'Ajax bereikt akkoord met grootste twee talenten uit jeugdopleiding'

'Ajax bereikt akkoord met grootste twee talenten uit jeugdopleiding'

maandag 13 november 2017 om 11:26

Ajax heeft een zestal talenten langer aan de club gebonden. De tweeling Quinten en Jurriën Maduro (16), Jasper ter Heide (18), Liam van Gelderen (16), Ryan Gravenberch (15) en Sven Botman (17) zijn het met de Amsterdamse club eens geworden over contractverlenging.

Dat meldt De Telegraaf maandag. Vooral de verlenging van centrale verdediger Van Gelderen en middenvelder Gravenberch is voor Ajax fijn. Beide spelers, door de krant omschreven als de grootste talenten uit de opleiding, stonden al in de belangstelling van buitenlandse clubs.

Overigens moet Gravenberch nog even wachten tot hij zijn krabbel kan zetten. Dat kan volgend jaar als hij zestien is geworden. Alle spelers tekenen een nieuwe, driejarige verbintenis. Ter Heide, van wie Ajax zich lang afvroeg of hij het niveau aankon, heeft zich bij het Ajax onder 19 van John Heitinga onderscheiden als controlerende middenvelder, waar hij eerder als rechtsback actief was.

Lees meer over:EredivisieAjax

Plaats een reactie

maandag 13 november 2017 om 11:32
tering wat een goal. a`la bergkamp.
Vind ik leuk
Leeuw +3008
maandag 13 november 2017 om 11:39
Zie meer een Kluivert goal, maar Bergkamp kan ook.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 11:55
die aanname doet wel een beetje denken aan bergkamp zijn goal tegen newcastle.
Vind ik leuk
Korm +21584
maandag 13 november 2017 om 13:18
nee joh, die was brillianter! bergkamp draaide de andere kant uit!
Dit is een mooi doelpunt maar valt in het niets als je naar die van bergkamp kijkt
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 15:18
vind het er iets van hebben, ook niet meer dan dat hoor. dat doelpunt van bergkamp vatte al zijn klasse samen in 1 actie.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 14:09
Bergkamp draaide gewoon om een verdediger heen he, dit is gewoon een mooie aanname, prima afgemaakt maar geen wereldgoal... Al doen weinig mensen het hem na, zeker niet op die leeftijd ;o)
Vind ik leuk
Jozef +20841
maandag 13 november 2017 om 15:09
Nou nou. Hij kreeg wel erg veel ruimte. Mooie goal hoor, maar met zoveel ruimte en tijd lukt het mij misschien ook nog wel...

Hopelijk maak je geen vergelijking met Bergkamps' mooiste goal ooit tegen Newcastle. Dat was pure kunst en in niks te vergelijken met wat ik hier zie. Neemt niet weg dat ik hoop dat het een geweldig talent is.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 15:18
ik maak geen vergelijking vind het er iets van hebben, een klein beetje maar.
Vind ik leuk
Jozef +20841
maandag 13 november 2017 om 15:19
Haha, maar ik vind wel dat we niet té snel tevreden moeten zijn.

Mooi doelpunt, dat wel...
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 15:25
we moeten onze hoop ergens vandaan halen. hoe sneu het ook is, onze vorige ster heeft niet gehaald
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 19:22
De aanname was erg goed. Goal was niet bijzonder.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 11:32
Koopclub!
Vind ik leuk
036 +2462
maandag 13 november 2017 om 11:44
Originele opmerking.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 12:18
Sarcasme is moeilijk op te merken door sommige mensen merk ik wel
Vind ik leuk
036 +2462
maandag 13 november 2017 om 12:25
Herhalen van vele malen eerder gemaakte opmerkingen ook Fritz.
Vind ik leuk
Mari +1777
maandag 13 november 2017 om 11:55
nou hè, toch lekker als je wat te besteden hebt. Hoe komen die gasten toch aan al dat geld. Waarom hebben wij dat niet?
Vind ik leuk
tannat +622
maandag 13 november 2017 om 13:20
Contact aanbieden aan zijn jeugdspelers doet toch elke club?
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 14:14
Ja wel aanbieden maar op 15 of 16 jarige leeftijd maken ze vaak alsnog de overstap naar City, Bayern, Real, United, enz en hopelijk zien zij in dat je veel sneller je ontwikkelt door 1 of 2 jaartjes in het eerste bij Ajax te voetballen en dan pas de overstap te maken...
Laten we hopen dat er onderhand genoeg voorbeelden zijn van hoe het niet moet en dat dit eindelijk doordringt bij de nieuwe talenten.



