Bondscoach Oranje O20 stopt per direct: Ik vind het wel heel erg jammer

Bondscoach Oranje O20 stopt per direct: "Ik vind het wel heel erg jammer"

dinsdag 14 november 2017 om 18:32

De KNVB moet op zoek naar een nieuwe bondscoach voor Oranje O20. Dwight Lodeweges gaat zich volledig richten op zijn werk bij PEC Zwolle.

Dat meldt de KNVB dinsdagavond. Lodeweges is tot de conclusie gekomen dat hij het bondscoachschap bij Oranje O20 niet meer kan combineren met zijn rol als assistent-trainer bij PEC Zwolle en zijn taken bij de jeugd van de club. Hij was sinds augustus 2016 actief als bondscoach van Oranje O20.

"Ik heb sinds dit seizoen andere verantwoordelijkheden gekregen bij PEC Zwolle waardoor het voor mij simpelweg niet meer te combineren is", verklaart Lodeweges. "Nu zijn we soms een week weg met Oranje O20 en daar heeft mijn werk bij PEC onder te leiden. Ik vind het wel heel erg jammer, want ik heb het vreselijk goed naar mijn zin gehad bij O20."

Lodeweges stopt met onmiddellijke ingang. Dinsdagmiddag zat hij voor het laatst op de Oranje-bank, tijdens de met 1-0 verloren wedstrijd tegen Italië. De KNVB gaat in de komende maanden op zoek naar een vervanger voor Lodeweges. Oranje O20 speelt maart volgend jaar de eerstvolgende interland.

Lees meer over:NederlandNederland

Plaats een reactie

Bengelino +5974
dinsdag 14 november 2017 om 18:35
Dit is ook een drolbroek hoor sjongejonge
Vind ik leuk
Djambo +3541
dinsdag 14 november 2017 om 18:56
Inderdaad echt ongelooflijk slappe zak deze man.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 18:38
Wat trouwens ook opvallend was. Na Zweden Italië 1-0, is daarna alles in 0-0 beëindigt. Alle kwalificatieduels. Ook dat zegt wel wat.
Er staat ons een leuk WK te wachten. De spanning is blijkbaar groot.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 18:44
er zijn ook maar 4 goede teams. brazilie frankrijk duitsland en spanje.

dit wordt ook wel de halve finale als het allemaal goed loopt. finale duitsland brazilie lijkt me wel top ;-P
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 18:53
Portugal?
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 18:57
Argentinië?
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 19:53
zijn goed op bepaalde linies maar de teams die ik opgenoemd heb zijn op elke linie dubbel bezet en ook wereldtop.
Vind ik leuk
Jozef +20842
dinsdag 14 november 2017 om 19:46
België is toch favoriet?
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 18:40
Ik bied me bij deze aan als bondscoach voor O20, want ik ben zelf ook O20, dus.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 19:16
Wir brauchen dost die Vedette!
Kan jij makkelijk.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 19:16]
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 18:41
Kan iemand mij uitleggen wie of wat Oranje020 is? Maar weet wel 1 ding nu zeker en dat is dat die KNVB echt iets heeft met 020;)
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 20:00
Dan wordt Onder de 10, vast WK.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 18:49
Er bestaat 019 er bestaat 021, er bestaat jong oranje,wat moeten w met 020?
Of het moet een Amsterdams elftal zijn !!
Vind ik leuk
kees ee +292
dinsdag 14 november 2017 om 18:56
gezien de voorkeur van de knvb, bedoelen ze t laatste waarschijnlijk ja !!
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 20:02
De discussie is ook al gaande, om het gewoon O20-1 te noemen. En dan krijg je :
O20-2
O20-3
Verder begrijp je t wel, denk ik.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 18:51
Nu Langeler nog.
Vind ik leuk
kees ee +292
dinsdag 14 november 2017 om 18:53
welk oranje van 020 ??
Vind ik leuk
Zippy +2753
dinsdag 14 november 2017 om 18:55
Bondscoach van een Oranje team moet toch een zeer zwaar beroep zijn in Nederland.
Nu is de tijd aangebroken voor een vrouwelijke coach.
De mannen hebben afgedaan, nu "" alle macht aan de vrouwen"".
Vind ik leuk
Jozef +20842
dinsdag 14 november 2017 om 19:47
Zó zeldzaam stompzinnig, deze opmerking.

