Advocaat wil duo laten debuteren tegen Roemenië: Normaal gesproken wel

Advocaat wil duo laten debuteren tegen Roemenië: "Normaal gesproken wel"

dinsdag 14 november 2017 om 07:47

Donny van de Beek (Ajax) en Sergio Padt (FC Groningen) lijken dinsdagavond hun debuut te gaan maken voor het Nederlands elftal. Dick Advocaat bevestigt dat in gesprek met De Telegraaf. 

De zeventigjarige bondscoach staat tijdens het oefenduel met Roemenië voor de laatste keer aan het roer bij Oranje. Hij is van plan om Padt en Van de Beek een invalbeurt te gunnen. "Er zit wel een kans in dat zij debuteren. Maar daar zeg ik wel eerlijk bij dat het afhankelijk is van de stand, want ik wil winnen. Normaal gesproken komen Donny en Sergio er echter wel in."

Van de Beek (20) verheugt zich op zijn eerste minuten voor de nationale ploeg. "Dat mijn geduld op de proef wordt gesteld, valt wel mee, hoor. Het moment zal vanzelf komen. Laten we rustig afwachten."

Volgens De Telegraaf krijgen Matthijs de Ligt, Davy Pröpper en Steven Berghuis een basisplaats tegen Roemenië.

Opstelling Oranje volgens De Telegraaf: Cillessen, Veltman, Van Dijk, De Ligt, Aké; Pröpper, Blind, Strootman, Berghuis, Babel en Memphis

Plaats een reactie

dinsdag 14 november 2017 om 07:52
Goedemorgen allemaal, kan niet wachten tot vanavond.;)
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 07:55]
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 08:06
Ik ook niet..... wat een spanning he? :p
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 11:37
haha... geduld op de proef gesteld... alleen de vraag al. die jongen is 20! als ie nou 30 zou zijn...
Vind ik leuk
13 +2381
dinsdag 14 november 2017 om 18:12
En hij speelt al jaaaaaaren in het 1e van Ajax. Oh wacht, dat is niet nodig als je bij Ajax speelt ;-p
Vind ik leuk
1892 +5572
dinsdag 14 november 2017 om 08:20
Zal een geweldige wedstrijd worden.
Met Veltman in de verdediging houden ze in ieder geval de nul.
Ik mis wel Buttner in de selectie.(.)(.)
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 08:28]
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 08:23
Dijks? gelukkig niet;)
Vind ik leuk
1892 +5572
dinsdag 14 november 2017 om 08:29
Het is nog vroeg:)
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 11:37
en diks
Vind ik leuk
ruuddevil +2201
dinsdag 14 november 2017 om 07:55
Sinds wanneer wordt het geduld van een 20 jarige die niet altijd speelt bij zijn club in een derderangs competitie op de proef gesteld als hij zijn debuut in Oranje nog moet maken. Laten we voortaan weer de regel hanteren dat je eerst minimaal een seizoen moet uitblinken voordat je wordt opgeroepen. En Sergio Padt?
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 08:24
Wellicht een goed streven Ruud, maar als we dat op dit moment gaan doen houden we er amper 11 over...
Vind ik leuk
13 +2381
dinsdag 14 november 2017 om 18:14
Padt kan ervaring in het 1e en belangrijk zijn voor zijn club in elk geval niet ontzegd worden. Vd Beek komt net kijken.
Vind ik leuk
tannat +622
dinsdag 14 november 2017 om 08:00
Zou hij een hekel aan Jeroen Zoet hebben?
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 08:04
Zoet is toch geblesseerd?
Vind ik leuk
tannat +622
dinsdag 14 november 2017 om 08:12
Vervelend
Vind ik leuk
Bizzy +7722
dinsdag 14 november 2017 om 08:00
Ben ik de enige die niet gaat kijken :(
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 08:11
Nope, maak je geen zorgen
Vind ik leuk
Jozef +20840
dinsdag 14 november 2017 om 08:21
Geen idee.

Zelf vind ik dit wel prettig.

