Update: Oranje-bondscoach kan beslissen over mini-toernooi met WK-afvallers

    Update: Oranje-bondscoach kan beslissen over mini-toernooi met WK-afvallers

    woensdag 15 november 2017 om 10:30

    Het Nederlands elftal gaat niet naar het WK, maar dat betekent niet dat de Oranje-internationals al een vakantie kunnen boeken voor de zomer van 2018. De Amerikaanse voetbalbond onderzoekt de mogelijkheid om een mini-toernooi te organiseren met landen die geen WK-ticket hebben bemachtigd.

    Dat meldt ESPN. De Verenigde Staten heeft zich net als het Nederlands elftal niet weten te plaatsen voor de mondiale eindronde in Rusland en hetzelfde geldt voor de gerenommeerde voetballanden Italië, Ghana en Chili. De US Soccer Federation onderzoekt daarom samen met Soccer United Marketing de mogelijkheid om samen met de genoemde landen een mini-toernooi te organiseren in de zomer van 2018.

    De plannen zijn op dit moment nog in de verkennende fase, waardoor de exacte opzet van het toernooi nog onduidelijk is. Het kan volgens ESPN een mini-toernooi in één land worden, maar ook een serie vriendschappelijke interlands tussen de Verenigde Staten en Nederland, Italië, Ghana en Chili. In elk geval biedt de internationale voetbalkalender voldoende ruimte in aanloop naar het WK, omdat de landen die wél van de partij zijn in Rusland oefeninterlands afwerken.

    Update 10.30: De KNVB weet vooralsnog niets van een mini-toernooi tussen de vijf gerenommeerde WK-afvallers Nederland, de Verenigde Staten, Italië, Ghana en Chili. Dat laat de voetbalbond woensdag weten aan het Algemeen Dagblad. De invulling van de zomer ligt voor Oranje nog open. De nieuw te benoemen technisch directeur en bondscoach kunnen de eventuele uitnodiging uit de VS accepteren of niet.

    Plaats een reactie

    woensdag 15 november 2017 om 00:05
    lijkt mij leuk.
    Vind ik leuk
    B. Alrond +1295
    woensdag 15 november 2017 om 08:11
    Mij ook. Nieuw Oranje, kan zich echt goed laten testen, het gaat ergens om. Je bent een langere tijd bij elkaar... Kan nog interessant worden.
    Vind ik leuk
    Barrybatsbak +1468
    woensdag 15 november 2017 om 10:37
    ik haal de oranje slingers alvast uit
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +18887
    woensdag 15 november 2017 om 00:09
    Leuk plan! Haal die oranje shit maar weer uit de kast, want we komen er aan!!
    Vind ik leuk
    Barrybatsbak +1468
    woensdag 15 november 2017 om 10:38
    We zijn er weer bij en dat is......................
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +18887
    woensdag 15 november 2017 om 10:50
    PRIMAAAAAAAA!
    Vind ik leuk
    JDW1988 +2969
    woensdag 15 november 2017 om 00:11
    Prima plan!
    Hoe meer die gasten samen spelen in Oranje, hoe beter.
    Vind ik leuk
    Koeroe +12651
    woensdag 15 november 2017 om 00:45
    En die gasten hoopten op vroeg vakantie, jammer joh! Zonder dollen, leuk plan denk ik zo
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +25503
    woensdag 15 november 2017 om 01:05
    Aardig idee! Wel serieus bouwen aan een nieuw team en niet als extra oefenpotjes beschouwen
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5536
    woensdag 15 november 2017 om 01:17
    Doe maar! En als Heineken bij het kratje bier een zwart pak, blond toupetje en wat oranje verf voor op je hoofd doet dan kunnen alle fans gelijk als Trump in het stadion zitten. Maken die Amerikanen de oranjegekte ook eens mee.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 15 november 2017 om 01:17]
    Vind ik leuk
    FCHeineken +812
    woensdag 15 november 2017 om 07:05
    Ik ga mijn best doen...haha ;)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27208
    woensdag 15 november 2017 om 11:50
    Lets make Oranje great again
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +4415
    woensdag 15 november 2017 om 02:06
    Als die landen allemaal meedoen heb je een sterker deelnemersveld dan het WK haha . USA Italie Nederland Chili Ecuador Ghana Ivoorkust. Niks mis mee
    Vind ik leuk
    woensdag 15 november 2017 om 02:58
    Als ze sterk waren, dan deden ze wel mee aan het echte WK.
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +4415
    woensdag 15 november 2017 om 09:35
    Dat ben ik met je eens , maar een EK is een sterker toernooi dan een WK. Nederland en Italie winnen gewoon van pak hem beet Marokko, tunesie , Egypte , Peru, S. Arabië ( Australie - Honduras ) etc
    Vind ik leuk
    Kerim Hemdi +2507
    woensdag 15 november 2017 om 04:20
    Leuk, een WK voor losers. Haal de oranje pruiken uit de kast en praat recht wat krom is. Oranje boven.
    Vind ik leuk
    woensdag 15 november 2017 om 07:37
    Supporters die dingen slopen en met de politie vechten, da's inderdaad beter dan met een oranje pruik op feestvieren....
    Moet je in Rusland ook eens doen als je zo stoer bent....
    Vind ik leuk
    R2 +4988
    woensdag 15 november 2017 om 10:52
    Problemen in deze mate gaf het alleen in Brussel toch of heb ik iets gemist?
    Vind ik leuk
    woensdag 15 november 2017 om 04:27
    Grappig soort van confederations cup, miss kan NL winnen maar ik zie dat niet snel gebeuren.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +30030
    woensdag 15 november 2017 om 06:28
    Onzin.
    Vind ik leuk
    woensdag 15 november 2017 om 07:05
    Hier kan je een leukere poule van samenstellen dan menig poule op het WK denk ik.
    Vind ik leuk
    FCHeineken +812
    woensdag 15 november 2017 om 07:06
    Prima idee! Die Amerikanen zijn zo gek nog niet.... op Trump na ;)
    Vind ik leuk
    The Iceman +7974
    woensdag 15 november 2017 om 10:37
    Zo'n 40% van de Amerikanen gelooft in creationisme, dan is Trump nog relatief normaal
    Vind ik leuk
    woensdag 15 november 2017 om 07:53
    Vet
    Vind ik leuk
    Kuip +7007
    woensdag 15 november 2017 om 07:56
    Heel goed plan. Overigens zouden Ajax en PSV dat ook moeten doen in zo'n seizoen zonder Europees voetbal. Ga in Europese weken voetballen tegen clubs uit andere landen die ook niet mee doen. Daar leren ze meer van dan trainen. PSV - Borussia MG en Liverpool-Ajax is toch leuk en leerzaam.
    Vind ik leuk
    Ryan82 +974
    woensdag 15 november 2017 om 08:20
    ik vind het een prima plan! Daarnaast hoop ik dat Nederland en Belgie de clubteams 1 competitie maken. (of 2, soort van eredivisie en jupiler leauge)
    [Reactie gewijzigd op woensdag 15 november 2017 om 08:21]
    Vind ik leuk
    Woudo +8019
    woensdag 15 november 2017 om 10:39
    Dat is de enige manier waarop je heel misschien weer een beetje bij de Europese subtop kan aanhaken. Kijk liever naar Feyenoord - Brugge en Anderlecht - Ajax dan dat ze tegen clubs als met alle respect VVV en Willem 2 spelen..
    Vind ik leuk
    Kopstootje +8354
    woensdag 15 november 2017 om 08:24
    Kunnen ze ook alvast inschrijven voor de EK's en WK's die daarna volgen?
    Vind ik leuk
    Lusitano +252
    woensdag 15 november 2017 om 08:39
    Goed idee. Een loserstournament
    Vind ik leuk
    woensdag 15 november 2017 om 09:04
    zet maar een flinke prijzen pot neer voor de nummer's 1,2 en 3 geheid dat je een geslaagd toernooi krijgt....prima plan niks mis mee.
    Vind ik leuk
    lemon9 +830
    woensdag 15 november 2017 om 09:32
    With Italy en de rest van de shit
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +4415
    woensdag 15 november 2017 om 09:38
    Misschien kunnen ze dan ook nog een team samenstellen van spelers die omdat ze bij een klein land spelen en nooit kans maken op een toernooi. Denk aan Aubameyang, Hamsik , Bale etc
    Vind ik leuk
    DubRtd +15210
    woensdag 15 november 2017 om 10:34
    Als ik de potentiële deelnemers zie wordt dat toernooi meer het aanzien waard dan het echte WK.

