Advocaat komt met langverwachte bevestiging: Het lijkt me nu wel duidelijk

Advocaat komt met langverwachte bevestiging: "Het lijkt me nu wel duidelijk"

dinsdag 14 november 2017 om 20:19

De kogel is door de kerk: na de interland tegen Roemenië zwaait Dick Advocaat af bij het Nederlands elftal. Wat bijna iedereen al wist, werd door de bondscoach dinsdagavond bevestigd.

Het was zo goed als zeker dat Advocaat na de twee oefeninterlands tegen Schotland en Roemenië zou stoppen, maar bevestigen wilde hij dat niet. Wel sprak hij in de pers regelmatig over 'zijn opvolgers'. In gesprek met SBS6 komt hij met de bevestiging.

"Ja, het lijkt me nu wel duidelijk dat dit mijn laatste wedstrijd is bij het Nederlands elftal. Nee, officieel heb ik het nog steeds niet gezegd, maar wat is officieel?", aldus Advocaat, die geen extra emotie voelt. "Ik denk niet dat je bij mij tijdens het Wilhelmus een traantje zal zien. Weemoed heb je niet meer op mijn leeftijd."

Advocaat was maar liefst zes keer in dienst van de KNVB: drie keer als bondscoach en drie keer als assistent-trainer. In totaal zat hij 62 wedstrijden als eindverantwoordelijke op de bank. Advocaat is de bondscoach met de meeste overwinningen als Oranje wint van Roemenië.

Lees meer over:NederlandNederland

Plaats een reactie

Ruud1987 +2883
dinsdag 14 november 2017 om 20:20
Het ga je goed onze ohw zo grote doch kleine generaal !

Je hebt het prima gedaan en in mijn ogen blijf je altijd een hele goede coach!

Veel succes met alles wat je nog maar zou willen doen of bereiken.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 20:21]
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 20:21
Mr Brinks stopt ermee, toch geen eer te behalen en hij kan weer opzoek naar de volgende klus.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 20:26
Misschien kan Dick Advocaat binnenkort bondscoach worden van Marokko, de taal zal geen belemmering moeten zijn, het grote deel van de spelers spreekt namelijk Nederlands!
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 20:30
Renard doet het prima toch.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 20:29
Mr Brinks? Omdat hij zijn geld verdient door op een bank te zitten? ;)
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 20:31
Nee omdat al zijn keuzes puur waren om zijn Brinks busje te vullen. Vergeet niet meer dat hij bij ADO wat wou doen, Fener kwam langs en het Brinksbusje was weer vertrokken.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 20:36
Hij was ook bondscoach van België totdat Russen hem meer wilden betalen. Ik snap je punt :p
Maar omdat Brinks een bank is vond ik het leuk :p
Vind ik leuk
Niels92 +1970
dinsdag 14 november 2017 om 20:45
Brinks is geen bank maar een waardetransport :)
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 20:48
Die heeft hij nodig om te verplaatsen. Die slaapt met zijn geld, dekentje van briefjes.

Vandaar dat ik zeg dat het Brinksbusje voor de deur stond toen Fener kwam.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 20:49]
Vind ik leuk
Niels92 +1970
dinsdag 14 november 2017 om 20:49
Nee joh, gewoon de creditcard gebruiken :)
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 20:49
Nee joh, hij niet.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 20:48
Wordt een lastige grap dan ben ik bang :(
Oh wacht. "Omdat Dick zijn geld verdiend door van bank naar bank te gaan?"
Vind ik leuk
Niels92 +1970
dinsdag 14 november 2017 om 20:50
Omdat Advocaat het eigenlijk heel slim aanpakt, doe het maar na, miljoenen verdienen als clubhopper :)
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 20:54
Het is vooral heel knap dat je elke keer weer aan het werk komt.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 20:50
Was het maar een grap, had graag gezien dat hij zijn woorden na had gekomen.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 20:55
Kan ik me voorstellen. Doet Jol iets bij jullie?
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 20:56
Jol is pleite.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 21:04
Ook al? Zijn er nog iconen over?
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 21:05
Good old Lex, onze die hard!
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 21:08
Dat schiet op
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 21:10
Hoezo het gaat toch goed, niks aan het handje.
Het is in jaren niet zo rustig geweest ;)
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 21:13
Dat is waar. De selectie is best goed, trainer goed. Geen vreemde situaties met de buitenlandse geldschieter. Tot mijn verbazing bleef Kanon zelfs. Dankzij een gekke constructie, maar dat maakt weinig uit. Indrukwekkend. Waarom wil je Dick precies hebben nu het eindelijk rustig is? :p
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 21:30
Om door te pakken!
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 21:35
Ik zou Van Hanegem vragen
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 21:46
Is goed bevriend met Lex, samen ook bij Feyenoord gezeten natuurlijk.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 21:48
En persoonlijk denk ik dat hij het zou doen als iemand hem serieus zou nemen.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 21:50
Misschien wel ja, als ik DH had geweest dan had ik hem sowieso gevraagd. Maar dan moeten Lex en Willem wel dezelfde denkwijze hebben. 2 adviseurs samen is lastig.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 21:55
Dan laat je ze allebei iets anders doen :p
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 21:57
Ken moeilijk 1 de plee laten doen :p
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 22:03
Ja, ook omdat jullie daar hopelijk al iemand voor hebben :p
Dat is ook sneu, dat je de wc's doet en dat Van Hanegem je werk over komt nemen.

