Kritiek op Advocaat in keepersdiscussie: 'Wie wil hij sterk maken en wie niet?'

Kritiek op Advocaat in keepersdiscussie: 'Wie wil hij sterk maken en wie niet?'

vrijdag 17 november 2017 om 09:13

Oud-international Piet Schrijvers vindt dat Dick Advocaat voor Jeroen Zoet had moeten kiezen in de oefenduels van Oranje met Schotland en Roemenië. De bondscoach hield echter vast aan Jasper Cillessen.

"Wat mij betreft hoef je zelfs een keeper van FC Barcelona niet op te stellen als hij bij de club niet speelt. Ik vond hem (Cillessen, red.) bij Oranje ook niet groots", zegt Schrijvers in het Eindhovens Dagblad. "Jeroen Zoet had de kans mogen krijgen van me, omdat hij bij PSV elke week minuten maakt en het daar na wat ups en downs vorig jaar goed doet."

"Nu zit hij bij het Nederlands elftal achter een bankzitter en krijgt zijn vertrouwen misschien een knauw", aldus Schrijvers. "Zoet is geen absolute topkeeper, maar wel gewoon een goede doelman." Schrijvers, oud-doelman van onder meer FC Twente en Ajax en 46-voudig international, wijst met de vinger naar Advocaat.

"De verschillen zijn niet groot bij Oranje en het hangt allemaal erg af van de coach. Wie wil hij sterk maken en wie niet? Er komt nu een nieuwe bondscoach dus voor Zoet lonken straks nieuwe kansen als hij blijft presteren", besluit hij.

Poll

Zoet of Cillessen onder de lat?

(3419 stemmen)

Plaats een reactie

Ruud1987 +2961
vrijdag 17 november 2017 om 09:17
Mensen uit de eredivisie kan je toch niet serieus nemen, Dick is een topcoach die altijd met top spelers heeft gewerkt.

Geloof mij nu maar als Dick het meer ziet zitten in Cillessen dan ziet hij dat echt wel goed.
Vind ik leuk
Aal +15454
vrijdag 17 november 2017 om 09:22
Wie zoet is krijgt lekkers......
Vind ik leuk
Ruud1987 +2961
vrijdag 17 november 2017 om 09:27
en Cillessen de roe ?? :P
Vind ik leuk
Nashua +5717
vrijdag 17 november 2017 om 09:29
Zoet heeft de uitstraling van een brave houthakker, z.g. hipster.

Als hij dan in het Nederlands elftal staat hoor je z'n knieën rammelen van de zenuwen.
Vind ik leuk
Harrie82 +2553
vrijdag 17 november 2017 om 11:47
Nee Cillessen die straalt lekker veel uit. Wat een onzin.

Uiteindelijk was het zeer matig wat Cillessen liet zien. En als hij niet vertrekt komende winter, zouden ze hem links moeten laten liggen tot hij weer wekelijks speelt.
Vind ik leuk
Mad Max +6847
vrijdag 17 november 2017 om 12:36
Verder kijk je hier heel objectief naar, toch!?
Vind ik leuk
Harrie82 +2553
vrijdag 17 november 2017 om 16:17
Ik ben van mening dat een speler moet spelen bij zijn club.
Of het verschil moet dusdanig groot zijn. En dat is niet bij Zoet en Cillessen. Als Cillessen weer wekelijks gaat keepen in wedstrijden en hij komt weer terug op zijn niveau dan hoort hij de 1e keepervan NL te zijn. Maar op dit moment niet.
Vind ik leuk
vrijdag 17 november 2017 om 09:23
Zoet heeft anders op CL niveau laten zien een goede keeper te zijn. Ik vind hem dit seizoen ook uitstekend. Daarnaast vind ik Cillessen en Zoet beide geen denderende keepers en heeft Cillessen mij met zijn optredens ook nog niet echt overtuigd in Oranje.
Vind ik leuk
Ruud1987 +2961
vrijdag 17 november 2017 om 09:26
Cillessen heeft ook CL gespeeld bij Ajax (als resultaten uit het verleden dan toch meetellen) bovendien heeft Cillessen ook weer 2 keer de 0 gehouden waar Zoet 3 keer mocht vissen tegen Twente.

