Van Hanegem ontroerd: Het was zo vreselijk moeilijk om hem zo ziek te zien

Van Hanegem ontroerd: "Het was zo vreselijk moeilijk om hem zo ziek te zien"

dinsdag 14 november 2017 om 14:40

Exact 25 jaar geleden overleed de iconische trainer Ernst Happel op 66-jarige leeftijd. Willem van Hanegem werkte jarenlang samen met de Oostenrijker. Hij raakt telkens weer ontroerd wanneer het over Happel gaat. 

In het Algemeen Dagblad vertelt De Kromme dat hij op zijn telefoon een speciale foto heeft staan. Te zien  is hoe hij en Wim Jansen een bezoek brengen aan de toen al ernstig zieke Happel. "Wim Jansen en ik zochten hem kort voor zijn overlijden op. Daar is deze foto (zie onder) gemaakt."

"Hij legde zijn hand nog op mijn knie. Het was zo vreselijk moeilijk om hem zo ziek te zien. Met Wim Jansen ben ik later nog naar zijn begrafenis in Oostenrijk gegaan. Daar liep echt de halve voetbalwereld te huilen, ongelooflijk."

Happel kwam als speler tot 51 interlands, twee WK’s en zeven landstitels. Later werd de Oostenrijker een succesvol trainer. Met Feyenoord veroverde hij onder meer de Europa Cup (1970). Met het Nederlands elftal werd hij in 1978 vice-wereldkampioen.  

Lees meer over:EredivisieFeyenoord

Plaats een reactie

dinsdag 14 november 2017 om 14:43
Legende of Legenda.. blijft moeilijk he VP? Ff aanpassuh!
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 14:46
Schrok heel even, sterfdag en van Hanegem in 1 zin. Dacht even dat hij er niet meer was.

Tja: Nu heeft VP de titel veranderd en slaat mijn comment nergens op.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 15:36]
Vind ik leuk
mcmodd +11399
dinsdag 14 november 2017 om 14:49
Ja Vitesse, dat hebben ze ook op het moment dat ik dit schrijf nog niet verbeterd.
Edit: dan maar de hele kop anders gedaan, prima VP.

On topic. Ernst Happel, zo ongeveer de beste trainer die Oranje ooit heeft gehad. Een heel goed mens, een vakman maar bovenal vlijmscherp in het analyseren van zijn tegenstanders. Rest in peace dear Ernst Happel.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 14:50]
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 14:52
Happel, de meest legendarische trainer die Feyenoord heeft gehad. R.I.P.
Vind ik leuk
robery +2533
dinsdag 14 november 2017 om 15:13
Idd, maar om het luchtig te houden... Pim Verbeek als trainer bij Feyenoord was ook legendarisch. ;)
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 16:05
Gunder Bengtson ... Is de 1e die mij te binnen schiet. Die zei nog minder dan Happel. Wat een rampen project was dat zeg.
Vind ik leuk
Cookee +4358
woensdag 15 november 2017 om 17:38
Leek mij geen aardige man die Happel, nors.
Maar als dan Wim en Wim hem waarderen is dat toch mooi.
Het gaat dus om wat je zegt en niet hoeveel.
Kein gelul... fusbal spielen.
Vind ik leuk
woensdag 15 november 2017 om 17:44
Bij Happel was t vaak goed of slecht. En dat valt niet altijd bij iedereen in goede aarde. Maar meestal is t wel gewoon waar.
Willem was ook wel eens wissel bij Happel. En op dat moment zal hij dat niet leuk gevonden hebben. Maar Willem was ook stront eigenwijs. En dat zal wel eens flink gebotst hebben.
Nu begrijpt hij dat vast wel.
[Reactie gewijzigd op woensdag 15 november 2017 om 17:44]
Vind ik leuk
Cookee +4358
woensdag 15 november 2017 om 18:44
Mooie reactie man, mooie tijden he? Ja, wat me vooral raakt is dat Willem en WIm zulke grootheden de man ook gewoon waardeerden en zelfs naar Oostenrijk reden daarvoor, das ook voor Happel natuurlijk mooi.
Maar Wim, maakt het niet enorm duidelijk hoeveel persoonlijkheden er toen rondliepen, alleen al deze 3.
En nu?
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 16:05
Niet Mario Been?.:
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 16:07
Mario had nog een excuus. Die heeft eigenlijk zijn hele leven al een excuus. Been en Beenhakker waren samen 1 groot excuus.
Vind ik leuk
Cookee +4358
woensdag 15 november 2017 om 18:46
Wat vond je eigenlijk van ROb Baan?
Die was onder Beenhakker TD toch?
Vind ik leuk
DubRtd +14903
dinsdag 14 november 2017 om 14:56
Beste trainer ooit met 2 EC1 winsten met Feyenoord en HSV en een finale met Club Brugge, een WK finale met een NL XI-tal zonder Van Hanegem en Cruijff in een land waar je het nooit kon winnen.


Vind ik leuk
Truth +2749
dinsdag 14 november 2017 om 16:08
Ook de uefa cup finale gehaald met club tegen het hele grote liverpool ...3 x op rij kampioen met club
Vind ik leuk
036 +2462
dinsdag 14 november 2017 om 14:56
Wel apart dat bij dit topic een foto van een lachende WvH. Jammer.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 14:57]
Vind ik leuk
Ruud1987 +2883
dinsdag 14 november 2017 om 14:57
Oude helden van weleer.

Altijd mooi om weer even stil te staan bij de helden van vroeger al zijn wij nederlanders daar nooit zo een fan van.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 14:58
Dat waren nog eens tijden. 1970. 47 jaar geleden. De gouden glorie. Hadden ze toen maar Fox.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 15:29
Hey daar is wim Janssen weer ;-)
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 15:44
De Hup Wim Jansen dan. De voetbalkantine versie zeg maar.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 15:37
Heb jij het geluisterd via de radio? Ik niet, zeker niet, was toen nog niet geboren.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 15:45
Ik was drie ... helaas. Het 1e wat ik mij nog een beetje kan herinneren is de finale van 74.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 15:46]
Vind ik leuk
Vonkie +162
dinsdag 14 november 2017 om 15:55
Samen met mijn pa :-)
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 16:21
Leuk!
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 16:05
Wat hej op die foto een dikke harses Wim.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 16:09
Dank je. Dan kan ik beter kijken.

Oma ... wat heeft u grote ogen. En een grote mond.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 15:08
Kein geloel, Fussball spielen!
Vind ik leuk
Truth +2749
dinsdag 14 november 2017 om 16:06
Niet enkel in nederland maar ook in brugge zullen we Herr keine geloel Happel immer vergeten RIP
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Van Hanegem ontroerd: "Het was zo vreselijk moeilijk om hem zo ziek te zien"