Mogelijk meer slecht nieuws voor KNVB: 'Als ze bij Marokko een kans krijgen...'

Mogelijk meer slecht nieuws voor KNVB: 'Als ze bij Marokko een kans krijgen...'

dinsdag 14 november 2017 om 08:27

Nasser El Khayati heeft goede hoop dat hij komende zomer met Marokko mag schitteren op het WK. De revelatie van ADO Den Haag weet dat hij nog ruim een halfjaar heeft om zich bij Marokko in de kijker te spelen. 

De middenvelder wil niets liever dan met Marokko schitteren op het wereldkampioenschap in Rusland. El Khayati denkt het een realistische droom is. "Ik zou zeker een versterking zijn. Ik kan in elk geval makkelijk mee met de Marokkaanse selectie", zegt hij tegen het Algemeen Dagblad

El Khayati kwam nog nooit uit voor Marokko, maar weet wel dat hij in de gaten wordt gehouden. "Ik heb een paar keer contact gehad met de vorige trainer en met de bondsvoorzitter, die er nog steeds is. Het is een kwestie van hard werken, goed mijn best doen en hopen op een plaats.''

Nu het Nederlands voetbal in een crisis zit en het Marokkaanse voetbal juist in de lift, denkt El Khayati dat het voor de KNVB nog lastiger wordt om twijfelende spelers te overtuigen. "Jongens als Ayoub en Labyad maken kans om voor beide landen te spelen. Het is aan de KNVB om hen te overtuigen. Maar ik denk dat als ze bij Marokko een kans krijgen, ze dat doen."

Plaats een reactie

dinsdag 14 november 2017 om 08:29
Wat mij betreft de beste speler bij ADO. Weet dat hij graag bij Feyenoord had gespeeld....toch zonde.
Vind ik leuk
Mad Max +6551
dinsdag 14 november 2017 om 09:07
Er zijn maar relatief weinig Marokkanen die de juiste instelling hebben om het echt te maken als profvoetballer. Wat mij betreft mogen ze allemaal kiezen voor Marokko, ik wens ze veel succes. Spelers als El Khayati, Ayoub, Labyad en zelfs Ziyech in deze vorm hebben niets in Oranje te zoeken.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 09:13
Hebben de Nederlandse voetballers dan wel de juiste instelling?
Ik vind El Ahmadi het voorbeeld bij Feyenoord. Altijd strijd. Als ik nu naar het Nederlands elftal kijk, zie ik dat maar sporadisch.
Vind ik leuk
Mad Max +6551
dinsdag 14 november 2017 om 09:24
Zeker, heb je gelijk in. Daarom zei ik ook niet dat er geen Mocro's zijn met de juiste instelling, maar weinig. El Ahmadi vind ik een van de positieve uitzonderingen. Maar de meeste zijn "mooiweervoetballers": leuk en vrolijk als het goed gaat, maar de eerste die het laten afweten als het tegenzit.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 09:35
Ik denk dat Amrabat, die nog jong is en nog veel moet leren ook die strijd heeft. Bij de Rode Duivels en het Franse elftal precies hetzelfde.
En er zijn zeker ook mooi weer voetballers. El Ghazi bijv. maar dit is ook het probleem bij de Nederlanders. Wie nam er naast Robben het heft in handen?
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 13:43
Het is alleen veel leuker om Marokkanen iets kwalijk te nemen dan Nederlanders
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 09:57
Wat een onzin dat de KNVB die jongens moet overtuigen om voor oranje te spelen.
Het is gewoon zo...... Het is graag of niet!
Wij willen alleen spelers in het ned elftal die alles willen geven voor hun land.....zo niet dan bok je maar op!
Vind ik leuk
1892 +5665
dinsdag 14 november 2017 om 09:26

Ze willen wel van alle gemakken in Nederland gebruik maken.
En ze willen hier blijven wonen.
Ja klopt dat is slecht nieuws.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 09:33]
Vind ik leuk
Johan.l +3956
dinsdag 14 november 2017 om 10:41
Wij schelden ze te pas en te onpas uit, maar als het op voetbal aankomt moeten ze voor ons kiezen beetje hypocriet.
Vind ik leuk
1892 +5665
dinsdag 14 november 2017 om 10:48
Voor mij moeten ze niks Johan.
Lekker naar Marokko laten gaan.
Nederland moet Nederland blijven.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 13:44
Anders ga je lekker zelf naar Marokkoooo
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 11:56
Daarom ga je ook naar andere landen kijken zoals Marokko dit WK. omdat je een rasistiche smoel heb. Karma noem je dat
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 11:54
Hou op met je onzin gepraat. gemakken dit dat. wat the fuck heeft dit net voetbal te maken. Denk je dat ze in Marokko honger lijden of wat. En denk je dat iedereen het hier in nl goed heeft. schei uit. praat over voetbal niet over andere onderwerpen.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 22:33
Ze betalen toch belasting voor alle voorzieningen? Domme reactie vsn jou
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 08:30
Wag hebben Ayoub en Labyad in Oranje te zoeken? Wat een overschatting. Leuk voor Marokko dat ze wel gaan maar spelen in Afrika is rmeen ander niveau dan op het WK.
Vind ik leuk
Djambo +3513
dinsdag 14 november 2017 om 08:37
Onbetrouwbare varkens zijn het. Heel hun leven is Nederland goed voor ze geweest, kunnen ze wat terug doen kiezen voor Marroko.
Vind ik leuk
GaoYao +4453
dinsdag 14 november 2017 om 08:45
Onzin reactie!
Ze worden niet opgeroepen om voor Nederland te spelen en pakken die kans als deze door Marokko geboden wordt. Misschien wijsheid om je mening minder te laten beïnvloeden door bepaalde media...
Vind ik leuk
Bizzy +7725
dinsdag 14 november 2017 om 08:55
Nu doen je een varken wel tekort hoor :)
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 09:16
Ja want we zijn zo gast vrij tegen hun geweest!
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 09:26
Daarvoor krijg je een like.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 09:53
Dank.. het nieuws over fake nieuws en politieke inmenging uit Rusland al gezien.
Vind ik leuk
Toppert +1104
dinsdag 14 november 2017 om 10:47
In welk land betalen ze nu belasting dan? Ze dragen meer bij aan de schatkist dan jij ooit zal doen.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 13:45
Gelukkig draag jij met je domme racistische gewauwel heel veel toe.
Vind ik leuk
HanV +2042
dinsdag 14 november 2017 om 10:50
Waarom zouden ze opeens goed genoeg zijn voor Marokko? Dat land heeft zich geplaatst en heeft dus al een selectie, als ze daar niet bij nodig waren waarom zouden ze dan spelers gaan vervangen?
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 08:38
Ik hoop het van wel, mocht onze Nasser gaan dan zal hij stijgen in waarde.

https://www.omroepwest.nl/nieuws/3546435/El-Khayati-gunt-Kanon-het-beste-voor-WK-Maar-ik-maak-ook-nog-kans-op-WK-deelname

Hierbij de interview.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 09:20]
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 08:43
Het zou leuk voor hem zijn, maar je speelt niet voor niets bij ADO Den Haag. Dat begrijpt de huidige coach ook wel.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 08:44]
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 09:21
En Kanon dan? Ging toch bijna naar het WK, waarom Nasser dan niet. En Tyronne Ebuehi maakt ook met Nigeria een kans.
Vind ik leuk
1892 +5665
dinsdag 14 november 2017 om 08:45
Waarom slecht nieuws voor knvb?
Marokkaantjes moeten lekker voor Marokko spelen.
En niet meer zeiken of ze voor Oranje willen spelen.
Laat ze lekker gaan.
Vind ik leuk
DubRtd +14903
dinsdag 14 november 2017 om 08:52
Leuk hoor maar als je niet bij de 23 zit die tegen Ivoorkust er bij waren moet je toch op flink wat blessures gaan hopen om te denken dat je wel bij de 23 voor Rusland zal zitten
Vind ik leuk
2cents +35111
dinsdag 14 november 2017 om 08:54
Labyad koos in 2010 nog duidelijk voor Marokko toen hij niet langer voor Oranje o19 wilde uitkomen. We gaan toch niet proberen hem van gedachte te laten veranderen omdat hij nog geen officiële wedstrijd voor het A team heeft gespeeld?

