AZ zorgt voor witte zakdoekjes bij hekkensluiter en staat weer naast Ajax

AZ zorgt voor witte zakdoekjes bij hekkensluiter en staat weer naast Ajax

zondag 19 november 2017 om 18:35

AZ heeft zondag de twaalfde speelronde van de Eredivisie afgesloten met een moeizame zege op Roda JC. In Kerkrade werd het 0-1 voor de Alkmaarders.

De drie punten moesten van ver komen voor AZ, dat geen sterke indruk maakte tijdens het bezoek aan Roda JC. In de eerste helft kwam Guus Til nog het dichtst bij een doelpunt, maar zijn uithaal eindigde op de paal, Aan de andere kant kreeg Simon Gustafson een goede kans. De Feyenoord-huurling van Roda JC stuitte op doelman Marco Bizot.

Na rust zakte het niveau nog wat verder weg, maar kreeg AZ met veel pijn en moeite nog wel wat kansen. Vijf minuten voor het verstrijken van de reguliere speeltijd was het uiteindelijk raak. Mats Seuntjens maakte de 0-1 met een schot in de korte hoek. Even daarvoor hielp Alireza Jahanbakhsh twee kansen om zeep.

Roda JC ging in de laatste minuten op zoek naar een gelijkmaker, maar die viel niet meer. De druk op Roda-trainer Robert Molenaar groeit daardoor nog wat verder. In de slotfase waren er de nodige witte zakdoekjes te zien in Kerkrade. AZ klimt door de 0-1 overwinning naar de tweede plaats, die wordt gedeeld met Ajax.

Plaats een reactie

RDB2402 +3158
zondag 19 november 2017 om 18:38
Naast Ajax ... dat zijn nog steeds een hoop punten achter op psv ! Kampioenuhhhhhhh
Vind ik leuk
Sil95 +5314
zondag 19 november 2017 om 20:08
Bedankt voor deze constatering. Dat wist ik nog niet.
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 18:39
Wereldpot dit. Allemachtig. Ik weet niet wat ze bij AZ door de weeks oefenen...maar het heeft niks met 'samenspel', 'corners' of 'voorzetten' te maken
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 18:40
tjonge jonge wat een schijtmazzel in de laatste minuten van de wedstrijd toch nog de winnende maken.....
Vind ik leuk
pos +5030
zondag 19 november 2017 om 18:45
Ja hallo 84e minuut. Dat valt wel mee. Bovendien was deze nog wel enigszins terecht. Wel een slechte pot van AZ.
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 18:56
Sarcasme zijn psv heeft hetzelfde gedaan Pos..
Vind ik leuk
pos +5030
zondag 19 november 2017 om 19:01
Hehe ja ik ken de humor van Stratumseind wel hoor.
Vind ik leuk
pinkelman +2910
maandag 20 november 2017 om 12:01
Neemt niet weg dat PSV wel wekelijks de mazzel mee heeft (dat gaat een keer fout) en erg matig speelt, ajax telkens uit een wisselende opstelling bestaat waardoor ik best wel vertrouwen heb in dit AZ dat doorgaans goed combinatiespel voorbrengt en jonge gasten die wekelijks sterker worden.
[Reactie gewijzigd op maandag 20 november 2017 om 12:02]
Vind ik leuk
mchollie +2658
maandag 20 november 2017 om 16:23
dan heb je niet goed gekeken Pinkelman, was echt slecht.

maar als je slechte wedstrijden gaat winnen dan volgen er nog veel punten.
Vind ik leuk
pinkelman +2910
maandag 20 november 2017 om 17:55
Ik zeg doorgaans altijd goed combinatiespel voort brengt.
Ik zeg niet dat dit afgelopen week was, alhoewel AZ natuurlijk wel weer dominant was en zoals altijd het spel moest maken waabij de tegenpartij enkel loert op spaarzame counters
[Reactie gewijzigd op maandag 20 november 2017 om 17:56]
Vind ik leuk
John M. +3287
zondag 19 november 2017 om 18:55
Zoiets flikt alleen AZ.......
Vind ik leuk
5697956 +1668
zondag 19 november 2017 om 18:56
Verdiend ook nog.
Vind ik leuk
Busk +811
zondag 19 november 2017 om 19:02
Leuk.. ik kan het cynisme wel waarderen. 't Is inderdaad net PSV zo , slecht spelen en toch aan het eind met drie punten huiswaarts keren.
Vind ik leuk
Hyena +20630
zondag 19 november 2017 om 20:26
Lul.
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 20:27
wie ?
Vind ik leuk
mchollie +2658
maandag 20 november 2017 om 16:21
:-) dan kan je beter in de laatste seconde van de extra tijd scoren. Heb je alle hoop weggenomen bij de tegenstander, wat zullen die slecht geslapen hebben zeg....
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 19:58
geloof maar dat ze ook zuur wakker geworden zijn
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 18:40
Zou het dan echt gaan gebeuren dat Roda eindelijk gaat degraderen? Ik hoop het, en met mij misschien vele anderen ook.
Vind ik leuk
Rodapaus +2593
zondag 19 november 2017 om 18:44
Wie weet, misschien volgt Feyenoord snel daarna aangezien die ook niet van Roda kunnen winnen...
Vind ik leuk
NederBelg +1178
zondag 19 november 2017 om 18:45
Hopelijk komt Fortuna Sittard ervoor terug dan wel .
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 20:46
Nee man Telstar of Voldendam lekker dichtbij leuke derby voor AZ
[Reactie gewijzigd op zondag 19 november 2017 om 20:47]
Vind ik leuk
NederBelg +1178
zondag 19 november 2017 om 21:31
Voor mij niet dichterbij ;-)
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 21:06
reken je nog maar nog niet rijk, wacht eerst maar eens de winterstop af zou ik zeggen?
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 18:47
top reactie. kwibus
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 18:52
dat heb ik nu bij jullie in de cl hebben jullie al een puntje gehaald? dan schaam je je toch kapot als nederlander voor die vertegenwoordiger in het europese voetbal of niet?
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 18:58
Kan me nog herinneren dat az uit speelde tegen Almania Aachen en dat er allemaal Roda supporters waren die voor die Duitsers waren.
Sindsdien hoop ik al op degradatie van die semi Duitsers
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 19:16
Ik heb liever dat je me met een Duitser vergelijkt dan met een Nederlander. Veel meer eer, respecten menselijkheid in de kleine teen dan de Nederlanders in het hele lichaam.
Vind ik leuk
Rodapaus +2593
zondag 19 november 2017 om 19:17
Gek he voor een grensprovincie. ook aangezien het 20 minuten rijden is vanaf Kerkrade en de clubs al jaren een vriendenband hebben.
Vind ik leuk
Jur74 +2115
zondag 19 november 2017 om 19:19
Dus dan support je een Duitse club ipv een Nederlandse?
Vind ik leuk
Rodapaus +2593
zondag 19 november 2017 om 19:31
Ja, aangezien de club een officiële vriendenband met elkaar heeft kan ik mij voorstellen dat er supporters aanwezig zijn. En als ze vaak bij allemania komen of Duitse vrienden hebben lijkt t me niet dat ze dan in t AZ vak gaan zitten.

Ik kan er niet over oordelen, aangezien ik niet in die streek woon. Maar kan me voorstellen dat ze meer met Allemania hebben vanwege de afstand en historie dan met AZ.

Als AZ tegen barca zou spelen zouden er ook genoeg barca gaan supporten.
Vind ik leuk
Jur74 +2115
zondag 19 november 2017 om 19:48
Dat noem ik kut supporters, allemaal en grote bek over het Nederlandse voetbal en intussen een buitenlandse club supporteren wanneer ze tegen een Nederlandse club voetballen.
Vind ik leuk
Rodapaus +2593
zondag 19 november 2017 om 19:55
Denk dat het Nederlands nationaal elftal tegen het Duitse even iets anders is dan een wedstrijd Az-Allemania