Vind ik leuk
tannat +622
maandag 13 november 2017 om 18:37
Ze hebben nog niet getekend...
Vind ik leuk
tannat +622
maandag 13 november 2017 om 13:21
Btw: vokgens mij is het pas echt nieuws als ze daadwerkelijk getekend hebben. Intentieverklaringen zijn niet zoveel waard in dit wereldje
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +10810
maandag 13 november 2017 om 11:33
Leuk! Weer een keer een tweeling..
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 11:38
Als ze maar niet geforceerd weggaan ouwe. Als je weet wie ik ermee bedoel?:p
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +10810
maandag 13 november 2017 om 11:40
Hehe, de Boertjes ;-)
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 12:26
Jij mag niet meer raden ouwe, haha :p
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 14:46
Is het familie van Maduro?
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 14:47
Is het familie van Maduro?
Vind ik leuk
Koeroe +1017
maandag 13 november 2017 om 11:36
Daar word je toch gek van! Gelukkig zijn dit verstandige jongens er moet nu echt iets verzonnen worden tegen dat gepluk uit het buitenland maar goed dat zal wel nooit gebeuren
Vind ik leuk
rpaulp50 +3117
maandag 13 november 2017 om 11:42
Ze zijn net zolang "verstandig" totdat ze vallen voor de miljoenen, dan zijn het graaiers, verraders of geldwolven,
he bah geld.......
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 12:39
Zo denken andere landen wellicht ook over Nederlandse clubs
Vind ik leuk
rpaulp50 +3117
maandag 13 november 2017 om 11:39
Het etaleren is begonnen.....
Vind ik leuk
mcmodd +11399
maandag 13 november 2017 om 11:40
Als je pas met 16 een contract mag tekenen, dan is het vreemd dat Van Gelderen, nu 16 jaar oud, al een verlenging krijgt. Had hij zijn contract dan voor slechts een paar maanden of zo? Als je de jeugdspelers mag contracteren en aan je wilt binden kun je ze toch ook wel een contract voor wat langere tijd geven?
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +10810
maandag 13 november 2017 om 11:44
Op Ajaxshowtime staat dat het zijn eerste contract is..

De club bereikte mondeling overeenstemming met de tweeling Quinten en Jurriën Maduro (16), Jasper ter Heide (18), Liam van Gelderen (16) en Sven Botman (17) over hun eerste contract, terwijl ook Ryan Gravenberch kan tekenen zodra hij in mei volgend jaar 16 wordt.

Is gewoon verkeerd geplaatst door VP..
[Reactie gewijzigd op maandag 13 november 2017 om 11:45]
Vind ik leuk
mcmodd +11399
maandag 13 november 2017 om 11:48
Dankjewel, ik houd van mensen die zorgen voor duidelijkheid.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +10810
maandag 13 november 2017 om 11:51
Hehe, graag gedaan ;-)
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 11:41
Dit zijn niet de grootste talenten overigens..
Vind ik leuk
Eendracht +7803
maandag 13 november 2017 om 11:54
Die van 1.90 mtr zijn groter he?
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 11:54
Veel talenten opleiden en er uiteindelijk alleen maar financieel op vooruit gaan in plaats van sportief. Ik heb nog nooit een fatsoenlijke speler bij Ajax gezien die het niveau Messi of Ronaldo heeft. Geen een! Ibrahimovic is de laatste jeugdspeler die Ajax ooit heeft opgeleid. Ik heb liever dat Ajax zich eens gaat versterken met goede internationale topspelers. Dan krijg je weer van De Ligtjes van deze wereld die Ajax veel punten heeft gekost en het gaat verkloten voor Oranje.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 11:58
Hahaha, Ibrahimovic die op zijn 20e is gekocht voor richting de 10 miljoen als jeugd bestempelen, Het moet niet gekker worden.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 12:01
Zlatan? Daar heeft Ajax 8 miljoen voor betaald aan Malmo
Vind ik leuk
Jozef +20841
maandag 13 november 2017 om 12:30
Iets te lang in de kantine blijven hangen?
Vind ik leuk
Jens1999 +1514
maandag 13 november 2017 om 12:37
Nee dat denk ik niet.... wel in zijn rol als anti Ajaxtroll.... die gast is niks meer dan een PSV supporter....
Vind ik leuk
Jozef +20841
maandag 13 november 2017 om 12:46
Persoonlijk vind ik het wel amusant hoor.