Jeugd en aan/verkoop? Dat zijn al twee dingen :p
Vind ik leuk
Nuance +2578
dinsdag 14 november 2017 om 22:15
Immers? Of Schoenmaker?
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 22:20
Met alle respect, Immers is nog geen icoon. Natuurlijk onze ouwe Lex.

Sexy Lexy
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 20:22
Dat Dirk zou stoppen had ik je een tijdje geleden ook wel kenne vertellen mok zegge

Vind ik leuk
Teo Smith +13118
dinsdag 14 november 2017 om 20:24
Breaking news.

Houdoe dickie.
Vind ik leuk
Jozef +20841
dinsdag 14 november 2017 om 20:26
Ik durf het pas te geloven als de opvolger het overneemt...
Vind ik leuk
HanV +2042
dinsdag 14 november 2017 om 20:33
Misschien gaat hij ooit nog wel het record van het aantal benoemingen bij Oranje nog verder aanscherpen.
Vind ik leuk
Jozef +20841
dinsdag 14 november 2017 om 20:43
Heb nog nooit een nachtmerrie gehad, maar dat zou dan toch de eerste keer zijn vermoed ik.
Vind ik leuk
Feye1908 +6586
dinsdag 14 november 2017 om 21:14
We kunnen lullen wat we willen maar als de KNVB eerder die Blind had gewisseld voor Advocaat, waren we er “gewoon” bij geweest op het komende WK.
Vind ik leuk
Jozef +20841
dinsdag 14 november 2017 om 21:35
Dan had er toch beter en slimmer gespeeld moeten worden dan tegen Luxemburg, Bulgarije, Frankrijk, Wit-Rusland (Zweden even niet meetellen, dat ging nergens over).

Dat was gruwelijk slecht hoor. Niveau Bulgarije uit onder Blind zeg maar...
Vind ik leuk
Feye1908 +6586
dinsdag 14 november 2017 om 21:47
Het was zeker slecht maar hij pakte wel de punten. We hebben het eerder in de kwalificatie laten liggen.
Vind ik leuk
Jozef +20841
dinsdag 14 november 2017 om 21:54
Vond het niet zo'n kunst allemaal. Frankrijk uit was verreweg het meest ontluisterend. Zweden uit verloren we twee punten door een dwaling. Als dat niet was gebeurd, dan stond het er prima voor, ook na de nederlaag tegen Bulgarije...

Maar goed, we zijn er niet bij. Gezien de kwaliteit op dit moment misschien maar beter en dan zijn verwijten naar coaches eigenlijk zinloos...
Vind ik leuk
Cookee +4359
woensdag 15 november 2017 om 17:20
Jozef, ik kan zien dat jij supporter van een doorgaans winnende brigade bent. Supporters van degradatieclubs die weten dat als een team zo slecht presteerde als Oranje dat dan spelers ook vertrouwen missen, dik verliezen tegen France en dan toch nog zoveel punten pakken is best knap.
Meestal zal een team in die vorm meer wedstrijden nodig hebben om weer langzaam op stoom te komen.
Dick was prima in teammotivatie. Nu de druk eraf is, zie je dat ze langzaam opklauteren.
[Reactie gewijzigd op woensdag 15 november 2017 om 17:23]
Vind ik leuk
Jozef +20841
woensdag 15 november 2017 om 17:29
Tja, hoe we het ook zien, het zal niet veranderen.

Wat in mijn ogen wel klopt in je relaas is, dat zelfvertrouwen veel doet met de prestaties. Zo is IJsland opeens een leuke subtopper geworden en Nederland bungelt daar ver onder. De realiteit is volgens mij dat ze elkaar niet ver ontlopen en dat vertrouwen het verschil maakt. Top zijn we echt niet meer, maar daarmee zeg ik niks vreemds meer lijkt me...
Vind ik leuk
HanV +2042
woensdag 15 november 2017 om 09:08
Sorry.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Advocaat komt met langverwachte bevestiging: "Het lijkt me nu wel duidelijk"