'Giggs verrast en kiest voor avontuur in Vietnam; tweede United-icoon volgt snel'

'Giggs verrast en kiest voor avontuur in Vietnam; tweede United-icoon volgt snel'

maandag 13 november 2017 om 18:56

Ryan Giggs gaat aan de slag in Vietnam. De clubicoon van Manchester United heeft een tweejarig contract getekend als directeur jeugdopleiding bij PVF, dat uitkomt op het tweede niveau. Dat meldt onder meer het Aziatische FOX Sports.

Giggs begint op 20 november aan zijn nieuwe klus bij Promotion Fund of Vietnamese Football Talents FC, kortweg PVF. De stap is enigszins verrassend te noemen. De Welshman beëindigde in 2014 zijn actieve carrière, waarna hij als assistent van Louis van Gaal bij United fungeerde. Na het ontslag van de Nederlander diende de voormalige middenvelder enige tijd als interim-manager.

Na de komst van José Mourinho vertrok Giggs, maar sindsdien wordt hij regelmatig met nieuwe trainersklussen in verband gebracht. Zijn naam viel onder meer voor de vacatures bij Leicester City en Everton. Giggs zou een gevarieerd takenpakket krijgen. Hij gaat de spelers en trainers begeleiden en zal zijn expertise inzetten voor de jeugdopleiding.

Ook zijn voormalig United-teamgenoot Paul Scholes zou snel aan de slag gaan bij de club. Het duo is uitgenodigd voor de openingsceremonie van de nieuwe trainingsaccommodatie van PVF later deze maand.

Plaats een reactie

maandag 13 november 2017 om 19:13
Opmerkelijke move.. Maar de oerdegelijke en vroeger als speler briljante Paul Scholes ook naar Vietnam? Ik kan me er echt niets bij voorstellen. Dergelijke legendes zouden toch in een omgeving moeten werken waar het een en ander nog een beetje niveau heeft.. Het tweede niveau in Vietnam, waar gaat het over?!?!
[Reactie gewijzigd op maandag 13 november 2017 om 19:21]
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 19:21
Ik denk dat ze meer gaan voor het avontuur en cultuur. Ik denk dat je het voor niets anders kan doen, veel mee verdienen ze niet denk ik?
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 19:44
Die hoeven natuurlijk niet meer voor het geld te werken lijkt me :)

Zijn wel binnen
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 19:50
Ja precies, dan ga je toch ff lekker plezier maken in een heel mooi land.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 19:51
Ben er geweest

Geweldig man

Als ik de kans had was ik pleite

En voorgoed
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 19:53
Groot gelijk man :p

Maar als je een kans wilt maken dan kan alleen jij zorgen voor die kans. Alles is mogelijk!
[Reactie gewijzigd op maandag 13 november 2017 om 19:54]
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 20:15
Ben niet alleen makker

Kan het anderen niet opleggen toch
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 20:17
Je kan het altijd overleggen en wie weet? Hahaha :p
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 20:24
Haha

Voorlopig vakanties
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 20:25
Ik noem het vakanties voor onbepaalde tijd.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 20:38
Die is goed :P

Goeie motivatie
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 21:43
Jawel, maar als ze het niet voor het geld doen, maar voor het avontuur en de cultuur, waarom gaan ze dan iets met voetbal doen? Ga dan gewoon naar Vietnam en doen waar je zin in hebt :p
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 21:45
Die twee dingen combineren is toch het mooiste wat je kan doen. En je geeft wat terug aan de mensen, mooier kan niet.
Vind ik leuk
Truth +2749
maandag 13 november 2017 om 19:44
Spelers met zo’n status en palmares die nauwelijks aan de bak komen is echt te zot voor woorden waar niksnutten baantjes krijgen op basis van wat ...ok niet elke topper kan trainer worden maar dat een wereldklasse speler als Giggs zelfs geen kans krijgt daar zakt mijn broek van af en is veelzeggend wat voor strontboel voetbal eigenlijk is !
Vind ik leuk
Gu3rilla +14024
maandag 13 november 2017 om 19:56
$$
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 20:28
Geld.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3117
maandag 13 november 2017 om 21:38
De een houdt van Frikandellen de ander van Loempia's , begrijp dat dan.....
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 19:20
Geef hem geen ongelijk, wie wilt daar nou geen paar jaar vertoeven.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 19:47
Nog nooit geweest maar lijkt me wel een mooi land.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 19:51
Ik ook niet maar het lijkt mij ook een mooi land. Veel naar gekeken maar nog niet van gekomen.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 19:55
Schijnt indrukwekkend te zijn. Zijn best veel landen waar ik nog naartoe wil ;)
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 19:56
Haha hier nog eentje :D
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 20:01
Heb ook een scratch map....dan denk je dat je veel gezien heb....maar dat valt dan erg tegen ;)
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 22:56
Kan die daar ook gewoon lekker rentenieren ipv aan het werk gaan bij een 2e divisieclub, totaal Giggs-onwaardig..
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 23:03
Ik kan niet in zijn hoofd kijken, hij heeft misschien een andere kijk op het leven. Hij moet doen wat jij leuk vind, waarom niet.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 23:10
Hij moet het ook helemaal zelf weten natuurlijk, maar een sportieve uitdaging zie ik er niet in, maar goed..
Voetbal in Vietnam is van een zwaar laag niveau..
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 23:12
Zoals ik al aangeef, ik denk dat het meer dan voetbal is. Een combi van voetbal, mooi land en wat terug geven aan de mensen. Niks mooiers dan dat. Is mijn mening.
Vind ik leuk
Guust +3696
maandag 13 november 2017 om 20:08
Mooi leven daar, lekker genieten. Super mooi land en hele relaxte mensen.
[Reactie gewijzigd op maandag 13 november 2017 om 20:10]
Vind ik leuk
Mo +7986
maandag 13 november 2017 om 21:00
2e niveau van Vietnam allemachtig, wat heeft hij daar nou weer te zoeken
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 22:54
Wat moet hij daar in godsnaam ?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Giggs verrast en kiest voor avontuur in Vietnam; tweede United-icoon volgt snel'