Update: Cambuur veroordeelt ontucht van aanvaller met minderjarige

Update: Cambuur veroordeelt ontucht van aanvaller met minderjarige

maandag 13 november 2017 om 14:32

SC Cambuur-aanvaller Issa Kallon heeft van de rechtbank in Utrecht een werkstraf van 150 uur opgelegd gekregen. Hij pleegde in 2015 ontucht met een meisje van 14 jaar.

Tegen Kallon was 240 uur geëist, maar zijn straf werd verminderd omdat hij volledig openheid van zaken gaf aan de rechter. Daarnaast betuigde hij spijt. "Ze zag er heel erg volwassen en oud uit. Ik ben er heel erg van geschrokken toen ik hoorde dat ze minderjarig was", zei Kallon twee weken geleden volgens de Leeuwarder Courant.

Kallon stond samen met vijf anderen terecht. Ze werden schuldig bevonden aan het hebben van seks met hetzelfde minderjarige meisje in de periode januari 2013 tot augustus 2015. Ten tijde van de ontucht stond de 21-jarige voetballer nog onder contract bij FC Utrecht.

Kallon doorliep de jeugdopleiding van Vitesse, maar maakte in 2014 de overstap naar FC Utrecht. Daar maakte hij op 24 augustus 2014 zijn debuut tegen Feyenoord. Afgelopen seizoen werd hij verhuurd aan FC Emmen, om in de zomer te verkassen naar Cambuur.

Update 15.32: SC Cambuur gaat geen verdere maatregelen nemen tegen Issa Kallon. De 21-jarige aanvaller, die maandag schuldig werd bevonden aan ontucht met een minderjarig meisje, heeft inmiddels een persoonlijk gesprek gehad met de Jupiler League-club, waarin 'onmiskenbaar duidelijk is gemaakt' dat de zaak zeer serieus wordt genomen. Cambuur veroordeelt het gedrag, maar wat de club betreft is het nu case closed.

Plaats een reactie

maandag 13 november 2017 om 14:41
En dan ontkennen dat je het niet wist dat ze 14 jaar was, erg ongeloofwaardig verhaal!

Ik snap dat soort schorem niet, ben je 19 en dan moet je je zaakje legen bij een kind van 14, straf is wat mij betreft te laag, maar ach dat is Nederland.
[Reactie gewijzigd op maandag 13 november 2017 om 14:43]
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 14:42
er zitten genoeg meisjes van 14-17 bij mij op school waar je niet van kan zeggen of ze nou 18 jaar zijn of jonger. ze gedragen zich iig als volwassene.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 14:58
Jonge meisjes gedragen zich als oude wijven en andersom.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 15:35
Jonge meisjes zouden een voorbeeld moeten nemen aan oude wijven en zich niet als hoer moeten gedragen :')

