Twee Nederlanders in top-tien van slechtste aankopen: 'Verhuur in januari'

Twee Nederlanders in top-tien van slechtste aankopen: 'Verhuur in januari'

zondag 12 november 2017 om 17:15

Voormalig Ajacieden Davy Klaassen (Everton) en Jaïro Riedewald (Crystal Palace) behoren volgens Yahoo Sports tot de slechtste aankopen van het huidige Premier League-seizoen. In een samengestelde top-tien staat Klaassen op de zesde plek. Riedewald prijkt op plek twee, achter Marko Arnautovic. 

Everton betaalde in de zomer iets minder dan dertig miljoen euro voor Klaassen. Yahoo Sports is mild voor de Oranje-international. 'Je kunt het Klaassen niet kwalijk nemen dat Ronald Koeman óók Wayne Rooney, Gylfi Sigurdsson en Nikola Vlasic besloot aan te trekken.'

'Het is best mogelijk dat Klaassen over achttien maanden alsnog een van de betere spelers van de Premier League is. Misschien heeft hij gewoon veel tijd nodig om zich aan te passen. Vooralsnog is hij het symbool van de bizarre transferpolicy van Everton tijdens de afgelopen zomer.'

Riedewald is volgens de site 'het slachtoffer van een mislukt experiment'. Daarmee wordt gedoeld op het snelle ontslag van Frank de Boer. Hij hield het slechts vier competitieduels vol in Londen. 'Nu de club in degradatieproblemen zit, is er eigenlijk geen ruimte om Riedewald aan de competitie te laten wennen. Een verhuur in januari lijkt logisch.'

De complete top-tien bestaat uit Renato Sanches (Swansea City), Davide Zappacosta (Chelsea), Jay Rodriguez (West Bromwich Albion), Sandro Ramirez (Everton), Klaassen, Victor Lindelof (Manchester United), Jermain Defoe (Bournemouth), Roque Mesa (Swansea City), Riedewald en Arnautovic (West Ham United). 

Poll

Komt het nog goed met Klaassen bij Everton?

