Advocaat komt met langverwachte bevestiging: Het lijkt me nu wel duidelijk

    Advocaat komt met langverwachte bevestiging: "Het lijkt me nu wel duidelijk"

    Gepubliceerd: dinsdag 14 november 2017 om 20:19di 14-11-2017 om 20:19

    De kogel is door de kerk: na de interland tegen Roemenië zwaait Dick Advocaat af bij het Nederlands elftal. Wat bijna iedereen al wist, werd door de bondscoach dinsdagavond bevestigd.

    Het was zo goed als zeker dat Advocaat na de twee oefeninterlands tegen Schotland en Roemenië zou stoppen, maar bevestigen wilde hij dat niet. Wel sprak hij in de pers regelmatig over 'zijn opvolgers'. In gesprek met SBS6 komt hij met de bevestiging.

    "Ja, het lijkt me nu wel duidelijk dat dit mijn laatste wedstrijd is bij het Nederlands elftal. Nee, officieel heb ik het nog steeds niet gezegd, maar wat is officieel?", aldus Advocaat, die geen extra emotie voelt. "Ik denk niet dat je bij mij tijdens het Wilhelmus een traantje zal zien. Weemoed heb je niet meer op mijn leeftijd."

    Advocaat was maar liefst zes keer in dienst van de KNVB: drie keer als bondscoach en drie keer als assistent-trainer. In totaal zat hij 62 wedstrijden als eindverantwoordelijke op de bank. Advocaat is de bondscoach met de meeste overwinningen als Oranje wint van Roemenië.

    Lees meer over:NederlandNederland

    Plaats een reactie

    Ruud1987 +5358
    dinsdag 14 november 2017 om 20:20
    Het ga je goed onze ohw zo grote doch kleine generaal !

    Je hebt het prima gedaan en in mijn ogen blijf je altijd een hele goede coach!

    Veel succes met alles wat je nog maar zou willen doen of bereiken.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 20:21]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90863
    dinsdag 14 november 2017 om 20:21
    Mr Brinks stopt ermee, toch geen eer te behalen en hij kan weer opzoek naar de volgende klus.
    Vind ik leuk
    dinsdag 14 november 2017 om 20:26
    Misschien kan Dick Advocaat binnenkort bondscoach worden van Marokko, de taal zal geen belemmering moeten zijn, het grote deel van de spelers spreekt namelijk Nederlands!
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90863
    dinsdag 14 november 2017 om 20:30
    Renard doet het prima toch.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33290
    dinsdag 14 november 2017 om 20:29
    Mr Brinks? Omdat hij zijn geld verdient door op een bank te zitten? ;)
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90863
    dinsdag 14 november 2017 om 20:31
    Nee omdat al zijn keuzes puur waren om zijn Brinks busje te vullen. Vergeet niet meer dat hij bij ADO wat wou doen, Fener kwam langs en het Brinksbusje was weer vertrokken.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33290
    dinsdag 14 november 2017 om 20:36
    Hij was ook bondscoach van België totdat Russen hem meer wilden betalen. Ik snap je punt :p
    Maar omdat Brinks een bank is vond ik het leuk :p
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34438
    dinsdag 14 november 2017 om 20:24
    Breaking news.

    Houdoe dickie.
    Vind ik leuk
    Jozef +40091
    dinsdag 14 november 2017 om 20:26
    Ik durf het pas te geloven als de opvolger het overneemt...
    Vind ik leuk
    HanV +4651
    dinsdag 14 november 2017 om 20:33
    Misschien gaat hij ooit nog wel het record van het aantal benoemingen bij Oranje nog verder aanscherpen.
    Vind ik leuk
    Jozef +40091
    dinsdag 14 november 2017 om 20:43
    Heb nog nooit een nachtmerrie gehad, maar dat zou dan toch de eerste keer zijn vermoed ik.
    Vind ik leuk
    Feye1908 +8760
    dinsdag 14 november 2017 om 21:14
    We kunnen lullen wat we willen maar als de KNVB eerder die Blind had gewisseld voor Advocaat, waren we er “gewoon” bij geweest op het komende WK.
    Vind ik leuk
    Jozef +40091
    dinsdag 14 november 2017 om 21:35
    Dan had er toch beter en slimmer gespeeld moeten worden dan tegen Luxemburg, Bulgarije, Frankrijk, Wit-Rusland (Zweden even niet meetellen, dat ging nergens over).

    Dat was gruwelijk slecht hoor. Niveau Bulgarije uit onder Blind zeg maar...
    Vind ik leuk
    Feye1908 +8760
    dinsdag 14 november 2017 om 21:47
    Het was zeker slecht maar hij pakte wel de punten. We hebben het eerder in de kwalificatie laten liggen.
    Vind ik leuk
    Jozef +40091
    dinsdag 14 november 2017 om 21:54
    Vond het niet zo'n kunst allemaal. Frankrijk uit was verreweg het meest ontluisterend. Zweden uit verloren we twee punten door een dwaling. Als dat niet was gebeurd, dan stond het er prima voor, ook na de nederlaag tegen Bulgarije...

    Maar goed, we zijn er niet bij. Gezien de kwaliteit op dit moment misschien maar beter en dan zijn verwijten naar coaches eigenlijk zinloos...
    Vind ik leuk
    Cookee +11259
    woensdag 15 november 2017 om 17:20
    Jozef, ik kan zien dat jij supporter van een doorgaans winnende brigade bent. Supporters van degradatieclubs die weten dat als een team zo slecht presteerde als Oranje dat dan spelers ook vertrouwen missen, dik verliezen tegen France en dan toch nog zoveel punten pakken is best knap.
    Meestal zal een team in die vorm meer wedstrijden nodig hebben om weer langzaam op stoom te komen.
    Dick was prima in teammotivatie. Nu de druk eraf is, zie je dat ze langzaam opklauteren.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 15 november 2017 om 17:23]
    Vind ik leuk
    Jozef +40091
    woensdag 15 november 2017 om 17:29
    Tja, hoe we het ook zien, het zal niet veranderen.

    Wat in mijn ogen wel klopt in je relaas is, dat zelfvertrouwen veel doet met de prestaties. Zo is IJsland opeens een leuke subtopper geworden en Nederland bungelt daar ver onder. De realiteit is volgens mij dat ze elkaar niet ver ontlopen en dat vertrouwen het verschil maakt. Top zijn we echt niet meer, maar daarmee zeg ik niks vreemds meer lijkt me...
    Vind ik leuk
    HanV +4651
    woensdag 15 november 2017 om 09:08
    Sorry.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws