Update: Willem II-speler gaat onder het mes en is maandenlang niet inzetbaar

Update: Willem II-speler gaat onder het mes en is maandenlang niet inzetbaar

dinsdag 14 november 2017 om 16:10

Voor Willem II-spits Etien Velikonja is het seizoen hoogstwaarschijnlijk al ten einde. De aanvaller is geblesseerd aan de knie en moet een operatie ondergaan, melden de Tilburgers via de officiële kanalen.

Willem II geeft geen verwachte herstelduur voor Velikonja, maar op Instagram schrijft de spits zelf: 'Helaas was mijn goal tegen Ajax waarschijnlijk mijn laatste goal dit seizoen door mijn knieblessure. Ik heb een operatie nodig, maar ik heb een enorme motivatie om sterker dan ooit terug te keren.'

Willem II heeft veel pech met zijn aanvallers dit seizoen. Asumah Abubakar is nog maanden uitgeschakeld en Bartholomew Ogbeche stond ook lange tijd buitenspel met een blessure. Fran Sol moest een tumor in zijn teelbal laten verwijderen, maar staat binnenkort voor zijn rentree bij de Tilburgers.

Update 14/11 16.10: Via de officiële kanalen laat Willem II dinsdag weten dat Velikonja inmiddels geopereerd is. Tijdens de ingreep bleek dat de voorste kruisband in de knie van de spits beschadigd is geraakt. Het herstel van Velikonja zal enkele maanden in beslag nemen. 

Lees meer over:EredivisieWillem II

Plaats een reactie

vrijdag 10 november 2017 om 12:47
cassiera van ajax huren in de winterstop
want ik vind hem te goed voor de jupiler league
Vind ik leuk
vrijdag 10 november 2017 om 12:52
Goed plan, zij hebben een aanvaller nodig en Cassierra is idd te goed voor de JL.. En Willem II speelt ook wel verzorgd voetbal, past hij wel..
Vind ik leuk
vrijdag 10 november 2017 om 12:59
Ik dacht dat je wou typen: Willen II speelt ook wel Jupiler League voetbal ;-P
Vind ik leuk
vrijdag 10 november 2017 om 13:08
Ajax speelt idd niet erg verzorgd voetbal op dit moment, dat klopt..
Tenminste, neem aan dat je daar op doelt ? :)
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 18:06
En Twente dus Tweede Divisie. Of ben je die 3-1 vergeten van een maand geleden :-)
Vind ik leuk
woensdag 15 november 2017 om 01:33
Ja...dus? Wie is Willen II eigenlijk dan?
Vind ik leuk
vrijdag 10 november 2017 om 12:53
ajax gaat hem niet verhuren denk ik, doen ze alleen met spelers waarvan ze weten dat ze het niet gaan redden en cassiera is dat nog niet.
Vind ik leuk
vrijdag 10 november 2017 om 13:07
Half jaartje zou best kunnen en ze hebben een vrij goede band met Willem II, ik zie het wel gebeuren..
Vind ik leuk
vrijdag 10 november 2017 om 13:14
we zullen zien.
Vind ik leuk
Mari +1777
vrijdag 10 november 2017 om 14:50
Keizer niet
Vind ik leuk
vrijdag 10 november 2017 om 13:19
treurig dat er zo veel blessures zijn dit seizoen zeg het word wel echt een dingetje
Vind ik leuk
HanV +2042
dinsdag 14 november 2017 om 17:19
De zoveelste kruisbandblessure op gras.
Vind ik leuk
vrijdag 10 november 2017 om 13:27
Dan zit het ook niet mee he..
Vind ik leuk
Thobar +2665
vrijdag 10 november 2017 om 13:57
Gelukkig is Ogbeche op de terugweg en past hij perfect bij de nieuwe speelwijze. Nu zorgen dat hij wat langer heelblijft.
Mag ook wel want dat was een pittige investering die nog weinig rendement heeft opgebracht
Vind ik leuk
mcmodd +11399
dinsdag 14 november 2017 om 16:18
Arme Velikonja, arm Willem II. Ik hoop van harte dat Etien weer snel kan gaan trainen, de tekst uit de update doet vermoeden dat hij nog net ergens in april of mei kan aanhaken. Afhankelijk van hoe het team dan draait is hij dan hopelijk inzetbaar.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Update: Willem II-speler gaat onder het mes en is maandenlang niet inzetbaar