Hoe meer van zulk soort gelul, hoe leuker.
Je kunt jezelf niet meer voor gek zetten dan op deze manier.
Vind ik leuk
Korm +21584
maandag 13 november 2017 om 13:21
hoezo een PSV-er?
Vind ik leuk
Jens1999 +1514
maandag 13 november 2017 om 13:35
Heb ik laatst al gezegd... hij reageerde een keer met een ander account... Ik ga niet meer de naam zeggen anders is er weer ruzie.. maar het is een PSV supporter... erg sneu figuur om dan een Ajax profiel erbij te nemen... dan ben je gewoon diep triest...
Vind ik leuk
Korm +21584
maandag 13 november 2017 om 14:46
als het inderdaad zo is dan ben je best sneu ja!
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 12:39
Hahah dorpsgek
Vind ik leuk
Cappie +5472
maandag 13 november 2017 om 12:02
Kan die SjorsvanVeen ook gewoon "you" typen in plaats van "u". En verder "in what he scored"? Volgens mij krijgt hij hier ook nog voor betaald ook...
Vind ik leuk
2cents +35148
maandag 13 november 2017 om 13:01
Waarom stoort je dit zo? Met dat beperkte aantal karakters per tweet van tot kort geleden is dit soort taal een beetje gemeengoed geworden. Niet mooi maar wel effectief.

En dat er dan taalfouten worden gemaakt zoals in die zin jij aanhaalt is een jammere bijkomstigheid van het gebruik van een “vreemde” taal. Als je ziet hoeveel fouten er hier in de eigen taal gemaakt worden, is dat in het Engels niet zo gek, toch?

Overigens vraag ik mij af of hij betaald wordt om te twitteren.
Vind ik leuk
Cappie +5472
maandag 13 november 2017 om 13:38
Het stoorde mij vooral omdat ik de tweet las en gewoon 2x moest kijken waarom er "u" stond. Het feit dat het woordje "u" ook gewoon een Nederlands woord is draagt niet bij aan de duidelijkheid.
Tegenwoordig mag je volgens mij 280 tekens gebruiken op twitter dus dat kan eigenlijk geen excuus meer zijn.

Ik vind het geen excuus om te zeggen dat er hier al veel fouten worden gemaakt. Sjors is naar eigen zeggen journalist. Dan vind ik serieus dat je dit niet zo de wereld in kan gooien. Misschien is dat mijn ietwat verouderde kijk op de wereld, dat kan.

Sjors heeft op Twitter dit rijtje staan. Dan zijn mijn verwachtingen hoog. Te hoog naar het blijkt.
"Journalist. Senior Editor Ajax Showtime. Voetbal International Student. Breaking The Lines Writer. Social Media Guy Cruyff Football. Jong Ajax. Opinionated. 22."
Vind ik leuk
2cents +35148
maandag 13 november 2017 om 13:41
Tegenwoordig, maar ten tijde van die tweet nog niet, zoals ik hierboven al schreef.

Daarnaast noemen de mensen van VP zichzelf ook op een manier waarvan je kwaliteit mag verwachten toch?

