De Ligt: 'André zei ook 'sorry' vanwege die harde pass. Kwestie van ervaring'

    De Ligt: 'André zei ook 'sorry' vanwege die harde pass. Kwestie van ervaring'

    maandag 23 oktober 2017 om 07:19

    Ajax-verdediger Matthijs de Ligt maakte zondagmiddag zijn debuut in de Klassieker, maar was niet tevreden met zijn eigen optreden. De achttienjarige stopper veroorzaakte een strafschop, maar zag tot zijn opluchting hoe deze gestopt werd door doelman André Onana.

    "De strafschop die ik veroorzaakte, was vergelijkbaar met het 'momentje Lacazette' tegen Olympique Lyon (zie onderstaande video, red.)", vertelt De Ligt aan De Telegraaf. "Een terechte penalty, maar moeilijk te voorkomen als een tegenstander op volle snelheid op je afkomt. Daar moet ik even handiger mee omgaan. Ik was in elk geval dolblij dat André die bal stopte."

    Zijn ploeggenoten namen De Ligt niets kwalijk. "André zei ook 'sorry' vanwege die harde pass. Maar misschien moet ik er de volgende keer voor kiezen zo’n bal over de zijlijn te laten gaan. Dat is een kwestie van ervaring." De jonge verdediger vindt bovendien dat hij zich prima staande heeft gehouden in zijn eerste Klassieker. "Hier word je een grote jongen. Ik denk dat ik Nicolai Jörgensen een moeilijke middag heb bezorgd. Dat geeft een goed gevoel."

    Plaats een reactie

    maandag 23 oktober 2017 om 07:30
    Nee jonge das geen gebrek aan ervaring, maar een gebrek aan balcontrole!!!
    Vind ik leuk
    maandag 23 oktober 2017 om 07:35
    Je ziet wel dat de beste verdediger van de eredivisie ook zijn foutjes kan maken!
    Vind ik leuk
    Senn +7377
    maandag 23 oktober 2017 om 08:08
    Zeker de beste, is pas 8 goals schuld. Top verdediger!!
    Vind ik leuk
    Jozef +37152
    maandag 23 oktober 2017 om 08:22
    Welja, joh...

    Zulke eenvoudige tikkies leg je simpel dood toch?
    Vind ik leuk
    maandag 23 oktober 2017 om 13:01
    Hij had hem het beste kunnen laten gaan en een ingooi weggeven!
    Maar dat is ervaring en dat komt nog allemaal wel.
    Vind ik leuk
    maandag 23 oktober 2017 om 07:50
    Was ook zeer matig. Zulke fouten kunnen echt niet als je denk te kunnen door groeien naar de top.
    Vind ik leuk
    Mo +11554
    maandag 23 oktober 2017 om 08:38
    Moeten ook niet vergeten dat deze jongen pas net 18 jaar is he. Daar zal hij steeds volwassener in worden
    Vind ik leuk
    maandag 23 oktober 2017 om 07:57
    18 jaar, was een foutje maar had Jorgensen compleet in zijn zak. Dit gaat echt wel een goede worden. Hoort nu al bii de betere in de Eredivisie.
    Vind ik leuk
    Jozef +37152
    maandag 23 oktober 2017 om 08:23
    Sst....

    Zulk soort uitspraken maken je niet geliefd hier...
    Vind ik leuk
    Grimolas +434
    maandag 23 oktober 2017 om 08:57
    Mwa, Jorgensen had 3x moeten scoren (vrije trap 1e helft, penalty, steekpass toen De Ligt dacht dat het buitenspel was), het is dat Onana er 3x tussen zat. Ik heb De Ligt 1 goeie tackle zien maken in de eerste helft en verder weinig 'beslissende' verdedigende acties van hem gezien. Uiteindelijk kwam het goed voor Ajax, maar iets meer scherpte van Jorgensen en De Ligt had een dramatische dag achter te rug
    Vind ik leuk
    Senn +7377
    maandag 23 oktober 2017 om 10:17
    Ssst...

    Zulk soort uitspraken maken je niet geliefd hier.....
    Vind ik leuk
    Fabio AC +713
    maandag 23 oktober 2017 om 09:42
    Onzin De Ligt! De zoveelste keer dat je ongelooflijk klungelig betrokken bent bij een tegengoal. Puur gebrek aan techniek! In een serieuze competitie spelen ze zo standaard een bal in. Je kan zelfs dit niveau niet aan, drama cv.
    Vind ik leuk
    Voebtal +6607
    maandag 23 oktober 2017 om 10:34
    Omdat hij zo groot en sterk is en ouder lijkt vergeten mensen vaak dat het eigenlijk nog een jeugdspeler is. Ik vind hem nu al verder dan Stam op die leeftijd.
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +4988
    maandag 23 oktober 2017 om 11:38
    Jij maakt een grap hoop ik toch. Is gewoon een middelmatige verdediger . Iedere week zijn fouten
    Vind ik leuk
    Voebtal +6607
    maandag 23 oktober 2017 om 11:49
    Hij is idd nog een middelmatige verdediger die fouten maakt. Precies wat ik verwacht van een tiener. Zie alleen ongelofelijk veel potentie in hem. Als deze jongen een jaar of 23 is behoort bij tot de beste van de wereld.
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +4988
    maandag 23 oktober 2017 om 13:25
    En dat is juist precies het probleem. In spanje en italie moeten ze er staan en mogen ze deze fouten niet meer maken. Dat doen ze dus ook niet
    Vind ik leuk
    Voebtal +6607
    maandag 23 oktober 2017 om 14:39
    In Spanje en Italië stellen ze geen tieners neer daar koopen ze wat ze nodig hebben.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws