Wijnaldum kan vragen niet waarderen: Dat was nergens op gebaseerd

Wijnaldum kan vragen niet waarderen: "Dat was nergens op gebaseerd"

dinsdag 14 november 2017 om 08:31

Het is vaak een wereld van verschil, de Georginio Wijnaldum van Liverpool en de Georginio Wijnaldum van het Nederlands elftal. De 27-jarige middenvelder weet dat zelf ook maar al te goed.

"Ja, er is een verschil tussen de Wijnaldum van Oranje en Liverpool. Het zou te makkelijk zijn om te zeggen dat het aan Oranje ligt. Natuurlijk, bij Liverpool trainen we dagelijks samen, zijn we op elkaar ingespeeld. Dat is bij een nationale ploeg, waar veel wisselingen zijn, anders", aldus de oud-speler van PSV en Feyenoord in gesprek met het Algemeen Dagblad.

"Maar dat is geen excuus. Ik moet mijn weg vinden om hier dezelfde prestaties te laten zien als bij Liverpool. Dat is een uitdaging."

Afgelopen week wilden media van Wijnaldum weten of hij zich wel gewaardeerd voelde bij Oranje. Daar wilde hij toen niet op reageren. "Dat was puur omdat er werd geschreven dat ik niet kon opschieten met Guus Hiddink. Dat was nergens op gebaseerd. Ik heb een uitstekend contact met hem, nog steeds."

Plaats een reactie

tannat +1915
dinsdag 14 november 2017 om 08:43
Een beroerd geheel van strijdige spelopvattingen...
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 08:50
Sympathieke en beschaafde speler. Op zijn best als hij in dienst kan spelen van voetballers die het verschil kunnen maken. Die voetballers heeft Oranje niet meer.
Vind ik leuk
peinke +1198
dinsdag 14 november 2017 om 09:25
Wijnaldum is een typisch voorbeeld van een speler die niet graag genoeg voor het Nederlands elftal speelt. De uitnodiging is lekker een weekje terug met de maatjes, een potje spelen en dan weer volle bak bij Liverpool. Dergelijke spelers hoeven voor mij zeker niet meer geselecteerd te worden. Heeft bij deze jongen alles te maken met instelling, meer niet. Hopelijk neemt de nieuwe trainer direct afscheid van Wijnaldum als international. Gretige spelers met misschien minder kwaliteit hebben we nodig. Die zijn er genoeg.
Vind ik leuk
Garinsha +3033
dinsdag 14 november 2017 om 09:37
Zeg dan niets! Want dit is totaal nergens op gebasseerd.. maar sinds je het zo goed weet noem dan maar eens spelers die wel "gretig" zijn en een "betere mentaliteit" hebben..
Vind ik leuk
peinke +1198
dinsdag 14 november 2017 om 09:44
Dan zeg ik inderdaad liever niets! Op je wenken bediend!
Vind ik leuk
Garinsha +3033
dinsdag 14 november 2017 om 09:46
Had je eerder moeten doen!
Vind ik leuk
derksen +8000
dinsdag 14 november 2017 om 09:43
Kweetniet!
Vind ik leuk
mcmodd +15047
dinsdag 14 november 2017 om 09:45
Wijnaldum is een nuttige speler, zo een die bij een bloedeloze wedstrijd zomaar een goal maakt waarbij hij de bal volkomen verkeerd raakt en de keeper daarop niet heeft gerekend.
Vind ik leuk
derksen +8000
dinsdag 14 november 2017 om 10:39
Kweetnietwijnaldum kan er echt helemaal niks van
Dat hij fysiek nog een jongetje van 13 is na al die tijd in Engeland kan echt niet!
Fer is vele malen nuttiger voor het Nederlandse elftal door lengte en kracht
Vind ik leuk
DEWEE +1831
dinsdag 14 november 2017 om 12:35
Ik kan Wijnaldum niet meer waarderen in het NL elftal.
Hoe goed hij ook bij Liverpool is en datzelfde geldt voor Strootman... in Oranje ziet het er niet uit. Wijnaldum is slordig, klungelig en vrij onzichtbaar. Strootman is houterig, traag, slordig en vaak alleen maar tikkie terug en breed.
Je kunt wel aan iets blijven vasthouden wat totaal niet werkt maar daar schiet je niets mee op

Als het niet werkt moet je naar alternatieven zoeken misschien individueel minder kwaliteit maar samen veel sterker.
Ik zie graag een aantal wedstrijden v Ginkel met Propper. Die twee vullen elkaar goed aan en kennen elkaar door en door.

Misschien is het niets, misschien wel maar het huidige middenveld is het gewoon niet.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 12:47
Er is maar een conclusie bij Liverpool wordt er een ander systeem gespeeld en lopen betere voetballers waar je., je aan kunt optrekken
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Wijnaldum kan vragen niet waarderen: "Dat was nergens op gebaseerd"