Regenboogband komt Kashia duur te staan in Georgië: Dom van hem

    Regenboogband komt Kashia duur te staan in Georgië: "Dom van hem"

    zondag 22 oktober 2017 om 22:08

    De actie van vorige week waarbij alle Eredivisie-aanvoerders met een regenboogband om de arm speelden, is Guram Kashia duur komen te staan. In Georgië sprak men daar schande van.

    De regenboogband was een steun voor lesbiennes, homoseksuelen, biseksuelen en transgenders. Columnist Giorgi Gigauri van de Georgische krant Asavali-Dasavali schreef dat Kashia uit het Georgische nationale team moest worden gezet. Kashia haalt echter zijn schouders op. "Het was heel dom van hem, want hij heeft zichzelf in een lastig parket gebracht", zegt hij tegen de NOS.

    "Hij kreeg nog meer kritiek dan ik. Kom op, niemand kan me mijn nationaliteit en het nationale elftal afpakken. Zelfs al zijn duizend mensen ertegen, als de nationale ploeg belt, ga ik." Kashia staat nog steeds achter de actie om andersgeaarden te steunen. "Het maakt me niet uit wie je bent of wat je doet, als je anderen geen kwaad doet, mag je zijn wie je wil zijn. Dat is mijn visie en zo is het in Nederland."

    Poll

    Stelling: dat Kashia kritiek gekregen heeft is belachelijk

    (2899 stemmen)

    Plaats een reactie

    zondag 22 oktober 2017 om 22:11
    Goeie vent die kashia!
    Vind ik leuk
    furgist +1391
    zondag 22 oktober 2017 om 22:42
    zeker, symphatiek statement
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26332
    zondag 22 oktober 2017 om 22:14
    Kashia heeft er goed aan gedaan om buiten Georgie te gaan voetballen. Zijn keuze om deze band te dragen en een discussie aan te zwengelen in Georgie is extra winst.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13456
    zondag 22 oktober 2017 om 22:23
    "Stelling: dat Kashia kritiek gekregen heeft is belachelijk"
    Het is nog belachelijker dat minstens 12 mensen op nee geklikt hebben.

    Meer dan 20 inmiddels, het is verdomme 2017.
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 oktober 2017 om 22:29]
    Vind ik leuk
    Mo +11557
    zondag 22 oktober 2017 om 22:47
    Als jij denkt dat polls hier door iedereen serieus worden ingevuld dan zit je er toch echt flink naast. Kan me nog een poll herinneren waarin 85% dacht dat Ajax in de finale van Man United zou winnen.....
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13456
    zondag 22 oktober 2017 om 23:10
    Het gros van de mensen is hier voor ajax, dus dat is niet vreemd.
    Echter bij berichten over homo's komen hier altijd gigantisch veel walgelijke reacties binnen, dus ik kan me indenken dat er hier heel veel mensen het vermogen tot logisch nadenken nog niet hebben opgedaan.
    Vind ik leuk
    maandag 23 oktober 2017 om 05:50
    ruud wubbers ik heb niet tegen homo's of wat dan ook, maar het gewoon niet geloven hoeveel aandacht ze wel niet vragen. Moet ik uit de kast komen en schreeuwen dat ik hetro ben? Doe normaal en leef je leven zonder teveel poespas. Ze vinden dat gelovigen niet hun geloof moet opdringen bij anderen voor acceptatie en dat denk ik dus ook over homo's en nog meer over genderneutraal volk. Niemand in Nederland maakt uit wat ik wel of niet moet accepteren.
    Vind ik leuk
    maandag 23 oktober 2017 om 00:11
    Dus omdat het 2017 is is homoseksualiteit normaal en mag niemand tegen zijn?
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13456
    maandag 23 oktober 2017 om 00:16
    Ja, we zijn inmiddels allemaal wel geciviliseerd genoeg om te weten dat homofilie gewoon normaal is.
    Vind ik leuk
    maandag 23 oktober 2017 om 01:38
    Hangt een beetje van je definitie van normaal af, als je het normaal vind dat 2 heren elkaar kontbonken is dat je goed recht en zal ik dat respecteren.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 oktober 2017 om 01:39]
    Vind ik leuk
    13 +13187
    maandag 23 oktober 2017 om 02:09
    For your knowledge: Stephen Fry vertelde op tv dat hij daar helemaal niet aan doet. Er zijn immers ook andere manieren waarop heren elkaar kunnen bevredigen. En lesbiennes zou je dan by the way wel oké vinden?
    Vind ik leuk
    Frusciante +322
    maandag 23 oktober 2017 om 01:40
    Of het volgens jouw interpretatie van het woord 'normaal' nu wel of niet normaal is, doet er wat mij betreft niet heel veel toe. LGBT mensen doen, zoals Kashia het prima verwoordt, namelijk niemand kwaad; dus wat maakt het dan uit of het "normaal" is of niet?
    Uiteraard mag je er tegen zijn. De kans dat ik jou mag als persoon daalt daardoor wel aanzienlijk.
    Maarja, dat zal jou dan misschien weer worst wezen, dat kan...
    Vind ik leuk
    maandag 23 oktober 2017 om 01:44
    Mensenkennis heb je wel, het zal me idd een worst wezen.
    Vind ik leuk
    geert x +226
    zondag 22 oktober 2017 om 22:27
    De mensen die op oneens hebben geklikt zijn dom.
    Vind ik leuk
    zondag 22 oktober 2017 om 22:38
    Of trollers
    Vind ik leuk
    Butsbal +15511
    zondag 22 oktober 2017 om 22:27
    De Georgische Sjaak Swart
    Vind ik leuk
    mylife +460
    zondag 22 oktober 2017 om 22:34
    zucht......laat elk land zn eigen mening hebben
    Vind ik leuk
    furgist +1391
    zondag 22 oktober 2017 om 22:43
    landen hebben geen mening
    Vind ik leuk
    Obl93 +2260
    zondag 22 oktober 2017 om 23:00
    Vanuit het Georgisch perspectief is het niet zo belachelijk dat hij kritiek krijgt. Een land kan in bepaalde sociaal-maatschappelijke aspecten nog niet zo ver ontwikkeld zijn ten opzichte van andere landen. Het feit dat Nederland voorloper is, valt alleen maar te prijzen, maar om andere culturen als belachelijk af te stempelen is een vrij arrogante gedachte.
    Vind ik leuk
    Thobar +4301
    zondag 22 oktober 2017 om 23:40
    Helemaal mee eens. Vergeet niet dat nog maar enkele generaties terug in Nederland de meerderheid precies zo dacht. Lekker makkelijk mensen te veroordelen uit een land wat tot dertig jaar geleden feitelijk bezet was, achter het ijzeren gordijn zat en sindsdien zich niet echt kon ontwikkelen door allerlei geopolitieke ontwikkelingen.
    Daarbij het zijn het enkele Europese landen die de uitzondering zijn. In het overgrote deel van de wereld wordt er wat minder vooruitstrevend gedacht.
    Vind ik leuk
    Hyena +28803
    zondag 22 oktober 2017 om 23:58
    Het is belachelijk dat er serieus nog landen zijn die op sociaal-maatschappelijke aspecten zover achterlopen.
    Vind ik leuk
    Obl93 +2260
    maandag 23 oktober 2017 om 06:06
    Klopt, maar dat is weer een andere stelling.
    Vind ik leuk
    maandag 23 oktober 2017 om 01:30
    Nederland is ook arrogant.
    Vind ik leuk
    BassieJr. +771
    zondag 22 oktober 2017 om 23:10
    Nou, dan wordt Georgie het nieuwe project dus van de EU om 'opgevoed' te worden.
    Vind ik leuk
    Thobar +4301
    zondag 22 oktober 2017 om 23:44
    Volgens de Poolse regering hoeft dat helemaal niet.
    Vind ik leuk
    Het Brein +4009
    maandag 23 oktober 2017 om 01:00
    "Het maakt me niet uit wie je bent of wat je doet, als je anderen geen kwaad doet, mag je zijn wie je wil zijn. Dat is mijn visie en zo is het in Nederland."

