'Beroemde dokter keert twee jaar na Guardiola-rel terug bij Bayern'

'Beroemde dokter keert twee jaar na Guardiola-rel terug bij Bayern'

maandag 13 november 2017 om 11:12

Bayern München gaat opnieuw in zee met dokter Hans Müller-Wohlfahrt. De 75-jarige arts wordt de opvolger van Volker Braun, die nog geen week geleden vertrok bij de recordkampioen.

Na de terugkeer van Jupp Heynckes lijkt nu dus opnieuw een oude bekende weer in dienst te treden van Bayern. Müller-Wohlfahrt is met de club in gesprek over een hereniging, meldt BILD. Ruim twee jaar geleden vertrok de clubarts na onenigheid met Josep Guardiola, die openlijk aan de methodes van Müller-Wohlfahrt twijfelde.

Na de uitschakeling in de halve finale van de Champions League tegen Atlético, kon Guardiola zijn frustratie niet verbergen. "Diego Godin is razendsnel fit bij Atlético. Waarom lukt dat jullie nooit? Het duurt altijd zo godsgruwelijk lang met onze geblesseerden. Stelletje mislukkelingen", zou Guardiola hebben geroepen. Onder meer Arjen Robben was geblesseerd en moest het tweeluik aan zich voorbij laten gaan.

Sinds het vertrek van Müller-Wohlfahrt zijn diverse spelers van Bayern in contact gebleven met de arts. Onder meer Robben heeft aangegeven nog vaak langs te gaan bij de dokter, die in 2010 ook betrokken was bij de rel rond de mysterieuze blessure van Robben na het WK. Er zou een groot gat in zijn hamstring hebben gezeten, terwijl hij 'gewoon' de WK-finale speelde.

Plaats een reactie

Woudo +7098
maandag 13 november 2017 om 11:19
Ik verbaas me er altijd over dat nog niemand Guardiola een klap op zn bek heeft gegeven... Goede trainer maar net als Mourinho vind ik Guardiola ook een eng mannetje.
Vind ik leuk
Filip_FCU +6487
maandag 13 november 2017 om 11:30
Guardiola is wel een stuk sympathieker.
Vind ik leuk
Woudo +7098
maandag 13 november 2017 om 11:32
Naar buiten toe ja, maar als je de verhalen die (ex)stafleden en spelers over hem vertellen dan vind ik het aardig vergelijkbaar met elkaar. Alleen kan Guardiola zich naar buiten wel normaal gedragen, iets van Mourinho totaal niet kan haha ;)
Vind ik leuk
Sanders +1643
maandag 13 november 2017 om 12:28
Sterker nog het is vaak omgedraaid. Een hoop spelers kunnen het veel beter met mourinho vinden dan guardiola. Naar de buitenwereld is het weer een compleet ander verhaal.
Vind ik leuk
Djambo +3349
maandag 13 november 2017 om 13:47
Inderdaad een vreselijke man die Guardiola. Dat hysterisch gedoe ook altijd langs de zijlijn, als een natte mislukte ballerina danst die langs de zijlijn.
Meneer professor weet het ook allemaal beter, zelfs op medisch gebied blijkbaar.
Vind ik leuk
Woudo +7098
maandag 13 november 2017 om 14:30
Tactisch vind ik hem heel goed alleen vergeet hij dat hij ook met andere mensen te maken heeft, en hij ook empathisch vermogen moet tonen. Laat die medische staff lekker hun werk doen, hou jezelf bezig met je eigen elftal en luister ook wat meer naar wat je spelers willen. Veel spelers hebben zich negatief over hem uitgelaten nadat hij weg ging bij Bayern.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 18:04
Dat is ook zo hij kent er alles van hoor, maar omdat je op de man speelt mag je niet vergeten dat hij nu eenmaal een succes coach is die zeer perfectionistisch is . Succes altijd gegarandeerd met Guardiola dat mag je niet vergeten, ook al moet je de proffesor langs geen kanten !
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 18:00
@ Woudo Guardiola aub niet vergelijken met die kwal van een Mourinho, die eerste staat er altijd voor zijn spelers, in tegenstelling tot Mourinho die jut zijn spelers op en ik kan onmogelijk genieten van zijn manier van voetbal , sorry
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +10493
maandag 13 november 2017 om 11:20
Klinkt als de juiste keuze om deze meneer weer binnen boord te halen.
Vind ik leuk
mcmodd +11368
maandag 13 november 2017 om 11:29
Robben had een gat in zijn hamstring? Dat kan hooguit een scheur(tje) zijn geweest gezien de wijze waarop een hamstring scheuren kan. Tenzij er in zijn slaap een rat of ander beest aan zijn hamstring heeft zitten knagen is een gat echt onmogelijk.
Vind ik leuk
Mari +1740
maandag 13 november 2017 om 11:59
Dan kan Staal ook weer terug keren bij het Nederlands elftal. Hij moest weg onder Rijkaard?
Al die blessures bij het Nederlands elftal
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Beroemde dokter keert twee jaar na Guardiola-rel terug bij Bayern'