Ook eens met wat diegene boven jou zegt. Bij het merendeel kun je de leeftijd echt niet meer inschatten...
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 15:38
Klopt ook. Het is niet voor niets zo dat je t/m je 25ste je ID moet laten zien bij het kopen van pils in de appie.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 15:49
Jup, en zelfs dan denk ik dat sommigen er nog mee wegkomen als je ziet hoe minderjarige meisjes er tegenwoordig uitzien...
Vind ik leuk
timm0s +286
maandag 13 november 2017 om 17:08
Moet daarna ook nog hoor, tis niet alsof het ineens niet hoeft als je zegt dat je al ouder bent. Wel krijg je een flesopener bij de appie als ze je id hebben gezien.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 17:23
Dus jij laat steevast je ID nog zien? ;-)
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 17:26
Ja nog een paar dagen. Dan ben ik 26 dus kap ik er mee.
Nee zonder gekheid, heb hem de afgelopen jaren zelden laten zien. Misschien 1 of 2 keer.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 17:35
Heb je zo’n babyface? Cute hoor hehe. Alvast gefeliciteerd!
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 17:42
Juist niet dus.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 18:15
Dit is inderdaad de waarheid, en waarschijnlijk deed dat meisje het nog vrijwillig ook in de hoop een iphone of whatever te krijgen, dat laatste is natuurlijk flauwekul, maar het statement is dat meisjes van. 14zich tegenwoordig niet meer kleden of gedragen als 14 jarige.
Vind ik leuk
Romario9 +5401
maandag 13 november 2017 om 14:43
Weet jij hoe ze eruit zag dan?
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 14:45
Nee maar wat ik wel weet is dat veel van die gasten liegen en smoesjes verzinnen! Ik heb er ervaring mee, en dan niet uit eigen ervaring, maar wel omdat ik regelmatig ook bij dat soort tuig de deur achter hun kont op slot mag doen!
[Reactie gewijzigd op maandag 13 november 2017 om 14:47]
Vind ik leuk
Sazzz +8601
dinsdag 14 november 2017 om 08:24
Maar ze heeft met meedere mannen seks gehad over een periode. En er zijn weldegelijk genoeg meiden van veertien die precies weten wat ze doen. Ik ken inmiddels kinderen van elf die hun kop al helemaal vol plamuren
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 16:06
Ook al weten die meiden wat ze doen, je weet ook als jongen dat sex met een minderjarige verboden is!
Vind ik leuk
ricsta +450
maandag 13 november 2017 om 14:45
Al was ze 17 is het nog ontucht en toch al een stuk begrijpelijker. Het meisje is zoals de tekst vermeld met meerdere het bed in gedoken in 2jr tijd. Maar ze is absoluut slachtoffer hoor..
Vind ik leuk
buddha +4877
maandag 13 november 2017 om 14:55
als ze al met meerdere mannen in bed heeft gelegen, zou het dan niet zo zijn dat ze er op uit is geweest ? en ik keur het absoluut niet goed wat die gasten gedaan hebben hoor. maar als zij het voortouw neemt, dan trapt zo gast er meestal wel in.
Vind ik leuk
ricsta +450
maandag 13 november 2017 om 15:14
Daarom gebeurd veel dit soort dingen en laten we eerlijk zijn als jij 19 bent en je vriendin 17 is er niets vreemds aan maar voor de wet illegaal.
[Reactie gewijzigd op maandag 13 november 2017 om 15:17]
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 17:25
#metoo? Zucht.....als dat mens het zelf wou moet ze niet janken. En vooral niet als ze het vaker gedaan heeft. Die ****** van tegenwoordig.
Vind ik leuk
ricsta +450
maandag 13 november 2017 om 18:05
Inderdaad
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 17:30
Helemaal niet, vanaf 16 is in Nederland legaal om seks te hebben, helemaal niet 18
Vind ik leuk
ricsta +450
maandag 13 november 2017 om 18:04
Prima 16 dan feit blijft ze doet het zelf
[Reactie gewijzigd op maandag 13 november 2017 om 18:04]
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 18:15
ja dat sowieso. Maar als hij dus dacht dat ze 17 was, is het zelfs nog begrijpelijker
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 14:49
Als je zelf 19 bent en je denkt dat zo'n meid 17 is ofzo, vind ik het niet zo raar.. Helemaal opgemaakt en alles zien ze er vaak ouder uit.. En om een ID-kaart of paspoort vraag je ook niet snel..
Ze had dus ook al meerdere sexuele contacten, dus lijkt me zelf ook niet helemaal onschuldig, of ze moet zijn uitgebuit door een loverboy ofzo..
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 14:42
Natuurlijk, doe maar een werk strafje. Niet alleen met voetballen is Nederland naar de kloten maar ook het recht systeem faalt op alle fronten.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 14:43
hij heeft haar niet verkracht zo ver er staat, dus wat voor een straf had jij hem graag gegeven? levenslang + TBS?
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 15:48
Lul je ook zo dom als het jou dochter zou zijn geweest?
Vind ik leuk
ricsta +450
maandag 13 november 2017 om 15:55
Lul je ook zo dom wanneer het je zoon was geweest? Het gaat hier niet om verkrachting o.i.d. ook niet om vieze kerels/dames met kinderen. Een jongen van 19 en een meisje van 14 die zich 5x heeft laten plezieren door verschillende gasten in 2 jaar tijd. Beetje gek dat je steeds in dezelfde situatie terecht komt toch? Vraag me af op wie je kwaad moet zijn als ouder zijnde op je naiefe dochter die zich door jan en alleman laat... of een jongen die zich wellicht in leeftijd vergist.
[Reactie gewijzigd op maandag 13 november 2017 om 15:58]
Vind ik leuk
Cookee +4325
maandag 13 november 2017 om 19:28
Wat het meisje doet maakt niet uit.
Je bent als man verantwoordelijk voor je eigen daden.
En je zet jezelf neer als een enorme knurft met een kind van 14.
Vind ik leuk
Sazzz +8601
dinsdag 14 november 2017 om 08:28
Maar dat is nou juist het punt! Hoe moet je weten dat zo'n meid 14 is?! De meeste meiden zijn al redelijk klaar met groeien rondom hun veertiende. Qua lichaam zijn ze volwassen, inclusief alle rondingen. Kinderen dragen tegenwoordig ook al op jonge leeftijd volwassen kledij en kinderen beginnen ook al jong met zware make up. Hoe moet zo'n knul zien dat zo'n meid te jong is?
Vind ik leuk
Cookee +4325
woensdag 15 november 2017 om 15:45
ID-kaart laten zien? Als dat mag voor alcohol... dan ook voor dit. Snap wel dat het lastig is.
Maar wie wil nou een pedo zijn? Dan is die ID vragen toch niet erg?
Vind ik leuk
Sazzz +8601
woensdag 15 november 2017 om 18:56
Vraag jij aan elke meid een ID bewijs?
Vind ik leuk
Cookee +4325
vrijdag 17 november 2017 om 14:27
Nou de vrouwen waar ik het mee moet doen zitten tegen de rollator aan, dus dat is overdreven.
Maar, je geeft me wel een geweldige versiertip Sazzz. :-)
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 17:31
Altijd dit non argument
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 14:44
Inderdaad! Altijd die smoesjes met dat ze het niet wisten dat ze nog zo jong was, bla bla!
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 16:30
De rechterlijke macht is al jaren naar de klote en zie maar eens een fatsoenljike niet D66 rechter te vinden?