    Dit dus! Nooit begrepen waarom de wereld in brand staat om religieuze kwesties en geaardheid van mensen...
    Vind ik leuk
    maandag 23 oktober 2017 om 01:29
    Die 8% spoort niet.
    Vind ik leuk
    maandag 23 oktober 2017 om 01:53
    Nog steeds heb ze daar in dat land het Russische gedachten goed in Georgië pfff. Die eikels moet gewoon met de tijd mee gaan .Kashia doet het netjes en hij voetbalde van dag ook weer goed hoor :)
    Vind ik leuk
    FACT +2369
    maandag 23 oktober 2017 om 02:03
    Laten naturaliseren tot Nederlander!

    We kunnen wel goeie verdedigers gebruiken in Oranje....

    Dikke middelvinger wat dit betreft naar 't zwaar achterlopende Oostblok!

    Wat mij betreft mag Het IJzeren Gordijn weer (hoger dan ooit) opgetrokken worden, komt toch alleen maar kwaad en onzinnigheid vandaan!
    Vind ik leuk
    13 +13187
    maandag 23 oktober 2017 om 02:18
    Als je eenmaal voor een land bent uitgekomen, mag je dan nog voor een ander land uitkomen als je je naturaliseert?
    Vind ik leuk
    Braba +4
    maandag 23 oktober 2017 om 03:47
    Krijgen we dit weer! Wat voor een achterbaks land is dat nou weer? Zelfs Karim die aanvoerder is van Feyenoord en speelt voor Marokko kreeg niet eens kritiek uit zijn land. En nog wel een islamitisch land. En dan krijgen we zo een Oostblok land die zich gaat bemoeien met andere competities. Rot toch op!
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 oktober 2017 om 03:50]
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31581
    maandag 23 oktober 2017 om 06:27
    Dan zijn ze dom daar in georgie.
    Lompe oosterse mentaliteit, en niet enkel daar.
    Vind ik leuk
    PoepWagen +1727
    maandag 23 oktober 2017 om 06:58
    Geef die vent lekker een paspoort.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11432
    maandag 23 oktober 2017 om 07:28
    Wat hij al zegt, het is zijn visie en zo is het in Nederland. Wij hebben hier hele generaties lieden wonen uit andere landen die zich nog steeds niet aan de Nederlandse normen en waarden houden, die kunnen hier iets van leren. Gelukkig blijft hij na zijn spelersloopbaan ook nog werken bij Vitesse, en zal nu dus ook gewoon blijven wonen in Nederland. Wij zijn trots op onze aanvoerder, die altijd voorop gaat in de strijd en begaan is met de supporters.
    Vind ik leuk
    maandag 23 oktober 2017 om 07:57
    Wat een homo
    Vind ik leuk
    den-man21 +321