Locadia bekritiseerd om filmpje met gouden auto: "Achteraf niet goed getimed"

8 november 2017 om 21:09

Voetballers en social media: het is onlosmakelijk met elkaar verbonden. Edwin Tromp, CEO van het van origine Nederlandse bedrijf 90/24 Sports, erkent dat voetballers een mediabedrijf op zichzelf zijn geworden.

"Een voetballer als Robin van Persie, één van onze eerste klanten, zag in hoe groot zijn publiek was en dacht: hoe kan ik daar nu het beste mee omgaan?", vertelt Tromp aan het Algemeen Dagblad. "Als een foodblogger in Nederland 50.000 volgers heeft, vinden we dat al veel. Maar iemand als Robin heeft een publiek van pakweg 28 miljoen mensen. Dat is bijna twee keer heel Nederland. Een haast niet te bevatten aantal."

Dat voetballers kritisch worden gevolgd, weet Tromp. Zo werd een inmiddels verwijderd filmpje met Jürgen Locadia en zijn gouden auto breed uitgemeten. In negatieve zin, omdat Locadia op dat moment bankzitter was bij PSV. Tromp: "Achteraf hebben we dat samen niet goed getimed."

"Van de andere kant: het is wél de belevingswereld van die jongens. Hun fanbase weet dat ook. Die vinden dat soort filmpjes prachtig, willen dat allemaal zien. Met die auto reed hij al een behoorlijke tijd rond, heel veel mensen hadden Jürgen er allang in zien rijden. Moet je dat dan geforceerd verbogen houden?"