Bondscoach Oranje O20 stopt per direct: Ik vind het wel heel erg jammer

    Bondscoach Oranje O20 stopt per direct: "Ik vind het wel heel erg jammer"

    dinsdag 14 november 2017 om 18:32

    De KNVB moet op zoek naar een nieuwe bondscoach voor Oranje O20. Dwight Lodeweges gaat zich volledig richten op zijn werk bij PEC Zwolle.

    Dat meldt de KNVB dinsdagavond. Lodeweges is tot de conclusie gekomen dat hij het bondscoachschap bij Oranje O20 niet meer kan combineren met zijn rol als assistent-trainer bij PEC Zwolle en zijn taken bij de jeugd van de club. Hij was sinds augustus 2016 actief als bondscoach van Oranje O20.

    "Ik heb sinds dit seizoen andere verantwoordelijkheden gekregen bij PEC Zwolle waardoor het voor mij simpelweg niet meer te combineren is", verklaart Lodeweges. "Nu zijn we soms een week weg met Oranje O20 en daar heeft mijn werk bij PEC onder te leiden. Ik vind het wel heel erg jammer, want ik heb het vreselijk goed naar mijn zin gehad bij O20."

    Lodeweges stopt met onmiddellijke ingang. Dinsdagmiddag zat hij voor het laatst op de Oranje-bank, tijdens de met 1-0 verloren wedstrijd tegen Italië. De KNVB gaat in de komende maanden op zoek naar een vervanger voor Lodeweges. Oranje O20 speelt maart volgend jaar de eerstvolgende interland.

    Lees meer over:NederlandNederland

    Plaats een reactie

    Bengelino +11237
    dinsdag 14 november 2017 om 18:35
    Dit is ook een drolbroek hoor sjongejonge
    Vind ik leuk
    Gewoon Bas +1758
    dinsdag 14 november 2017 om 18:40
    Ik bied me bij deze aan als bondscoach voor O20, want ik ben zelf ook O20, dus.
    Vind ik leuk
    dinsdag 14 november 2017 om 19:16
    Wir brauchen dost die Vedette!
    Kan jij makkelijk.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 19:16]
    Vind ik leuk
    onbemind +227
    dinsdag 14 november 2017 om 18:49
    Er bestaat 019 er bestaat 021, er bestaat jong oranje,wat moeten w met 020?
    Of het moet een Amsterdams elftal zijn !!
    Vind ik leuk
    kees ee +547
    dinsdag 14 november 2017 om 18:56
    gezien de voorkeur van de knvb, bedoelen ze t laatste waarschijnlijk ja !!
    Vind ik leuk
    jochempje +2495
    dinsdag 14 november 2017 om 18:51
    Nu Langeler nog.
    Vind ik leuk
    kees ee +547
    dinsdag 14 november 2017 om 18:53
    welk oranje van 020 ??
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +12169
    dinsdag 14 november 2017 om 19:07
    Mooi dat hij nu zijn prioriteiten op orde heeft.
    Vind ik leuk
    mcmodd +22863
    dinsdag 14 november 2017 om 19:16
    Zo, dus in augustus deed hij dit precies een jaar. Wat een volhouder is die Dwight hè? Ik heb nog met hem gespeeld in een ver verleden.
    Vind ik leuk
    Pec Man +799
    dinsdag 14 november 2017 om 19:33
    Waar was dat?
    Vind ik leuk
    Freddy M. +876
    dinsdag 14 november 2017 om 19:52
    Idd mcmodd waar was dat? Bij zijn amateurclub waar hij nog steeds lid van is? Of was dat in Deventer?
    Vind ik leuk
    dinsdag 14 november 2017 om 19:33
    Slappe zak ik weet nog wel dat hij onder politie begeleiding weg ging bij SC Cambuur toen hij bekend maakte dat hij de overstap maakte naar dkv (Hoerenveen)
    Vind ik leuk
    Pec Man +799
    dinsdag 14 november 2017 om 19:34
    Iedereen moet onder politiebegeleiding weg bij Cambuur, dus dat is niet zo vreemd.
    Vind ik leuk
    dinsdag 14 november 2017 om 19:48
    Bij mijn weten alleen bij die kneus van en lodeweges
    Vind ik leuk
    Pec010 +1943
    dinsdag 14 november 2017 om 21:38
    Nou elke uitwedstrijd die ik in Leeuwarden heb bezocht hadden we best wat politie begeleiding nodig. Altijd veel gezellige mensen daar om je uit te zwaaien.
    Vind ik leuk
    TheLobster +1499
    dinsdag 14 november 2017 om 19:33
    Oranje 020?
    Vind ik leuk
    Hoofdscout00 +2766