Advocaat mogelijk tóch naar WK met ander land: Dat zou heel aardig zijn

Advocaat mogelijk tóch naar WK met ander land: "Dat zou heel aardig zijn"

dinsdag 14 november 2017 om 23:10

Met het Nederlands elftal lukte het niet, maar Dick Advocaat sluit niet uit dat hij alsnog naar het WK gaat. De aftredende bondscoach staat open voor een nieuwe uitdaging.

Advocaat gaat niet actief op zoek. "Het kan altijd natuurlijk", antwoordt Advocaat op de vraag van FOX Sports of hij misschien doorgaat bij een ander land. "Er kan iets leuks komen, maar er kan ook niks komen. Ik laat het op me afkomen en zie wel wat er gebeurt."

De vertrekkende Oranje-bondscoach schermt niet met aanbiedingen. "Nee, er is nog niks. Ik ga er verder niet op in nu. We hebben net gewonnen, daar ben ik blij om. Laten we er nog even van genieten." In gesprek met het Algemeen Dagblad liet Advocaat zich ontvallen dat naar het WK gaan met een ander land 'heel aardig zou zijn'.

Voor het Nederlands elftal is de deur in elk geval dicht. De oefeninterland tegen Roemenië (0-3) was zijn laatste kunstje. "Als ze me over een paar maanden toch weer terugvragen? Dan is het te laat. Dat heb ik inderdaad eerder gezegd, maar nu blijf ik erbij. Ik ben niet meer beschikbaar voor Oranje."

Lees meer over:NederlandNederland

Plaats een reactie

Henk 1971 +1777
dinsdag 14 november 2017 om 23:15
Het is hem gegund
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 23:44]
Vind ik leuk
5697956 +1534
dinsdag 14 november 2017 om 23:36
* gegund
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 23:16
Ja joh als het met Nederland niet lukt dan ga je toch roem proberen te halen bij een ander land! Want ja, wie wil niet een bondscoach die voorspelt heeft dat Zweden met 8-0 zou winnen -_-
Vind ik leuk
Henk 1971 +1777
dinsdag 14 november 2017 om 23:20
Het heeft niet aan Dick gelegen, die heeft het goed gedaan (behalve Frankrijk).
Die tobbers daarvoor zijn er verantwoordelijk voor!
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 23:25
Goed? Tegen Frankrijk had hij de pot dicht moeten houden (scheelde 2 doelpunten die kostbaar waren). Tegen de andere teams had hij met veel meer aanval en lef moeten spelen. Hij wist de hele tijd dat er doelpunten nodig waren en bleef maar zeggen, een overwinning is alleen wat telt. Daarnaast heeft hij in mijn ogen toch ook echt op dat gebied gefaald tegen Wit Rusland door niet met Dost te spelen maar met Janssen, en vervolgens als je doelpunten nodig hebt deze twee met elkaar te wisselen ipv een extra spits erbij te gooien.

Daarnaast heeft hij als coach invloed op hoe gemotiveerd en agressief en hongerig een team het veld in gaat. Geen van dit alles was te zien bij Nederland.

Maar zeker, je hebt gelijk. Het ligt vooral aan die slappe mentaliteit van die 11 nerds op het veld, die tikkies breed spelen en ongemotiveerd zijn.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 23:34
Dick heeft het gewoon goed gedaan. Die hele matige selectie waar we het al 3 jaar over hebben, heeft hij aan het winnen gekregen. Daar mogen zijn voorgangers jarloers op zijn.
Vind ik leuk
Mo +7947
woensdag 15 november 2017 om 00:32
Hele matige selectie slaat totaal nergens op. De meeste spelers spelen bij hele degelijke clubs. Besiktas Lyon Liverpool Lazio Man United en noem maar op
Vind ik leuk
woensdag 15 november 2017 om 08:51
Ben ik met je eens, maar als je het commentaar de afgelopen jaren hebt gehoord. Zijn we vergelijkbaar net een estland
Vind ik leuk
Mo +7947
woensdag 15 november 2017 om 11:30
Ja maar dat is echt bullshit. We rollen Estland gewoon met 6-0 op
Vind ik leuk
Jozef +20781
woensdag 15 november 2017 om 08:19
Als je puur kijkt naar de uitslagen viel het mee, ja.

