en zich daar misdragen. Dit is goedkoop scoren!
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 21:30
Dit is dus exact wat er mis is daar een club die niet zijn verantwoording neemt. En jawel Ajax deed dit ook toen Ajacieden in België mee gingen doen. Die band tussen Anderlecht en Ajax stelt nog maar weinig voor.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 21:42
Jij bent zelf een relnicht van VP. Je praat weer dom gast.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 21:51
Ja deze reactie bewijst jouw echt gelijk! Lekker inhoudelijk ook en vol feitelijkheden.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 23:01
Jij komt met een domme opmerking die kant noch wal slaat.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 23:15
Clubs zijn verantwoordelijk ADO heeft al een keer met spreekkoren tegen Ajax niet gehandeld. Weet je nog bazoer.. daders konden ze zogenaamd niet achterhalen. Bij de meeste clubs gaat dat anders. Probeer eens met argumenten tegen mijn aantijgingen te komen. Zelfde met Feyenoord in Rome afschuiven van verantwoordelijkheden het zijn hun supporters gvd. Maar vooral zo doorgaan zijn jullie van zelf op nog meer plekken niet welkom.
[Reactie gewijzigd op zondag 22 oktober 2017 om 23:15]
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 23:31
Je valt telkens weer in herhaling.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 20:38
er waren geen fans van ado en willem 2 betrokken, slechts tuig uit den haag en tilburg.....
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 20:47
Hadden die geen meldplicht? Oh wacht, Nederland is TE soft in het uitdelen van straffen.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 20:46
Hard aanpakken deze mensen.
Dat noemt zich dan voetbalfans.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 20:48
En nu is Midden-Noord wel aardig stil. Of zal hij ook opgepakt zijn?
Vind ik leuk
R2 +2847
zondag 22 oktober 2017 om 20:52
Haha wat deze mensen hebben gedaan heeft niks met voetbal, Ado of willem II te maken. Midden-Noord komt op mij niet over als tuig en zal zich hier waarschijnlijk van distantiëren.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 21:00
Dat snap ik. Was meer een geintje richting zijn kant. Normaal gesproken is hij er altijd wel bij als het over ADO gaat.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 20:55
Wat is de uitslag ? Of is dat bijzaak ?
[Reactie gewijzigd op zondag 22 oktober 2017 om 20:56]
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 21:00
1-0 Club Brugge.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 21:01
Een paar weken basaltblokken laten sjouwen op het strand. Van A naar B en weer terug.
Vind ik leuk
wil +512
zondag 22 oktober 2017 om 21:03
Durven deze gasten zich fan van Willem II te noemen?? Ik schaam me diep als echte fan van Willem II.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 21:25
Ik niet! Moet ik me schamen om wat iemand anders doet?
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 21:35
Echt he.
Vind ik leuk