Of denk je dat AjaxShowtime groter is dan VP?
Vind ik leuk
Cappie +5472
maandag 13 november 2017 om 13:46
Maar ik stoor mij ook aan de vele fouten van VP. En ik zeg daar ook vaak genoeg wat over.

Vraag ik me even wat af, stoor jij je er niet aan?
En denk je dat ik mij er alleen aan stoor omdat het nu Ajax betreft?

Ik ben overigens geen kenner van Twitter, dus weet niet precies wanneer dat veranderd is.

En verder kun je heel simpel dit:
What did u do aged 15?
Ryan Gravenberch has made his #YouthLeague debut, in what he scored this sweet goal...

veranderen in:
What did you do aged 15?
Ryan Gravenberch has made his #YouthLeague debut, in which he scored this sweet goal
[Reactie gewijzigd op maandag 13 november 2017 om 13:46]
Vind ik leuk
2cents +35148
maandag 13 november 2017 om 13:54
Ik stoor me best aan het taalgebruik op dit soort media, echter taalpuristen hebben geen plaats op twitter. Vanwege dat beperkte aantal tekens is daar een hele generatie ontstaan die te pas en te onpas inkorten. En ze maken daarbij geen onderscheid of het correcte Engels wel of niet had gepast.

Grappig dat je als niet-kenner van het medium dan toch juist daar over lijkt te vallen. Het “what” i.p.v. “which” is een taalfout en ligt aan zijn beheersing van het Engels. Twee verschillende zaken.

Verder wel apart dat je het “u” eventueel in het Nederlands dacht te lezen terwijl de rest in het Engels was.
Vind ik leuk
Cappie +5472
maandag 13 november 2017 om 13:55
Grappig en apart. Maar dan toch nog niet zo apart en grappig om daar deze discussie over te beginnen?
Vind ik leuk
2cents +35148
maandag 13 november 2017 om 14:00
Waarom deed je dat dan?
Vind ik leuk
Cappie +5472
maandag 13 november 2017 om 14:03
Ik heb het over dat jij het grappig en apart vind.
Vind ik leuk
2cents +35148
maandag 13 november 2017 om 14:08
Bij mijn eerste reactie had ik al wel een vermoeden dat je twitter niet zo goed kende, dus dan leg ik je even uit waarom dat soort afkortingen gemeengoed lijkt te zijn op dat medium.

Dat je ook nog even dacht dat u misschien Nederlands was had ik op dat moment nog niet kunnen vermoeden.
Vind ik leuk
Cappie +5472
maandag 13 november 2017 om 14:15
En ik leg je daarna uit dat in diezelfde 140 tekens de tekst wel in normaal Engels getypt kan worden. Dat jij dat als een excuus ziet vind ik dan weer grappig.

En ach, het was niet zo dat ik meteen dacht dat er een Nederlands woord tussenstond. Maar "u" is het in Engels natuurlijk ook niets. En ik verwacht van een journalist gewoon meer. Misschien is dat apart van mij.
[Reactie gewijzigd op maandag 13 november 2017 om 14:16]
Vind ik leuk
2cents +35148
maandag 13 november 2017 om 14:26
Ik heb je hierboven toch duidelijk uitgelegd waarom mensen die afkorting ooit begonnen te gebruiken. Daarbij kijken ze, zoals ik hierboven al schreef, niet oer bericht of het originele woord wel of niet paste. Het is gemeengoed. Een lelijk gemeengoed misschien, maar desalniettemin een gemeengoed.

Generatiekloofje?

U is gewoon you. Hoe lelijk ook. Dat is nu eenmaal het taaltje.

En niemand van zijn ongeveer 2600 volgers (zo weinig zijn het er maar dus niet te zwaar aan tillen) viel er over.

Maar je hebt ongetwijfeld vele taalpuristen aan je zijde die zich doodergeren aan de gebruikte afkortingen op twitter en in WhatsApp. Onze leraren moeten er ook gek van worden.
Vind ik leuk
Cappie +5472
maandag 13 november 2017 om 14:51
Het boeit mij ook niet of vele taalpuristen het met mij eens zijn of niet Het viel mij op. Ik benoem het hier.