Gelukkig is het voor jou lekker simpel, het stuk kaas dat je gebruikt om AZ te supporten kan je ook bij het Nederlands elftal gebruiken. Wat wil je nog meer
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 20:17
Hoezo kut supporters we zijn toch Duitsers volgens de meeste dan gedragen we ons daarheen. nu niet meet klagen of even duidelijk zijn wat jullie willen.
Vind ik leuk
Jur74 +2115
maandag 20 november 2017 om 11:31
Waar staat dat ik jullie Duitsers noem? Als Nederlandse voetbalsupporter ben je bij het Europese voetbal voor de Nederlandse club of je houd je mond als er een Nederlandse club geen punten haalt in Europa; zo moeilijk is dat toch niet?
Vind ik leuk
Rodapaus +2593
zondag 19 november 2017 om 19:44
En we doen het natuurlijk om onze positie in het derde Reich veilig te stellen. Dat spreekt voor zich
Vind ik leuk
NederBelg +1178
zondag 19 november 2017 om 21:36
Ben gisteren in berlijn geweest met de Mönchen Gladbach Sonderzug en genoten van de Duitse passie. Mooi man,en nog winst ook tegen Hertha. Heerlijk.
Vind ik leuk
Rtbos79 +171
zondag 19 november 2017 om 21:09
Je in koln. Was erbij
Vind ik leuk
Jur74 +2115
maandag 20 november 2017 om 11:33
Was idd in Köln, met een hoop van die roda supporters te juichen voor Aachen. Het mooiste vond ik dat we uit de tram stapte er 1tje begon te zingen voor Aachen met pakweg 50 az supporters om hem heen. Volgens mij heeft hij nog last van de dreun op zijn neus.
Vind ik leuk
Rtbos79 +171
woensdag 22 november 2017 om 07:56
Haha. Weet idd nog dat er een paar links van uit uitvak zaten
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 18:41
AZ gewonnen maar jeetje dat je als prof niet 1 knappe corner kunt nemen
Vind ik leuk
dinsdag 21 november 2017 om 13:09
Inderdaad,AZ kreeg corner na corner en ofschoon ik Roda supporter ben vond ook ik dat AZ niet een fatsoenlijke corner nam. Alles werd eenvoudig door de Roda defensie weggewerkt. Waar naartoe glijdt het nederlandse voetbal af. Ook v.d. Brom zou je daarvoor op kunnen aankijken. Een goeie voorzet geven zou voor voetballers die de hele dag niks anders dan met de bal werken wel een eenvoudige opgave moeten zijn.
Vind ik leuk
Kwal +349
zondag 19 november 2017 om 18:48
Molenaar kwal eerste klas :)
Vind ik leuk
Rodapaus +2593
zondag 19 november 2017 om 18:51
Jij kan het weten!
Vind ik leuk
Rodapaus +2593
zondag 19 november 2017 om 18:50
Jammer! Eerste helft was saai, 2e stukken beter. AZ vond ik echt slecht spelen, jammer dat Roda er niet van kon profiteren. Toch paar leuke kansjes gehad. Gelijkspel was misschien wat eerlijker geweest. Benieuwd hoelang Molenaar nog mag blijven zitten. Volgende week niet met 9-0 van Ajax verliezen en daarna moeten er echt punten gaan komen. Dat we van AZ verliezen had ik al rekening mee gehouden, al met al viel t me nog mee deze wedstrijd.
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 20:34
Ik vond Roda best aardig voet allen, een punt was zeker wel verdiend geweest
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 19:39
“AZ klimt door de 0-1 overwinning naar de tweede plaats, die wordt gedeeld met Ajax.”