https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/grote-aantal-rechters-met-een-d66-achtergrond-baart-zorgen-1.574982
Vind ik leuk
ricsta +450
maandag 13 november 2017 om 14:43
Qua feiten natuurlijk terecht maar het blijft gek, die jongen was 19 meisje lijkt ouder en je kent het verhaal. Tevens zijn er een 5 anderen in een periode van 2 jaar mee geweest en alles is nu ontucht. Typisch geval vam het meisje heeft spijt dat ze niet op de "ware" heeft gewacht.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 15:13
Of een slimme advocaat? Schat het meisje ipv 14 maar als 17 jaar in. Scheelt nogal in de straf die je kan krijgen....
Maar goed ik weet niet de gang van zaken, maar een 14 jarig meisje kan fysiek niet op tegen jongens die wel meerderjarig zijn.
Vind ik leuk
ricsta +450
maandag 13 november 2017 om 15:18
Ze bekand wel 5x in die situatie als je de tekst moet geloven.. kan een x mis gaan voor zo een meid maar 5x.
[Reactie gewijzigd op maandag 13 november 2017 om 15:19]
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 18:36
Dat kan natuurlijk ook meerdere redenen hebben. Ik ga eens kijken of ik meer informatie kan vinden.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 14:44
waarom is dit een ex utrecht aanvaller ? het is toch een voetballet van cambuur ? utrechters doen dit namelijk niet ;-) nee ff serieus... gewoon een cambuurspeler klaar.
Vind ik leuk
Dicky +5762
maandag 13 november 2017 om 15:50
Volgens mij mis je het hele punt. Wat maakt het nu uit waar hij speelt?
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 14:44
Haha! Issa K. (om hem anoniem te houden) maakte op 24 augustus 2014 zijn debuut tegen Feyenoord. Moeilijk hoor om achter zijn volledige naam te komen dan...
Vind ik leuk
BassieN +7693
maandag 13 november 2017 om 14:44
Issa Kallon.
Vind ik leuk
buddha +4877
maandag 13 november 2017 om 14:48
klikspaan !!!
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 15:00
http://cambuur.nl/cambuur-1/10552-2/
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 14:46
Issa K. Nou met een profvoetballer is het na 2 muisklikken al bekend wat zijn achternaam is op de Cambuur site...

Issa Kinderlokker.
Vind ik leuk
buddha +4877
maandag 13 november 2017 om 14:47
14 jarig meisje . en er stonden 5 gasten terecht ? die gasten zijn niet goed bezig geweest, maar wat denk je van dat meisje. ik heb gelukkig geen dochter. maar als ouder zijnde word je daar niet vrolijk van lijkt me. die dachten dat ze nog met poppen speelde.
Vind ik leuk
Mo +7966
maandag 13 november 2017 om 15:15
Als je dochter van 14 nog met poppen speelt word je daar als ouder ook niet echt vrolijk van ;-)
Vind ik leuk
buddha +4877
maandag 13 november 2017 om 15:19
daarom blij dat ik GEEN dochter hebt;)
Vind ik leuk
Mo +7966
maandag 13 november 2017 om 15:20
:P
Vind ik leuk
Cookee +4325
maandag 13 november 2017 om 19:32
"... wat denk je van dat meisje "