Ik denk dat als Zoet echt een serieuze kans wilt maken, hij toch naar een serieuze competitie moet gaan.
Vind ik leuk
jaja_PSV +19857
vrijdag 17 november 2017 om 09:27
Je praat over jaren geleden...celissen doet niet veel meer dan de.bank warm houden.
Vind ik leuk
Ruud1987 +2961
vrijdag 17 november 2017 om 09:29
Zoet speelt toch ook helemaal geen europese wedstrijden dit seizoen ? als jij het verleden erbij mag halen dan mag ik dat ook, in beide gevallen is het namelijk niet relevant.

En Zoet doet alleen in de eredivisie zijn werk en is dus niet serieus te nemen.

Correctie jij haalde niet het verleden erbij, jij bent een andere reageerder mijn excuses :P
[Reactie gewijzigd op vrijdag 17 november 2017 om 09:29]
Vind ik leuk
vrijdag 17 november 2017 om 09:51
Echt onzin wat jij zegt.
Alsof je in de eredivisie geen serieuze doelpogingen moet zien te stoppen.
Misschien is het zelfs moeilijker om in de eredivisie 'goed' te kunnen keepen.
Vind ik leuk
Ruud1987 +2961
vrijdag 17 november 2017 om 10:05
jij mag het onzin vinden , maar zo is het gewoon.

