Regenboogband komt Kashia duur te staan in Georgië: Dom van hem

Regenboogband komt Kashia duur te staan in Georgië: "Dom van hem"

zondag 22 oktober 2017 om 22:08

De actie van vorige week waarbij alle Eredivisie-aanvoerders met een regenboogband om de arm speelden, is Guram Kashia duur komen te staan. In Georgië sprak men daar schande van.

De regenboogband was een steun voor lesbiennes, homoseksuelen, biseksuelen en transgenders. Columnist Giorgi Gigauri van de Georgische krant Asavali-Dasavali schreef dat Kashia uit het Georgische nationale team moest worden gezet. Kashia haalt echter zijn schouders op. "Het was heel dom van hem, want hij heeft zichzelf in een lastig parket gebracht", zegt hij tegen de NOS.

"Hij kreeg nog meer kritiek dan ik. Kom op, niemand kan me mijn nationaliteit en het nationale elftal afpakken. Zelfs al zijn duizend mensen ertegen, als de nationale ploeg belt, ga ik." Kashia staat nog steeds achter de actie om andersgeaarden te steunen. "Het maakt me niet uit wie je bent of wat je doet, als je anderen geen kwaad doet, mag je zijn wie je wil zijn. Dat is mijn visie en zo is het in Nederland."

Poll

Stelling: dat Kashia kritiek gekregen heeft is belachelijk

(2892 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 22 oktober 2017 om 22:11
Goeie vent die kashia!
Vind ik leuk
furgist +1452
zondag 22 oktober 2017 om 22:42
zeker, symphatiek statement
Vind ik leuk
Santi +17336
zondag 22 oktober 2017 om 22:11
"Columnist Giorgi Gigauri van de Georgische krant Asavali-Dasavali schreef dat Kashia uit het Georgische nationale team moest worden gezet. "

Schandalig
meer kan er niet over gezegd worden
Vind ik leuk
Guusman +1945
zondag 22 oktober 2017 om 22:44
Misschien een dom grapje maken, daar was je vorige keer zo goed in kan ik me herinneren.
Vind ik leuk
Santi +17336
zondag 22 oktober 2017 om 22:45
Ben ik nog steeds :)

Heb over dit onderwerp echter geen klaar
Vind ik leuk
Guusman +1945
zondag 22 oktober 2017 om 22:55
Vorige keer wel toen het over van de Sanden ging, weet je nog.

Dus fijn dat je het snapt nu.
Vind ik leuk
Santi +17336
zondag 22 oktober 2017 om 22:56
Ja ik snap je zeker en ik vind het nog steeds geweldig dat je er zo om kan huilen. Grow up mate :D
Vind ik leuk
Guusman +1945
zondag 22 oktober 2017 om 23:06
Je snapt HET dus niet.

Wat HET is daar kom je vanzelf een keertje achter.

Vind ik leuk
Santi +17336
zondag 22 oktober 2017 om 23:06
Huil niet zo
Vind ik leuk
Guusman +1945
zondag 22 oktober 2017 om 23:08
Het is maar wat je huilen noemt jankerd.

Neem mijn antwoord gewoon voor lief en laat het zijn.
Vind ik leuk
Santi +17336
zondag 22 oktober 2017 om 23:09
Zoals ik al zei. Huil niet zo.



Het is allemaal niet zo zwaar je kan het ik geloof in je...
Vind ik leuk
Guusman +1945
zondag 22 oktober 2017 om 23:14
Neem genoegen met wat ik je gezegd heb, cry baby.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 23:33
*pakt popcorn*
Vind ik leuk
Guusman +1945
zondag 22 oktober 2017 om 23:57
Smakelijk s*
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 00:00
Guus neem een pilsie, je lijkt een beetje geagiteerd.
Vind ik leuk
Guusman +1945
maandag 23 oktober 2017 om 00:12
Ik heb er vrede mee dat santi HET niet snapt.
Hij zelf blijkbaar niet.
Jij ook niet zo te zien.

Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 00:27
Nee klopt, ik snap het niet. Het is over 12en op zondagnacht en jij loopt je op te winden als een klein kind die geen snoepje krijgt, over iets dat Santi schijnbaar eerder gezegd heeft.

Nogmaals, neem lekker een borrel, dat maakt het leven een stuk makkelijker.

Vind ik leuk
Guusman +1945
maandag 23 oktober 2017 om 00:39
Waar maak je je dan druk om? Op zondagavond ná 12en ;)
Je snapt het niet zeg je zelf en doet ook geen moeite om het te snappen, doet niet aan begrijpend lezen blijkt en vervolgens ga je wel een conclusie trekken terwijl je niet eens weet waar je het over hebt.. uhhh.. ik zou zeggen neem jij maar een borrel of 10 want aan je redenatie vermogen kan toch niks meer kapot.