En ik vind nog steeds dat er een verschil bestaat tussen een journalist en niet professionals.
Vind ik leuk
2cents +35148
maandag 13 november 2017 om 14:58
Op twitter? Dan zou ik dat medium eens dieper induiken. ;)
Vind ik leuk
Cappie +5472
maandag 13 november 2017 om 15:20
Misschien moet ik dat eens doen. Of juist niet natuurlijk, dan erger ik mij tenminste niet. :P

Maar bijvoorbeeld een NOS of AD gebruikt toch wel gewoon goed Nederlands of Engels? Ik zou, als ik journalist was, dat ook willen.
Vind ik leuk
2cents +35148
maandag 13 november 2017 om 15:35
Een NOS of AD is toch geen persoon maar een medium. Het draait hier toch om een individu die niet uit naam van een medium tweet?

Gerespecteerde journalisten als bijv. de heer Doornbos gebruikt ook lelijke dingen als 2hear of y’day.
Vind ik leuk
Cappie +5472
maandag 13 november 2017 om 15:48
Ik heb altijd geleerd dat je in uitingen naar buiten, ook als het een privé-uiting is, moet doen alsof je dat voor je baas doet. En al helemaal als je een uiting doet die direct te maken heeft met je werk.

En een y'day is te verklaren als je echt te weinig ruimte hebt. Dat geldt voor Sjors niet.
Vind ik leuk
2cents +35148
maandag 13 november 2017 om 16:11
2hear dan weer niet....

Maar je hebt het blijkbaar nogal op jonkie Sjors gemunt. Terwijl een ervaren journalist met 2 minuten zoeken ook al dit soort dingen laat zien.
Vind ik leuk
Cappie +5472
maandag 13 november 2017 om 16:19
Ik heb het helemaal niet op jonkie Sjors gemunt. Volgens mij maak jij hier iets meer van dan de bedoeling was. Ook wel knap dat ik het na 1 reactie over zijn tweets meteen op hem gemunt heb. Je bent een beetje aan het zoeken 2cents.
Vind ik leuk
2cents +35148
maandag 13 november 2017 om 16:41
Ik heb dat idee bij jou nou nooit....

Ik vind het een beetje zielig dat je valt over u. Die taalfout lijkt me verder gebrekkig Engels wat niet heel apart is voor een journalist in Nederland. Helaas misschien, maar die taal zal bijzaak zijn.
Vind ik leuk
Cappie +5472
maandag 13 november 2017 om 20:06
Dus je geef toe dat je aan het zoeken bent? En ook nog eens bewust omdat jij vind dat ik dat ook doe? Oké.

En de Engelse taal is bijzaak voor een journalist? Ik mag toch hopen van niet. Anders is het journaille in Nederland net zo diep gezonken als oranje. Er zijn opleidingen die tot journalist zouden kunnen leiden en daar mag ik toch hopen dat ze Engelse taal nog wel geleerd krijgen. En dan ook nog eens op een dusdanige wijze dat de afgestuurden op hun cv kunnen zetten dat ze de Engelse taal in woord en geschrift machtig zijn. Daar valt het juiste gebruik van which en what m.i. zeker onder.
Vind ik leuk
2cents +35148
maandag 13 november 2017 om 20:33
Nee, ik zeg (cynisch) dat ik idee bij jou nou nooit heb...

Net als jij dat idee nu bij mij had.

Intussen geef je aan dat je geen idee hebt of Engels onderdeel is van een opleiding tot journalist. Apart voor iemand die afgeeft op het Engels van zo’n journalist.

De meeste hoge school of universitaire opleiding gaan ze uit van een bepaald niveau Engels. Namelijk dat van iemand met een havo of vwo diploma. Anders natuurlijk bij een studie Engels, maar dat lijkt me logisch.