Als je gekeken hebt zou je beter weten. Het was gruwelijk slecht. Onder Dikkie werd de lijn van Bulgarije uit moeiteloos voortgezet. De uitslagen verbloemen alles. Zelfs mijn heel oude moeder zegt dat het allemaal meevalt gezien de uitslagen. Ik verzeker je: ze houdt niet van voetbal en kijkt nooit. Af en toe naar uitslagen in de krant, om in gesprek met me te komen....
Vind ik leuk
woensdag 15 november 2017 om 08:50
Ik weet nog een trainer waaronder het voetbal slecht was: van Gaal. Maar weer zeker dat jij ook springend op de banken hebt gestaan.
Vind ik leuk
Jozef +20781
woensdag 15 november 2017 om 09:04
Je vergeet de weergaloze Robben.
Daarop vegeteerde heel Oranje en ja, weer dat beetje geluk gehad. Of moeten we dat maar vergeten?

Ongelofelijk trouwens dat je het vrij aardige Oranje onder van Gaal durft te vergelijken met het laffe Advocaat Oranje.
Vind ik leuk
woensdag 15 november 2017 om 09:26
Maar dat robben onder van gaal goed was en onder advocaat niet. Is nier de fout van dick.

En van gaal niet laf? 5 verdedigers?
Vind ik leuk
woensdag 15 november 2017 om 17:08
Nou ik kan je vertellen dat ik ook toen Van Gaal coach was en dat belabberde negatieve voetbal speelde,niet heb gejuicht.
Ik roep al een tijdje dat we al zeker 8 a 9 jaar geen fatsoenlijk voetbal van Oranje meer hebben gezien.
Vind ik leuk
woensdag 15 november 2017 om 01:39
Hij had Strootman niet moeten selecteren en opstellen. Dat is zijn grootste fout geweest. Die gaf het tegen Frankrijk helemaal weg. Achteraf is het makkelijk praten dat we er daar met 4-0 af zijn gegaan, maar tijdens de wedstrijd tegen Frankrijk hebben we ook kansen gehad om terug te komen. En laten we wel zijn, als die keeper van Frankrijk die blunder niet had begaan tegen Zweden, dan hadden wij gewoon in de playoff gestaan. Het is zo makkelijk om kritiek te geven van buitenaf, maar Dick heeft het gewoon goed gedaan.
Vind ik leuk
Jozef +20781
woensdag 15 november 2017 om 08:20
Sneijder opstellen tegen Frankrijk was toch wel categorie Robben wissel 2004 hoor....
[Reactie gewijzigd op woensdag 15 november 2017 om 08:20]
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 23:40
advocaat is daar mede schuldig aan door hun te laten stikken voor een zak turks geld
Vind ik leuk
woensdag 15 november 2017 om 05:34
Het heeft wel aan Dick gelegen,die had kwalificatie gewoon nog in de hand.
Maar door je verdedigende en misselijkmakende negatieve voetbal kom je veel doelpunten achter te staan op Zweden.
En dat is ook de taak van een bondscoach,om te weten met hoeveel doelpunten verschil je moet winnen.
Maar dit op geld beluste kereltje gaat alleen voor zijn eigen roem.
Ik heb alle wedstrijden gewonnen,dus ik ben de beste.
Vind ik leuk
Jozef +20781
woensdag 15 november 2017 om 08:08
Je schijnt zoiets hier niet te mogen zien en zeggen.
Vind ik leuk
JCJWZ +9117
woensdag 15 november 2017 om 05:01
Dick gaat vast met Zweden naar het WK. Dat verklaart een hoop.
Vind ik leuk
Rodapaus +2311
dinsdag 14 november 2017 om 23:16
Gewoon doen Dickie! Is toch altijd mooi om zon groot toernooi mee te krijgen. En weer iets voor op je cv! Laat de Nederlandse armoe je pret niet bederven.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 23:17
Dan nog geen tijd voor de nieuwe generatie.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 23:20
Dat zeg ik, hij hoeft zijn Brinks busje niet uit te laden.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 23:20
Het zij hem van harte gegund, in weerwil van ongetalenteerde loonslaven die het modale en zaaddodende principe aanhangen dat geld zijn drijfveer zou zijn.
Vind ik leuk
Jozef +20781
woensdag 15 november 2017 om 08:04
Alles goed en wel, boemel, maar hoe verklaar je de move van Dikkie van het buitengewoon talentvolle België naar Rusland indertijd?
En ging zijn voetbalhart echt ineens op hol van dat geweldige Turkse clubvoetbal?

Je toon is weer eens buitengewoon neerbuigend en aanmatigend. Ga je schamen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 15 november 2017 om 08:06]
Vind ik leuk
woensdag 15 november 2017 om 14:02
Selfulfilling prophecy; de Advocaat-mare dient koste wat kost in stand gehouden te worden door kansloze primeurpassanten.

Je grijpt opnieuw een rake waarneming mijnerzijds aan om je vermakelijke, schaamteloze en kokette pedanterie te etaleren.

Fijne dag nog!
Vind ik leuk
Jozef +20781
woensdag 15 november 2017 om 16:44
Moest toch even nadenken wat je nou in hemelsnaam weer aan het wauwelen was met je 'Advocaat-mare'... Maar goed, even nadenken helpt.

Omdat jij het niet eens bent met meningen die die 'mare' (wat een naar opoe-woord) onderbouwen, zet je deze mensen weg als kansloze primeurpassanten en kansloze loonslaven.

Buitengewoon dom en arrogant in normale mensentaal.

Jij zou zoiets etaleren van een schaamteloze en kokette pedanterie noemen....

En zo je wilt: Fijne dag nog!
[Reactie gewijzigd op woensdag 15 november 2017 om 16:46]
Vind ik leuk
woensdag 15 november 2017 om 17:05
Dick is degene die puur voor het geld gaat,anders was je op je 70ste met de miljoenen die hij heeft allang gestopt.
Zoals Gijp al zei bij ons beginnen de cijfers op de bankafschriften ,ergens aan het eind van het afschrift.
Maar bij Dick beginnen de cijfers aan het begin van het papier en lopen over de hele bovenste rij.
Dus lul mij niet weer dat Advocaat niet voor het geld gaat,als hij het zo goed meent dan had hij het voor niets kunnen doen.
Dat heeft hij nu letterlijk gedaan door zich niet te kwalificeren.
Vind ik leuk
woensdag 15 november 2017 om 00:06
Bedankt voor alles maar nu graag plaatsmaken
Vind ik leuk
woensdag 15 november 2017 om 00:10
gelukkig
Vind ik leuk
Yass +7
woensdag 15 november 2017 om 00:13
Welke land zou hem dan vragen of nemen denken jullie? Wie heeft er vermoedens?
Vind ik leuk
woensdag 15 november 2017 om 00:17
Saoedi Arabië of misschien wel Australie als die het redden . Of toch Belgie
Vind ik leuk
woensdag 15 november 2017 om 02:02
Ik denk dat hij al lang een contract heeft met die Saudies om bondscoach te worden...
Vind ik leuk
woensdag 15 november 2017 om 07:27
Dat kan nog wel eens een hutkoffertje vol met geld opleveren ;)
Vind ik leuk
Teo Smith +13079
woensdag 15 november 2017 om 06:30
Doei dickie.
Vind ik leuk
dezink +332
woensdag 15 november 2017 om 06:45
Als Dick de hele kwalificatieronde aan het roer had gestaan , hadden we gewoon een WK gespeeld . Ook met dit spelersmateriaal .
Vind ik leuk
woensdag 15 november 2017 om 17:13
Nou Dezink dan ben ik blij dat we ons niet geplaatst hebben ,want dan hadden we net als nu nog steeds elke wedstrijd dat negatieve snert niet om aan te zien voetbal gehad.En Schlachtenbummler ga jij es effe die aardappel uit je strot halen met je bekakte gewauwel.
Vind ik leuk
woensdag 15 november 2017 om 07:05
Dickie keurig gedaan. Was hij maar vanaf het begin coach geweest dan was oranje wel naar Rusland gegaan. Maar Bennie Blind en Martijn de ligt zijn verantwoordelijk voor deze afgang.
Vind ik leuk
Jozef +20781
woensdag 15 november 2017 om 08:22
Nog een die nooit keek....
Vind ik leuk
woensdag 15 november 2017 om 07:50
Jammer dat de hoge heren vd KNVB niet hebben ingezien dat Dick alleen maar bezig was met FC Advocaat.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Advocaat mogelijk tóch naar WK met ander land: "Dat zou heel aardig zijn"