Van Hanegem ontroerd: Het was zo vreselijk moeilijk om hem zo ziek te zien

Van Hanegem ontroerd: "Het was zo vreselijk moeilijk om hem zo ziek te zien"

dinsdag 14 november 2017 om 14:40

Exact 25 jaar geleden overleed de iconische trainer Ernst Happel op 66-jarige leeftijd. Willem van Hanegem werkte jarenlang samen met de Oostenrijker. Hij raakt telkens weer ontroerd wanneer het over Happel gaat. 

In het Algemeen Dagblad vertelt De Kromme dat hij op zijn telefoon een speciale foto heeft staan. Te zien  is hoe hij en Wim Jansen een bezoek brengen aan de toen al ernstig zieke Happel. "Wim Jansen en ik zochten hem kort voor zijn overlijden op. Daar is deze foto (zie onder) gemaakt."

"Hij legde zijn hand nog op mijn knie. Het was zo vreselijk moeilijk om hem zo ziek te zien. Met Wim Jansen ben ik later nog naar zijn begrafenis in Oostenrijk gegaan. Daar liep echt de halve voetbalwereld te huilen, ongelooflijk."

Happel kwam als speler tot 51 interlands, twee WK’s en zeven landstitels. Later werd de Oostenrijker een succesvol trainer. Met Feyenoord veroverde hij onder meer de Europa Cup (1970). Met het Nederlands elftal werd hij in 1978 vice-wereldkampioen.  

Lees meer over:EredivisieFeyenoord

Plaats een reactie

dinsdag 14 november 2017 om 14:43
Legende of Legenda.. blijft moeilijk he VP? Ff aanpassuh!
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 14:46
Schrok heel even, sterfdag en van Hanegem in 1 zin. Dacht even dat hij er niet meer was.

Tja: Nu heeft VP de titel veranderd en slaat mijn comment nergens op.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 15:36]
Vind ik leuk
mcmodd +15112
dinsdag 14 november 2017 om 14:49
Ja Vitesse, dat hebben ze ook op het moment dat ik dit schrijf nog niet verbeterd.
Edit: dan maar de hele kop anders gedaan, prima VP.

On topic. Ernst Happel, zo ongeveer de beste trainer die Oranje ooit heeft gehad. Een heel goed mens, een vakman maar bovenal vlijmscherp in het analyseren van zijn tegenstanders. Rest in peace dear Ernst Happel.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 14:50]
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 14:52
Happel, de meest legendarische trainer die Feyenoord heeft gehad. R.I.P.
Vind ik leuk
DubRtd +15674
dinsdag 14 november 2017 om 14:56
Beste trainer ooit met 2 EC1 winsten met Feyenoord en HSV en een finale met Club Brugge, een WK finale met een NL XI-tal zonder Van Hanegem en Cruijff in een land waar je het nooit kon winnen.


Vind ik leuk
Truth +2790
dinsdag 14 november 2017 om 16:08
Ook de uefa cup finale gehaald met club tegen het hele grote liverpool ...3 x op rij kampioen met club
Vind ik leuk
Ruud1987 +3461
dinsdag 14 november 2017 om 14:57
Oude helden van weleer.

Altijd mooi om weer even stil te staan bij de helden van vroeger al zijn wij nederlanders daar nooit zo een fan van.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 14:58
Dat waren nog eens tijden. 1970. 47 jaar geleden. De gouden glorie. Hadden ze toen maar Fox.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 15:37
Heb jij het geluisterd via de radio? Ik niet, zeker niet, was toen nog niet geboren.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 15:45
Ik was drie ... helaas. Het 1e wat ik mij nog een beetje kan herinneren is de finale van 74.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 15:46]
Vind ik leuk
Vonkie +220
dinsdag 14 november 2017 om 15:55
Samen met mijn pa :-)
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 16:21
Leuk!
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 15:08
Kein geloel, Fussball spielen!
Vind ik leuk
Truth +2790
dinsdag 14 november 2017 om 16:06
Niet enkel in nederland maar ook in brugge zullen we Herr keine geloel Happel immer vergeten RIP
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Van Hanegem ontroerd: "Het was zo vreselijk moeilijk om hem zo ziek te zien"