Ajax komt met Nouri-update: stabiel met zelfstandige hartslag en ademhaling

Ajax komt met Nouri-update: stabiel met zelfstandige hartslag en ademhaling

maandag 23 oktober 2017 om 14:13

De situatie van Abdelhak Nouri is de laatste tijd niet veranderd. Dat meldt Ajax in een nieuwe update over de twintigjarige voetballer, die in juli te maken kreeg met hartfalen.

Ajax communiceerde op 25 juli voor het laatst wat over de gezondheid van Nouri. Ten opzichte van die update is er weinig nieuws te melden. Hij verblijft op een 'gewone' verpleegafdeling van een ziekenhuis in Amsterdam. Zijn situatie is stabiel, met zelfstandige hartslag en ademhaling.

De Amsterdamse club laat weten met de update te komen, omdat er veel vragen bij Ajax en de familie Nouri binnenkomen en er uiteenlopende verhalen de ronde doen. De familie houdt hoop en put veel kracht en vertrouwen uit het geloof, maar ook uit de vele steunbetuigingen en vraagt door te gaan met smeekgebeden.

Nouri werd op zaterdag 8 juli tijdens een oefenwedstrijd van Ajax tegen Werder Bremen in Oostenrijk getroffen door hartfalen en moest gereanimeerd worden. Na een periode van onzekerheid werd ernstige en blijvende hersenschade geconstateerd.

Plaats een reactie

maandag 23 oktober 2017 om 14:16
#StillPrayingForAppie!!
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 14:23
Amen !!
Vind ik leuk
Djambo +3349
maandag 23 oktober 2017 om 15:31
Op een gegeven moment moet de zware beslissing genomen om de stekker er uit te trekken, dit is mensonwaardig.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 15:59
Waarom is het mensonwaardig?
Deze familie krijgt heel veel steun er zijn veel mensen die dagelijks of zo nu en dan voor die jongen bidden.
Hij krijgt 1 en al respect van iedereen & iedereen hoopt/wacht op een wonder.
Er zijn genoeg mensen die bij gekomen zijn nadat ze een lange tijd in coma hebben gelegen die vervolgens alles uit hun leven gehaald hebben.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 16:26
En het kost klauwen met geld...
Hoe hart het ook klinkt en ik heb zelf 1 kind verloren. De natuur laat ons sterven en dat kunnen we tegen gaan voor jaren misschien maar uiteindelijk is het verspilde tijd en geld.

Ik weet dat ik misschien veel negatieve reacties zal krijgen maar zo is het wel als je het neutraal bekijkt
Vind ik leuk
Ruud1987 +2882
maandag 23 oktober 2017 om 17:12
Dit is nu precies het probleem in deze verrotte samenleving.

Zelfs als je er zelf mee te maken hebt gehad, kiezen de mensen alsnog eerder voor geld dan voor mensen levens.

Dit is nu precies waarom er aanslagen gepleegd worden op de wereld en de mens steeds meer apathisch word.
Vind ik leuk
Noudyo. +9825
maandag 23 oktober 2017 om 17:43
Soms is er geen andere optie. Abdelhak heeft geluk dat er zoveel geld omgaat in de voetbalwereld, want in de ''gewone'' wereld speelt bij dit soort zaken geld een enorme rol
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 20:25
Inderdaad zolang ajax betaald blijft het zh door gaan. In de burger word er toch echt na de verplichte 14 dagen tot leven houden mits anders niet kan. Aangedrongen om de stekker eruit te trekken. Dus ik geef jou helemaal gelijk toch nog iemand met verstand zoals de enige echte Pronto Scungili
Vind ik leuk
Jozef +20780
maandag 23 oktober 2017 om 20:32
Beetje hoogdravend hoor.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 20:23
Lees het bericht hier onder.