[Reactie gewijzigd op maandag 23 oktober 2017 om 02:50]
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 01:49
Ik maak me nergens druk om, maar bedankt voor je aannames over mijn redenatievermogen, dat maakt de avond weer goed. Begrijpend lezen zit bij mij wel snor, maar probeer je eigen reacties anders even terug te lezen. Over zaken niet snappen, begrijpend lezen, conclusies trekken én een gebrek aan redenatievermogen gesproken. Zoiets lukt mij niet eens na 10 borrels... ;)
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 01:44
Probleem’n? Poar neem’n!
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 00:19
Jij bent echt een Jankerdje zeg
Vind ik leuk
Guusman +1945
maandag 23 oktober 2017 om 00:24
Haha heb je daar een account voor aangemaakt om Guus dat te melden?
Vind ik leuk
036 +2460
maandag 23 oktober 2017 om 00:55
Nieuw hier? Welkom. :-)
Vind ik leuk
Santi +17336
maandag 23 oktober 2017 om 12:13
Ironie is je niet onbekend zo te zien
Vind ik leuk
Guusman +1945
maandag 23 oktober 2017 om 14:53
Voor onze stoere Santi,

We gaan zien wat jij gaat doen als je beste vriend tussen de bielzen en spoorrails vandaan gepeuterd moet worden omdat ie de grapjes niet meer aan kon.
Ik zie je in gedachte al vooraan lopen bij een stille tocht.
Dan ga ik naast je lopen en dan pak ik je hand en zeg ik:
Kom op kameraad het was maar een grapje... vervolgens zet jij je regenboog hoedje op...and the band played on...
[Reactie gewijzigd op maandag 23 oktober 2017 om 14:54]
Vind ik leuk
Santi +17336
maandag 23 oktober 2017 om 14:56
Whahahahhahahahhahahahahahahhahahahhahahahhahahahhaha
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 22:11
En dan wordt hier nog wel eens gezeurd om de columnist Henk Spaan.. Het kan dus altijd nog 1000x erger.
Vind ik leuk
buddha +4875
maandag 23 oktober 2017 om 00:32
heb je over de columnist of over die discussie hierboven ;)
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 22:14
Kashia heeft er goed aan gedaan om buiten Georgie te gaan voetballen. Zijn keuze om deze band te dragen en een discussie aan te zwengelen in Georgie is extra winst.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 22:23
"Stelling: dat Kashia kritiek gekregen heeft is belachelijk"
Het is nog belachelijker dat minstens 12 mensen op nee geklikt hebben.

Meer dan 20 inmiddels, het is verdomme 2017.
[Reactie gewijzigd op zondag 22 oktober 2017 om 22:29]
Vind ik leuk
Mo +7946
zondag 22 oktober 2017 om 22:47
Als jij denkt dat polls hier door iedereen serieus worden ingevuld dan zit je er toch echt flink naast. Kan me nog een poll herinneren waarin 85% dacht dat Ajax in de finale van Man United zou winnen.....
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 23:10
Het gros van de mensen is hier voor ajax, dus dat is niet vreemd.
Echter bij berichten over homo's komen hier altijd gigantisch veel walgelijke reacties binnen, dus ik kan me indenken dat er hier heel veel mensen het vermogen tot logisch nadenken nog niet hebben opgedaan.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 05:50
ruud wubbers ik heb niet tegen homo's of wat dan ook, maar het gewoon niet geloven hoeveel aandacht ze wel niet vragen. Moet ik uit de kast komen en schreeuwen dat ik hetro ben? Doe normaal en leef je leven zonder teveel poespas. Ze vinden dat gelovigen niet hun geloof moet opdringen bij anderen voor acceptatie en dat denk ik dus ook over homo's en nog meer over genderneutraal volk. Niemand in Nederland maakt uit wat ik wel of niet moet accepteren.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 00:11
Dus omdat het 2017 is is homoseksualiteit normaal en mag niemand tegen zijn?
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 00:16
Ja, we zijn inmiddels allemaal wel geciviliseerd genoeg om te weten dat homofilie gewoon normaal is.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 01:38
Hangt een beetje van je definitie van normaal af, als je het normaal vind dat 2 heren elkaar kontbonken is dat je goed recht en zal ik dat respecteren.
[Reactie gewijzigd op maandag 23 oktober 2017 om 01:39]
Vind ik leuk
13 +2373
maandag 23 oktober 2017 om 02:09
For your knowledge: Stephen Fry vertelde op tv dat hij daar helemaal niet aan doet. Er zijn immers ook andere manieren waarop heren elkaar kunnen bevredigen. En lesbiennes zou je dan by the way wel oké vinden?
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 01:40
Of het volgens jouw interpretatie van het woord 'normaal' nu wel of niet normaal is, doet er wat mij betreft niet heel veel toe. LGBT mensen doen, zoals Kashia het prima verwoordt, namelijk niemand kwaad; dus wat maakt het dan uit of het "normaal" is of niet?
Uiteraard mag je er tegen zijn. De kans dat ik jou mag als persoon daalt daardoor wel aanzienlijk.
Maarja, dat zal jou dan misschien weer worst wezen, dat kan...
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 01:44
Mensenkennis heb je wel, het zal me idd een worst wezen.
Vind ik leuk
geert x +166
zondag 22 oktober 2017 om 22:27
De mensen die op oneens hebben geklikt zijn dom.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 22:38
Of trollers
Vind ik leuk
036 +2460
maandag 23 oktober 2017 om 01:01
Dus iemand met een andere mening dan die van jou zijn dom? Grappig dat jij pleit voor een eigen mening en die bij een ander afwijst. :-)
Vind ik leuk
Butsbal +4214
zondag 22 oktober 2017 om 22:27
De Georgische Sjaak Swart
Vind ik leuk
Dicky +5710
zondag 22 oktober 2017 om 22:31
Kashia is een held. Een goed mens en een fantastisch uithangbord van mijn geweldige club.
Vind ik leuk
Sil95 +4190
zondag 22 oktober 2017 om 23:49
Succes volgende week tegen PSV!
Vind ik leuk
Dicky +5710
zondag 22 oktober 2017 om 23:55
Traditioneel de moeilijkste wedstrijd van het seizoen. Feyenoord is heel lastig voor Vitesse. PSV is bijna traumatisch.
Vind ik leuk
13 +2373
maandag 23 oktober 2017 om 02:13
In elk geval vandaag er puik naar toe gewerkt. Ik heb de wedstrijd niet gezien, maar de uitslag mocht er zijn. Was Vitesse ook zoveel beter dan Heerenveen?
Nog een vraagje: heb jij liever het Vitesse onder Fraser dan Bosz of andersom?
[Reactie gewijzigd op maandag 23 oktober 2017 om 02:15]
Vind ik leuk
Dicky +5710
maandag 23 oktober 2017 om 06:52
Vitesse was een heel stuk sterker dan Heerenveen. Ik zie liever het Vitesse onder Fraser dan onder Bosz. Fraser staat er vaak als een zak patat bij, houdt spelers als Büttner en Castaignos de hand boven het hoofd, en wisselt maar zelden logisch. Maar de resultaten zijn over het algemeen acceptabel. Onder Bosz was het vaak een hele periode leuk om naar Vitesse te kijken tot dat clubs Bosz begonnen door te krijgen en je ook zomaar een jaar naar de ene na de andere wanprestatie keek. Heel 2014 was bijvoorbeeld een ramp. Bosz had beter materiaal ter beschikking dan Fraser maar presteerde minder. Bovendien is het een onsympathieke stront eigenwijze man. Ik was opgelucht toen ik hoorde dat hij vertrok.
Vind ik leuk
13 +2373
maandag 23 oktober 2017 om 11:44
Leuk om je uitgebreide antwoord te lezen. Bosz nam mij in interviews ook bepaald niet voor zich in. Fraser vind ik daarentegen een mooi figuur. Knap hoe hij het destijds uithield bij ADO, moet met al die toestanden toentertijd toch knap lastig geweest zijn. Hij is immers ook een man met een uitgesproken mening. Het leek mij echt fantastisch voor hem om toen naar Vitesse te kunnen. ADO was alsmaar in het nieuws, en met beperkte middelen moest er tegen degradatie gevochten worden. En dan stuurden ze ook nog gewaardeerde stafleden van hem weg. Vitesse is dan echt een stap hogerop en er heerst over het algemeen best wel rust rondom de club. Ik wist alleen niet of hij het niveau aan zou kunnen. Vorig seizoen eerste prijs was natuurlijk geweldig. En vooralsnog wordt er wederom ook prima in de competitie gedraaid. Ben benieuwd of hij ook nog eens trainer van Feyenoord zal worden en hoe het hem daar dan zal vergaan.
Vind ik leuk
mylife +459
zondag 22 oktober 2017 om 22:34
zucht......laat elk land zn eigen mening hebben
Vind ik leuk
furgist +1452
zondag 22 oktober 2017 om 22:43
landen hebben geen mening
Vind ik leuk
Obl93 +662
zondag 22 oktober 2017 om 23:00
Vanuit het Georgisch perspectief is het niet zo belachelijk dat hij kritiek krijgt. Een land kan in bepaalde sociaal-maatschappelijke aspecten nog niet zo ver ontwikkeld zijn ten opzichte van andere landen. Het feit dat Nederland voorloper is, valt alleen maar te prijzen, maar om andere culturen als belachelijk af te stempelen is een vrij arrogante gedachte.
Vind ik leuk
Thobar +2651
zondag 22 oktober 2017 om 23:40
Helemaal mee eens. Vergeet niet dat nog maar enkele generaties terug in Nederland de meerderheid precies zo dacht. Lekker makkelijk mensen te veroordelen uit een land wat tot dertig jaar geleden feitelijk bezet was, achter het ijzeren gordijn zat en sindsdien zich niet echt kon ontwikkelen door allerlei geopolitieke ontwikkelingen.
Daarbij het zijn het enkele Europese landen die de uitzondering zijn. In het overgrote deel van de wereld wordt er wat minder vooruitstrevend gedacht.
Vind ik leuk
Hyena +19652
zondag 22 oktober 2017 om 23:58
Het is belachelijk dat er serieus nog landen zijn die op sociaal-maatschappelijke aspecten zover achterlopen.
Vind ik leuk
Obl93 +662
maandag 23 oktober 2017 om 06:06
Klopt, maar dat is weer een andere stelling.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 01:30
Nederland is ook arrogant.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 23:10
Nou, dan wordt Georgie het nieuwe project dus van de EU om 'opgevoed' te worden.
Vind ik leuk
Thobar +2651
zondag 22 oktober 2017 om 23:44
Volgens de Poolse regering hoeft dat helemaal niet.
Vind ik leuk
Het Brein +2067
maandag 23 oktober 2017 om 01:00
"Het maakt me niet uit wie je bent of wat je doet, als je anderen geen kwaad doet, mag je zijn wie je wil zijn. Dat is mijn visie en zo is het in Nederland."

