Zware tegenstanders voor nieuwe Oranje-bondscoach: twee oefeninterlands gepland

Zware tegenstanders voor nieuwe Oranje-bondscoach: twee oefeninterlands gepland

dinsdag 14 november 2017 om 13:33

Het Nederlands elftal speelt in maart 2018 zijn eerste duels van het nieuwe kalenderjaar. Engeland is de eerste tegenstander.

Op vrijdag 23 maart vindt in Amsterdam een oefenduel met de Engelsen plaats. Dat heeft de KNVB bevestigd aan het ANP. Vier dagen later volgt er nog een oefenwedstrijd tegen een grote tegenstander. Op dinsdag 27 maart treedt Oranje aan tegen Spanje. De locatie van dat duel is niet bekend.

De eerste tegenstanders van 2018 zijn in ieder geval aansprekender dan die in de huidige interlandperiode. Oranje sluit het kalenderjaar dinsdag af tegen Roemenië, na de eerdere oefeninterland tegen Schotland van afgelopen week. Het is nog niet bekend welke bondscoach tegen Engeland en Spanje, die beiden actief zullen zijn op het WK 2018 in Rusland, voor de groep van Oranje zal staan.

Lees meer over:NederlandNederland

Plaats een reactie

BassieN +9649
dinsdag 14 november 2017 om 13:41
Waaaaarom nou weer in die tombe?
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 13:43
*JC Arena.
Vind ik leuk
dhrwobo +12577
dinsdag 14 november 2017 om 13:49
Ja, hartstikke leuk dat het beestje een naam heeft, maar het slaat nergens op dat Oranje in zo'n sfeerloos stadion speelt. In mijn ogen moet Oranje al z'n thuiswedstrijden in de Kuip spelen.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 14:13
Beter veld ook om op te voetballen
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 14:23
Krijg er gewoon de schijt aan dat er op deze site steeds meer mensen rondlopen die dingen of mensen niet bij hun naam kunnen noemen en dat komt het niveau hier niet ten goede,

Waarna je ook nog eens vaak een opeenstapeling van geïrriteerde reacties krijgt i.p.v. discussies over voetbal of voetbal gerelateerde zaken.




Vind ik leuk
Ruud1987 +3451
dinsdag 14 november 2017 om 14:49
Beter je discussie partners uitzoeken dan :P

Mensen die dit niet kunnen lekker links laten liggen, dat is mooi van zo een forum, je hoeft niet op iedereen te reageren ;)
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 14:27
Geen enkel stadion ter wereld is sfeervol.
Vind ik leuk
dhrwobo +12577
dinsdag 14 november 2017 om 15:45
Arie, ik had jou toch wel wat slimmer ingeschat. Het is de grootste onzin om te zeggen dat geen enkel stadion sfeervol is. Als ik naar Camp Nou ga, of naar De Kuip... die stadions ademen voetbal en historie, ook als ze leeg zijn kan ik er ontzettend van genieten. Dat moet jij toch ook voelen als je het vergelijkt met laten we zeggen het Gelredome?
Vind ik leuk
alffie +1083
dinsdag 14 november 2017 om 15:55
ik weet niet hoor maar camp nou is van binnen oud en versleten het publiek maken de sfeer met 5 verschillende liedjes. een belevenis idd maar het stadion zelf ademd niet echt sfeer uit
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 15:12
Ik ben in beide stadions geweest en beide even sfeervol! Ik vind de Jc arena zelf gaver omdat daar voor de wedstrijd een fantastische licht show word gegeven
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 15:36
wordt
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 15:39
Ieder z'n ding, vind zelf de JC-Arena alles behalve sfeerloos. Wellicht met wedstrijden van Oranje niet maar dat zal dan wel overal zo zijn.

Feit is wel dat de Kuip verouderd is en verbouwd/herbouwd moet worden.
Zou mooi zijn als de drie grootste stadions van ons land gewoon op toer-beurt dienen voor wedstrijden van Oranje, ook voor de supporters bij betreffende steden in de buurt.
[Reactie gewijzigd op woensdag 15 november 2017 om 08:18]
Vind ik leuk
Nashua +6300
dinsdag 14 november 2017 om 14:52
Laat ze lekker die wedstrijden op de Wageningse Berg spelen met een entreeprijs van €.1,50
Vind ik leuk
HJR +5115
dinsdag 14 november 2017 om 15:01
Waar staat het dat het in de Arena wordt gespeeld?

Misschien is het wel in het Olympisch stadion ;). Groot genoeg voor een oefenwedstrijdje
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 13:43
Haha heerlijke timing KNVB laten we de nieuwe bondscoach maar meteen tussen de leeuwen gooien voordat hij een aantal malen met de groep gewerkt heeft.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 13:44
En Engeland tankt zelfvertrouwen voor het toernooi.
Vind ik leuk
mcmodd +15096
dinsdag 14 november 2017 om 14:29
Dat wordt zo door de Fifa bepaald, die timing. Zo lopen de competities in Europa en elders niet (nog meer) uiteen.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 13:44
Ja dat is dus een gephotoshopte presentatie van het multi-culturele oranje-ensemble.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +13727
dinsdag 14 november 2017 om 13:45
Lijkt er wel op inderdaad...
Vind ik leuk
Manolo +1698
dinsdag 14 november 2017 om 13:47
Wat bedoel je precies? Wat is er gephotoshopt?
Vind ik leuk
Mari +3434
dinsdag 14 november 2017 om 13:48
Weinig geblesserden dan.
In de kijker proberen te spelen is meer waard. Kleine pijntjes zijn er ineens niet meer
Vind ik leuk
mcmodd +15096
dinsdag 14 november 2017 om 14:24
Het zou hier eigenlijk helemaal niet moeten gaan over het stdion waarin we tegen de Engelsen moeten spelen. Dat geeft maar weer gescheld zo te zien en bij oefenwedstrijden lijkt me interessanter om te weten wie de klus moeten klaren, met welke bondscoach en hoe we tot een winnend team kunnen komen.
Wellicht omdat de kwaliteit van de Nederlandse spelers tot nu toe onder de maat was, dat de bond nog helemaal geen idee heeft wie er voor de groep moet komen te staan, dat daarom de Johan Cruyff Arena op voorhand in discrediet moet worden gebracht? Wat laten hier een paar mensen zich kennen zeg.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 14:25]
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 14:29
De meeste hier weten dat t niet om het stadion gaat, maar om dat logo wat op het stadion hangt :-)