Het is niet dat ik het leuk of prettig vind maar de eredivisie is vooral leuk vanwege de spanning niet vanwege het goede voetbal.
Vind ik leuk
vrijdag 17 november 2017 om 10:08
Goed voetbal is natuurlijk minder, maar de schoten op doel moet je gewoon tegenhouden hoor.
Vind ik leuk
vrijdag 17 november 2017 om 11:49
Ja Ruud1987 dan kan je beter in die spaanse topcompetitie op de bank zitten he.
Vind ik leuk
vrijdag 17 november 2017 om 15:29
Waarom is het moeilijker? Ik kan me niet voorstellen dat je van een training met Messi, Suarez en vorig jaar Neymar niet meer leert dan een potje tegen VVV.
Vind ik leuk
JCJWZ +9874
vrijdag 17 november 2017 om 09:41
Cillessen traint wel dagelijks met topspelers, Zoet niet.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 17 november 2017 om 09:41]
Vind ik leuk
vrijdag 17 november 2017 om 10:10
ja alleen trainen meer ook niet
Vind ik leuk
Mad Max +6847
vrijdag 17 november 2017 om 10:38
En wie wordt er slechter van dagelijks honderden ballen pakken van Messi, Suarez, Iniesta etc? Denk je dat dat minder waard is dan 1x per 2 weken een potje ballen tegen VVV of Roda?
Vind ik leuk
vrijdag 17 november 2017 om 11:24
Bedoel je niet "als Zoet een kans wil maken moet hij bij Ajax gaan keepen" Alleen dan heb je 100% recht op spelen bij het grote oranje ( tenminste zo lijkt het)
Vind ik leuk
vrijdag 17 november 2017 om 12:06
En weer iemand gevonden met een eierdop als hoofddeksel.
Vind ik leuk
vrijdag 17 november 2017 om 09:59
zeker een ajaxiet
Vind ik leuk
Mad Max +6847
vrijdag 17 november 2017 om 10:39
Misschien dat je de volgende keer al je berichten in 1 keer in 1 'post' kan zetten. Dan is het makkelijker je te volgen. En je bedoelt denk ik Ajacied.
Vind ik leuk
vrijdag 17 november 2017 om 10:15
hoe kan hij oordelen dat hij beter is als hij nooit speelt bij Barcelona
Vind ik leuk
Mad Max +6847
vrijdag 17 november 2017 om 10:40
Ze trainen toch enkele dagen samen bij Oranje? Op basis daarvan kiest Dick.
Vind ik leuk
vrijdag 17 november 2017 om 10:23
Klopt dat ben ik met je eens. Vandaar dat Huntelaar niet meer werd opgeroepen .
Vind ik leuk
vrijdag 17 november 2017 om 09:18
Ik vind Cilessen normaal gesproken beter. Dit is ook een manier om hem in de etalage te zetten. Help je zijn carrière mee, pluk je uiteindelijk de vruchten van.
Vind ik leuk
jaja_PSV +19857
vrijdag 17 november 2017 om 09:27
Celissen kiest zelf voor de anonimiteit door op de bank te gaan zitten. Hij heeft geen hulp nodig in zijn carrière als hij zelf voor de bank kiest.
Vind ik leuk
Ruud1987 +2961
vrijdag 17 november 2017 om 09:28
Hij zal gewoon voor zijn kans zijn gegaan hoor, kans is groot dat hij ook weer weggaat dus zo graag zal die niet op de bank zitten.
Vind ik leuk
Mad Max +6847
vrijdag 17 november 2017 om 10:41
Ben je nou heel misselijk expres zijn naam steeds fout aan het schrijven of heb je het zelf niet in de gaten? Cillessen.....
Vind ik leuk
Degraaf +10290
vrijdag 17 november 2017 om 10:48
Ik denk dat hij dom wil overkomen ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 17 november 2017 om 15:31
Er zullen afspraken gemaakt zijn. In eerste instantie keepte hij in ieder geval de beker. Maar het klopt dat het zijn eigen keuze was. Op die manier koos hij toendertijd ook voor Ajax. Verklaarden een hoop mensen hem voor gek dat hij daar op de bank ging zitten i.p.v. blijven keepen bij NEC.
Vind ik leuk
Mari +2240
vrijdag 17 november 2017 om 09:22
Zo lang je keeper je geen punten kost moet je hem laten staan.
Waarom gaan experimenteren.
Los hiervan is zoet gewoon niet goed
Vind ik leuk
Korm +22960
vrijdag 17 november 2017 om 09:23
op wat baseer je dat? die paar wedstrijdjes die hij in oranje heeft gekeept?
Vind ik leuk
Mari +2240
vrijdag 17 november 2017 om 09:26
Ja.
Vind ik leuk
Korm +22960
vrijdag 17 november 2017 om 09:31
goede basis man, en dat voor 9 wedstrijdjes Oranje waar hij echt niet alle 9 slecht keepte! Bij PSV heeft hij een goede reeks neergezet en pakt hij punten. internationaal was hij ook niet door de mand gevallen (CL wedstrijden) dus ik vind die 9 wedstrijdjes voor oranje wel kort door de bocht... maar ja ieder zijn mening he ;)
Vind ik leuk
JCJWZ +9874
vrijdag 17 november 2017 om 09:42
Padt keept ook aardig, waarom dan Zoet en geen Padt? Omdat Zoet bij Psv speelt? Padt had die afstandschoten van Twente wel gepakt hoor.
Vind ik leuk
Korm +22960
vrijdag 17 november 2017 om 10:40
je heb het nu maar over 1 wedstrijd... kijk eens naar al die vorige wedstrijden en hoe hij PSV redt
Vind ik leuk
Mad Max +6847
vrijdag 17 november 2017 om 10:42
Die mening deel ik niet. Zoet is geen puntenpakker, meer een stabiele doelman waarvan je moet hopen dat hij weinig fouten maakt. Dan is hij prima, maar het is niet voor niets dat ze iedereen in Eindhoven verkopen maar dat voor hem geen enkele club komt...
Vind ik leuk
Korm +22960
vrijdag 17 november 2017 om 11:36
zou kunnen, ik weet wel dat hij dit seizoen punten pakt voor psv
Vind ik leuk
Ruud1987 +2961
vrijdag 17 november 2017 om 09:42
We zien hem toch gewoon elke week ? en wanneer speelt hij nou CL ?

Ik denk dat je gekleurde bril geen licht meer doorlaat, sorry hoor.
Vind ik leuk
Korm +22960
vrijdag 17 november 2017 om 10:39
we hebben het toch over zijn periode bij PSV, ja toen speelde PSV ook CL! en als je hem de laatste weken maanden ziet keepen dan is hij gewoon goed in vorm (op inderdaad twente na)
Vind ik leuk
Mad Max +6847
vrijdag 17 november 2017 om 12:35
Dat is niet, dat vind jij. Ik vind van niet.
Vind ik leuk
Senn +3526
vrijdag 17 november 2017 om 13:00
Kijk je wel naar PSV?
Vind ik leuk
Korm +22960
vrijdag 17 november 2017 om 13:37
lekker laten gaan....
Vind ik leuk
Mad Max +6847
vrijdag 17 november 2017 om 21:14
Tuurlijk, omdat je weet dat je deze discussie niet KAN winnen.