Dit dus! Nooit begrepen waarom de wereld in brand staat om religieuze kwesties en geaardheid van mensen...
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 01:29
Die 8% spoort niet.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 01:53
Nog steeds heb ze daar in dat land het Russische gedachten goed in Georgië pfff. Die eikels moet gewoon met de tijd mee gaan .Kashia doet het netjes en hij voetbalde van dag ook weer goed hoor :)
Vind ik leuk
FACT +320
maandag 23 oktober 2017 om 02:03
Laten naturaliseren tot Nederlander!

We kunnen wel goeie verdedigers gebruiken in Oranje....

Dikke middelvinger wat dit betreft naar 't zwaar achterlopende Oostblok!

Wat mij betreft mag Het IJzeren Gordijn weer (hoger dan ooit) opgetrokken worden, komt toch alleen maar kwaad en onzinnigheid vandaan!
Vind ik leuk
13 +2373
maandag 23 oktober 2017 om 02:18
Als je eenmaal voor een land bent uitgekomen, mag je dan nog voor een ander land uitkomen als je je naturaliseert?
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 03:47
Krijgen we dit weer! Wat voor een achterbaks land is dat nou weer? Zelfs Karim die aanvoerder is van Feyenoord en speelt voor Marokko kreeg niet eens kritiek uit zijn land. En nog wel een islamitisch land. En dan krijgen we zo een Oostblok land die zich gaat bemoeien met andere competities. Rot toch op!
[Reactie gewijzigd op maandag 23 oktober 2017 om 03:50]
Vind ik leuk
Teo Smith +13079
maandag 23 oktober 2017 om 06:27
Dan zijn ze dom daar in georgie.
Lompe oosterse mentaliteit, en niet enkel daar.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 06:58
Geef die vent lekker een paspoort.
Vind ik leuk
Vak-DD +7762
maandag 23 oktober 2017 om 07:28
Wat hij al zegt, het is zijn visie en zo is het in Nederland. Wij hebben hier hele generaties lieden wonen uit andere landen die zich nog steeds niet aan de Nederlandse normen en waarden houden, die kunnen hier iets van leren. Gelukkig blijft hij na zijn spelersloopbaan ook nog werken bij Vitesse, en zal nu dus ook gewoon blijven wonen in Nederland. Wij zijn trots op onze aanvoerder, die altijd voorop gaat in de strijd en begaan is met de supporters.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 07:57
Wat een homo
Vind ik leuk