Degene die meekijkt is in ieder geval een echte liefhebber.
Vind ik leuk
Stranger +1597
dinsdag 14 november 2017 om 09:43
Nee hoor, eerder een masochist!
Vind ik leuk
Toppert +1103
dinsdag 14 november 2017 om 09:56
Of FCGroningen supporter :)
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 08:31
Nee hoor, ik geef vanavond de voorkeur aan het lezen van het telefoonboek.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 12:40
Ik kijk serieus elke wedstrijd van het Nederlands elftal, ik ben namelijk een Nederlander die van voetbal houdt, en door dik en dun mijn land steun. Vele nep Nederlanders kijken alleen als er succes word behaald.
Vind ik leuk
Blindsy +2734
dinsdag 14 november 2017 om 17:30
Nee hoor, ik ga mijn administratie bijwerken, veel leuker ;-)
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 08:02
dit wordt gewoon een 2-0 voor Roemenie
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 08:06
Dikke Padt invallen? Mag ik even lachen!
Vind ik leuk
13 +2381
dinsdag 14 november 2017 om 18:17
Waarom Padt belachelijk maken? Maakt zich verdienstelijk voor zijn club. Dat het prettiger zou zijn als Oranje kan kiezen uit keepers die voor diverse grote clubs spelen, is dan weer iets anders.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 23:53
Ik maak hem niet belachelijk, ik vind hem alleen te dik.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 08:07
dat bedoel ik en waarom geen ajoub die week in en week uit goed presteerd . en straks maar lullen dat die gasten voor marokko kiezen.
want die donny heeft nog lang niet gedaan wat ajoub gedaan heeft in al die jaren.
dus die dick advocaat gedraag zich nu ook als zijn voornaam
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +10709
dinsdag 14 november 2017 om 08:31
Is ook al een paar keer opgenomen in de voorselectie van Marokko, die gaat echt niet meer zijn keuze veranderen denk ik..
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 08:32]
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 08:33
Hij kan het belabberde niveau inderdaad wel aan, maar wie niet?
Vind ik leuk
Hammers96 +1021
dinsdag 14 november 2017 om 08:07
Laat padt dan ook de hele wedstrijd spelen lul.
Padt of cillessen maakt geen reet uit
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 08:28
Dus het laten debuteren van spelers lijkt een doel op zich geworden te zijn... vreemd!
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 08:50
Is Zoet al naar huis..?
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 08:58
Ik ga vroeg naar mijn stam-cafe. Zal er gauw stampvol zitten. Wat een spanning.
Vind ik leuk
Mari +1771
dinsdag 14 november 2017 om 09:09
Als je wilt winnen stel je Berghuis op?
Vind ik leuk
rinirat +844
dinsdag 14 november 2017 om 09:12
Hoezo die Berghuis?
Hebben we dan verder helemaal niemand.......
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 12:05
Alleen Younes. Helaas is dat een Duitser.
Vind ik leuk
Tim +1707
dinsdag 14 november 2017 om 09:22
Wat een lul, alleen maar zodat Sergio daarna niet meer voor Italië kan uitkomen.
Vind ik leuk
Toppert +1103
dinsdag 14 november 2017 om 09:58
Zonder Buffon en met alleen Donnarumma als toppertje is dat inderdaad en reëel risico. Jammer dat oefenwedstrijden niet meetellen als definitieve keuze ;)
Vind ik leuk
Tim +1707
dinsdag 14 november 2017 om 10:01
Dit is veel meer dan een oefenwedstrijd, dit gaat om het ego en de CV van Dick Advocaat. Hoe durf je zo'n belangrijke wedstrijd zó te bagatelliseren??
Vind ik leuk
peinke +595
dinsdag 14 november 2017 om 09:39
Berghuis, de meest overschatte speler in Nederland, hoort zeker niet thuis in het Nederlands elftal, al zal hij bij twee goede ballen morgen wel weer roepen dat hij de plek van Robben gaat innemen. Zal het niveau zelfs niet eens aantikken van zijn voorganger, nu niet, nooit niet.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 12:07
Wie wel? Noem eens namen ipv dat standaard janken
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 10:06
Weer geen van Ginkel???
Vind ik leuk
HanV +2039
dinsdag 14 november 2017 om 13:12
Sparen voor de topper van zondag, net zoals Zoet, die zal dan opeens wel weer topfit zijn.
Vind ik leuk
pos +4739
dinsdag 14 november 2017 om 10:30
Dickie denkt lekker laten debuteren voordat ze voor Marokko kiezen. Heel slim.
Vind ik leuk
pico323 +3206
dinsdag 14 november 2017 om 10:51
Hij wil blijkbaar zijn laatste verliezen. Ik kijk niet eens meer. Zo teleurstellend wat die verwende miljonairs laten zien. Al twee toernooien niet aanwezig. Jonge jonge wat een toppers zijn het.
Vind ik leuk
dhrwobo +8807
dinsdag 14 november 2017 om 11:06
Padt laten invallen, doe toch ff normaal. Het is al triest genoeg dat Cillessen chronisch de voorkeur heeft gekregen boven Zoet. Laat staan dat Padt nog hoger in de rangorde staat. Of zal dat allemaal anders zijn omdat Zoet niet topfit is..
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 11:08
Dan komt Padt er dus niet in, want ik verwacht niet dat wij in de rust met een paar doelpunten verschil voor staan..
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 11:55
Gelukkig lig ik tijdens deze wedstrijd al op 1 oor. :)
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 12:04
Vanavond Ierland - Denemarken kijken. Veel leuker.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 13:47
Nog 1 wedstrijd, zijn we gelukkig van Peppi en Kokki af. Kan niet wachten tot deze bondscoach , amen met zijn assistent, af zwaaien. Wat een allerbelabberst voetbal dankzij zijn tactiek en opstelling.
Vind ik leuk
Cantona +806
dinsdag 14 november 2017 om 16:24
Iedereen zeurt maar dat de opstelling niet goed is, maar kom dan eens met een goede opstelling en laat een ander ook eens lachen.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 17:39
Die stomme Dick wil winnen,dat is het enige wat telt in zijn onbenullige denkwijze.
Hij zal niet alvast wat jongens inpassen voor een nieuwe Coach,nee meneer denkt alleen aan zichzelf.
Totaal geen greintje fatsoen om Oranje mee te helpen,puur zijn eigen ego strelen dat is wat Dickie wil.
Wat een waardeloos individu is dat toch ook.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Advocaat wil duo laten debuteren tegen Roemenië: "Normaal gesproken wel"