Als er 5 sterkere mannen iets met een kind gaan doen,
dan moet je niet het kind verdacht maken.
Of... je bent zelf nooit een kind geweest, dan mag het.
[Reactie gewijzigd op maandag 13 november 2017 om 19:32]
Vind ik leuk
buddha +4877
dinsdag 14 november 2017 om 01:21
heeft niets te maken met sterker zijn. met 5 gasten in 2 jaar tijd. er staat nergens dat het gedwongen is. en ik maak dat kind niet verdacht. maar ze zal het zelf ook best wel eens opgezocht KUNNEN hebben. en dan die laatste zin pfffffffff
Vind ik leuk
Garinsha +2694
maandag 13 november 2017 om 14:52
eigenlijk zou je zulke gozers moeten castreren..

kan je tegenwoordig geen dame vinden van je F$#%&@ Leeftijd?
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 14:54
Echt weer Nederlandse strafmaat

Lachwekkend
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 16:55
D66 voert weer de boventoon...hand over de bol en weer lekker gaan spelen.

Dit soort mensen zitten ook in het nieuwe kabinet, bijna niet te geloven. Vandaag weer zo'n maffe D66-er die roept dat Sinterklaas alleen bestaansrecht heeft als zwarte piet wit is??????????
Vind ik leuk
Cookee +4325
maandag 13 november 2017 om 19:34
Is je al bekend dat Sinterklaas niet bestaat?
En zwarte piet is ook een acteur.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 21:19
Alleen in 020 Gaza en bij de linkse NPO bestaat Sinterklaas niet meer...Gelukkig heeft de rest van het land schijt aan 020 Gaza en komt Zwarte Piet zwarter dan zwart het land in vanaf zaterdag
Vind ik leuk
Cookee +4325
woensdag 15 november 2017 om 15:27
hartverwarmend niveau.
Elke Hollands kind pakt een kado aan van een paarse piet hoor? Hollandse hebzucht kent geen kleur.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 19:40
En hoe....foei dat mag niet

En dat was het
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 14:57
Meteen ontslaan laat 'm maar gaan werken in de lokale vlees fabriek.
Vind ik leuk
guusje +419
maandag 13 november 2017 om 14:59
Maar????? Bruut verkracht of vond dat er ouder uitziende meisje het wel spannend?!?!?
Vind ik leuk
Cookee +4325
maandag 13 november 2017 om 19:35
Werkelijk? Toen je las 5 man tegen een kind,
ging er toen geen belletje rinkelen?
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 03:40
Er stonden 5 man terecht die over een periode van twee en een half jaar seks met haar hebben gehad. Dat is niet 5 man tegen een kind, dat zijn 5 aparte gevallen. Ik zie dat je haar probeert te verdedigen hier en dat respecteer ik, maar ze heeft hier zelf ook een aandeel in, anders overkomt dit je niet (op zijn minst) 5 keer. Dat is geen schande voor haar, sommige meiden gaan al op heel jonge leeftijd hun seksualiteit ontdekken. Voor mij is dat niet te bevatten, ik zie 14-jarigen nog als kinderen, maar ik kende op jongere leeftijd ook een aantal meiden die op hun 13e/14e al seksueel actief waren.

Kallon is natuurlijk de fout in gegaan, maar om hier te impliceren dat het een groepsverkrachting was is niet terecht. En, hoe hard het ook klinkt, het is ook niet terecht om de schuld hiervan aan een kant te zoeken (of misschien zelfs om hier een schuldige te zoeken).
Vind ik leuk
Sazzz +8601
dinsdag 14 november 2017 om 08:34
Nou ik zou me ouder toch zeer ernstig zorgen maken als mijn dochter al zo vroeg zoveel seksuele contacten had hoor. Zoals ik het begrijp was ze veertien in 2015. Dan is ze dus al op haar twaalfde begonnen...
Vind ik leuk
Cookee +4325
woensdag 15 november 2017 om 15:43
Daarom heeft haar moeder die jongens ook aangegeven.
Ik vind het ook erg, zo'n kind... laat kinderen hun jeugd genieten.
Vind ik leuk
Cookee +4325
woensdag 15 november 2017 om 15:42
Oké, goed dat je me corrigeert.
Ik zie ze ook als kinderen, heb er ook moeite mee als ze soms met naveltruitjes en make-up lopen.