Luister maat ik ben een realist hoe hard dat ook kan klinken.
Vind ik leuk
Ruud1987 +2882
maandag 23 oktober 2017 om 20:25
je mag zijn wat je wilt, ik zal alleen nooit meegaan in de gedachte dat geld meer telt dan een leven.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 20:29
Het gaat er niet om dat het geld meer waarde heeft maar dat je er wat beters mee kunt doen.
Met al het geld wat na het 'keuze' moment is gegaan zou je heel Rdam west me kunnen voeden.
De een zn dood is de ander zn brood ook dat geld voor nouri.
Net zoals het voor mij zal gelden en voor iedereen
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 20:44
Ik ben het op zich wel met je eens. Het gaat om kwaliteit van leven. Draai het eens om. Wat als jij zo zou liggen. Zou jij nog willen leven? Natuurlijk weet hij waarschijnlijk niet eens meer dat ie leeft, maar geef mij nu de keus als ik in zoeits terecht kom ennik zeg laat me maar gaan dan. Dan hoeft t van mij niet
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 23:35
Geld ook voor mij
Vind ik leuk
dinsdag 24 oktober 2017 om 02:29
Geld kan je nooit verspillen, alleen als je er waarde aan hecht.

Toch apart hoe een verzonnen concept nu gelijkgesteld wordt aan mensenlevens.
Vind ik leuk
dinsdag 24 oktober 2017 om 10:10
Indd geld heerst , kijk maar naar oorlogen fifa corruptie afrika noem maar op.
Hoe je het went of keert.
Geld heerst #Amen
Vind ik leuk
dinsdag 24 oktober 2017 om 13:53
Voor corruptie hoef je niet helemaal naar Afrika hoor, daar hoef je niet eens de grens voor over.

Geld (be)heerst de beperkte mens, niet een ieder.
#awareness
Vind ik leuk
HansVites +2047
maandag 23 oktober 2017 om 16:32
Zijn situatie is stabiel, met zelfstandige hartslag en ademhaling.

Wat begrijp je hier niet van Djambo ? of heb je het over de stekker van de schemerlamp?
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 14:18
Denk er nog vaak aan. Wat een ongekend drama is dit.
Vind ik leuk
Mo +7946
maandag 23 oktober 2017 om 14:25
Fantastisch om te zien dat de hele wereld steun betoog toen het gebeurde. De steunbetuiging bij het huis van Appie, zijn broer en ouders was echt schitterend, krijg er iedere keer weer kippenvel van als ik eraan terugdenk. Laten we hopen dat het goedkomt met hem
[Reactie gewijzigd op maandag 23 oktober 2017 om 14:25]
Vind ik leuk
2cents +35091
maandag 23 oktober 2017 om 14:18
Onherstelbare hersenbeschadiging. Dat eerste woord zei destijds al genoeg natuurlijk.

Tragisch en een zwaar gemis voor allen in zijn omgeving.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 14:19
Stabiel.... en dat is het helaas wel...

Wat een drama voor die jongen, zijn familie en vrienden.
Vind ik leuk
johan01 +251
maandag 23 oktober 2017 om 14:19
We love you nouri
Vind ik leuk
Mo +7946
maandag 23 oktober 2017 om 14:20
Ik hoop zo dat die jongen nog een enigzins normaal leven kan leiden. Was altijd vrolijk en hield van het spelletje, treurig dat hem dit is overkomen
Vind ik leuk
Leedz +3223
maandag 23 oktober 2017 om 14:23
Zal nooit vergeten worden...
Vind ik leuk
Janjan +315
maandag 23 oktober 2017 om 14:23
Ik hoop zo dat hij beter word. Denk er echt nog vaak aan en zoveel respect voor zijn familie hoe die ermee omgaan.

Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 14:25
Als alleen je hersenstam nog werkt kan je nooit meer wat
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 14:26
Het geloof is hierin heel erg belangrijk!
Vind ik leuk
jepo10 +217
maandag 23 oktober 2017 om 14:24
De allergrootste voetbalpijn zal dit uit mijn leven blijven.
Vind ik leuk
mcmodd +11368
maandag 23 oktober 2017 om 14:54
Het beste eerbewijs dat jij in dit geval kan tonen is dat je de normen en waarden van Nouri overneemt, daarmee zou Nouri blij zijn als hij bewust zou zijn van zijn situatie.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 14:24
Triest zeg voor die jongen, familie en betrokkenen. Ik hoop echt eens verbetering te mogen horen maar heb er voorlopig een hard hoofd in.

''De familie houdt hoop en put veel kracht en vertrouwen uit het geloof, maar ook uit de vele steunbetuigingen'' Hou vol familie Nouri..!
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 14:29
Maar Nouri is dus nog niet uit zijn coma en ze weten nog niet zeker wat voor hersenschade die heeft?
Vind ik leuk
Jozef +20780
maandag 23 oktober 2017 om 14:45
Men weet helaas helemaal niks nieuws blijkbaar.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 14:48
Echt spijtig voor die jongen en zijn familie..

