PSV druk op zoek naar miljoenen: 'Daar kunnen we nog meer van profiteren'
Frans Janssen. de nieuwe commercieel directeur van PSV, heeft grote plannen met de club. Hij moet nieuwe miljoenen binnen zien te harken voor de Eindhovenaren.
Janssen, die overkomt van FC Eindhoven, wil nieuwe sponsoren werven en bestaande sponsoren binnenboord houden. "Op getallen pin ik me nu niet vast", vertelt hij in het Eindhovens Dagblad. "Ik ken nog niet alle cijfers en moet me nog volop inlezen om te kunnen oordelen wat er in de toekomst mogelijk is. Onze nationale economie groeit flink en in Eindhoven gaat het nog wat harder dan elders."
PSV gaf onlangs aan dat de club in Mexico wil profiteren van de populariteit van Hirving Lozano. Janssen beaamt dat. "We denken nog meer te kunnen profiteren van onze naamsbekendheid in bijvoorbeeld Mexico, net zoals PSV dat eerder deed in Zuid-Korea en Brazilië. Zelf heb ik bij De Lage Landen ook vanaf nul en met nul medewerkers vestigingen moeten opbouwen in een aantal nieuwe landen."
"Die ervaring kan me nu bij PSV van pas komen. Met onze jeugdopleiding kunnen we in de toekomst misschien ook meer. Daar passen sponsoren bij en er komen ook uitdagingen op ons af vanuit de markt voor sportweddenschappen en e-games."