Jij VINDT zoet beter, ik VIND Cillessen beter. Dat is geen feit, dat is een mening. Respecteer die van een ander eens, Korm. Of ben je echt zo'n klootzak als je probeert te zijn?
Vind ik leuk
Korm +22960
vrijdag 17 november 2017 om 22:21
Het gaat niet om het winnen. Kijk gewoon naar de statistieken van zoet bij psv, dan doet hij het prima. En nogmaals ik vind Zoet niet beter maar ook niet slechter. Sommige doen net alsof zoet niks kan en daar kan ik wel slecht tegen... gaat om afgunst, meer niet
Vind ik leuk
Korm +22960
vrijdag 17 november 2017 om 09:23
Ach deze 2 keepers zijn kwa kwaliteit aan elkaar gewaagd. dan komen er andere aspecten naar boven. Waar Cillessen vertrouwen en zekerheid uitstaalt komt Zoet erg onzeker over en maakt zijn verdediging onzeker (oranje).
Dus de keuze voor Cillessen kan ik wel begrijpen
Vind ik leuk
vrijdag 17 november 2017 om 09:47
Zoet speelt elke week, Cilissen niet. Er was eens een periode dat bankzitters gewoon niet werden opgeroepen... en nu heb je twee keepers die aan elkaar gewaagd zijn en dan wordt er een bankzitter in de basis van Oranje gezet. Snap ik niets van.
Vind ik leuk
vrijdag 17 november 2017 om 10:04
Kwaliteit. In jouw ogen aan elkaar gewaagd. Ik vind en dat zal Avocado ook vinden, Cillessen gewoon beter.
Vind ik leuk
Korm +22960
vrijdag 17 november 2017 om 10:37
pak de statistieken erbij en je ziet dat zoet zelfs iets beter is ;)
Vind ik leuk
rinirat +965
vrijdag 17 november 2017 om 11:21
Met alle respect,zoet is goed genoeg voor de Eredivisie.
Cillesen is speler van Barcelona...waar heb je het over...
[Reactie gewijzigd op vrijdag 17 november 2017 om 11:22]
Vind ik leuk
Korm +22960
vrijdag 17 november 2017 om 13:37
over iemand die niet goed genoeg is voor het eerste van barca...
Vind ik leuk
vrijdag 17 november 2017 om 09:28
Zoet op goal....

Alles behalve dat

Kan je Promes of zo nog beter op doel zetten
Vind ik leuk
vrijdag 17 november 2017 om 10:06
gij het net zo veel verstand van voetballen als ik van spruitjesplukken, wat een kwats opmerking
Vind ik leuk
vrijdag 17 november 2017 om 11:19
Kan je reactie ook in normaal Nederlands?

Hier kan ik niks mee
Vind ik leuk
MojoRisin +1618
vrijdag 17 november 2017 om 09:34
Waarom zou hij Zoet ineens opstellen ? Heeft altijd voor Cillessen gekozen en die heeft het gewoon naar behoren gedaan..
Vind ik leuk
vrijdag 17 november 2017 om 09:45
Eens. Cilissen was in zijn laatste periode bij Ajax niet eens meer de beste doelman van Nederland, dat was toen al Zoet. Sindsdien zit Cilissen de bank te poetsen met zn achterwerk terwijl Zoet op in de basis van PSV speelt....

Gewoon niet te verklaren (en nee, ik ben geen PSV fan)


=== Al jaren gelukkig anti-Oranje, het is geen Nederlands elftal ===
Vind ik leuk
vrijdag 17 november 2017 om 10:19
Dan zie je toch hoe erg het met Zoet gesteld is?
Dat een keeper die bij een topclub op de bank zit beter is dan een keeper bij een "topclub" in nederland in de basis staat?
Dick heeft mijn zijn 70 levensjaren (waarvan er 60 met voetbal ervaring) er denk ik meer kijk op dan wij met zijn alle bij elkaar
Vind ik leuk
Senn +3526
vrijdag 17 november 2017 om 13:02
En dick maakt nooit fouten?
Vind ik leuk
rinirat +965
vrijdag 17 november 2017 om 11:25
Jij hebt wat gemist denk ik,Zoet beperkte keeper.
Cillisen speelt bij Barcelona,waar heb je het over.
Ook qua traning etc....10 stappen hoger.
Als jou keeper dan zo goed is waarom speelt hij dan in Brabant en niet in Engeland of Spanje..... omdat niemand hem wil hebben.
Vind ik leuk
JustH +841
vrijdag 17 november 2017 om 09:57
Wat een klote beroep is het ook, Trainer of bondscoach.
Werkelijk iedereen heeft een mening, En elke onbenul weet het beter.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3812
vrijdag 17 november 2017 om 11:00
Heb jij geen mening dan ?