Maar Ajax heeft een beter doelsaldo dus er wordt helemaal niets gedeeld.
Vind ik leuk
Rodapaus +2593
zondag 19 november 2017 om 19:45
Nou in dat geval doe het maar rustig aan volgende week ;)
Vind ik leuk
mchollie +2658
maandag 20 november 2017 om 16:26
wij staan 3e met het zelfde aantal punten als Ajax, over een paar weken is het weer anders.
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 20:04
Witte zakdoekjes totaal onterecht. Molenaar is voor een ongebalanceerde selectie zonder spits gezet. Jaren van wanbeleid daar kunnen de mannen die nu bij Roda JC zitten niets aan doen.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 06:07
het is waar dat hij het met minder materiaal moet doen. en niet heel veel keuzes heeft.
maar pas voor de eerste keer gaan wisselen toen de 0-1 viel '84 min en dat er rond de 70min spelers al bij liepen die erdoor heen zaten moet hij gewoon verse spelers erin zetten die ook die laatste minuut nog alles kunnen geven.. daar maakte hii in mijn ogen een fout in zodat we door de wissels die Az wel deed de wedstrijd verloren
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 09:49
Kom op zeg! Hij heeft wel degelijk betere spelers op de bank zitten alleen mogen die van hem niet opdraven. Neem bv. Götse. Weken geleden heb ik in de bekerwedstrijd Dijkhuizen in de tweede helft tegen Groningen daar zien spelen. Toen ging het ineens een stuk beter lopen op de rechter kant. Ballen werden strak en zuiver door Henk gespeeld. In het centrum van de verdediging laat Kum al weken achter elkaar grove steken vallen terwijl Ounana en Werker maar op de bank blijven zitten. Auassar is van middenvelder naar centrumverdediger omgetoverd. Die heb ik nog nooit eens een stevig duel zien aangaan. Verder heb ik het nog niet eens over Schahin gehad en daar zal ik ook maar over zwijgen want wat die in een wedstrijd presteert is beneden alle peil.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 10:21
Ik vind dat Molenaar echt met een onsamenhangende selectie is opgezadeld. Een fatsoenlijke spits ontbreekt. Met het vertrek van Tom van Hyfte is er ook een dosis gif verdwenen can het veld. Ik denk als er een spits als Sam Hendriks(go Ahmad eagels), Sven Braken (NEC) of Mart Lieder was gehaald dat Roda JC dan minstens 2 plekken hoger had gestaan. Dan had Gustafsson zijn ballen ook fatsoenlijk kunnen geven.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 12:39
Met Tom van Hyfte is er een dosis gif van het veld verdwenen. Lieve man ik vraag mij dan werkelijk af of jij er wel een goeie kijk op hebt! Sinds Trost van Hyfte mee uit maastricht heeft genomen heb ik nog nooit een slechter middenveld bij Roda gezien en geloof me dat ik al heel lang bij Roda kom. En Molenaar met een onsamenhangende selectie opgezadeld? Dat doet hij toch zelf. Wanneer je een vleugelspeler als Rosheuvel hebt die zo snel is en je zet daar Schahin bij in de spits dan maak je er inderdaad een onsamenhangend geheel van. Ik heb Schahin nog niet een keer voor een centrumverdediger uit zien komen. Schahin is voor een Rosheuvel veel te traag. Nou ga ik niet beweren dat dew voorzetten van Rosheuvel perfect zijn ,verre van dat zelfs. Maar de onsamenhangendheid maakt hij er zelf van. Een veel beter alternatief hier zou Jorn van Camp zijn. Eerstens betere voetballer en een stuk rapper dan Schahin.
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 20:22
Dan moet roda volgende week maar revanche nemen......
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 21:57
Tegen wie moet PSV? Feyenoord tegen PEC. Kunnen wij Luuk drie minuutjes lenen. Alleen in blessuretijd. Die blessures regelt Feyenoord zelf wel.
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 22:28
hahaha psv moet naar excelsior dus we hebben ze allemaal weer nodig want ook dat zal een hele klus worden , maar daar weten jullie alles van toch?
[Reactie gewijzigd op zondag 19 november 2017 om 22:28]
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 20:37
Stiekem in de top 3 eindigen dit jaar. Dat zou geweldig zijn. Feyenoord staat i.i.g. al op zes punten. En het lijkt er niet op dat dit snel minder gaat worden.
Vind ik leuk
pinkelman +2910
maandag 20 november 2017 om 12:07
waarom stiekem? Ik vind dat de AZ zowel in de basis als op de bank meer te bieden heeft dan feijenoord op dit moment
Vind ik leuk
Rodapaus +2593
maandag 20 november 2017 om 20:58
AZ zou het zeker verdienen. Laten we het hopen. Al is wat PEC doet nu natuurlijk ook erg leuk om te zien.
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 21:54
Witte zakdoekjes ... Wat ouderwets. Stuur allemaal een tweet, snapchat of een Facebook dingetje.
Vind ik leuk
pinkelman +2910
zondag 19 november 2017 om 22:08
Gaat lekker moet de jeugdtalentjes van AZ.
Iedereen heeft het maar over PSV (die wel heel slecht speelt), en ajax maar AZ doet lekker op de achtergrond mee.
Spelen zeer dominant met al die jonge gastjes en het lijkt er niet op dat ze zomaar in elkaar storten zoals Vitesse, Utrecht of Heerenveen met regelmaat doen om echt bovenin mee te kunnen blijven doen.
[Reactie gewijzigd op zondag 19 november 2017 om 22:11]
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 09:33
Molenaar moet heel vlug vertrekken. Vraag mij af of die wel verstand van het spelletje heeft en waar een hoe deze meneer aan het trainersdiploma heeft kunnen komen. Het moeten niet witte vlaggetjes zijn maar gewoon grote witte vlaggen zijn. Verder ook een sneer naar Van Veldhoven. Deze heeft Molenaar toch naar Roda gehaald? Van Veldhoven had er toch verstand van volgens velen hier? Ik had al direct mijn twijfels temeer door zijn visies na een wedstrijd toen hij zelf nog trainer van Roda was. Hij zag steeds een andere wedstrijd dan de normale onpartijdige supporter. Molenaar ga zo door en we gaan gegarandeerd rechtstreeks degraderen.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 12:58
Laten ze bij Roda nou eindelijk eens inzien dat ze een jonge trainer met inzicht en clubbinding dit karwei laten afmaken. Slechter als Molenaar kan gewoonweg niet. Heeft Rick Plum hen niet precies op tijd de eredivisie weer ingeloodst? Plum is er nog steeds bij dus dat betekent ook geen extra salaris. Molenaar heeft toch nou dik laten zien dat hij er niks van bakt.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

AZ zorgt voor witte zakdoekjes bij hekkensluiter en staat weer naast Ajax