En toch een like scoren.

Bizar.
Vind ik leuk
Zippy +2753
woensdag 15 november 2017 om 09:13
Zo Jozef, gaat je moeten een taalbad nemen volgens een Nederlandse politieker.
Frans Duijts (duits,haha ) gaat Nederland leren Nederlands praten.
Jullie moeten een voorbeeld nemen aan de Vlamingen die wel een correcte uitspraak doen van de Nederlandse taal, uitspraak van een Nederlander op elk TVstation in Vlaanderen, kwam wel echt lachwekkend over.
Ook bizar, vind je niet.
Vind ik leuk
Jozef +20842
woensdag 15 november 2017 om 09:22
Wat Frans Duijts doet moet ie zelf weten. Hij is corpulent en zingt wat en moet blijkbaar al naar België uitwijken voor wat aandacht....
Als ik jou was zou ik taallessen nemen via de nalatenschap van een echte Belg: Eddy Wally....
[Reactie gewijzigd op woensdag 15 november 2017 om 09:27]
Vind ik leuk
Zippy +2753
woensdag 15 november 2017 om 09:29
Hap, hap, hap.
Gij blijft happen, wat een stomme boer ben je toch.
Vind ik leuk
Jozef +20842
woensdag 15 november 2017 om 09:30
Jij hapt, meneer Wally.

Je ging lekker door de mangel gisteren na een excellent optreden van Eriksen. Dat was best leuk en daar heb je duidelijk een kater aan overgehouden.

Naar Oud-Belgische traditie gaan we dan blind, laf en zouteloos op een achterafje in de verdediging...
[Reactie gewijzigd op woensdag 15 november 2017 om 09:33]
Vind ik leuk
Jozef +20842
woensdag 15 november 2017 om 09:24
We misten jouw visie gisteren wel een beetje tijdens Ierland-Denemarken....

Vind ik leuk
Zippy +2753
woensdag 15 november 2017 om 09:33
Boerke, denk je nu echt dat ik ga happen.
Stop met je reacties want ik lig dubbel van het lachen.
Vind ik leuk
Jozef +20842
woensdag 15 november 2017 om 09:36
Tss, lafbek.

Ga je gal spuwen in een actueel topic. Dat lef had je gisteren niet, meneer Wally...
Vind ik leuk
Zippy +2753
woensdag 15 november 2017 om 09:38
hahahahahahahahaha.
Vind ik leuk
Jozef +20842
woensdag 15 november 2017 om 10:41
Tja, als het met woorden niet meer lukt, dan maar hinniken, hè meneer Wally?
[Reactie gewijzigd op woensdag 15 november 2017 om 10:42]
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 19:07
Mooi dat hij nu zijn prioriteiten op orde heeft.
Vind ik leuk
mcmodd +11449
dinsdag 14 november 2017 om 19:16
Zo, dus in augustus deed hij dit precies een jaar. Wat een volhouder is die Dwight hè? Ik heb nog met hem gespeeld in een ver verleden.
Vind ik leuk
Pec Man +583
dinsdag 14 november 2017 om 19:33
Waar was dat?
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 19:52
Idd mcmodd waar was dat? Bij zijn amateurclub waar hij nog steeds lid van is? Of was dat in Deventer?
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 20:05
Dwight heeft vlgs mij heel lang bij GAE gespeeld. En ff bij Cambuur dacht ik.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 19:33
Slappe zak ik weet nog wel dat hij onder politie begeleiding weg ging bij SC Cambuur toen hij bekend maakte dat hij de overstap maakte naar dkv (Hoerenveen)
Vind ik leuk
Pec Man +583
dinsdag 14 november 2017 om 19:34
Iedereen moet onder politiebegeleiding weg bij Cambuur, dus dat is niet zo vreemd.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 19:48
Bij mijn weten alleen bij die kneus van en lodeweges
Vind ik leuk
Pec010 +469
dinsdag 14 november 2017 om 21:38
Nou elke uitwedstrijd die ik in Leeuwarden heb bezocht hadden we best wat politie begeleiding nodig. Altijd veel gezellige mensen daar om je uit te zwaaien.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 19:33
Oranje 020?
Vind ik leuk