(1677 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 12 november 2017 om 17:24
"we" staan er goed op
Vind ik leuk
zondag 12 november 2017 om 17:30
Toe maar, je bent een Ajacied geworden ;p
Vind ik leuk
zondag 12 november 2017 om 17:32
haha met " we " bedoel ik natuurlijk de nederlandse "supertalenten"
Vind ik leuk
zondag 12 november 2017 om 17:34
Ja joh, was maar een grapje.
Vind ik leuk
zondag 12 november 2017 om 17:38
wij, de Nederlandse supertalenten
was getekend stratumseind
Vind ik leuk
zondag 12 november 2017 om 17:45
vandaar ook 2 x die " om we
Vind ik leuk
zondag 12 november 2017 om 18:14
ja nee zeker
Vind ik leuk
zondag 12 november 2017 om 19:26
Nu zijn het NLers. En geen ex Ajacieden vlgs VP.
Vind ik leuk
zondag 12 november 2017 om 19:42
bijzonder toch?
Als jasper goed keept is het een ajacied en als ie slecht keept (wat de laatste maanden steeds het geval is ) is het een nederlander...
Raar volkje daar
Vind ik leuk
zondag 12 november 2017 om 19:45
Misschien iets met een dubbel paspoort?
Vind ik leuk
zondag 12 november 2017 om 19:46
zou dat het zijn ? schijnt erg hip tegenwoordig......
Vind ik leuk
HanV +2042
zondag 12 november 2017 om 21:34
Hij speelt natuurlijk af en toe slecht omdat het geen eigen jeugd is geweest, het is import.
Vind ik leuk
zondag 12 november 2017 om 18:25
Mooi bedragje opgeleverd.......
Vind ik leuk
wijze man +1287
maandag 13 november 2017 om 07:17
Hun!
Vind ik leuk
zondag 12 november 2017 om 17:26
Kan je best een aardige ploeg van samenstellen.
Vind ik leuk
zondag 12 november 2017 om 17:37
Van die top 10 kan je een ploeg samenstellen die lachend kampioen wordt in Nederland.
Vind ik leuk
zondag 12 november 2017 om 18:26
Arnautovic, was bij Stoke best een aardige voetballer.
Vind ik leuk
zondag 12 november 2017 om 18:59
Een elftal van 10 man, ook apart.
Vind ik leuk
Leffe +919
zondag 12 november 2017 om 17:45
Deze hele top-10, zou ik graag zien spelen hier in de Ned-Eredivisie, maar vast onbetaalbaar qua salarissen.En daarbij.,, tja die Klaassen, die ziet eruit of die thuis past in de landbouw op het erf op zoek met een schop naar wat grond.Wie ooit bedacht heeft dat Klaassen wel kon gaan voetballen in de P.L,.. is een zeer slimme zaakwaarnemer die zich de ballen uit de broek nu lacht.
Vind ik leuk
zondag 12 november 2017 om 17:45
In Nederland praten we al snel over supertalenten. Dit terwijl het gros niet mee kan komen in de Bundesliga, PL, PD of Serie A. Grootspraak en misplaatste arrogantie!
Vind ik leuk
darmianto +7209
zondag 12 november 2017 om 20:18
Maar soms ook juist andersom, spelers waarvan we het dan weer niet verwachten die het wel laten zien. Dat jonge ventje nu in de BL hoe heet hij ookweer? Had zn naam wel eens horen vallen maar die draait daar nu ook uitstekend.
Vind ik leuk
zondag 12 november 2017 om 20:30
Van Drongelen bedoel jij, denk ik. Hij doet het inderdaad prima in de BL.
Vind ik leuk
zondag 12 november 2017 om 17:46
Gaat prima met Davy en Jairo daar....
Vind ik leuk
zondag 12 november 2017 om 19:08
En Zivkovic bij KV Oostende en Bazoer op de bank in Wolfsburg en El Ghazi op de bank in Lille.
Vind ik leuk
zondag 12 november 2017 om 17:51
Die zullen als zonen wel een andere god vinden.
Vind ik leuk
zondag 12 november 2017 om 18:29
Die jan klaassen kon er bij ajax ook al niks van
Vind ik leuk
Zippy +2751
zondag 12 november 2017 om 18:40
Klaassen niet in de verdrukking zetten, Jozef zit zo achter je aan.
Vind ik leuk
Jozef +20841
zondag 12 november 2017 om 20:17
Ajje ut moar weet....

Vind ik leuk
zondag 12 november 2017 om 20:13
Europa League finale 2016-2017
Vind ik leuk
zondag 12 november 2017 om 19:06
Als spelers het een promotie vinden om van Ajax naar Cristal Palace te gaan moet je ze niet tegen houden. Gewoon geld beuren, een strik erom en uitzwaaien. En Davy Klaassen past niet in Engeland, moet gewoon naar de Bundesliga gaan, maar geen enkele topclub daar zit op hem te wachten.
Verkeerd gegokt.
Vind ik leuk
zondag 12 november 2017 om 19:06
Weer twee toppers uit de Ajax-school.....
Vind ik leuk
zondag 12 november 2017 om 20:04
Nederlanders moeten meer en meer voor een ander land kiezen dan de premier league, in eerste instantie. Dan hebben ze misschien meer kans van slagen!
Vind ik leuk
zondag 12 november 2017 om 20:52
Riedewald zal wel bij PSV gaan tekenen! Let op!
Vind ik leuk
zondag 12 november 2017 om 22:37
Dat heb ik ook al eens gezegd. Eerst 6 maanden verhuurd worden. Dan wordt hij aan PSV verkocht.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 10:58
Klassen is ook maar een middelmatige speler, lang niet goed genoeg voor de Premier League.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Twee Nederlanders in top-tien van slechtste aankopen: 'Verhuur in januari'