    Zie Chili toch een stuk liever in actie dan 90% wat zich voor Rusland heeft geplaatst bijvoorbeeld.
    Vind ik leuk
    GKL +193
    woensdag 15 november 2017 om 10:40
    Goed idee
    Vind ik leuk
    Greenwhite +372
    woensdag 15 november 2017 om 11:00
    Gewoon vakantie punt
    Vind ik leuk
    Nick Kools +12695
    woensdag 15 november 2017 om 11:02
    Niet eens zo'n slecht idee.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9155
    woensdag 15 november 2017 om 11:02
    Het zou niet verkeerd zijn leuk idee ik hoop uiteindelijk dat het Door gaat.
    Vind ik leuk
    stratumseind +156833
    woensdag 15 november 2017 om 11:08
    Een toernooitje voor de kat zijn kut , hopelijk selecteerd de nieuwe bondscoach dan geen spelers van PSV .
    Neem je vakantie en bereid je voor op het nieuwe seizoen . Dit is net zoiets als neuken met een condoom : het is niet echt.
    Vind ik leuk
    Cappie +6973
    woensdag 15 november 2017 om 11:29
    Doen.
    En mochten we die dan winnen dan wel graag met boottocht door de Amsterdamse grachten.
    Vind ik leuk
    pico323 +5325
    woensdag 15 november 2017 om 11:42
    top meteen doen. niet naar dat enge Rusland met die mafkees aan het roer alhoewel Amerika heeft ook een malloot aan de leiding.
    Vind ik leuk
    North +2382
    woensdag 15 november 2017 om 13:07
    Ze hebben het maar te accepteren. Die luie vrekken verdienen geen vakantie en dit is een kans om nog enigszins wat aan ons gezichtsverlies te doen.
    Vind ik leuk
    woensdag 15 november 2017 om 14:29
    Doe er ook nog Wales en Turkije bin en Oostenrijk Tsjechië en nog landen uit Afrika amerika
    Vind ik leuk
    woensdag 15 november 2017 om 15:47
    Slecht idee. Niet aan beginnen. Risico op blessures en ook nog eens vermoeid aan het nieuwe seizoen starten.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 februari 2018 om 17:19
    Hallo, ik ben een slachtoffer van oplichterij, ik deel dit om het publiek op de hoogte te stellen van oplichting, nadat ik twee keer bedrogen ben, ontvang ik een lening van westerse leningmaatschappijen. ik raad u aan om contact met hen op te nemen voor financiële hulp, de e-mail van het bedrijf is westernloancompanies@gmail.com

    Deel dit alsjeblieft met je familie en vrienden. Dank je
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Update: Oranje-bondscoach kan beslissen over mini-toernooi met WK-afvallers