Hoop dat zijn hersenschade dan beperkt is en niet op gevaarlijke plekken zit.
Vind ik leuk
Ruud40 +6886
maandag 23 oktober 2017 om 17:36

Nee, is een stuk triester.
Hij is in Oostenrijk na een paar dagen uit zijn kunstmatige coma gehaald maar toen stond al vast dat hij vrijwel zeker niet meer bij zou komen omdat er geen hersenactiviteit meer gemeten werd.

Dat is, buiten het geval dat het wonder gebeurd waar de familie op hoopt, onomkeerbaar.

Het enige wat wij kunnen doen is de familie veel sterkte en wijsheid toe te wensen in de voor hen ongetwijfeld nog lang voortdurende onzekerheid en de keuzes die ze moeten maken.

Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 18:42
Ooo dat nieuws had ik niet gehoord tot nu toe.. Had alleen gelezen dat die niet zelf kon ademhalen eerst, maar dat die dat nu wel weer kan

Brengt de hoop wel wat aardig omlaag, maar we zullen blijven hopen voor ze
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 14:31
Regelmatig in de jeugd zien voetballen tegen Feyenoord.
Prima voetballer, misschien nog wel een beter mens.
Vind ik leuk
Jozef +20780
maandag 23 oktober 2017 om 14:32
Hoe onzinnig ook: elke dag googel ik nog even de naam 'Nouri' om te kijken of ik dan toch niet toevallig ontzettend heugelijk nieuws over hem gemist heb...

Ik blijf met zijn omgeving meeleven als het al troost kan geven...

Vind ik leuk
Hyena +19652
maandag 23 oktober 2017 om 14:32
Verschrikkelijk.
Vind ik leuk
goekie4 +1203
maandag 23 oktober 2017 om 14:34
Het klinkt misschien hard, maar is het niet beter om de stekker eruit te trekken? Hij ligt daar nu al 3,5e maand zonder verandering. Dat kan toch nooit meer goed komen...
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 14:38
Dat klinkt inderdaad wel wat hard. Volgens mij is het verstandig om dit soort keuzes maar gewoon aan zijn familie over te laten.
Vind ik leuk
goekie4 +1203
maandag 23 oktober 2017 om 14:40
Daar doel ik ook op, als familie zijnde.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 14:53
Hij wil appie in gevaar brengen aangezien hij niet aan de adem of hartslag ligt!
Vind ik leuk
Bdog +3326
maandag 23 oktober 2017 om 14:39
Haal jij nu niet mens en tv door elkaar?
Vind ik leuk
Jozef +20780
maandag 23 oktober 2017 om 14:48
Hartslag en ademhaling is toch zelfstandig?
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 14:52
Stekker dr uit? Lees nog eens ademt en hartslag is volledig appie zelf grappenmaker
Vind ik leuk
goekie4 +1203
maandag 23 oktober 2017 om 14:58
Bedankt grappenmaker.
Vind ik leuk
isnake +1413
maandag 23 oktober 2017 om 14:58
In dat geval zou het gaan om het stoppen van voeding.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 15:00
Ken er wel een paar bij wie dat het beste is oa goekie ofzo
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 14:47
Het blijft toch vreselijk. Als ik er aan denk ben ik er weer kapot van. Zo’n mooi en lief ventje en ook nog zo’n begenadigd talent a la iniesta. Echt kut.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 14:51
Tragisch dat mensen zelfs hier fake News verkopen. Niet een nucleaire aanval maar fake News zal de einde van de wereld in luiden.

Hoop mee voor de familie en naasten.. God en ik zijn al jaren geen vrienden sorry.
Vind ik leuk
mcmodd +11368
maandag 23 oktober 2017 om 14:59
Als dat een welgemeend sorry is kan ik er mee leven. Je mag die vriendschap altijd weer herstellen, dat zou Nouri ook fantastisch vinden.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 15:01
Haha pik hij bestaat niet geloof mij nou maar.. ik ben namelijk wel echt.
Vind ik leuk
Paul1982 +6741
maandag 23 oktober 2017 om 19:45
Het gaat het niet om of jij denkt/vindt dat er geen god bestaat. Het gaat er om dat er mensen zijn die wel in een god geloven en daar hun kracht uit halen. Zolang ze die kracht op een positieve wijze gebruiken is er volgens mij niets mis het geloven in iets waarvan jij denkt te weten dat het er niet is. Ik heb dezelfde gedachten als jou, maar ik laat mensen zelf geloven als ze dat willen.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 14:57
Ik hoop van harte dat het in de toekomst beter met hem gaat.
Hopelijk gebeurt er een wonder!
Vind ik leuk
Harrie82 +2423
maandag 23 oktober 2017 om 15:12
Hoe hard het ook is, maar deze jongen moet uit zijn lijden verlost worden. Komt nooit meer goed en als hij weer wat kan is het uiteindelijk eten uit een rietje. Zie hier hetzelfde als Schumacher en Prins Friso. Helaas de harde waarheid.