Maar toch, de man moet zich beheersen vind ik, zo'n kind loopt risico op soa of een zwangerschap... als je 17 bent zou je beter moeten weten. Een man moet niet met zijn pikkie denken.
Vind ik leuk
Sazzz +8601
dinsdag 14 november 2017 om 08:31
Lezen is ook een kunst. Het was geen vijf tegen één, maar vijf in twee jaar tijd. Dus gewoon één op één
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 15:12
Stumper, 2013-2015, wat teveel geblowd als je dat niet ziet. Wat voor werkstraf, niet bij de kidsclub hopelijk
[Reactie gewijzigd op maandag 13 november 2017 om 15:12]
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 15:23
Viespeuk
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 16:00
Niet goed te praten, maar hoe die meiden van tegenwoordig zich kleden en gedragen gaat nergens over...
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 16:56
Je zal als ouder maar te horen krijgen dat je kleine kroost met deze viespeuk het veld op mag lopen voor de wedstrijd.
Vind ik leuk
hantayo +777
maandag 13 november 2017 om 17:48
In 2013 was ie 17, het meisje 14. Als er verder geen dwang of andere gekke dingen gebeurden, is het vrij normaal tegenwoordig. In 2014 was zij 15, hij 18, in 2015 zij 16, hij 19. Ben ik de enige die dit niet raar vindt? Sommige meisjes zijn er vroeg bij. Maar van belang is of het echt oké was voor het meisje. We kennen de omstandigheden niet (als het niet oké was zou ik als vader zijn voetbalcarrière vroegtijdig beëindigen)..
[Reactie gewijzigd op maandag 13 november 2017 om 17:50]
Vind ik leuk
mcmodd +11388
maandag 13 november 2017 om 18:01
Het meisje moet je niet als slachtoffer zien in dit geval. Haar moeder heeft, door de politie die beide heeft betrapt, al rotzooiend in een auto, gewaarschuwd, uiteindelijk aangifte gedaan namens haar dochter. Misschien was dochterlief het daar niet mee eens, misschien wist Issa inderdaad niet op de hoogte van haar werkelijke leeftijd, feit is wel dat op basis van beider leeftijd die aangifte heeft geleid tot een aanklacht en een veroordeling. Als Issa 17 was geweest had iedereen het ‘experimenteren’ genoemd en had niemand zich er erg druk om gemaakt. Misschien dat het meisje een pak slaag van vader had gehad en dan was alleen de vader schuldig aan mishandeling.
Vind ik leuk
Cookee +4325
maandag 13 november 2017 om 19:37
Die moeder had toch gelijk? ... met een kind van 14.
Vind ik leuk
Sazzz +8601
dinsdag 14 november 2017 om 08:36
Alleen wanneer de partner ook weet dat ze veertien is. Als ze zich ouder voordoet, kan die jongen er ook niks aan doen. Dan is het toch echt de schuld van die meid zelf. Ribery is om exact die reden toch ook vrijgesproken.
Vind ik leuk
mcmodd +11388
dinsdag 14 november 2017 om 09:31
Ja natuurlijk had die moeder gelijk. Misschien heeft ze tevens voor elkaar gekregen dat dochterlief de serie van honderd die ze aan het maken was voor een paar jaar heeft onderbroken? Die dochter zien we vast nog wel eens ergens opduiken, daar waar het rode licht in ruime mate zijn werk doet en het vlees wordt uitgestald?
Vind ik leuk
Cookee +4325
woensdag 15 november 2017 om 15:51
Iemand vertelde mij dat in meisjesbladen ook al sexuele zaken staan, die bladen lezen kinderen van 14 maar ook van 8.
Het is maar net wat wij laten gebeuren.
Natuurlijk beroepen bladenmaker zich op vrijheid van mening. Ik vind dat ze ook verantwoordelijkheid hebben.
Vind ik leuk
Liwwadder +3412
maandag 13 november 2017 om 21:09
Wat een geneuzel dit. Cambuur heeft hier niks mee te maken. Dit was in zijn Utrecht tijd..maar dan nog..dit zijn privé zaken..moet los staan van het voetbal. Neemt niet weg dat hij fout zat. Maar laat voetbalspeler en zijn privéleven ff apart.
Vind ik leuk
Cookee +4325
woensdag 15 november 2017 om 15:48
Dit is belangrijk voor jochies om te snappen.
Ook Cambuur supporters van 17 kunnen hiermee te maken krijgen, bovendien Cambuur heeft ook veel jonge vrouwelijke supporters.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Update: Cambuur veroordeelt ontucht van aanvaller met minderjarige