KNVB gekraakt: Even twintigduizend euro ophoesten voor zo'n cursus

KNVB gekraakt: "Even twintigduizend euro ophoesten voor zo'n cursus"

dinsdag 14 november 2017 om 19:05

Johan Derksen begrijpt goed dat oud-spelers als Sjaak Polak niet eventjes twintigduizend euro kunnen neertellen voor de trainersopleiding. De oud-voetballer wil de cursus graag volgen, maar moet nog even sparen. Daarom is VoetbalPrimeur vorige week een crowdfundingsactie gestart, die maandag aandacht kreeg in Voetbal Inside.

Derksen vindt het belachelijk dat de KNVB dit soort hoge bedragen vraagt. "Even twintigduizend euro ophoesten voor zo'n cursus", begint hij. "Dat is voor die snotneuzen die tegenwoordig eerder miljonair zijn dan volwassen geen probleem, maar er zijn ook spelers van mijn kaliber - of iets beter - die voor modale salarissen hun hele leven hebben moeten spelen en daar hun gezinnetje van gerund hebben."

"Als ze dan uitgevoetbald zijn, heb je echt geen spaarpotje meer over. Voor die mensen is 20.000 euro heel veel geld", aldus Derksen, die het bespottelijk vindt dat Wiljan Vloet een van de mensen is die kijkt naar de toelatingsprocedure. "Terwijl iedereen weet dat meneer Vloet zelf niet geschikt was en er overal een potje van gemaakt heeft."

"En als je dan op de cursus zit, kun je je ook niet veroorloven om te zakken, want dan verdampen die 20.000 euro. Opnieuw doen gaat niet, dus dat is heel moeilijk. De KNVB moet niet denken dat iedere ex-speler die trainer wil worden een miljonair is. Het grootste deel van die spelers heeft gewoon een heel normaal salaris gehad", besluit Derksen.

De teller van de crowdfundingactie staat inmiddels op ruim 1800 euro. Doneren kan nog tot vrijdag!

 

Geld inzamelen | Doneeractie.nl

Lees meer over:Eredivisie

Plaats een reactie

dinsdag 14 november 2017 om 19:14
Mooi gebaar !
Ben het helemaal met Derksen eens
Vind ik leuk
Carl +1489
dinsdag 14 november 2017 om 19:27
Zou hij zelf niet het goede voorbeeld moeten geven en een mooie donatie live op TV moeten doen?
Vind ik leuk
Olfie +2684
dinsdag 14 november 2017 om 21:02
Nee.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 23:26
Nee
Vind ik leuk
wijze man +1287
woensdag 15 november 2017 om 07:02
Nee
Vind ik leuk
Niels92 +1970
dinsdag 14 november 2017 om 19:14
Genoeg mensen die graag iets willen worden, de een IT'er de ander piloot en de ander weer wat anders, ook die mensen hebben niet veel geld en moeten hun opleiding zelf betalen en dat kost ook duizenden en duizenden euro's! Dat moeten oud voetballers dan ook maar gewoon doen wanneer ze graag trainer willen worden in het betaald voetbal :)
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 19:27
inderdaad. het is niet alsof iedere pannenkoek geschikt is voor de opleiding. mijn opleiding moet ook bekostigd worden en daar open ik geen doneer pagina voor. alhoewel dat wel een leuk idee is.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 23:30
+1
Vind ik leuk
Djambo +3513
dinsdag 14 november 2017 om 19:16
Doneren voor ex-profvoetballers, waar gaat het heen met deze wereld. Laat ze lekker een andere baan zoeken, ik wilde ook chirurg worden had alleen de brains niet, wie gaat er voor mij doneren.
Vind ik leuk
HansVites +2094
dinsdag 14 november 2017 om 19:34
Laat me raden je wilde hersenchirurg worden zeker maar hersen transplantaties kunnen nog niet en het risico is dan groot dat je zomaar Vitesse supporter word met een beetje meer hersenen.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 19:38
Wat een vreselijk slechte grap
Vind ik leuk
Djambo +3513
dinsdag 14 november 2017 om 19:40
Ik zou bijna medelijden krijgen met Hans, nee toch niet.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 20:51
Beetje medelijden voor zijn slechte humor/slechte hersenen moet toch kunnen
Vind ik leuk
John M. +3197
dinsdag 14 november 2017 om 22:15
Als je de brains niet hebt helpen zelfs honderdduizend euros niet, dan redt je het nooit om chirurg te worden.
Vind ik leuk
Kuip +3150
dinsdag 14 november 2017 om 19:21
Dat heet investeren. Als je piloot wil worden moet je ook gigantisch veel geld betalen. Als je mazzel hebt en goed bent verdien je het later terug.
Overigens vind ik dat een betere eis zou zijn dat je minimaal op HBO-niveau geschoold moet zijn. Trainer zijn vergt een bepaald denkniveau. Een jongen als Polak is , sorry, te dom om ooit een goede trainer te worden. Dat geldt ook voor de Frank de Boertjes van de eredivisie. En daar lopen er erg veel van rond. De beste trainers van ons land, Michels en van Gaal, hadden een HBO-opleiding voor sportleraar gehad en in het onderwijs gewerkt. Deze mannen beheersten zowel het didactische als psychologische/pedagogische aspect.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 19:45
En als ze dan geen hbo diploma hebben laat ze dan op zn minst een assessment doen die aansluit op de cursus. En idd laat ze maar een lening afsluiten want dat moet iedere hbo of wo student waarvan de ouders het niet kunnen betalen. Niets mis mee!!

