Advocaat neemt stelling: 'Mijn mening is hetzelfde als die van Hiddink'

Advocaat neemt stelling: 'Mijn mening is hetzelfde als die van Hiddink'

maandag 13 november 2017 om 19:26

Dick Advocaat is geen voorstander van een buitenlandse bondscoach bij het Nederlands elftal. De zeventigjarige Hagenaar hield maandagavond opnieuw een pleidooi voor een Nederlandse bondscoach.

Dat meldt het Algemeen Dagblad. Advocaat vindt dat er voldoende goede Nederlandse trainers rondlopen, al wil hij geen namen noemen. De nieuwe KNVB-directeur Eric Gudde zei vorige week op zijn eerste werkdag nog dat een buitenlandse bondscoach bij Oranje 'volstrekt bespreekbaar' is.

"Wij hebben genoeg goede Nederlandse trainers, waarom zouden we dan naar het buitenland moeten kijken?", reageert Advocaat in Boekarest, waar hij dinsdagavond voor het laatst op de bank zit bij Nederland. "Mijn mening is duidelijk, die is hetzelfde als Guus Hiddink. Als ze willen, zijn er genoeg goede coaches uit Nederland. Alles draait om kwaliteit."

Advocaat voert tegen de Roemenen enkele wijzigingen door in zijn opstelling. Jeroen Zoet komt in ieder geval niet in actie.

Lees meer over:NederlandNederland

Plaats een reactie

maandag 13 november 2017 om 19:37
Zou juist wel voor een buitenlandse trainer gaan. Lijkt me best verfrissend.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 19:42
Zweep erover!
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 20:05
Groenendijk als bondscoach? :p
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 20:10
Heeft ook bij ajax gezeten dus hij maakt wel meer kans ;)
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 03:38
Hahaha oke daar heb je me ;)
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 03:39
Net als Hiddink en Advocaat zeker? :p
Vind ik leuk
John M. +3198
maandag 13 november 2017 om 20:02
Nederlandse trainers genoeg maar of ze bekwaam zijn om Oranje op het spoor te krijgen weet ik niet. Dat zijn er niet veel.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 20:06
Het gaat om kwaliteit, niet om nationaliteit. Bij voorkeur niet iemand uit het PSV-groepje.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 20:26
Doe dan ook maar niemand uit het ajax groepje.
Dan wordt Oranje ook een amsterdamse slangenkuil.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 20:49
Ja, want ex-Ajaxied Danny Blind was een fantastische bondscoach. Even voor jouw (subjectieve) beeldvorming; de statistieken hebben uitgewezen dat D. Blind de slechtste bondscoach aller tijden is van Oranje. Maar dat berichtje heb jij destijds wellicht gemist met je .....-brilletje!
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 03:41
Oh nee hoor, ik durf eerlijk toe te geven dat ik me schaam dat Danny Blind ooit trainer is geweest van mijn club. Ook al zou er meer respect voor hem moeten zijn, aangezien hij als voetballer zeer zeker heel wat gepresteerd heeft.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 03:42
Mijn punt was dat ik na Hiddink bij Oranje en Langeler bij Jong Oranje wel even klaar ben met coaches uit de PSV-kringen met bijpassende bril.
Vind ik leuk
robery +2541
dinsdag 14 november 2017 om 05:23
En al zeker niet uit de Ajax kliek. Verschrikkelijk zou dat zijn. Die kunnen alleen maar ruzie maken.
Vind ik leuk
Psmeets +539
maandag 13 november 2017 om 20:08
En weer die oogkleppen ophouden. Het kan zeker goed werken als je de goede dingen jat van andere toplanden. Maar wij Hollanders, denken de wijsheid in pacht te hebben.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 20:15
Juist naar deze ouwe knarren moeten we niet meer luisteren. Ten Hag, Hyballa, Koeman en Rutten zijn de lieden waar we naar moeten luisteren.
Vind ik leuk
fdev86 +603
maandag 13 november 2017 om 23:06
Gijp en de snor
Vind ik leuk
robery +2541
dinsdag 14 november 2017 om 05:27
Omdat Hyballa wat zinnigs heeft gezegd een keer op tv? Over opportunisme gesproken........
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 08:53
Alles in de voetballerij is opportunisme. Deze man heeft me al langer kunnen bekoren en hij predikt vernieuwing. Daarnaast is hij een product van de Duitse wederopstanding. Hij is opgeleid binnen die kaders, dus dat is voor mij een pre. Jij bent het hier niet mee eens? Wat zou jij doen dan?.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Advocaat neemt stelling: 'Mijn mening is hetzelfde als die van Hiddink'