Sterkte voor familie en vrienden.
Vind ik leuk
Johan_D +3219
maandag 23 oktober 2017 om 15:29
Hoop doet leven zeggen ze.

En zolang er hoop is ...

Is nu al ruim 3maanden geleden zonder verandering en tekenen van herstel.

Ademhaling en hartslag zijn 2 functies die via het autonome zenuwstelsel bepaald worden.

Het centrale zenuwstelsel functioneert helaas niet meer.

Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit dus laten we daar aan vast houden.
Vind ik leuk
Harrie82 +2423
maandag 23 oktober 2017 om 18:03
Dat is ook zo.
Dan maar hoop houden enige wat men kan doen!
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 15:22
Hoe is het trouwens met die man die destijds in de gracht van de arena is gekletterd vanaf de zuid tribune?
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 15:26
Diep triest
Vind ik leuk
pos +4718
maandag 23 oktober 2017 om 15:43
Mmm hoe hard dit ook klinkt komt er helaas toch een moment dat de familie een besluit moet nemen. Heb mijn moeder verleden jaar onverwacht verloren en de keuze was simpel: kasplantje of langzaam laten inslapen. Op 74-jarige leeftijd blijft de keuze heel moeilijk en pijnlijk maar aan de andere kant ook weer niet. Je maakt toch een keuze gebaseerd op oa de kwaliteit van leven die over blijft. Als je dit moet beslissen over je kind dan moet dit nog vreselijker zijn.
Vind ik leuk
Jozef +20780
maandag 23 oktober 2017 om 20:38
Eerlijke reactie, maar als het om mijn kind zou gaan, dan kan ik voor mezelf hier en nu wel zeggen dat ik na drie maanden nog niet toe zou zijn aan een onomkeerbare beslissing.
Vind ik leuk
19AZ82 +1051
maandag 23 oktober 2017 om 16:20
Het is natuurlijk zeer onwaarschijnlijk, maar google maar eens "na maandenlange coma ontwaakt". Het komt wel eens voor dat mensen na een lange vegatieve staat wakker worden. Hij zal niet kunnen lopen of praten, maar hopelijk bewust zijn van zijn omgeving. Met zijn liefdevolle familie zou hij misschien enigszins een menselijk leven kunnen leiden. Wel mooi om te zien dat zoveel mensen van verschillende afkomsten, geloven denkwijze allemaal het beste voor Nouri hopen.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 17:19
Vreselijk dat Allah dit heeft laten gebeuren.

StayStrongAppie!
[Reactie gewijzigd op maandag 23 oktober 2017 om 17:20]
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 17:38
Het is opvallend dat er nog geen discussie op gang is getreden over het optreden van de medisch staf en het medische personeel daar in Oostenrijk.
Vind ik leuk
Jozef +20780
maandag 23 oktober 2017 om 20:39
Al zouden daar fouten gemaakt zijn, het blijft mensenwerk en met verwijten gaan rondslingeren brengt ons nergens.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 18:20
Hersenbeschadigingen zijn over het algemeen definitief. Gewoon afgestorven en onherstelbaar helaas.
Vind ik leuk
Teo Smith +13079
maandag 23 oktober 2017 om 18:28
Je blijft hopen, maar de kans is vrijwel nihil...
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 19:56
Stekker eruit,?? En dan?? Hij ademt zelfstandig????????
Vind ik leuk
Hesses +618
maandag 23 oktober 2017 om 23:33
Gaat n beetje n verhaal worden zoals met Friso toen denk ik...met onherroepelijk ook t zelfde eind...t is afwachten hoelang de familie t nog zal laten duren.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Ajax komt met Nouri-update: stabiel met zelfstandige hartslag en ademhaling