Wat ik wel vind dat het wel een ongelooflijk dure opleiding is!!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 19:49]
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 20:10
Wat een hoop gelul in de ruimte die beste man ( kan ff niet op zijn naam komen ) die 3 keer met Brazilië wereldkampioen werd kwam gewoon uit de ghetto in Brazilië
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 20:32
In Brazilie hebben ze ook de kans niet om een goede opleiding te volgen ook al zijn ze ontzettend slim. In NL heeft iedereen evenveel kans. Ligt aan je eigen keuze hier
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 19:23
Wat een onzin. Iedereen moet investeren in zijn eigen toekomst. Ga lekker naar een bank.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 19:57
-Hallo, meneer de bank. Ik wil 20.000.
-Waarom?
-Een investering in de toekomst.
-Dat had u in t verleden moeten doen. Een prettige dag verders.
Tot ziens.
Vind ik leuk
Het Brein +2064
dinsdag 14 november 2017 om 20:59
Feit is dat er voor 'ons' ook niet gedoneerd wordt.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 21:24
Zo is t.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 22:23
Hij heeft jaren lang gevoerbald en heeft geen € 20.00,- over? Ja, dan gaat hij maar wat anders doen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 22:24]
Vind ik leuk
HansVites +2094
dinsdag 14 november 2017 om 19:32
Als die 4 aan tafel de man even 5000 lappen is het voor elkaar die 4 kunnen het zat betalen.
Vind ik leuk
Gizmo +3434
dinsdag 14 november 2017 om 21:42
Hallo gek,

Dan zitten ze daar 1 avond voor niets te werken.

Vind ik leuk
Teo Smith +13118
dinsdag 14 november 2017 om 19:34
De KNVB word zieliger met de dag.
Vind ik leuk
Johan.l +3956
dinsdag 14 november 2017 om 19:38
Hij zegt eens iets waar ik nu eens helemaal achter kan staan
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 19:55
En dan ook nog zo'n papiertje verplicht stellen. Niet uit liefhebberij of zoiets.
Alles wat verplicht is, moet gratis zijn. Dat kan niet anders. Anders krijg je discriminatie.
Wel de mond vol over transgenders, maar ondertussen de rijken bevoordelen.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 20:00
En dan zakken als een baksteen!
Vind ik leuk
Het Brein +2064
dinsdag 14 november 2017 om 20:57
Waarom moeten we voor hem doneren? Ik wil dit ook wel, met mij zoveel mensen...
Vind ik leuk
Gizmo +3434
dinsdag 14 november 2017 om 21:44
Best lullig eigenlijk.

Ik wilde komende zaterdagochtend de resterende 18.200 doneren.

Maar ik lees hierboven dat het dan niet meer mag.

Dan pak ik vrijdag maar een extra biertje

Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

KNVB gekraakt: "Even twintigduizend euro ophoesten voor zo'n cursus"