Dus waarom moet er nog verder les gegeven worden in Engels aan een journalist?
Vind ik leuk
Cappie +5472
dinsdag 14 november 2017 om 09:06
Jij hebt wel een actuele kennis van de opleiding tot journalist?
Ik ga er namelijk vanuit dat de Engelse taal daar nog wel onderwezen wordt. Als het niet als vak zelf is, dan wel als taal die gebruikt wordt tijdens een ander vak. Dat was tijdens mijn HBO opleiding (voor een ander vak) namelijk wel het geval. En ik ben niet dagelijks bezig met de Engelse taal in mijn vakgebied.

Verder vraag ik me af waarom Sjors de Engelse taal wel gebruikt als journalist als hij deze niet echt goed machtig is. Tweet dan in het Nederlands.

Je laatste vraag beantwoord Sjors eigenlijk al zelf dmv zijn tweet.

Maar wat is dan je antwoord op mijn vraag of je niet een beetje aan het zoeken bent? Nee? Je bent niet aan het zoeken naar een zinloze discussie over iets waar je het stiekem misschien wel een beetje eens bent met mij?
Vind ik leuk
Jordanees +9173
maandag 13 november 2017 om 12:08
Goed nieuws voor ons Ajax !!
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 12:17
Goed nieuws , nu maar hopen dat ze de selectie van de F- jes ook bij elkaar kunnen houden.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 12:21
Gelukkig voor jullie heeft PSV weinig last van groot jeugdig talent dat snel voor het buitenland kiest, jullie hebben namelijk geen goede jeugd. Wat zal jij lekker slapen snachts stratum
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 12:22
Als een roosje
Vind ik leuk
Adjab +275
dinsdag 14 november 2017 om 16:48
HOI lullo , Ik dacht al waar blijf je . Nu Napolitanos nog dan hebben we jullie 2 weer gehad . Calimero's van me
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 19:19
Heb je daar meer als een dag over moeten denken? Knap
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 12:28
leuk ook dat zijn ploeggenoten er ook blij mee zijn
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 12:33
Nieuwe Messi's!
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 12:52
Die talenten willen niet blijven.Er heeft gewoon niemand geen intersse in die spelers.Omdat het geen talenten zijn.
En over talenten gesproken.
Volgens mij noemen ze in amsterdam iedereen een talent.
Kan ook niet anders de hele media zit in amsterdam.
Zelfs bij studio sport zenden ze alleen ajax dames uit.
Gewoon te zielig is dit
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 12:54
Wow wat zal jij een rot dag hebben :-)
Vind ik leuk
JustH +438
maandag 13 november 2017 om 13:18
Of noemt VP het talenten?
Vind ik leuk
2cents +35148
maandag 13 november 2017 om 13:24
Is toch ook gezeur? Hij zijn nu eenmaal talenten. Iedereen die op dat niveau, top Nederland en jeugd Oranje, speelt is gewoon een talent. Lijkt me vrij logisch.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 13:29
Hebben we bij Feyenoord eigenlijk dit soort luxeproblemen momenteel?
Vind ik leuk
Skylab +54
dinsdag 14 november 2017 om 09:37
Volgens mij komen die tweeling vanuit de Feyenoord opleiding....maar kan het mis hebben!
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 13:55
Die Gravenberch kan er wel 1tje worden hoor, talentje voor de toekomst
Vind ik leuk
Ruud1987 +2883
maandag 13 november 2017 om 13:56
Ook weer goed nieuws gelukkig zijn ze bereid nog een handtekening te zetten ook al is er buitenlandse interesse.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 15:12
De vraag is voor hoelang ? De jeugd stroomt niet meer heel lekker door de laatste jaren.. Die willen vaak (terecht) weg omdat middelmatige oudere spelers de voorkeur krijgen..
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 16:11
En wat zijn zun ploeggenoten ook vreselijk blij met die goal zeg!! Godverre schandalig...
Vind ik leuk
Kwal +315
maandag 13 november 2017 om 20:37
Zulke jongens zijn geen talenten, die spelen al in het buitenland.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Ajax bereikt akkoord met grootste twee talenten uit jeugdopleiding'