Ayoub is nu wat? 23? De topclubs laten hem nog altijd links liggen, terwijl een Amrabat al na 1 goed seizoen werd weggeplukt. Het zegt niet alles, maar wel veel over Ayoub’s kansen op Oranje én Marokko.
Vind ik leuk
Feye1908 +6584
dinsdag 14 november 2017 om 09:11
Volgens mij heeft Labyat in 2012 of 2013 al zijn debuut gemaakt in het eerste elftak van Marokko. Die kan dus niet eens meer voor het NL elftal spelen.
Vind ik leuk
2cents +35111
dinsdag 14 november 2017 om 09:13
Ik dacht hetzelfde, maar ik zie geen officiële wedstrijden alleen oefenpotjes.
Vind ik leuk
Feye1908 +6584
dinsdag 14 november 2017 om 09:43
Oh ok, dat zou inderdaad kunnen
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 08:55
Ik dacht dat ze beide al voor Marokko hadden gekozen? Zijn wel 2 creatieve middenvelders en die hebben we momenteel nog niet... ik zeg niet dat ze nu al goed genoeg zijn maar met het huidige niveau van Oranje zullen ze dat vast wel zijn... op zijn minst kun je het proberen
Vind ik leuk
Nashua +5232
dinsdag 14 november 2017 om 08:56
Is toch goed nieuws, straks kunnen we gewoon weer met ze allen normaal douchen.
Vind ik leuk
frank1971 +2004
dinsdag 14 november 2017 om 09:02
Laat lekker gaan joh. Wat moet je met deze speler in oranje. Leuk spelertje voor Ado maar meer ook niet.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 09:15
Wat is t slechte nieuws dan?
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 09:19
Haha!
Vind ik leuk
Jozef +20841
dinsdag 14 november 2017 om 09:19
Ja hoor.. Slecht nieuws.

Ik kon vannacht mijn slaap niet vatten. Het idee dat Kajattie niet voor Oranje ging kiezen liet me maar niet los zeg......
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 09:22
Racisme viert hier zijn hoogtijdagen, echt om te schamen!
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 09:33
Wat is hier racistisch aan dan? Ik vind hem gewoon niet goed genoeg! Dat kan toch gewoon ook?
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 09:34
Misschien even alle reacties lezen op de topic.

Hoor ik zo wel van je wat je ervan vind?
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 09:37
Je hebt gelijk! Stuitend af en toe!
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 09:38
Dank u, al bedank ik daar liever niet voor. Nederland is verdeeld, jammer!
Vind ik leuk
peinke +598
dinsdag 14 november 2017 om 09:54
De totale Marokkaanse gemeenschap keert zich tegen de Nederlandse samenleving. Daar hebben we na een klein onbeduidend voetbalsuccesje afgelopen weekend weer van alles gezien. Nu moeten de gemeenten er weer voor zorgen dat er centjes komen om die gasten naar voetbal te laten kijken. Al die Marokkaanse voetballers moeten niets weten van het Nederlands elftal. Wel de poen opstrijken, wel clubs laten investeren in hun ontwikkeling en opleiding, maar wat krijg je terug.
En dan vind jij het gek dat mensen af en toe misschien iets te heftig reageren. Dan vind jij het gek dat een haatzaaiende politieke partij bijna de grootste van Nederland is. Dan vind jij het gek dat niemand zijn handen wil branden aan de uitspraak van een ,,witje'' dat we minder Marokkanen willen. Nou, luister, dat is een signaal waarom het allemaal volstrekt mislukt is in Nederland.
Dat dergelijke figuren als jij dan meteen roepen van rascisme.... ho maar. Zeg dat zelfde eens tegen al die Marokkanen en Turken.... of is dat ,,not done'' in linkse kringen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 09:56]
Vind ik leuk
peinke +598
dinsdag 14 november 2017 om 09:29
Helemaal niet. Afscheid nemen van al die dubbele-paspoort-gangers. Dat zijn allemaal net-niet-Nederlanders. Zitten hier al helemaal niet te wachten op Marokkanen in het NL elftal. Het feit dat die gasten nu weer een podium hebben gevonden om zich af te zetten tegen Nederland en zich schoftig gedragen bij een succes is al reden genoeg om afstand te nemen. Wat mij betreft mogen dit soort discussies direct stoppen.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 09:36
Ach er zijn eindelijk Marokkaanse talenten
Maarrrr hoeveel spelen of zijn er opgeleid in Marokko?
Niet zo heel veel he ... juist omdat het ras profiteurs zijn ...laat ze lekker gaan over 5 jaar spelen wij weer een Europese /wk finale en zitten hun met mazzel op de Afrika cup
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 09:45
Wat een air zeg, dit is een erg overschatte speler. Kan makkelijk mee met de selectie van Marokko. Koek koek, zelfreflectie is ook een vak zeg.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 09:56
Ik ben verbaasd dat hier veelal racisitische reacties worden gegeven en dat men dan nog verontwaardigt is dat juist die boys voor hun eigen land kiezen? Je wordt uitgemaakt voor lager dan een varken en dan moet je nog voor Nederland spelen? No no no no no, ik geef de mocro's gelijk, gewoon kiezen voor je eigen land.

Ik merk ook dat nu Marokko wel naar het WK gaat, mensen hun teleurstelling maar weer op de marokkanen gaan botvieren omdat NL niet goed genoeg was om wél op het WK uit te komen. Gewoonweg triest, pure afgunst en jaloezie.