Vind ik leuk
mcmodd +15096
dinsdag 14 november 2017 om 14:40
O, dus men vindt dat geen goed logo? Je mag trots zijn op zo’n logo van de Griekse god Ajax. Zij die de geschiedenis van de oudheid kennen weten dat het een eer moet zijn als je je daarmee mag vereenzelvigen. Ik kan het heel goed hebben. Als je je tegenstanders het licht in de ogen niet gunt sta ja al snel 5 tegen 5 te spelen op je eigen trapveldje en dat is pas echt sneu. Vooral als de tien spelers door hetzelfde shirtje niet meer van elkaar te onderscheiden zijn.
Vind ik leuk
Quareck +4032
dinsdag 14 november 2017 om 14:44
Nee hoor, die kabouter aan de gevel geeft prima de staat van het Nederlandse voetbal weer. En ook als psv fan zeg ik de kuip! Das een voetbalstadion, ik snap dat de arena dat ook voor moet stellen, maar helaas zijn ze in die opzet niet helemaal geslaagd.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 15:00
Ook als PSV fan zal je nooit voor iets van Ajax kiezen :-)
Geeft niet hoor. Gelukkig kijkt de KNVB wel verder dan wat betonnen sentiment.
Geld, bereikbaarheid voor de fans, aantallen fans die een pot kunnen bekijken; zomaar even wat zaken.
Internationaal sta je voor lul met een oud stadion als de Kuip. De Kuip zelf heeft nul sfeer. Net als ieder ander stadion ter wereld.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 15:01]
Vind ik leuk
Quareck +4032
dinsdag 14 november 2017 om 15:42
Nee hoor, je denkt dat heel Nederland alleen maar met Ajax bezig is.. als er in Amsterdam een mooier stadion stond zou ik het direct toegeven.. maar ik zie gewoon niks in stadions als de arena of de GelreDome.. het straalt imo niks uit.. en je kan jet roepen zo vaak je wil, maar de kuip is 10x sfeervoller dan de arena!
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 15:41
Het is algemeen bekend dat PSV fans meer met Feyenoord hebben dan met Ajax. Dus wat is je punt. Het komt er gewoon op neer dat je het Ajax/ JC - Arena niet gunt.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 14:44
in de kuip heeft Nederland nog een kleine kans om te winnen van deze ploegen in de arena is dit nu al uitgesloten. (volgens mij gaven enkele spelers dat zelf aan dat de interlands in de kuip gespeeld moesten worden ipv de arena)
Vind ik leuk
Het Brein +2671
dinsdag 14 november 2017 om 14:46
Leuk! Beide wedstrijden op de Vijverberg dan, om de status van ons voetbal te vieren!
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 14:48
Je merkt dat het vertrouwen en het 'wij gevoel' ver te zoeken is voor het huidige Nederlands Elftal. Waarom onderzoekt de KNVB dan niet eens de mogelijkheid om de wedstrijden ook in andere stadions op andere plekken dan de gebruikelijke af te werken. Denk hierbij aan Utrecht, Arnhem, Heerenveen en Twente. Zo heeft iedereen de kans om in de buurt naar Oranje te komen kijken en er is wat afwisseling van decor. Zeker in oefenwedstrijden zit een Arena of Kuip absoluut niet vol.
Vind ik leuk
Ruud1987 +3451
dinsdag 14 november 2017 om 14:52
Volgens mij lopen de contracten nog even door voor de stadions.

Ook hier worden namelijk afspraken over gemaakt en contracten voor opgesteld.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 15:07
Nee hoor. De KNVB heeft wel vaker voor kleinere stadions gekozen.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 15:08
De vrouwen in de Arena.

De KNVB kan beter kiezen voor 2 uitwedstrijden. Lijkt mij verstandiger.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 14:57
dat de KNVB de spelers nog een podium geeft om op te presteren.. zet de hele selectie in deze periode een week bij elkaar in een strafkamp met 3 zware trainingen per dag.. kan je gelijk zien wie uit het goede hout is gesneden en vallen de zwakkere direct af
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 15:04
Kan Advocaat deze wedstrijden er ook niet bijdoen? Anders is het zo lullig voor de nieuwe bondscoach.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 15:05]
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 15:05
Dat wordt 2 keer een pak rammel in maart...
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 15:11
ben helemaal klaar met het Nederlands elftal en oefenpotjes boeien met sowieso niet.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 15:15
gullit of kkoeman dan maar nemen kunnen ze gelijk inpakken na 2 wedstrijden
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 15:25
Er wordt gekeken naar de faciliteiten. En de Kuip is een Bouwval Gezocht. Punt.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 15:44
Alles is zwaar nu voor Nederlandse elftal. Als IJsland en Zweden Nederland heeft ingehaald. Is pijnlijk
Vind ik leuk