Denk jij dat er 1 Trainer is die onze onzin leest hier.....zitten toch allemaal op rozen ? Laat ze lekker schreeuwen denken ze, terwijl Advocaat even kijkt of het bedrag van de KNVB al is bijgeschreven .
Vind ik leuk
vrijdag 17 november 2017 om 10:13
Jurjus van Roda moet op doel!!!

Hij krijgt wekelijks zo gigantisch veel ballen om te stoppen, daar kan de hele top niet aan tippen!!!
Vind ik leuk
Senn +3526
vrijdag 17 november 2017 om 13:04
Ben jij echt zo kinderachtig dat je een naam van iemand anders misbruikt
Vind ik leuk
0260165 +542
vrijdag 17 november 2017 om 10:14
Waarom zou je Zoet alleen maar opstellen omdat hij altijd keept. Zelfs zonder ritme is Cilessen op dit moment beter, dus hoort hij te keepen.
Vind ik leuk
vrijdag 17 november 2017 om 10:25
Vind Cillessen de beste keper van Nederland .Staat terecht in de basis
Vind ik leuk
glenn +858
vrijdag 17 november 2017 om 10:25
verliest hij....niet goed.....wint hij....met moeite ....niet goed.....doelman ....niet goed.....Sneijder niet laten spelen....niet goed.....wat een gezeik toch allemaal, je bent beter dat je een uitgesproken mening hebt toch, klaar en duidelijk.
Vind ik leuk
vrijdag 17 november 2017 om 10:49
Normaal vind ik dat oranje spelers ook regelmatig minuten horen te maken bij hun club.. maar dit gaat over keepers en daar vind ik ritme minder belangrijk omdat ze hele dagen niks anders doen dan ballen proberen te stoppen op de training..
Ik denk dat cillesen het beste is wat we hebben momenteel, jammer voor zoetje maar het is niet anders!
We hebben helaas geen keepers van het niveau Flappie meer!
Vind ik leuk
rpaulp50 +3812
vrijdag 17 november 2017 om 10:54
Schrijvers...spuit 11......
Vind ik leuk
vrijdag 17 november 2017 om 10:57
Cillissen is gewoon een betere keeper... heel simpel dus
Vind ik leuk
rinirat +965
vrijdag 17 november 2017 om 11:20
Wat een bullshit,de beste keeper moet keepen dat is Cillessen of speelt zoet ook bij Barcelona.
De beste keeper moet er in geen discussie mogelijk.
Vind ik leuk
vrijdag 17 november 2017 om 11:28
Hahaha Zoet! Niet serieus te nemen
Vind ik leuk
Jozef +22981
vrijdag 17 november 2017 om 12:13
Zoooo, een hele discussie en waarom eigenlijk?

Zoet was toch licht geblesseerd?
Vind ik leuk
vrijdag 17 november 2017 om 12:51
Cillessen is gewoon de betere keeper ,vind zoet maar middelmatige keeper
Vind ik leuk
vrijdag 17 november 2017 om 14:37
Cillessen heeft gewoon een keus gemaakt om bij Barcelona op de bank te gaan zitten....dan weet je dat Oranje ver weg is. Hij wist dat de gevolgen waren out van het NL's elftal .
Liever een keeper die gewoon altijd speelt.
Vind ik leuk
vrijdag 17 november 2017 om 15:43
Cillessen irriteert mij op een of andere manier altijd. Altijd die uitpuilende ogen en die neppe arrogantie, die jongen was voordat hij naar Barça ging zó onzeker. Nu nog steeds, want hij weet ook wel dat hij niet bij Barça thuishoort. Steeds dat neppe arrogante toontje en dat kauwen op een stukkie kauwgom. Doe mij gewoon Vorm erin.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Kritiek op Advocaat in keepersdiscussie: 'Wie wil hij sterk maken en wie niet?'