[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 09:57]
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 11:44
geef je hier volkomen gelijk in.. wat een haat zaaierij hier.. toen Nederland wk en ek speelde. zat altijd met mocro's te kijken. ze waren er trots op.. en dan heb je hier van die guppies die door Wilders zijn gehersen spoeld zijn.. Ga je schamen, leer je eigen geschiedenis kennen en dan weet je wat voor tering lijers wij zijn geweest in de wereld.. ergste van het ergste waren we. 1 ding wat we kunnen over nemen van ze. Is dat hun met trots uit komen voor hun land, en met passie en tot hun laatste zucht.
Vind ik leuk
mcmodd +11399
dinsdag 14 november 2017 om 10:01
Ik kan me heel goed voorstellen dat spelen voor een nationaal elftal op een WK of EK je carriëre een enorme boost kan geven. Internationaal wordt je gezien en als je je beste wedstrijden juist daar weet te spelen kan je een heel mooie transfer tegemoet zien.
Dan is de keus voor een land die zich keer op keer niet weet te plaatsen of een land die dat wel doet niet zo moeilijk. Je hebt gewoon ook eens voordeel van twee paspoorten. Ik ben er van overtuigd dat nu heel veel Nederlandse eredivisiespelers ineens strontjaloers zijn op hen die voor Marokko geselecteerd kunnen worden.
En reacties hier over het Marokkaanse elftal, alsof dat niet goed genoeg is voor dat WK? Word wakker, het is Nederland dat zich kansloos zag verliezen op momenten dat je had kunnen en moeten winnen. Hulde aan Marokko, ik ben voor.
Vind ik leuk
Dicky +5762
dinsdag 14 november 2017 om 10:20
Met alle respect maar Ayoub, El Kayati, Labyad. Leuk voor de Eredivisie hoor. Maar internationaal zijn dit natuurlijk geen spelers waar je potten mee kan breken. Als die jongens zich meer Marokkaan voelen dan Nederlander dan vind ik het best dat ze voor dat land kiezen. Sportief totaal geen aderlating.
Vind ik leuk
Mo +7986
dinsdag 14 november 2017 om 12:03
Precies
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 10:53
ook geen versterking voor het nederlands elftal, wij hier in nederland hebben talent genoeg
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 10:55
Het wordt tijd de dubbele nationaliteit af te schaffen. Heb je de discussie ook niet meer
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 11:12
Wat het werkelijke niveau van deze heren is, zal het WK duidelijk maken.
Dat kon weleens zwaar tegen vallen, die overleven de groepsfase niet.
Oranje had vorig jaar in Marokko weinig problemen met die ploeg die in hoofdzaak bezig was met schoppen. Het is een redelijk ongedisciplineerde ploeg als het even tegenzit.
Het feit dat El Khayati bij ADO speelt en niet in een zware competitie of zelfs Nederlandse topclub, zegt toch genoeg?
Vind ik leuk
Mo +7986
dinsdag 14 november 2017 om 12:02
God dacht even dat die kop om El Khayati ging...
Vind ik leuk
DEWEE +1699
dinsdag 14 november 2017 om 12:47
Laat deze jongens toch voor het land kiezen waar ze niet zijn geboren.. dat is hun goed recht door het hebben van een dubbele nationaliteit.

Mooi toch dat er toch nog Nederlanders zijn die met Marokko naar de WK gaan?

Aanmoedigen nondedju en niet zeuren.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 13:36
Op zo’n moment voelen ze zich ongetwijfeld gewoon Marokkaans en zijn ze even geen Nederlander.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 12:57
Wie?
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 13:17
Conclusie: 1 land, 2 paspoorten.
Wel de lusten, niet de lasten..
Wie hier tegen ageert, is een racist.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 13:38
Klopt ze zijn een Nederlander op het moment dat het hun uitkomt.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 14:05
Nee, iemand die hier conclusies aan verbindt over alle marokkanen is een racist.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 13:35
Elke seconde die je erin steekt als KNVB zijnde is kansloos. Ze kiezen toch voor Marokko want ze voelen zich meer Marokkaans dan Nederlands, tenzij het hun goed uitkomt.
Vind ik leuk
Ale +1185
dinsdag 14 november 2017 om 15:20
Ben de marokanen liever kwijt dan rijk. Dus ik zit er niet mee.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 15:25
Welk slecht nieuws?
Vind ik leuk
Ruud1987 +2883
dinsdag 14 november 2017 om 16:49
Is geen slecht nieuws, is gewoon volstrekt logisch.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 22:41
Laatste dagen merk ik dat er veel mensen zijn die er niet tegen kunnen dat marokko naar het wk gaat. Haha mooi om al die afgunst te zien... Haha prachtig
Vind ik leuk